margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Neoslovujte naslepo!

Martina Dvořáková , 19. červen 2014 10:00 1 komentářů
Neoslovujte naslepo!

Většina společností dnes k oslovování zákazníků přistupuje jako ke kobercovému náletu s myšlenkou „pokud zasáhneme všechny a všude, musí se výsledek dostavit“. Opak je však bohužel stále častěji pravdou.

Více, více, ještě více. A co potom?

(© Pixmac)
(© Pixmac)
Hlavní cíl dnešních marketingových plánů používaných ve většině firem představuje absolutní automatizace a minimalizace nákladů na objemné kampaně. Obrovská call centra obvolávají klienty se standardními prodejními nabídkami a zároveň používají S2S (servis to sales) k tomu, aby využili každou příležitost k prodeji. Pokud například rušíte přípojku elektřiny z důvodu prodeje domu, operátor vám bez okolků nabídne, zda byste si do prodávané nemovitosti náhodou nechtěli zavést plyn se slevou 10 %. A když neuspěje, začne nabízet alespoň zaručeně výhodné telefonní tarify. Spotřebitel si tak často připadá, že mluví spíše s robotem než s živým a empatickým člověkem.

E-maily, telefonní čísla a adresy se extrahují ze všech myslitelných i nemyslitelných zdrojů, kvantita vítězí nad kvalitou. Velkým nešvarem se v posledních letech navíc stalo přeprodávání obřích databází s daty o klientech kdykoliv, komukoliv a bez jakýchkoliv omezení. Chcete-li se odhlásit z odběru spamovacích nabídek, často ani v e-mailu nenaleznete potřebný odkaz. A když se vám odhlášení konečně podaří zrealizovat, jakousi podivnou náhodou vám od příštího týdne začnou chodit velmi podobné nabídky od jiného odesilatele.

Reklamních letáků, e-mailů a prodejních telefonátů bez jakéhokoliv zacílení se tak na spotřebitele průběžně valí již tak závratné množství, že si museli vybudovat vysokou míru rezistence. Není-li pro zákazníka nabídka skutečně relevantní, nemá problém během tří vteřin obrátit svou pozornost kamkoliv jinam.

Ta se již několik let zabývá tvorbou řešení pro sběr dat z nejrůznějších kanálů a jejich následné využití pro velmi přesné cílení marketingové a obchodní komunikace s jasným cílem – spokojený a angažovaný klient.

Jde to dělat i lépe

Pokud chcete získat nadstandardní úspěšnost v marketingu, musíte vystoupit ze své komfortní zóny a podívat se na problémy z perspektivy samotného klienta, odběratele, zákazníka. Firmy by tak měly při formování své strategie myslet především na to, co užitečného mohou svým klientům skutečně přinést, a kdy je ten správný okamžik, aby je dané sdělení oslovilo.

Porozumění potřebám, motivům a situacím přináší v této situaci lepší výsledky než střelba ze samopalu bez míření. Naše řešení pokrývá celý proces od identifikace potřeb v multikanálové komunikaci, jejich správnou transformaci do vhodné nabídky a zároveň výběr správného způsobu a času komunikace zákazníkovi.

Martina Dvořáková

Autorka pracuje jako senior byznys konzultantka ve společnosti Profinit.s.r.o.


Komentáře

gilhad #1
gilhad 19. červen 2014 12:41

Jinými slovy - udělejte si přehledné webové stránky, zaregistrujte se do obvyklých velkých vyhledávačů, když budu něco potřebovat, tak si vás tam snadno najdu.

Když mi budete něco cpát sami, tak se tak maximálně dostanete na blacklist a nevezmu od vás nic z principu.

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

SpaceX příští rok dopraví dva lidi k Měsíci

ITBiz.cz , 28. únor 2017 12:00

Soukromá americká společnost SpaceX příští rok uskuteční let k Měsíci, do jehož blízkosti dopraví dv...

Více 0 komentářů

Tech Data roste akvizicí divize Technology Solutions společnosti Avnet

Pavel Houser , 28. únor 2017 09:57

Cena při uzavření transakce byla 2,6 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

ČTK , 28. únor 2017 09:44

Ford rovněž očekává, že do 15 let přesáhne nabídka elektrifikovaných automobilů auta s konvenčním mo...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kybernetické útoky proti Rakousku prováděl Turek žijící v USA

ČTK , 28. únor 2017 07:00

Za nedávnými kybernetickými útoky proti klíčovým institucím v Rakousku stojí turecký nacionalista ži...

Více 0 komentářů

Procesor Exynos 9 Series má zvýšit výkon mobilních zařízení

Pavel Houser , 27. únor 2017 14:43

Procesor je vyrobený 10nm FinFET technologií.

...

Více 0 komentářů

Navrhované daňové změny mohou způsobit odliv IT specialistů

ITBiz.cz , 27. únor 2017 12:00

Návrh ČSSD na zavedení daňové progrese by mohl výrazným způsobem ohrozit oblast podnikových služeb, ...

Více 8 komentářů

V USA zemřel hráč PC her během 24hodinového herního maratonu

ČTK , 27. únor 2017 10:00

Ve Spojených státech zemřel hráč počítačových her během 24hodinového herního maratonu, jehož cílem b...

Více 0 komentářů