Tomáš Ječný: přístup k veřejným zakázkám si říkal o zjednodušení

ITbiz.cz, 04. duben 2013 09:30 0 komentářů
Tomáš Ječný: přístup k veřejným zakázkám si říkal o zjednodušení

Česká pošta spouští novou službu, která chce umožnit podnikatelům a malým živnostníkům získat snadnější přístup k důležitým informacím o veřejných zakázkách. Každý si může jednoduše vybrat, co ho zajímá – a mít tak dokonalý přehled o všech výběrových řízeních ve svém oboru, lokalitě nebo stanovené hodnotě.

Pro koho je nová služba i-zakázky určena? [redakční poznámka: portál pro veřejnost bude v provozu až od 15. června, od 15. dubna bude možné systém využívat přes pobočky České pošty]

Všem firmám, ale také všem živnostníkům, kteří se o veřejné zakázky zajímají a hledají nové obchodní příležitosti. Sledujeme mnohamilionové zakázky i ty za 20 000 korun. Přitom těch druhých je o dost více.

Kde veřejné zakázky hledáte?

Téměř všude, denně analyzujeme stovky veřejných zdrojů. Hledáme nové informace u státních institucí – orgánů státní správy, ministerstev, krajských úřadů. Ale také na portálech měst a obcí nebo u tisíců lokálních zadavatelů.

Ing. Tomáš Ječný, vrchní ředitel divize ICT a eGovernment České pošty
Ing. Tomáš Ječný, vrchní ředitel divize ICT a eGovernment České pošty
Na trhu informací o veřejných zakázkách se pohybuje celá řada konkurenčních serverů – v čem spočívá výhoda vašeho systému? Dokážeme každému uživateli ušít řešení přesně na míru. Náš systém je velmi adresný, navíc jde skutečně do velké hloubky. Průměrná hodnota veřejné zakázky je 80 000 Kč, což je výrazně méně například ve srovnání s Centrální adresou. Také dokážeme vyhledávat z řádově více zdrojů a troufám si tvrdit, že umíme oproti většině konkurentů nejen hledat, ale také data sofistikovaně třídit a vybírat z nich to nejpodstatnější. Nebudeme spamovat, ale nepřehlednou kvantitu nahradíme kvalitou.

Kolik bude nová služba stát?

Necelých dvě stě korun, za něž zákazník dostane denní nebo týdenní souhrn do e-mailové nebo datové schránky nebo jednou týdně přehled všech novinek do schránky poštovní. Ještě v letošním roce však chceme spustit kromě off-line verze také on-line verzi, ve které by zákazníci mohli sami vyhledávat a vybírat. Ta by samozřejmě byla dražší.

O IT správu projektu se stará společnost Corpus Solutions. Proč jste si vybrali právě ji?

Corpus léta provozuje server justice.cz. A dobře. Pracuje s obrovským kvantem informací, které umí třídit, analyzovat, vybírat podle potřeby. Rozhodli jsme pro Corpus na základě analýz možnosti této služby a zpracovaného znaleckého posudku na řešení, které nám bylo nabídnuto. Partner, který pracuje například pro Ministerstvo spravedlnosti nebo Svaz průmyslu a dopravy, nás přesvědčil, že jejich řešení a přístup jsou správné.

Co od služby očekáváte vy osobně?

Myslíme si, že je to první krok k podpoře malého a středního podnikání. V blízké budoucnosti bychom do projektu chtěli zapojit i Ministerstvo obchodu a průmyslu nebo Hospodářskou komoru. Tento projekt ukazuje, že Česká pošta je jako jedna z mála schopná nabídnout konvergenci mezi klasickými službami ČP a službami tzv. nové ekonomiky. Myslíme to vážně, což ukazují i naše další produkty – jako je online verze i-zakázek nebo služba i-předpisy.

Jaké budou další fáze projektu?

O online verzi systému už jsme hovořili. Chceme ji spustit na začátku druhé poloviny letošního roku. Ale už za pár týdnů představíme další novou službu – právní servis pro podnikatele i občany. Dokážeme vybrat nejnovější změny v zákonech podle oboru, místa, oblastí zájmu a přinést je ve srozumitelné podobě každému. A tím rozhodně nekončíme. Nechte se překvapit.

Je oblast práce s informacemi nejvýraznějším trendem, kterým se bude Česká pošta v příštích letech ubírat?

Ano i ne. Neustále zůstáváme leaderem v oblasti doručování zásilek. Jsme jistotou, spolehlivým sousedem a budeme jím i za deset a jsem přesvědčený, že i za padesát let. Ale byl by hřích naše know-how nevyužít i v nových oblastech. Práce s informacemi bude určitě jednou z těch nejvýraznějších. Česká pošta se neustále mění a v budoucnu nabídne lidem o hodně více.

Děkujeme za rozovor.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů

Čistý zisk výrobce počítačů Lenovo klesl o 67 procent

ČTK , 16. únor 2017 11:00

Čistý zisk největšího světového výrobce osobních počítačů Lenovo Group ve třetím fiskální čtvrtletí ...

Více 1 komentářů