Google v Česku nasadil nový reklamní spot a ohlásil překonání tržní hranice 40 %

ITbiz.cz, 06. září 2010 14:17 0 komentářů

Reklamní kampaň "Život je hledání,"kterou společnost nasadila v ČR během srpna, má další reklamní TV spot. Ten poběží následujících třicet dní a vedle komerčních stanic TV Nova a TV Prima se s ním setkáme ještě na vybraných úzkoprofilových televizních kanálech.

Google logo
Rozsáhlé offline kampaně, mimo domovské USA, jsou pro Google poměrně neobvyklé, ale vzhledem k tomu, že Česká republika patří mezi tři krajiny, které zatím úspěšně vzdorují snaze Google obsáhnout zde tržní většinu, čeká nás pravděpodobně spíše ještě větší eskalace aktivit, které se snaží o zvyšování povědomí o vyhledávači, než jejich útlum.

Společnosti Google se teprve letos podařilo překročit 40% metu v podílu mezi v Česku používanými vyhledávači, přičemž tržní většinu stále drží Seznam.cz. Přesto má společnost co oslavovat, Je to totiž historicky vůbec poprvé, kdy se tržní podíl vyhledávače Google zvýšil spontánně, tedy vědomou volbou uživatelů. V předchozích letech zaznamenával sice Google zajímavý nárůst také, ale ten byl zůsoben ústupem konkurence z trhu, nebo přímo úplným vyklízením jejích pozic (ústup Jyxa, přímé nahrazení Morfea v Centrum Holdings vyhledávaním od Google). Pohled na Atlas (někdejší pýcha webových technologií Microsoftu) s vyhledávaním od Google prostě musí vyvolávat poněkud smíšené pocity snad u každého, kdo stál u počátků Webu v ČR.

„Od roku 2006 v Česku ve vyhledávání organicky rosteme díky našim uživatelům, kteří oceňují nejen inovace a neustálé vylepšování vyhledávání, ale i kvalitu výsledků, které jim vyhledávání Google nabízí. Proto nás kromě pravidelného využívání též doporučují dál,“ prohlašuje na adresu růstu tržního podílu Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Googlu, který má také vlastní odpověď na smysl letošní mediální kampaně: „Letos jsme se rozhodli jít o krok dál a povědomí o všestranných možnostech vyhledávání podporujeme edukační kampaní v tradičních médiích, kterou chceme oslovit i nepravidelné a budoucí české uživatele internetu, jež online médii nebylo možné zasáhnout.“


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů