Microsoft vyráží do boje proti nebezpečným reklamám

Martin Stančík , 02. květen 2015 10:00 5 komentářů
Rubriky: Security
Microsoft vyráží do boje proti nebezpečným reklamám

Microsoft oznámil, že jeho webový prohlížeč bude nově uživatele chránit před reklamami, které je lákají na nebezpečné webové stránky či ke stažení potenciálně nebezpečných aplikací.

Jak Microsoft tento týden uvedl a svém oficiálním blogu, v uplynulých měsících se razantně zvýšil počet online reklam, jejichž cílem je oklamat uživatele. „Zjistili jsme, že tyto reklamy se často snaží uživatele přimět k tomu, aby navštívil nebezpečnou webovou stránku nebo aby si stáhl škodlivý kód,“ napsali na blogu inženýři Microsoftu.

Microsoft proto pracuje na aktualizaci svého nástroje SmartScreen Filter tak, aby byl schopný rozpoznávat i reklamy vedoucí na nebezpečné stránky nebo vedoucí přímo ke stažení škodlivých kódů, stejně jako reklamy, které jsou pro uživatele matoucí (jedná se například o bannery, jež jejich tvůrci schválně navrhli tak, aby byly nerozeznatelné od dalšího obsahu dané webové stránky).

S výše uvedenými reklamami se setkávají na internetu miliony uživatelů každý den: typicky se jedná o bannery zobrazující varování, že počítač uživatele běží příliš pomalu nebo nutně vyžaduje nějaký druh aktualizace, či upozornění týkající se nutnosti aktualizace Javy nebo jiného přídavku pro webový prohlížeč.

Nástroj SmartScreen Filter bude ve webovém prohlížeči Internet Explorer zobrazovat varování vždy tehdy, když se uživateli zobrazí jeden z výše zmíněných druhů reklamy, od 1. června. Stejně bude SmartScreen Filter fungovat i v novém prohlížeči Microsoft Edge, který bude dostupný v operačním systému Windows 10.

Podobný krok jako Microsoft již v únoru tohoto roku podnikl také Google. Ten aktualizoval svůj webový prohlížeč Chrome tak, aby uživatele upozorňoval vždy, když kliknou na reklamu, která je napojena na potenciálně nebezpečný web nebo vede ke stažení nebezpečného softwaru. Webmasterům Google tehdy na sém blogu doporučil, aby svou stránku zaregistrovali pomocí nástroje Google Webmaster Tools, který je bude informovat vždy, pokud Chrome vyhodnotí, že se na jejich webu nachází nebezpečný obsah.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

the.max 02. květen 2015 11:05

Že by také bránl zobrazování reklam na windows, office atd_ Vždyť i to jsou potencionálně nebezpečné aplikace, stačí se podívat na seznam BUGů (a nebo spíše featur?).

Turban Legend #1
Turban Legend 02. květen 2015 23:07

Tyhle reklamy tu byly odjakživa. Takže ona to bude spíš záminka a způsob, jak něčí reklamy odstavit a jiné preferovat – ať už za účelem zisku nebo manipulace.

Normální uživatel tohle neřeší, protože jednak nepoužívá MSIE a jednak má Adblock.

Michal Taneček #2
Michal Taneček 08. květen 2015 23:25

Nebo jen prostě vyvolávájí hype, aby se ve w10 více používal jejich neoIE.

rovera #3
rovera 18. květen 2015 13:54

"Normální uživatel" by neměl používat ani MSIE, ale ani ADBLOCK !!! (a dost možná ani Chrome, ani vyhledávač Google, ani Android). Důvod? Reklamy od firem Microsoft a Google jsou přes ADBLOK průchozí, protože obě firmy zaplatily vývojové komunitě rozšíření ADBLOCK ... Opět je třeba "lovit" a hledat jiný doplněk, který poskytuje uživateli (na jistý omezený čas) skutečně lepší ochranu...

gilhad #4
gilhad 27. květen 2015 13:56

staci odzaskrtnout "Allow some non-intrusive advertizing" a funguji i filtry na google. (aspon zatim)

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů