margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Neoslovujte naslepo!

Martina Dvořáková , 19. červen 2014 10:00 1 komentářů
Neoslovujte naslepo!

Většina společností dnes k oslovování zákazníků přistupuje jako ke kobercovému náletu s myšlenkou „pokud zasáhneme všechny a všude, musí se výsledek dostavit“. Opak je však bohužel stále častěji pravdou.

Více, více, ještě více. A co potom?

(© Pixmac)
(© Pixmac)
Hlavní cíl dnešních marketingových plánů používaných ve většině firem představuje absolutní automatizace a minimalizace nákladů na objemné kampaně. Obrovská call centra obvolávají klienty se standardními prodejními nabídkami a zároveň používají S2S (servis to sales) k tomu, aby využili každou příležitost k prodeji. Pokud například rušíte přípojku elektřiny z důvodu prodeje domu, operátor vám bez okolků nabídne, zda byste si do prodávané nemovitosti náhodou nechtěli zavést plyn se slevou 10 %. A když neuspěje, začne nabízet alespoň zaručeně výhodné telefonní tarify. Spotřebitel si tak často připadá, že mluví spíše s robotem než s živým a empatickým člověkem.

E-maily, telefonní čísla a adresy se extrahují ze všech myslitelných i nemyslitelných zdrojů, kvantita vítězí nad kvalitou. Velkým nešvarem se v posledních letech navíc stalo přeprodávání obřích databází s daty o klientech kdykoliv, komukoliv a bez jakýchkoliv omezení. Chcete-li se odhlásit z odběru spamovacích nabídek, často ani v e-mailu nenaleznete potřebný odkaz. A když se vám odhlášení konečně podaří zrealizovat, jakousi podivnou náhodou vám od příštího týdne začnou chodit velmi podobné nabídky od jiného odesilatele.

Reklamních letáků, e-mailů a prodejních telefonátů bez jakéhokoliv zacílení se tak na spotřebitele průběžně valí již tak závratné množství, že si museli vybudovat vysokou míru rezistence. Není-li pro zákazníka nabídka skutečně relevantní, nemá problém během tří vteřin obrátit svou pozornost kamkoliv jinam.

Ta se již několik let zabývá tvorbou řešení pro sběr dat z nejrůznějších kanálů a jejich následné využití pro velmi přesné cílení marketingové a obchodní komunikace s jasným cílem – spokojený a angažovaný klient.

Jde to dělat i lépe

Pokud chcete získat nadstandardní úspěšnost v marketingu, musíte vystoupit ze své komfortní zóny a podívat se na problémy z perspektivy samotného klienta, odběratele, zákazníka. Firmy by tak měly při formování své strategie myslet především na to, co užitečného mohou svým klientům skutečně přinést, a kdy je ten správný okamžik, aby je dané sdělení oslovilo.

Porozumění potřebám, motivům a situacím přináší v této situaci lepší výsledky než střelba ze samopalu bez míření. Naše řešení pokrývá celý proces od identifikace potřeb v multikanálové komunikaci, jejich správnou transformaci do vhodné nabídky a zároveň výběr správného způsobu a času komunikace zákazníkovi.

Martina Dvořáková

Autorka pracuje jako senior byznys konzultantka ve společnosti Profinit.s.r.o.


Komentáře

gilhad #1
gilhad 19. červen 2014 12:41

Jinými slovy - udělejte si přehledné webové stránky, zaregistrujte se do obvyklých velkých vyhledávačů, když budu něco potřebovat, tak si vás tam snadno najdu.

Když mi budete něco cpát sami, tak se tak maximálně dostanete na blacklist a nevezmu od vás nic z principu.

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Roboty využívá téměř čtvrtina českých menších firem

ČTK , 24. červenec 2017 10:00

Důvodem investic do robotizace nesmí být všeobecný trend, ale faktická potřeba. ...

Více 0 komentářů

Začne platit nový zákon, který má šetřit náklady na budování sítí

ČTK , 24. červenec 2017 09:00

Provozovatelé vodovodních, energetických i kanalizačních sítí budou muset umožnit přístup zájemců o ...

Více 0 komentářů

Šéfem nového úřadu pro kyberbezpečnost by měl být Navrátil

ČTK , 24. červenec 2017 08:00

Úřad měl dostat vlastní rozpočtovou kapitolu. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

China Unicom má slíbeno od investorů 12 miliard dolarů

ČTK , 23. červenec 2017 10:14

Připravovaná investice je součástí snahy čínské vlády oživit státní giganty soukromým kapitálem. ...

Více 0 komentářů

Čína chce být do 2025 světovým lídrem v oblasti umělé inteligence

ČTK , 22. červenec 2017 09:00

Plán přichází v době, kdy USA chtějí více kontrolovat investice, včetně investic do umělé inteligenc...

Více 0 komentářů

Santa Fe se chystá na premiéru opery o Jobsovi

ČTK , 22. červenec 2017 08:00

Spád opery je stejně rychlý a dynamický jako technologie, které Jobs vytvořil, tvrdí autoři....

Více 0 komentářů

Policejní úřady USA a EU zakročily proti ilegálním serverům

ČTK , 21. červenec 2017 10:00

Kromě AlphaBay se zásah týkal také ilegálního tržiště darknetu Hansa....

Více 1 komentářů