Google v Česku nasadil nový reklamní spot a ohlásil překonání tržní hranice 40 %

ITbiz.cz, 06. září 2010 14:17 0 komentářů

Reklamní kampaň "Život je hledání,"kterou společnost nasadila v ČR během srpna, má další reklamní TV spot. Ten poběží následujících třicet dní a vedle komerčních stanic TV Nova a TV Prima se s ním setkáme ještě na vybraných úzkoprofilových televizních kanálech.

Google logo
Rozsáhlé offline kampaně, mimo domovské USA, jsou pro Google poměrně neobvyklé, ale vzhledem k tomu, že Česká republika patří mezi tři krajiny, které zatím úspěšně vzdorují snaze Google obsáhnout zde tržní většinu, čeká nás pravděpodobně spíše ještě větší eskalace aktivit, které se snaží o zvyšování povědomí o vyhledávači, než jejich útlum.

Společnosti Google se teprve letos podařilo překročit 40% metu v podílu mezi v Česku používanými vyhledávači, přičemž tržní většinu stále drží Seznam.cz. Přesto má společnost co oslavovat, Je to totiž historicky vůbec poprvé, kdy se tržní podíl vyhledávače Google zvýšil spontánně, tedy vědomou volbou uživatelů. V předchozích letech zaznamenával sice Google zajímavý nárůst také, ale ten byl zůsoben ústupem konkurence z trhu, nebo přímo úplným vyklízením jejích pozic (ústup Jyxa, přímé nahrazení Morfea v Centrum Holdings vyhledávaním od Google). Pohled na Atlas (někdejší pýcha webových technologií Microsoftu) s vyhledávaním od Google prostě musí vyvolávat poněkud smíšené pocity snad u každého, kdo stál u počátků Webu v ČR.

„Od roku 2006 v Česku ve vyhledávání organicky rosteme díky našim uživatelům, kteří oceňují nejen inovace a neustálé vylepšování vyhledávání, ale i kvalitu výsledků, které jim vyhledávání Google nabízí. Proto nás kromě pravidelného využívání též doporučují dál,“ prohlašuje na adresu růstu tržního podílu Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Googlu, který má také vlastní odpověď na smysl letošní mediální kampaně: „Letos jsme se rozhodli jít o krok dál a povědomí o všestranných možnostech vyhledávání podporujeme edukační kampaní v tradičních médiích, kterou chceme oslovit i nepravidelné a budoucí české uživatele internetu, jež online médii nebylo možné zasáhnout.“


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů