Google v Česku nasadil nový reklamní spot a ohlásil překonání tržní hranice 40 %

ITbiz.cz, 06. září 2010 14:17 0 komentářů

Reklamní kampaň "Život je hledání,"kterou společnost nasadila v ČR během srpna, má další reklamní TV spot. Ten poběží následujících třicet dní a vedle komerčních stanic TV Nova a TV Prima se s ním setkáme ještě na vybraných úzkoprofilových televizních kanálech.

Google logo
Rozsáhlé offline kampaně, mimo domovské USA, jsou pro Google poměrně neobvyklé, ale vzhledem k tomu, že Česká republika patří mezi tři krajiny, které zatím úspěšně vzdorují snaze Google obsáhnout zde tržní většinu, čeká nás pravděpodobně spíše ještě větší eskalace aktivit, které se snaží o zvyšování povědomí o vyhledávači, než jejich útlum.

Společnosti Google se teprve letos podařilo překročit 40% metu v podílu mezi v Česku používanými vyhledávači, přičemž tržní většinu stále drží Seznam.cz. Přesto má společnost co oslavovat, Je to totiž historicky vůbec poprvé, kdy se tržní podíl vyhledávače Google zvýšil spontánně, tedy vědomou volbou uživatelů. V předchozích letech zaznamenával sice Google zajímavý nárůst také, ale ten byl zůsoben ústupem konkurence z trhu, nebo přímo úplným vyklízením jejích pozic (ústup Jyxa, přímé nahrazení Morfea v Centrum Holdings vyhledávaním od Google). Pohled na Atlas (někdejší pýcha webových technologií Microsoftu) s vyhledávaním od Google prostě musí vyvolávat poněkud smíšené pocity snad u každého, kdo stál u počátků Webu v ČR.

„Od roku 2006 v Česku ve vyhledávání organicky rosteme díky našim uživatelům, kteří oceňují nejen inovace a neustálé vylepšování vyhledávání, ale i kvalitu výsledků, které jim vyhledávání Google nabízí. Proto nás kromě pravidelného využívání též doporučují dál,“ prohlašuje na adresu růstu tržního podílu Luděk Motyčka, marketingový ředitel českého Googlu, který má také vlastní odpověď na smysl letošní mediální kampaně: „Letos jsme se rozhodli jít o krok dál a povědomí o všestranných možnostech vyhledávání podporujeme edukační kampaní v tradičních médiích, kterou chceme oslovit i nepravidelné a budoucí české uživatele internetu, jež online médii nebylo možné zasáhnout.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů