Google v Česku nasadil nový reklamní spot a ohlásil překonání tržní hranice 40 %

ITbiz.cz, 06. září 2010 14:17 0 komentářů

Reklamní kampaň "Život je hledání,"kterou společnost nasadila v ČR během srpna, má další reklamní TV spot. Ten poběží následujících třicet dní a vedle komerčních stanic TV Nova a TV Prima se s ním setkáme ještě na vybraných úzkoprofilových televizních kanálech.

Google logo
Rozsáhlé offline kampaně, mimo domovské USA, jsou pro Google poměrně neobvyklé, ale vzhledem k tomu, že Česká republika patří mezi tři krajiny, které zatím úspěšně vzdorují snaze Google obsáhnout zde tržní většinu, čeká nás pravděpodobně spíše ještě větší eskalace aktivit, které se snaží o zvyšování povědomí o vyhledávači, než jejich útlum.

Společnosti Google se teprve letos podařilo překročit 40% metu v podílu mezi v Česku používanými vyhledávači, přičemž tržní většinu stále drží Seznam.cz. Přesto má společnost co oslavovat, Je to totiž historicky vůbec poprvé, kdy se tržní podíl vyhledávače Google zvýšil spontánně, tedy vědomou volbou uživatelů. V předchozích letech zaznamenával sice Google zajímavý nárůst také, ale ten byl zůsoben ústupem konkurence z trhu, nebo přímo úplným vyklízením jejích pozic (ústup Jyxa, přímé nahrazení Morfea v Centrum Holdings vyhledávaním od Google). Pohled na Atlas (někdejší pýcha webových technologií Microsoftu) s vyhledávaním od Google prostě musí vyvolávat poněkud smíšené pocity snad u každého, kdo stál u počátků Webu v ČR.

„Od roku 2006 v Česku ve vyhledávání organicky rosteme díky našim uživatelům, kteří oceňují nejen inovace a neustálé vylepšování vyhledávání, ale i kvalitu výsledků, které jim vyhledávání Google nabízí. Proto nás kromě pravidelného využívání též doporučují dál,“ prohlašuje na adresu růstu tržního podílu Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Googlu, který má také vlastní odpověď na smysl letošní mediální kampaně: „Letos jsme se rozhodli jít o krok dál a povědomí o všestranných možnostech vyhledávání podporujeme edukační kampaní v tradičních médiích, kterou chceme oslovit i nepravidelné a budoucí české uživatele internetu, jež online médii nebylo možné zasáhnout.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů