Google: díky politice Applu dostane koupě AdMob zelenou

Petr Švec , 13. duben 2010 08:23 0 komentářů

Když Steve Jobs představoval reklamní systém iAd, nejspíš si ani neuvědomoval, že může přispět ke vzniku velmi silné konkurence.

iAd
Google ohlásil záměr koupit AdMob už v listopadu loňského roku, přičemž za většinový podíl ve společnosti nabídl 750 milionů dolarů (zhruba 14,25 miliardy Kč). AdMob je v současnosti nejvýznamnějším poskytovatelem mobilní reklamy v USA. Před několika dny na možná rizika vzniklá spojením Googlu s AdMobem upozornil americký senátor Herb Kohl. Podle něj by pohlcením AdMobu Google získal v oblasti mobilní reklamy dominantní pozici, která by bránila rozvoji konkurence. S příchodem iAd, nového reklamního systému společnosti Apple, se ovšem situace dramaticky mění. Jestliže dříve se očekávalo, že Google může být donucen část AdMobu odprodat, nyní se celá transakce ukazuje v jiném světle. Apple je jednou z mála firem, která si dokáže prakticky podrobit jakýkoliv trh, pro který se rozhodne. Bude to ale platit i v případě mobilní reklamy, nebo je Google přeci jen příliš silný soupeř?

Vstup do reklamního byznysu je ze strany Applu bezesporu logickým krokem, o kterém se v minulosti už několikrát spekulovalo. Firma před časem investovala 270 milionů dolarů (4,86 miliardy Kč) do reklamní společnosti Quattro Wireless, která se zaměřuje na vývoj reklamní aplikací pro mobilní zařízení a zajišťování obsahu do nich. Byť se Quattro Wireless nemůže, co se rozsahu služeb týká, poměřovat s AdMobe, o který má zájem Google, důležité je, že spolu s akvizicí společnosti Apple získal technologii pro mobilní reklamu. Právě ta se stala základem iAd. iAd je tedy v zásadě jakousi platformou, která umožňuje do aplikací třetích stran, které musí ještě projít schválením Applu, umisťovat reklamní bannery. Podle dostupných informací by 60% zisků z reklamy měla připadnout tvůrcům aplikací, zbytek pak Applu, který bude zajišťovat i obsah.

iAd je bezesporu zajímavou myšlenkou, která dále zvýší zisk společnosti a přispěje k většímu zájmu vývojářů o tuto platformu. Na druhou stranu její největší nevýhodou je právě omezení na některé produkty společnosti Apple, konkrétně multimediální přehrávače iPod Touch, telefony iPhone a tablety iPad, které se sice dobře prodávají, jejich celkový počet se ale nemůže měřit s počtem zařízení, na které cílí Google. Na druhou stranu představení iAd znamená, tedy přinejmenším v očích amerického antimonopolního úřadu, že AdMob spolu s Googlem už nebudou představovat prakticky jediný významný subjekt na trhu mobilní reklamy. Díky tomu, přesně jak před několika dny uvedl Eric Schmidt, CEO Google, „je prakticky jasné, že spojení (Googlu) s AdMobem dostane zelenou.“ Co se ale stane, když se jednou Google se svou reklamou pokusí proniknout i do zařízení Apple a přímo tak konkurovat iAd? Bude Apple schopen čelit takovému tlaku?

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Potvrzeno: Google opravdu kupuje HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů