margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Whitesoft nasazuje software IBM pro zefektivnění podnikové komunikace

Richard Jan Voigts , 30. prosinec 2016 14:45 0 komentářů
Whitesoft nasazuje software IBM pro zefektivnění podnikové komunikace

Před nějakými 30 lety u nás platilo, že rozdíl mezi fámou a skutečností je 14 dní až tři neděle. „Zaděláno“ však bylo po desetiletí. V přijímání IT technologií udávají rytmus Spojené státy a tamější „buzzwordy“ zpravidla přicházejí do Evropy po nějakých třech až čtyřech letech. Jak některé progresivní změny na trhu IT vnímá lokální firma, jsme si povídali s Janem Valdmanem ze společnosti Whitesoft.

Čemu všemu se Whitesoft věnuje?
Whitesoft je česko-belgickou IT firmou, která působí ve více zemích Evropy a má dva hlavní směry podnikání. Prvním je široké portfolio IT služeb pro malé a středně velké firmy, kde jsme schopni se kompletně starat o IT v menších a středních firmách, tj. o počítačové sítě, servery, software, telefony, zabezpečení – prakticky cokoliv od bagrování výkopů kabelových kynet až po řešení virtuálních serverů. Druhou oblastí naší činnosti v IT jsou řešení pro firemní komunikaci a spolupráci založená převážně na IBM Collaboration Solutions, kterým se historicky věnujeme od dob, kdy byly na trhu populární produkty pro groupware, tehdy v podání Lotus Notes, respektive IBM Notes. Dnes se toto těžiště posouvá do podnikových sociálních sítí, neboli ESN - Enterprise Social Networks. V této oblasti jsme dodavatelem, řekl bych evropského formátu, v oblasti řešení postavených na produktu IBM Connections.

Co si lze představit pod IBM Connections?
IBM Connections je produkt, který patří do kategorie takzvaného podnikového sociálního softwaru. Nejsnáze si jeho nasazení lze představit tak, že byste vzali dohromady Facebook, Linkedin, Box nebo DropBox, Wikipedii a pár dalších užitečných kousků software a sestavili to všechno dohromady tak, aby z toho vznikla ucelená platforma pro komunikaci a spolupráci ve firmě. Fakticky jde o aplikaci principů komunikace známých ze sociálních sítí dovnitř firmy. Vznikne tak prostředí, kterému můžeme říkat například sociální intranet, kde máte možnost komunikovat s lidmi jinak než e-mailem, obvykle mnohem víc napřímo a jednodušeji, kde můžete sdílet nejen soubory, ale i myšlenky, propojovat lidi napříč celou firmou a tak dále. Celé to samozřejmě musí fungovat trochu jinak než Facebook, například co se týká zabezpečení, řízení přístupu k citlivým informacím a podobně.

Jaké je typické nasazení IBM Connections? Můžete uvést nějaké výsledky?

Jan Valdman | Whitesoft
Jan Valdman | Whitesoft
Typické nasazení IBM Connections je ve společnosti, která má, bereme-li v úvahu české prostředí, několik stovek zaměstnanců a více poboček, případně divizí, složitější organizační strukturu, pracuje v nějaké znalostní oblasti, a jde o organizaci, která hodlá zlepšit svoji interní komunikaci. Ať už směrem od jejího vedení k zaměstnancům, nebo naopak k získávání zpětné vazby od zaměstnanců, komunikaci a spolupráci mezi divizemi nebo naopak s externími subjekty jako jsou obchodní partneři, dodavatelé a podobně. Častým scénářem je i narůstající potřeba uchovávání know-how nebo naopak zlepšení jednoduchých a praktických věcí, jako například sdílení souborů apod. Podnikové sociální sítě mohou velmi zvýšit efektivitu firmy. Různé výzkumy udávají, že se díky jejich nasazení a využití zlepší spokojenost zákazníků, nebo se dokonce mohou zlepšit i tzv. tvrdá čísla, jakými jsou obrat a zisk, někdy až o 30 % Možná to zní fantasticky, ale je to reálně dosažitelné - třeba tím, že firma dokážete uvádět nové produkty na trh o třetinu rychleji nebo zvýšit spokojenost zákazníků. Z České republiky bohužel podobná tvrdá čísla podložená výzkumy zatím nemáme, ale protože IBM Connections samozřejmě sami používáme, tak tomu plně věřím. A samozřejmě také máme zde v ČR řadu spokojených zákazníků, kteří na IBM Connections nedají dopustit. Ostatně, pro mě osobně jsou IBM Connections taková srdeční záležitost, považuji je za jeden z nejlepších softwarových produktů IBM, a je velká škoda, že je o nich kvůli slabému marketingu IBM tak málo slyšet.

Nabízíte některá i nějaká jiná řešení od IBM?
Na IBM Collaboration Solutions se opravdu hodně zaměřujeme a specializujeme. Ale v letošním roce jsme se pustili i do světa IoT (internet of things), kde máme první projekty na IBM Watson IoT Platform, což je taková obtížně vysvětlitelná věc, kterou musíte strčit mezi zařízení IoT a vaše aplikace, aby to celé fungovalo. Primární oblastí pro nás ale zůstávají IBM Collaboration Solutions, kam v příštím roce přibude velice zajímavý produkt IBM Watson Workspace.

Co má IBM Workspace přinést nového?
IBM Watson Workspace je nová generace podnikového perzistentního chatu, která nabízí řadu integrací s produkty IBM i třetích stran a hlavně je postavená na API (aplikační programátorské rozhraní), které má tzv. kognitivní funkce. Znamená to například, že když se k chatu vrátíte na sklonku pracovního dne a máte v něm několik desítek nebo stovek zpráv od vašich kolegů, dokáže vám IBM Workspace tyto zprávy sumarizovat podobně jako nějaká asistentka nebo sekretářka a říci vám, kdo se v chatu o čem bavil, a vytáhne jen to, co je pro vás důležité. Tento produkt sice zatím není na trhu, ale od samého začátku se účastníme betaprovozu a získáváme s ním první zkušenosti. Na IBM Watson IoT Platform i na IBM Watson Workspace je kromě toho zajímavá ještě jedna věc. Používají totiž protokol MQTT, který byl vyvinut v IBM ještě v minulém století a uveden na jeho sklonku, v roce 1999. Takže to „moderní“, co se používá dnes, bylo vyvinuto už před téměř dvaceti lety!

Dodáváte produkty IBM, která je sama neprodává, ani koncovým zákazníkům, ani partnerům. Jak se k nim dostáváte? Whitesoft samozřejmě nakupuje přes distributora, kterým je pro nás DNS. Jde o tzv. distributora s přidanou hodnotou, dlouhodobě s ním spolupracujeme, zajišťuje nám podporu a servis v podobě komunikace s IBM, ale i s dalšími výrobci, jejichž produkty distribuuje.

Co si máme představit pod pojmem „distributor s přidanou hodnotou“? Kde vidíte vy přidanou hodnotu DNS?
Z pohledu prodejní a dodavatelské firmy, tedy takzvaného resellera, jakým je Whitesoft, je určitě v tom, že nám DNS pomáhá řešit různé procesní záležitosti s IBM, ve kterých IBM „exceluje“ stejně jako všechny ostatní americké korporace. Kromě jiného jde například o pomoc s nabídkami, cenotvorbou, marketingem v některých obchodních záležitostech, zkrátka v poměrně široké škále záležitostí.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů