Čeští senioři se cítí být ponižováni technologickými firmami

Václav Maletínský , 08. leden 2015 09:00 0 komentářů
Čeští senioři se cítí být ponižováni technologickými firmami

Více než dva z pěti (42 %) Čechů nad padesát let věku se cítí být ponižováni technologickými firmami, nejčastěji ve smyslu, že je považují za technologicky negramotné (62 %). Češi se necítí být pro technologické firmy důležitými zákazníky a nelíbí se jim produkty navržené pro seniory.

Nový průzkum AVG Technologies N.V. pokládal více než 6 000 lidem z 9 zemí otázky, které se týkaly technologických návyků a názorů. Respondenti starší 50 let si v odpovědích stěžovali především na to, že se necítí být pro technologické firmy důležitými zákazníky. Nejvíce se cítí být firmami ponižováni respondenti v Austrálii (53 %) a nejméně lidé ze Spojených států (30 %).

Takové jednání technologických firem je však dle zjištění průzkumu velmi neopodstatněné, neboť pouhých 9 % Čechů nad padesát let (nejméně na světě!) se označuje za technologické začátečníky. Daleko nejvíce (87 %) respondentů se pak považuje za průměrné uživatele, což je opět nejvíce ze všech sledovaných zemí. Téměř všichni čeští respondenti (99 % vzorku, což je opět nejvíce na světě) uvedli, že někdy použili, či dokonce pravidelně používají mobilní aplikace.

Další zjištění průzkumu:

  • 84 % českých respondentů přiznalo, že má obavy o své soukromí a bezpečnost na internetu, což je mírně pod světovým průměrem
  • pouze 56 % z nich si dělá starosti o bezpečnost svých dat, což je společně s respondenty z Nového Zélandu nejméně na světě (pro srovnání, nejvíce, tj. 74 procent, má Německo)
  • daleko nejméně na světě (23 %) se čeští respondenti obávají zveřejnění osobních údajů (světový průměr je 44 % a nejvíce má opět Německo)
  • velmi specifickou obavou téměř čtvrtiny českých respondentů je pak strach z toho být vyloučen svým okolím pro nedostatečnost technických znalostí

Technologické společnosti by si měly velice rozmyslet, než začnou oddělovat starší zákazníky od ostatních,“ říká Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies. „Tato skupina zákazníků se časem zvětšuje, má vyšší kupní sílu a dle našeho průzkumu její drtivá většina aktivně používá mobilní zařízení a aplikace. Ač je tedy důležité řešit jejich specifické obavy z technologií, musí to být prováděno s pochopením a nikoli blahosklonně.

Internetový průzkum AVG Digital Diaries byl proveden v listopadu 2014 a zúčastnilo se jej 5 907 respondentů ve věku přes 50 let z Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno společností Research Now, zabývající se průzkumy trhu.

Zdroj: AVG, foto: FreeDigitalPhotos.net


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů