Microsoft vyráží do boje proti nebezpečným reklamám

Martin Stančík , 02. květen 2015 10:00 5 komentářů
Rubriky: Security
Microsoft vyráží do boje proti nebezpečným reklamám

Microsoft oznámil, že jeho webový prohlížeč bude nově uživatele chránit před reklamami, které je lákají na nebezpečné webové stránky či ke stažení potenciálně nebezpečných aplikací.

Jak Microsoft tento týden uvedl a svém oficiálním blogu, v uplynulých měsících se razantně zvýšil počet online reklam, jejichž cílem je oklamat uživatele. „Zjistili jsme, že tyto reklamy se často snaží uživatele přimět k tomu, aby navštívil nebezpečnou webovou stránku nebo aby si stáhl škodlivý kód,“ napsali na blogu inženýři Microsoftu.

Microsoft proto pracuje na aktualizaci svého nástroje SmartScreen Filter tak, aby byl schopný rozpoznávat i reklamy vedoucí na nebezpečné stránky nebo vedoucí přímo ke stažení škodlivých kódů, stejně jako reklamy, které jsou pro uživatele matoucí (jedná se například o bannery, jež jejich tvůrci schválně navrhli tak, aby byly nerozeznatelné od dalšího obsahu dané webové stránky).

S výše uvedenými reklamami se setkávají na internetu miliony uživatelů každý den: typicky se jedná o bannery zobrazující varování, že počítač uživatele běží příliš pomalu nebo nutně vyžaduje nějaký druh aktualizace, či upozornění týkající se nutnosti aktualizace Javy nebo jiného přídavku pro webový prohlížeč.

Nástroj SmartScreen Filter bude ve webovém prohlížeči Internet Explorer zobrazovat varování vždy tehdy, když se uživateli zobrazí jeden z výše zmíněných druhů reklamy, od 1. června. Stejně bude SmartScreen Filter fungovat i v novém prohlížeči Microsoft Edge, který bude dostupný v operačním systému Windows 10.

Podobný krok jako Microsoft již v únoru tohoto roku podnikl také Google. Ten aktualizoval svůj webový prohlížeč Chrome tak, aby uživatele upozorňoval vždy, když kliknou na reklamu, která je napojena na potenciálně nebezpečný web nebo vede ke stažení nebezpečného softwaru. Webmasterům Google tehdy na sém blogu doporučil, aby svou stránku zaregistrovali pomocí nástroje Google Webmaster Tools, který je bude informovat vždy, pokud Chrome vyhodnotí, že se na jejich webu nachází nebezpečný obsah.

Mohlo by vás zajímat:


Komentáře

the.max 02. květen 2015 11:05

Že by také bránl zobrazování reklam na windows, office atd_ Vždyť i to jsou potencionálně nebezpečné aplikace, stačí se podívat na seznam BUGů (a nebo spíše featur?).

Turban Legend #1
Turban Legend 02. květen 2015 23:07

Tyhle reklamy tu byly odjakživa. Takže ona to bude spíš záminka a způsob, jak něčí reklamy odstavit a jiné preferovat – ať už za účelem zisku nebo manipulace.

Normální uživatel tohle neřeší, protože jednak nepoužívá MSIE a jednak má Adblock.

Michal Taneček #2
Michal Taneček 08. květen 2015 23:25

Nebo jen prostě vyvolávájí hype, aby se ve w10 více používal jejich neoIE.

rovera #3
rovera 18. květen 2015 13:54

"Normální uživatel" by neměl používat ani MSIE, ale ani ADBLOCK !!! (a dost možná ani Chrome, ani vyhledávač Google, ani Android). Důvod? Reklamy od firem Microsoft a Google jsou přes ADBLOK průchozí, protože obě firmy zaplatily vývojové komunitě rozšíření ADBLOCK ... Opět je třeba "lovit" a hledat jiný doplněk, který poskytuje uživateli (na jistý omezený čas) skutečně lepší ochranu...

gilhad #4
gilhad 27. květen 2015 13:56

staci odzaskrtnout "Allow some non-intrusive advertizing" a funguji i filtry na google. (aspon zatim)

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů