margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Neoslovujte naslepo!

Martina Dvořáková , 19. červen 2014 10:00 1 komentářů
Neoslovujte naslepo!

Většina společností dnes k oslovování zákazníků přistupuje jako ke kobercovému náletu s myšlenkou „pokud zasáhneme všechny a všude, musí se výsledek dostavit“. Opak je však bohužel stále častěji pravdou.

Více, více, ještě více. A co potom?

(© Pixmac)
(© Pixmac)
Hlavní cíl dnešních marketingových plánů používaných ve většině firem představuje absolutní automatizace a minimalizace nákladů na objemné kampaně. Obrovská call centra obvolávají klienty se standardními prodejními nabídkami a zároveň používají S2S (servis to sales) k tomu, aby využili každou příležitost k prodeji. Pokud například rušíte přípojku elektřiny z důvodu prodeje domu, operátor vám bez okolků nabídne, zda byste si do prodávané nemovitosti náhodou nechtěli zavést plyn se slevou 10 %. A když neuspěje, začne nabízet alespoň zaručeně výhodné telefonní tarify. Spotřebitel si tak často připadá, že mluví spíše s robotem než s živým a empatickým člověkem.

E-maily, telefonní čísla a adresy se extrahují ze všech myslitelných i nemyslitelných zdrojů, kvantita vítězí nad kvalitou. Velkým nešvarem se v posledních letech navíc stalo přeprodávání obřích databází s daty o klientech kdykoliv, komukoliv a bez jakýchkoliv omezení. Chcete-li se odhlásit z odběru spamovacích nabídek, často ani v e-mailu nenaleznete potřebný odkaz. A když se vám odhlášení konečně podaří zrealizovat, jakousi podivnou náhodou vám od příštího týdne začnou chodit velmi podobné nabídky od jiného odesilatele.

Reklamních letáků, e-mailů a prodejních telefonátů bez jakéhokoliv zacílení se tak na spotřebitele průběžně valí již tak závratné množství, že si museli vybudovat vysokou míru rezistence. Není-li pro zákazníka nabídka skutečně relevantní, nemá problém během tří vteřin obrátit svou pozornost kamkoliv jinam.

Ta se již několik let zabývá tvorbou řešení pro sběr dat z nejrůznějších kanálů a jejich následné využití pro velmi přesné cílení marketingové a obchodní komunikace s jasným cílem – spokojený a angažovaný klient.

Jde to dělat i lépe

Pokud chcete získat nadstandardní úspěšnost v marketingu, musíte vystoupit ze své komfortní zóny a podívat se na problémy z perspektivy samotného klienta, odběratele, zákazníka. Firmy by tak měly při formování své strategie myslet především na to, co užitečného mohou svým klientům skutečně přinést, a kdy je ten správný okamžik, aby je dané sdělení oslovilo.

Porozumění potřebám, motivům a situacím přináší v této situaci lepší výsledky než střelba ze samopalu bez míření. Naše řešení pokrývá celý proces od identifikace potřeb v multikanálové komunikaci, jejich správnou transformaci do vhodné nabídky a zároveň výběr správného způsobu a času komunikace zákazníkovi.

Martina Dvořáková

Autorka pracuje jako senior byznys konzultantka ve společnosti Profinit.s.r.o.


Komentáře

gilhad #1
gilhad 19. červen 2014 12:41

Jinými slovy - udělejte si přehledné webové stránky, zaregistrujte se do obvyklých velkých vyhledávačů, když budu něco potřebovat, tak si vás tam snadno najdu.

Když mi budete něco cpát sami, tak se tak maximálně dostanete na blacklist a nevezmu od vás nic z principu.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů