Vymýšlení obchodních modelů za hranicemi kultury, etiky i zákona

ITBiz.cz , 27. duben 2017 11:58 0 komentářů
Vymýšlení obchodních modelů za hranicemi kultury, etiky i zákona

Podle analytiků Gartner se ve světě digitálního byznysu inovace obvykle odehrává na hranici, nebo dokonce mimo eticky přijímané a zákonem dovolené normy – nebo, díky zcela novým technologiím, v šedé zóně, jež zatím nebyla eticky ani právně definována.

„Při úvahách o digitální transformaci se ředitelé podniků mohou dostat do bodu, kdy se sami sebe zeptají: Chceme být Uber, nebo taxi dispečink? Nebo jinými slovy: Vydali bychom se v rámci digitálního byznysu do šedé zóny nebo dokonce porušili zákon?“ vysvětluje Tomas Nielsen z Gartneru.

Gartner definuje digitální byznys jako vytváření nových obchodních modelů prostřednictvím prolínání digitálního a fyzického světa, tedy lidí, podniků a věcí. „Digitalizace může vést k zásadním změnám postihujícím celý podnik – například když se nakladatel stane dodavatelem digitálních výukových systémů,“ říká Tomas Nielsen a dodává: „znamená to zahájit spolupráci s řadou zcela nových digitálních partnerů a dělat zásadní rozhodnutí týkající se například vlastnictví dat.“

Analytici Gartneru definují tři první fáze digitální transformace obchodních modelů jako ambice, návrh a realizaci. V první fázi jde zejména o to vyvolat nadšení – vymyslet a předvést nové digitální principy. Druhá fáze je zaměřena na tvorbu základního návrhu digitálního obchodního modelu a konečně třetí fáze řeší otázku jeho uskutečnění. Jedním z hlavních úskalí je odvedení pozornosti směrem k realizačním detailům.

Digitální “geny” lze nalézt v reálných příkladech digitálních produktů, služeb a transformačních projektů. Úvahy o digitální transformaci tak lze začít tím, že se prostě budete dívat kolem sebe – na své konkurenty, na podobné podniky a trhy v jiných zemích nebo i na jiné vertikály. “Neměli byste se omezovat na příklady a novinky z vašeho vlastního odvětví. Digitální lídři často překračují hranice vertikál a trhů, podobně jako to učinil například Amazon – z e-commerce do světa cloudových služeb v minulosti a dost možná do oblastí jako je globální a zaoceánská přeprava v budoucnosti,” poznamenal Tomas Nielsen.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů