margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Passengera – informačně zábavní systém pro dopravce i cestující

Richard Jan Voigts , 29. červen 2016 15:00 1 komentářů
Passengera – informačně zábavní systém pro dopravce i cestující

Platforma pro informačně zábavní systém od české společnosti Passengera je nový komunikační kanál mezi cestujícím a dopravcem. Jde o softwarovou platformu pro poskytování obsahu na palubě pro České dráhy a ostatní dopravce a zvolila k tomu kvůli výkonu hardware Intel.

Služba umožňuje poskytovat informace dopravce do smartphonů a tabletů koncových zákazníků, analyzovat jejich chování, a tomto základě upravovat obsah a služby.

Zatraktivnění služeb dopravců

Služba řízeného poskytování obsahu je určena pro zatraktivnění veřejné dopravy a má přitáhnout služby dopravce, který ji nabízí.

Služby obsahu poskytovaného dopravcem mají v zásadě tři základní části:

• Informační část – informace o trase, okolí, dopravě apod.

• Zábavní část – hudba, filmy, hry atd.

• Služby na palubě – tzv. upsell, například informace o nabídce palubní restaurace včetně objednávek, návazné služby, jako třeba smluvní taxislužba, restaurace na nádraží a v jeho bezprostředním okolí apod.

Dá se využít i k věrnostním (loyalty) programům za ujeté kilometry nebo nalétané míle, protože součástí platformy je i analytická část. Zde se zkoumá, o jaký druh informací a zábavy mají cestující zájem a podle toho upravovat jak poskytovaný obsah, tak služby dopravce. Systém umožňuje neustálé sledování potřeb uživatelů. Passengera kvůli tomu buduje zvláštní oddělení na tvorbu poskytování obsahu a jeho správu, aby umožnila dopravcům vyvolat dostatečnou potřebu koncových zákazníků.

Co se týče vlastního poskytování obsahu, ten tedy může zajistit jak samotná Passengera, tak si jej může zákazník (dopravce) plnit a spravovat sám.

Zákazníky společnosti Passengera jsou například České dráhy, kde je tento informačně zábavní systém nasazen v Pendolinu, připravuje se nasazení v Rail Jetech a dalších spojích. Dalšími zákazníky jsou železnice v Ázerbájdžánu (ADY), ale o řešení Passengera projevili zájem i v Německu, Švýcarsku, Portugalsku, Polsku, pilotní projekty běží i ve Spojených státech.

Jan Kolář, CEO společnosti Passengera
Jan Kolář, CEO společnosti Passengera

Platforma Passengera běží na Intelu

„Architektura softwarové platformy od společnosti Passengera je nezávislá na připojení k internetu, data jsou uložena lokálně, jsou plněna z cloudu v pravidelných intervalech,“ vysvětluje Jan Kolář, CEO společnosti Passengera. Je tomu tak z důvodu, že terestriální pokrytí GSM signálem není 100%. Jeden ze zákazníků, železniční dopravce ADY v Ázerbájdžánu by ani nebyl schopen vzhledem k rozměrům země a stupni pokrytí signálem by na většině své železniční sítě připojení přes GSM nebyl schopen zajistit. V letadlech pak z principu připojení přes GSM není vůbec možné.

„Lokální hardware na palubě běží na serverové platformě Intel. Je tomu tak z důvodu potřeby výkonu a kvůli podpoře virtualizace VT-X. Vlastní inteligence systému leží v cloudu,“ říká Jan Kolář.

Zpoplatnění služby

Passengera poskytuje dopravcům svoji platformu jako službu a účtuje zákazníkovi, tj. dopravci, měsíční paušál, který lze orientačně zkalkulovat přímo na stránkách www.passengera.com.

Zpoplatnění dopravce koncovému zákazníkovi pak záleží na úmyslech dopravce a hlavně na regionálních zvyklostech. Zatímco v Severní Americe jsou zákazníci zvyklí za služby platit, v Evropě tomu tak příliš není. Například České dráhy poskytují tento informační kanál v Pendolinu zdarma.

Nejen zlevnění poskytování informací

Tento komunikační kanál zlevňuje i poskytování informací dopravce koncovým zákazníkům. Umožňuje i připojení k internetu, což by však byla sama o sobě drahá služba. Za pouhé připojení k internetu by totiž dopravce musel jeho poskytovateli pouze platit, navíc bez analýzy chování koncového zákazníka, a tím možnosti získání zpětné vazby. Uživatel (dopravce) může dokonce na připojení k internetu ušetřit, protože řešení umožňuje umístit do systému i reklamu – Passengera proto nabízí i reklamní modul.

To však nejsou všechny úspory, protože pokud si tuto službu zavede letecká společnost, nemusí mít letadla vybavena monitory za sedadly. Jednak tím ušetří za drahé monitory, jednak ušetří na hmotnosti – monitory za sedadly se totiž montují zpravidla do velkokapacitních letadel pro dlouhé lety, takže při nějakých 300 místech tím ušetří zhruba 300 kilogramů užitečné hmotnosti.

„Díra na trhu“

Společnost Passengera se doslova trefila se svým informačně zábavním systémem do „díry na trhu“, protože její platforma je využitelná nejen u dopravců, ale i na nádražích, letištních halách, dopravních centrech, stadionech apod. Passengera už má zájemce i z řad automobilek, které chtějí integrovat toto řešení do palubního systému. Zatím jsou totiž všechny palubní systémy automobilů zaměřeny pouze na řidiče, Passengera připravuje zaměření i na pasažéry tak, aby jim automobilky dávaly svoje vlastní informace.

Použití se dá aplikovat na každém místě, kde je nějaký Wi-Fi hotspot. Platformu od Passengery už využívají například i zážitkové (eventové) agentury.

Vzhledem k charakteru služby prakticky nemá konkurenci, protože vysoce převyšuje možnosti rozesílání SMS (kdo zná telefonní číslo uživatele, který do nákupního centra nebo na stadion náhodně zavítá), nebo tzv. beacons.


Komentáře

neverím #0
neverím 30. červen 2016 11:27

neverím, že je to aj o niečom inom ako o reklame
tie omáčky okolo, že ... informačně zábavní systém pro dopravce i cestující ... bla bla bla
to iste
kde je ešte voľný priestor?
kde sa dá umiestniť reklama?
že v kupé a na wc vo vlakoch ešte nie je monitor? tak hurá!!!!
že diera na trhu :D :D :D
vytiahnem kapra z jazera a okrem čiarového kódu má šupiny sfarbené do reklamného nápisu na strešnú krytinu :D :D :D


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů