Školení zaměstnanců počítačovou hrou za desítky milionů

Jiří Kocourek , 14. únor 2008 01:31 0 komentářů
Rubriky: Personalistika

Trend
Hotelová síť Hilton hodlá pro nábor svých zaměstnanců využít počítačové hry postavené na technologii Unreal Engine 3. Hilton chce tímto neobvyklým způsobem prověřit znalosti, sebeovládání, schopnost jednání s lidmi nebo také asertivitu potenciálních zaměstnanců. Zajímali jsme se, zda by podobné školení bylo zajímavé i pro ostatní české firmy.

Personalisté hotelů Hilton využijí počítačové hry k rozpoznání důležitých vlastností a schopností zájemců o práci. Na netradičním řešení pracuje tým vývojářů Virtual Heroes, podle kterých by herní trenažér mohl být hotový už na začátku příštího roku.

Námi oslovené firmy považují využití počítačových her za dobrý nápad. Martina Šmidochová z české společnosti Microsoft si myslí, že počítačová hra může prověřit, jak je kdo schopný rychle reagovat a komunikovat ve vypjatých situacích. "Přesto je ale potřeba mít na mysli, že komunikace v reálném životě probíhá i na emocionální úrovni a to, zda a jak spolu lidé vyjdou, nelze s jistotou předpokládat," dodává.

Firma si dosud ověřuje schopnosti uchazečů o zaměstnání individuálními pohovory nebo písemnými či interaktivní testy. Uchazeči o manažerské pozice často prezentují své schopnosti před vedením firmy. Absolventi jsou hodnoceni více pracovníky pomocí tzv. metody assessment centra, kdy jsou postaveni před různé konkrétní situace, na místě se rozhodují, vytvářejí tým a vzájemně komunikují.

Hry mají budoucnost

Mobilní operátor Vodafone má k proškolení zaměstnanců propracovaný systém eLearningu. Firma také organizuje tematické tréninky a odborná školení. "Schopnosti uchazečů o zaměstnání ve Vodafone ověřujeme například ústním pohovorem, hodnocením vypracovaných případových studií, testy a podobnými metodami," řekl Mirek Čepický z firemní komunikace Vodafone. Podle Čepického by Vodafone mohl v budoucnu také přistoupit ke školení určitých skupin zaměstnanců pomocí počítačových her.

Ivan Kratochvíl, autor Tiscali Games a designer 2K Czech, si myslí, že by bylo technologicky možné použít některého z herních enginů k takovému ověření znalostí zaměstnanců. Engine se musí zvolit podle konkrétních potřeb. "Pro předpokládaný záměr bych rozhodně nepreferoval grafiku, protože ta nemusí být podstatná. Každopádně Unreal Engine je osvědčený nástroj, přestože si mnoho vývojářů stěžuje na nutnost častých aktualizací," doporučuje firmám Kratochvíl. Podle něj vynaloží firma na získání podobného řešení až několik desítek milionů korun.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů