Neoslovujte naslepo!

Martina Dvořáková , 19. červen 2014 10:00 1 komentářů
Neoslovujte naslepo!

Většina společností dnes k oslovování zákazníků přistupuje jako ke kobercovému náletu s myšlenkou „pokud zasáhneme všechny a všude, musí se výsledek dostavit“. Opak je však bohužel stále častěji pravdou.

Více, více, ještě více. A co potom?

(© Pixmac)
(© Pixmac)
Hlavní cíl dnešních marketingových plánů používaných ve většině firem představuje absolutní automatizace a minimalizace nákladů na objemné kampaně. Obrovská call centra obvolávají klienty se standardními prodejními nabídkami a zároveň používají S2S (servis to sales) k tomu, aby využili každou příležitost k prodeji. Pokud například rušíte přípojku elektřiny z důvodu prodeje domu, operátor vám bez okolků nabídne, zda byste si do prodávané nemovitosti náhodou nechtěli zavést plyn se slevou 10 %. A když neuspěje, začne nabízet alespoň zaručeně výhodné telefonní tarify. Spotřebitel si tak často připadá, že mluví spíše s robotem než s živým a empatickým člověkem.

E-maily, telefonní čísla a adresy se extrahují ze všech myslitelných i nemyslitelných zdrojů, kvantita vítězí nad kvalitou. Velkým nešvarem se v posledních letech navíc stalo přeprodávání obřích databází s daty o klientech kdykoliv, komukoliv a bez jakýchkoliv omezení. Chcete-li se odhlásit z odběru spamovacích nabídek, často ani v e-mailu nenaleznete potřebný odkaz. A když se vám odhlášení konečně podaří zrealizovat, jakousi podivnou náhodou vám od příštího týdne začnou chodit velmi podobné nabídky od jiného odesilatele.

Reklamních letáků, e-mailů a prodejních telefonátů bez jakéhokoliv zacílení se tak na spotřebitele průběžně valí již tak závratné množství, že si museli vybudovat vysokou míru rezistence. Není-li pro zákazníka nabídka skutečně relevantní, nemá problém během tří vteřin obrátit svou pozornost kamkoliv jinam.

Ta se již několik let zabývá tvorbou řešení pro sběr dat z nejrůznějších kanálů a jejich následné využití pro velmi přesné cílení marketingové a obchodní komunikace s jasným cílem – spokojený a angažovaný klient.

Jde to dělat i lépe

Pokud chcete získat nadstandardní úspěšnost v marketingu, musíte vystoupit ze své komfortní zóny a podívat se na problémy z perspektivy samotného klienta, odběratele, zákazníka. Firmy by tak měly při formování své strategie myslet především na to, co užitečného mohou svým klientům skutečně přinést, a kdy je ten správný okamžik, aby je dané sdělení oslovilo.

Porozumění potřebám, motivům a situacím přináší v této situaci lepší výsledky než střelba ze samopalu bez míření. Naše řešení pokrývá celý proces od identifikace potřeb v multikanálové komunikaci, jejich správnou transformaci do vhodné nabídky a zároveň výběr správného způsobu a času komunikace zákazníkovi.

Martina Dvořáková

Autorka pracuje jako senior byznys konzultantka ve společnosti Profinit.s.r.o.


Komentáře

gilhad #1
gilhad 19. červen 2014 12:41

Jinými slovy - udělejte si přehledné webové stránky, zaregistrujte se do obvyklých velkých vyhledávačů, když budu něco potřebovat, tak si vás tam snadno najdu.

Když mi budete něco cpát sami, tak se tak maximálně dostanete na blacklist a nevezmu od vás nic z principu.

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů