Google: díky politice Applu dostane koupě AdMob zelenou

Petr Švec , 13. duben 2010 08:23 0 komentářů

Když Steve Jobs představoval reklamní systém iAd, nejspíš si ani neuvědomoval, že může přispět ke vzniku velmi silné konkurence.

iAd
Google ohlásil záměr koupit AdMob už v listopadu loňského roku, přičemž za většinový podíl ve společnosti nabídl 750 milionů dolarů (zhruba 14,25 miliardy Kč). AdMob je v současnosti nejvýznamnějším poskytovatelem mobilní reklamy v USA. Před několika dny na možná rizika vzniklá spojením Googlu s AdMobem upozornil americký senátor Herb Kohl. Podle něj by pohlcením AdMobu Google získal v oblasti mobilní reklamy dominantní pozici, která by bránila rozvoji konkurence. S příchodem iAd, nového reklamního systému společnosti Apple, se ovšem situace dramaticky mění. Jestliže dříve se očekávalo, že Google může být donucen část AdMobu odprodat, nyní se celá transakce ukazuje v jiném světle. Apple je jednou z mála firem, která si dokáže prakticky podrobit jakýkoliv trh, pro který se rozhodne. Bude to ale platit i v případě mobilní reklamy, nebo je Google přeci jen příliš silný soupeř?

Vstup do reklamního byznysu je ze strany Applu bezesporu logickým krokem, o kterém se v minulosti už několikrát spekulovalo. Firma před časem investovala 270 milionů dolarů (4,86 miliardy Kč) do reklamní společnosti Quattro Wireless, která se zaměřuje na vývoj reklamní aplikací pro mobilní zařízení a zajišťování obsahu do nich. Byť se Quattro Wireless nemůže, co se rozsahu služeb týká, poměřovat s AdMobe, o který má zájem Google, důležité je, že spolu s akvizicí společnosti Apple získal technologii pro mobilní reklamu. Právě ta se stala základem iAd. iAd je tedy v zásadě jakousi platformou, která umožňuje do aplikací třetích stran, které musí ještě projít schválením Applu, umisťovat reklamní bannery. Podle dostupných informací by 60% zisků z reklamy měla připadnout tvůrcům aplikací, zbytek pak Applu, který bude zajišťovat i obsah.

iAd je bezesporu zajímavou myšlenkou, která dále zvýší zisk společnosti a přispěje k většímu zájmu vývojářů o tuto platformu. Na druhou stranu její největší nevýhodou je právě omezení na některé produkty společnosti Apple, konkrétně multimediální přehrávače iPod Touch, telefony iPhone a tablety iPad, které se sice dobře prodávají, jejich celkový počet se ale nemůže měřit s počtem zařízení, na které cílí Google. Na druhou stranu představení iAd znamená, tedy přinejmenším v očích amerického antimonopolního úřadu, že AdMob spolu s Googlem už nebudou představovat prakticky jediný významný subjekt na trhu mobilní reklamy. Díky tomu, přesně jak před několika dny uvedl Eric Schmidt, CEO Google, „je prakticky jasné, že spojení (Googlu) s AdMobem dostane zelenou.“ Co se ale stane, když se jednou Google se svou reklamou pokusí proniknout i do zařízení Apple a přímo tak konkurovat iAd? Bude Apple schopen čelit takovému tlaku?

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů

Qualcomm zvýšil nabídku na převzetí NXP na 44 miliard dolarů

ČTK , 21. únor 2018 11:00

Krok by mohl Qualcommu rovněž pomoci odvrátit snahu rivala Broadcom o jeho převzetí....

Více 0 komentářů

Bitcoin je o 100 % dražší než v lednu

ČTK , 21. únor 2018 10:00

Digitální měna bitcoin se dnes na lucemburské burze Bitstamp vyšplhala na své třítýdenní maximum 11 ...

Více 0 komentářů

CZ.NIC spouští Honeypot as a Service v ostrém provozu

Pavel Houser , 21. únor 2018 08:00

Nasbíraná data využívá Národní bezpečnostní tým CSIRT.CZ pro zkoumání útoků z českých IP adres....

Více 0 komentářů