Foursquare získá peníze na další rozvoj

Petr Švec , 28. červen 2010 11:18 2 komentářů

Investiční společnost Andreessen Horowitz přispěje na rozvoj populární geolokační služby až několika desítkami milionů dolarů.

Foursquare

Podle dostupných informací použije Foursquare získaný kapitál především na svůj vlastní rozvoj a rozšíření. O úspěšném završení jednání mezi oběma stranami informovala dnes ráno agentura Reuters. Vzhledem k tomu, že se k jednání ani jedna ze zúčastněných stran dosud nevyjádřila, nejsou známy ani přesné podmínky smlouvy. Je tak otázkou, jak velký podíl ve Foursquare firma Andreessen Horowitz získá. Vzhledem k očekávané výši investice lze ovšem předpokládat, že se bude jednat o desítky procent.

Fousquare hledalo potencionální investory už v minulosti. Před několika měsíci se dokonce objevila zpráva, že americká technologická společnost Yahoo!, která v současnosti prochází silnou restrukturalizací, se zajímá buď o celkovou akvizici této služby, nebo alespoň získání majoritního podílu. Cena se údajně měla vyšplhat až na 100 milionů dolarů (zhruba 2,1 miliardy Kč), k dohodě ovšem nakonec nedošlo. Yahoo! nakonec oznámilo vstup do velmi podobné indonéské služby Koprol, pro kterou plánuje rozsáhlou expanzi.

Jak jsme vás už v minulosti informovali, Foursquare je zástupcem nové generace takzvaných geolokačních služeb, které pravděpodobně reprezentují trend, jakým se bude vývoj v příštích několika letech ubírat. Geolokační služby nejsou založeny na „pouhé“ internetové interakci mezi jejich uživateli, jako je tomu například u sociálních služeb Facebook a Twitter, ale přidávají ji další rozměr. Tím je místo, kde se daný uživatel právě nachází. Samotný Foursquare je pak založen na principu, kdy uživatel provede takzvaný „check-in“, tedy přihlásí se, kdykoliv, kdy je na nějakém zajímavém místě. Tím může být cokoliv od restaurace po pamětihodnost, nebo kavárnu. Po přihlášení pak může pozvat své přátele, aby se k němu přidali, tedy jej fyzicky navštívili, případně se může seznámit s dalšími uživateli služby, kteří jsou ve stejnou dobu přihlášení na tomtéž místě.

Vzhledem k založení služby na geografické poloze místa a fyzické přítomnosti uživatele v jeho blízkosti, přichází geolokační služby se zcela novými marketingovými možnostmi. Ty jsou založeny především na přímém oslovení potencionálního zákazníka takovou reklamou, která jej může skutečně zaujmout. Například, pokud je zákazník v kavárně, může být při check-inu upozorněn na aktuální akce, například koláč k vybrané kávě zdarma, a podobně. V případě geolokačních služeb se fantazii skutečně meze nekladou.

Zdroj: Reuters


Komentáře

ded kenedy #1
ded kenedy 28. červen 2010 14:02

"...u sociálních služeb Faceboob a Twitter, ale přidávají ji další rozměr..."

socialni sit faceboob, zni hodne zajimave... jenom jestli bude mit ty spravne rozmery.

Karel Wolf 28. červen 2010 15:34

Dekujeme za upozorneni, opraveno.

RSS 

Komentujeme

Lithium není zlato

Pavel Houser , 11. listopad 2017 11:11
Pavel Houser

Hádky o české zásoby lithia v předvolebním období prakticky pomíjely jeden dosti podstatný aspekt. C...

Více







RSS 

Zprávičky

Slovenské soudy zakázaly přístup k více než 30 webům s hazardem

ČTK , 17. listopad 2017 09:00

Podobnou úpravu proti nepovoleným hazardním hrám jako Slovensko uplatňují i další členské země EU....

Více 1 komentářů

Foxconnu klesl čtvrtletní zisk o 39 %

ČTK , 17. listopad 2017 08:00

V důsledku slabého zájmu o iPhone 8 a problémům při výrobě iPhone X akcie společnosti za poslední tř...

Více 0 komentářů

MPSV odstoupilo od zakázky na systém dávek za stovky milionů Kč

ČTK , 16. listopad 2017 17:45

Nový systém pro vyplácení dávek za stovky milionů korun úřady práce příští rok mít nebudou. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Europoslanci schválili větší ochranu při nákupech v e-shopech

ČTK , 16. listopad 2017 09:00

Nedůvěra spotřebitelů k nákupu v zahraničí stále přetrvává....

Více 0 komentářů

Apple ovládl trh s nositelnou elektronikou

ČTK , 16. listopad 2017 08:00

Apple v počtu prodaných kusů dosud zaostával za výrobci levnějších fitness náramků....

Více 0 komentářů

Rok 2018 bude pro kontaktní centra ve znamení automatizace a IoT

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Bosch do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben otáčí 5 000 otáček za minutu namíst...

Více 0 komentářů

Deloitte: Sdílená ekonomika v ČR má potenciál až 60 miliard Kč

Pavel Houser , 15. listopad 2017 11:00

Sdílená ekonomika představuje pro českou ekonomiku i určité riziko. Její rozmach by mohl omezit popt...

Více 0 komentářů