Neoslovujte naslepo!

Martina Dvořáková , 19. červen 2014 10:00 1 komentářů
Neoslovujte naslepo!

Většina společností dnes k oslovování zákazníků přistupuje jako ke kobercovému náletu s myšlenkou „pokud zasáhneme všechny a všude, musí se výsledek dostavit“. Opak je však bohužel stále častěji pravdou.

Více, více, ještě více. A co potom?

(© Pixmac)
(© Pixmac)
Hlavní cíl dnešních marketingových plánů používaných ve většině firem představuje absolutní automatizace a minimalizace nákladů na objemné kampaně. Obrovská call centra obvolávají klienty se standardními prodejními nabídkami a zároveň používají S2S (servis to sales) k tomu, aby využili každou příležitost k prodeji. Pokud například rušíte přípojku elektřiny z důvodu prodeje domu, operátor vám bez okolků nabídne, zda byste si do prodávané nemovitosti náhodou nechtěli zavést plyn se slevou 10 %. A když neuspěje, začne nabízet alespoň zaručeně výhodné telefonní tarify. Spotřebitel si tak často připadá, že mluví spíše s robotem než s živým a empatickým člověkem.

E-maily, telefonní čísla a adresy se extrahují ze všech myslitelných i nemyslitelných zdrojů, kvantita vítězí nad kvalitou. Velkým nešvarem se v posledních letech navíc stalo přeprodávání obřích databází s daty o klientech kdykoliv, komukoliv a bez jakýchkoliv omezení. Chcete-li se odhlásit z odběru spamovacích nabídek, často ani v e-mailu nenaleznete potřebný odkaz. A když se vám odhlášení konečně podaří zrealizovat, jakousi podivnou náhodou vám od příštího týdne začnou chodit velmi podobné nabídky od jiného odesilatele.

Reklamních letáků, e-mailů a prodejních telefonátů bez jakéhokoliv zacílení se tak na spotřebitele průběžně valí již tak závratné množství, že si museli vybudovat vysokou míru rezistence. Není-li pro zákazníka nabídka skutečně relevantní, nemá problém během tří vteřin obrátit svou pozornost kamkoliv jinam.

Ta se již několik let zabývá tvorbou řešení pro sběr dat z nejrůznějších kanálů a jejich následné využití pro velmi přesné cílení marketingové a obchodní komunikace s jasným cílem – spokojený a angažovaný klient.

Jde to dělat i lépe

Pokud chcete získat nadstandardní úspěšnost v marketingu, musíte vystoupit ze své komfortní zóny a podívat se na problémy z perspektivy samotného klienta, odběratele, zákazníka. Firmy by tak měly při formování své strategie myslet především na to, co užitečného mohou svým klientům skutečně přinést, a kdy je ten správný okamžik, aby je dané sdělení oslovilo.

Porozumění potřebám, motivům a situacím přináší v této situaci lepší výsledky než střelba ze samopalu bez míření. Naše řešení pokrývá celý proces od identifikace potřeb v multikanálové komunikaci, jejich správnou transformaci do vhodné nabídky a zároveň výběr správného způsobu a času komunikace zákazníkovi.

Martina Dvořáková

Autorka pracuje jako senior byznys konzultantka ve společnosti Profinit.s.r.o.


Komentáře

gilhad #1
gilhad 19. červen 2014 12:41

Jinými slovy - udělejte si přehledné webové stránky, zaregistrujte se do obvyklých velkých vyhledávačů, když budu něco potřebovat, tak si vás tam snadno najdu.

Když mi budete něco cpát sami, tak se tak maximálně dostanete na blacklist a nevezmu od vás nic z principu.

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Potvrzeno: Google opravdu kupuje HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů

Američtí operátoři T-Mobile US a Sprint jednají o fúzi

ČTK , 20. září 2017 11:00

Tržní hodnota T-Mobile US se pohybuje kolem 51 miliard dolarů hodnota Sprintu dosahuje zhruba 30 mil...

Více 0 komentářů

EK chce vyšší pravomoci pro řešení kybernetických útoků

ČTK , 20. září 2017 09:00

Celounijní certifikace by se měla týkat miliardy zařízení kritické infrastruktury....

Více 0 komentářů