Foursquare získá peníze na další rozvoj

Petr Švec , 28. červen 2010 11:18 2 komentářů

Investiční společnost Andreessen Horowitz přispěje na rozvoj populární geolokační služby až několika desítkami milionů dolarů.

Foursquare

Podle dostupných informací použije Foursquare získaný kapitál především na svůj vlastní rozvoj a rozšíření. O úspěšném završení jednání mezi oběma stranami informovala dnes ráno agentura Reuters. Vzhledem k tomu, že se k jednání ani jedna ze zúčastněných stran dosud nevyjádřila, nejsou známy ani přesné podmínky smlouvy. Je tak otázkou, jak velký podíl ve Foursquare firma Andreessen Horowitz získá. Vzhledem k očekávané výši investice lze ovšem předpokládat, že se bude jednat o desítky procent.

Fousquare hledalo potencionální investory už v minulosti. Před několika měsíci se dokonce objevila zpráva, že americká technologická společnost Yahoo!, která v současnosti prochází silnou restrukturalizací, se zajímá buď o celkovou akvizici této služby, nebo alespoň získání majoritního podílu. Cena se údajně měla vyšplhat až na 100 milionů dolarů (zhruba 2,1 miliardy Kč), k dohodě ovšem nakonec nedošlo. Yahoo! nakonec oznámilo vstup do velmi podobné indonéské služby Koprol, pro kterou plánuje rozsáhlou expanzi.

Jak jsme vás už v minulosti informovali, Foursquare je zástupcem nové generace takzvaných geolokačních služeb, které pravděpodobně reprezentují trend, jakým se bude vývoj v příštích několika letech ubírat. Geolokační služby nejsou založeny na „pouhé“ internetové interakci mezi jejich uživateli, jako je tomu například u sociálních služeb Facebook a Twitter, ale přidávají ji další rozměr. Tím je místo, kde se daný uživatel právě nachází. Samotný Foursquare je pak založen na principu, kdy uživatel provede takzvaný „check-in“, tedy přihlásí se, kdykoliv, kdy je na nějakém zajímavém místě. Tím může být cokoliv od restaurace po pamětihodnost, nebo kavárnu. Po přihlášení pak může pozvat své přátele, aby se k němu přidali, tedy jej fyzicky navštívili, případně se může seznámit s dalšími uživateli služby, kteří jsou ve stejnou dobu přihlášení na tomtéž místě.

Vzhledem k založení služby na geografické poloze místa a fyzické přítomnosti uživatele v jeho blízkosti, přichází geolokační služby se zcela novými marketingovými možnostmi. Ty jsou založeny především na přímém oslovení potencionálního zákazníka takovou reklamou, která jej může skutečně zaujmout. Například, pokud je zákazník v kavárně, může být při check-inu upozorněn na aktuální akce, například koláč k vybrané kávě zdarma, a podobně. V případě geolokačních služeb se fantazii skutečně meze nekladou.

Zdroj: Reuters


Komentáře

ded kenedy #1
ded kenedy 28. červen 2010 14:02

"...u sociálních služeb Faceboob a Twitter, ale přidávají ji další rozměr..."

socialni sit faceboob, zni hodne zajimave... jenom jestli bude mit ty spravne rozmery.

Karel Wolf 28. červen 2010 15:34

Dekujeme za upozorneni, opraveno.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů