Effectix: Google změnil algoritmus vyhledávání a sám si tak zřejmě uškodí

16. únor 2012 10:17 0 komentářů

Poslední aktualizace algoritmické rovnice Googlu patří mezi ty sporné. Effectix.com dnes zveřejnil dokument obsahující poslední změny v jeho vyhledávání. Nejvýznamnější změnou je zkoumání rozložení stránky (tzv. layout). Tolik obávaná penalizace začíná mířit např. na weby s větším množstvím reklam a komerčního obsahu. Změna algoritmu je přitom již aktivní.

Mezi pravidla tvorby dobrého výkonnostního online marketingu patří i sledování změn ve vyhledávací algoritmické rovnici vyhledavačů s nejvyšším podílem na trhu. Drobných změn jsou zpravidla desítky měsíčně, zásadních pak několik do roka. Aktuální změnou, která patří mezi ty důležitější, je zohlednění layoutu stránek v algoritmu vyhledávání Google.com.

Pokud jsou reklamy, bannery a další komerční obsah nad přehybem layoutu v nepřiměřeném množství, může být web penalizován a ve výsledcích vyhledávání být poměrně zásadně znevýhodněn. Samozřejmě oproti stránkám, jež mají nad přehybem více „kvalitního“, resp. nekomerčního obsahu.

„Dochází k nám mnoho stížností od uživatelů, kteří přišli na web přes vyhledávání Googlu a měli problém na stránce najít relevantní a aktuální obsah, tudíž tak nebyli ve výsledku spokojeni. Uživatelé chtějí vidět hlavní obsah ihned a nepřejí si neustále kvůli reklamám scrollovat stránkou dolů. Stránky, jež nemají hlavní obsah či hlavní sdělení nad přehybem, mohou být zasaženy touto změnou,“ píše Google ohledně novinky v algoritmu na svém blogu.

Google rovněž vydal speciální online nástroj na adrese browsersize.googlelabs.com, který pomáhá majitelům webů zjistit, zda se jich změna týká.

Kdo a jak moc je novou změnou ovlivněn?

Google uvedl, že se změna týká jednoho vyhledávání z každých sto. Je třeba zmínit, že změna algoritmu je již aktivní. Pokud se majitel webu domnívá, že má jeho layout příliš reklam nad přehybem či už ví, že je penalizován a znevýhodněni ve vyhledávání, bude třeba tyto reklamy odstranit. Tedy redesignovat rozložení prvků na stránce tak, aby hlavní sdělení bylo tzv. co nejvíc na očích a čekat, než Google jeho web znovu zaindexuje. Jak se píše dále v dokumentu Effectix.com, může to trvat i několik týdnů.

„Z mého pohledu příliš nevěřím, že by tato změna byla tak radikální, jak Google píše. Pozitivní ovšem je, že je zde vidět další posun k vylepšení algoritmu ve smyslu: co chce uživatel, to Google najde. Tedy snaha co nejvíce nabízet uživateli kvalitní obsah na zadanou frázi, klíčové slovo,“ komentuje změny Martin Vinš, hlavní SEO analytik společnosti Effectix.com.

Google si sám může uškodit

Na druhou stranu je zde systém Google Adsense, jenž je podstatným tahounem pro AdWords a tedy i pro výdělek Googlu. Pokud si majitelé webů odstraní nebo upozadí své Adsense bloky, pro Google by to znamenalo nepřímé ovlivnění finančních výsledků AdWords, což jistě není ani pro giganta typu Google žádoucí, upozorňuje na závěr ve svém dokumentu Effectix.com.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů