Google zvýšil zisk o 19 %, YouTube brzy bude ziskový

Jiří Kocourek , 21. červenec 2009 09:40 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Logo
Internetový gigant Google se v minulém týdnu prezentoval se svými výsledky hospodaření. Firma oznámila navýšení svého zisku ve druhém čtvrtletí o 19 procent. Růst zisku téměř o pětinu se firmě podařil i přes trvající ekonomickou krizi, která výrazně poznamenala trh s reklamou. Před několika dny se navíc šéf Googlu Eric Schmidt vyjádřil ve smyslu optimistického výhledu k ziskovosti serveru YouTube pro sdílení video obsahu.

Youtube
YouTube

Pětinový růst zisku



Americká internetová společnost Google zaznamenala ve druhém čtvrtletí čisté příjmy ve výši 1,48 miliardy dolarů ve srovnání s příjmy 1,25 miliardy dolarů za stejné období v loňském roce. Google v období od dubna do června vykázal tržby v hodnotě 5,52 miliardy dolarů. Ve srovnání s rokem 2008 stouply o tři procenta. Analytici ve svých predikcích očekávali tržby ve výši 5,49 miliardy dolarů.

Nastavení podnikatelského modelu Google je takové, že společnost čerpá své příjmy zejména z prodeje reklamy. Google je však v porovnání s jinými podniky, které fungují na podobném principu, odolnější vůči propadu ekonomiky.

Návratnost investic do YouTube se blíží

V roce 2006 Google odkoupil YouTube za 1,65 miliardy dolarů. Šlo vůbec o jednu z největších akvizicí v dějinách internetu. Ke konci minulého roku byla v rámci serveru YouTube spuštěna nová služba přinášející nový formát prodeje hudby a her prostřednictvím svých partnerů. Jde o jeden z prvních kroků, díky nimž chce Google výrazně navýšit zisky, které budou těžit právě z vysoké popularity této služby.

Podle vyjádření CEO Google Erica Schmidta z minulého týdne by se měla služba YouTube stát navzdory vysokým investicím již brzy ziskovou. Přestože analytici byli z důvodů vysokých investic do serveru pro sdílení videí skeptičtí, šéf Google řekl: „YouTube je v tuto chvíli na takové vlně, která nás velice uspokojuje.“

Schmidt také vyzdvihl roli YouTube v činnosti marketingových subjektů a reklamních agentur, kterým server nabízí prostor pro realizaci nápadů v reklamní činnosti. Další z představitelů firmy Jonathan Rosenberg, vedoucí oddělení product managementu a marketingu, hovořil o pozitivních výsledcích firmy v monetizaci videí, které jsou podporovány reklamou.

Na YouTube je každou minutu nahráno v průměru téměř 13 hodin videí. Analytici již dříve odhadovali, že by YouTube mohlo v letošním roce vydělat až 200 milionů dolarů.

Zdroj

Google sees YouTube profitable in near future


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů

Qualcomm zvýšil nabídku na převzetí NXP na 44 miliard dolarů

ČTK , 21. únor 2018 11:00

Krok by mohl Qualcommu rovněž pomoci odvrátit snahu rivala Broadcom o jeho převzetí....

Více 0 komentářů

Bitcoin je o 100 % dražší než v lednu

ČTK , 21. únor 2018 10:00

Digitální měna bitcoin se dnes na lucemburské burze Bitstamp vyšplhala na své třítýdenní maximum 11 ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CZ.NIC spouští Honeypot as a Service v ostrém provozu

Pavel Houser , 21. únor 2018 08:00

Nasbíraná data využívá Národní bezpečnostní tým CSIRT.CZ pro zkoumání útoků z českých IP adres....

Více 0 komentářů

V Česku vznikne satelitní centrum pro armádní rozvědku a NATO (aktualizováno)

ČTK , 20. únor 2018 23:00

Centrum bude získávat a zpracovávat fotografie i radarové snímky z družic....

Více 3 komentářů

ABB uvádí software pro transformaci energetických podniků

Pavel Houser , 20. únor 2018 12:22

ABB na konferenci DistribuTECH představila software ABB Ability Ellipse pro podporu digitalizace. ...

Více 0 komentářů

Soud zrušil milionové pokuty pro mobilní operátory

ČTK , 20. únor 2018 10:16

Případ se táhne už zhruba 15 let. Týká se společností T-Mobile a Oskar (předchůdce Vodafonu)....

Více 0 komentářů