Google zvýšil zisk o 19 %, YouTube brzy bude ziskový

Jiří Kocourek , 21. červenec 2009 09:40 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Logo
Internetový gigant Google se v minulém týdnu prezentoval se svými výsledky hospodaření. Firma oznámila navýšení svého zisku ve druhém čtvrtletí o 19 procent. Růst zisku téměř o pětinu se firmě podařil i přes trvající ekonomickou krizi, která výrazně poznamenala trh s reklamou. Před několika dny se navíc šéf Googlu Eric Schmidt vyjádřil ve smyslu optimistického výhledu k ziskovosti serveru YouTube pro sdílení video obsahu.

Youtube
YouTube

Pětinový růst zisku



Americká internetová společnost Google zaznamenala ve druhém čtvrtletí čisté příjmy ve výši 1,48 miliardy dolarů ve srovnání s příjmy 1,25 miliardy dolarů za stejné období v loňském roce. Google v období od dubna do června vykázal tržby v hodnotě 5,52 miliardy dolarů. Ve srovnání s rokem 2008 stouply o tři procenta. Analytici ve svých predikcích očekávali tržby ve výši 5,49 miliardy dolarů.

Nastavení podnikatelského modelu Google je takové, že společnost čerpá své příjmy zejména z prodeje reklamy. Google je však v porovnání s jinými podniky, které fungují na podobném principu, odolnější vůči propadu ekonomiky.

Návratnost investic do YouTube se blíží

V roce 2006 Google odkoupil YouTube za 1,65 miliardy dolarů. Šlo vůbec o jednu z největších akvizicí v dějinách internetu. Ke konci minulého roku byla v rámci serveru YouTube spuštěna nová služba přinášející nový formát prodeje hudby a her prostřednictvím svých partnerů. Jde o jeden z prvních kroků, díky nimž chce Google výrazně navýšit zisky, které budou těžit právě z vysoké popularity této služby.

Podle vyjádření CEO Google Erica Schmidta z minulého týdne by se měla služba YouTube stát navzdory vysokým investicím již brzy ziskovou. Přestože analytici byli z důvodů vysokých investic do serveru pro sdílení videí skeptičtí, šéf Google řekl: „YouTube je v tuto chvíli na takové vlně, která nás velice uspokojuje.“

Schmidt také vyzdvihl roli YouTube v činnosti marketingových subjektů a reklamních agentur, kterým server nabízí prostor pro realizaci nápadů v reklamní činnosti. Další z představitelů firmy Jonathan Rosenberg, vedoucí oddělení product managementu a marketingu, hovořil o pozitivních výsledcích firmy v monetizaci videí, které jsou podporovány reklamou.

Na YouTube je každou minutu nahráno v průměru téměř 13 hodin videí. Analytici již dříve odhadovali, že by YouTube mohlo v letošním roce vydělat až 200 milionů dolarů.

Zdroj

Google sees YouTube profitable in near future


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů