Honda Accord: osmá etuda z Japonska s označením Tourer

Jaroslav Vavera, 14. listopad 2008 06:23 0 komentářů

BMW X6
Accord je od poloviny sedmdesátých let jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky Honda. Proto si japonská automobilka na jeho osmé generaci nechala opravdu záležet a přestavila ji znovu od základů. Osmá generace Hondy Accord se už na první pohled hlásí k odkazu svého předchůdce. Ostatně jeho úspěchy nedávaly příliš důvodů k dramatické revoluci. Proto se Honda vydala cestou důsledné a důkladné modernizace a přizpůsobení Accordu současným požadavkům.

Accord-palubovka2

Návaznost na úspěch předchozího modelu

Design novinky pokračuje v duchu modelové řady Civic, tedy i zde hraje především na sportovnější notu, celkově je auto širší a robustnější. Na velkou pětiúhelníkovou masku chladiče a úzká přední světla navazuje vysoká kapota. Hladké boky mají dynamičtější tvar zdůrazněný vytaženými blatníky. Ve sportovním duchu se nese také záď. U sedanu je protažená horní hrana zavazadlového prostoru (0,467 m3), která tak nahrazuje spoiler, mohutnější tvary kombi ukrývají proti předchozí generaci daleko lépe přístupný zavazadlový prostor o objemu 0,406 m3, který patří spíše ke standardním hodnotám v segmentu. Výhodou ale je, že dalších 0,053 m3 se nalézá pod podlahou zavazadelníku.

Tím jsme se dostali do interiéru nové Hondy Accord, která je postavena na zbrusu nové platformě. Sedan i kombi označované Tourer mají nyní shodný rozvor 2705 mm, což znamená prodloužení o 25 mm u sedanu a zkrácení o 15 mm u kombi. Pro větší vnitřní prostor i lepší jízdní stabilitu je důležitý nárůst šířky o celých 80 mm a zvětšení rozchodu kol o 75 mm vpředu a 65 mm vzadu.

Interiér novinky se nabízí ve dvou barevných provedeních. Buď můžete mít černý se šedým potahem střechy, nebo šedý s černým horním dílem palubní desky. Palubní deska má sportovní design a její povrch je vyroben z měkčených materiálů. Řidiče zaujmou především diodové kontrolní přístroje s červenými ručičkami otáčkoměru a rychloměru. Všechny zobrazované údaje i ovládací prvky se vyznačují velmi dobrou ergonomií a nikdo si uvnitř nebude stěžovat ani na nedostatek odkládacích prostorů a držáků na nápoje. Z pozice muže za volantem si tedy musíte nutně přiznat, že tento japonský vůz se opravdu dobře řídí.

Vybavenost a pohodlí

Accord-dve

K pohodlí ostatních cestujících na palubě vozu přispívá dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní řadu sedadel. I základní verze Accordu jsou vybaveny rádiem s CD a čtyřmi kanály po 30 W, pro vyšší verze je určen audiosystém s měničem na šestici CD a deseti reproduktory včetně subwooferu. Satelitní navigace zahrnuje i mapu s pokrytím celé Evropy a vůbec poprvé se v ní objevuje i Česká republika. Za příplatek je možné mít také zadní parkovací kameru.

Pro Hondu Accord je standardem i stabilizační systém (VSA). Naopak za příplatek lze mít trojici novinek zvyšujících bezpečnost jízdy. Prvním systémem je tzv. Lane Keeping Assist, který sleduje pohyb vozidla v jízdním pruhu a od 72 do 180 km/h upravuje účinek posilovače tak, aby udržel vozidlo ve stanoveném směru. Vše se deaktivuje zapnutím směrovky. Bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel udržuje adaptivní tempomat. Pokud je při jízdě s tempomatem potřeba náhle brzdit, je na to řidič upozorněn varovným signálem. Adaptivní tempomat funguje při rychlostech od 30 do 180 km/h.

Posledním systémem je Collision Mitigation Brake System (CMBS). Funguje v návaznosti na adaptivní tempomat a využívá jeho radaru. Pokud reálně hrozí náraz do vpředu jedoucího vozidla, je řidič upozorněn akustickým a vizuálním signálem. Pokud riziko pomine, systém se opět deaktivuje, když nadále přetrvává, k signálu se připojí mírné brzdění a elektromotor několikrát mírně přitáhne bezpečnostní pás řidiče, aby se zvýšila jeho pozornost. Pokud je kolize vyhodnocena jako nevyhnutelná, aktivují se přepínače bezpečnostních pásů a auto začne samo brzdit plným účinkem. CMBS funguje pouze při rychlostech nad 15 km/h a pokud je rozdíl rychlostí aut větší než 15 km/h. Lze jej také vypnout tlačítkem na palubní desce. Sami jsme si simulaci tohoto systému mohli na vlastní kůži otestovat na uzavřeném okruhu a musíme uznat, že v posledních okamžicích před srážkou se snaží využít maximálního účinku brzd a aktivovat všechny zádržné systémy.

Nadprůměrné jízdní vlastnosti

Accord-zadek

Tím jsme se dostali k jízdě s novou Hondou Accord. Testovací kilometry jsme absolvovali po kvalitních silnicích v okolí rakouské Vídně a musíme uznat, že nový model nezůstal nic dlužen pověsti této japonské značky. Jak už jsem "nakousl", širší rozchod kol, tužší skelet karoserie a výkonné motory (zážehové čtyřválce 2,0/115 kW a 2,4 i-VTEC/148 kW a turbodiesel 2,2 i-DTEC/110 kW) jsou zárukou nadprůměrných jízdních vlastností.

V duchu sportovních tradic umocňuje sportovní pocit z jízdy i strmý převod řízení a elektrický posilovač řízení. Jeho nastavení poskytuje dobrou zpětnou vazbu i ve vysokých rychlostech. Brzdový systém odpovídá jízdním výkonům a váze vozu (pohotovostní hmotnost 1,6 tuny) a my jsme ani při opakovaném brzdění z dvousetkilometrové rychlosti na dálnici nezaznamenali jeho výraznější fading. Kladně jsme hodnotili také přesnou šestistupňovou ručně řazenou převodovku. Ta je nyní k dispozici ke všem třem agregátům.

Zážehový "dvoulitr" má tedy nově stejnou převodovku jako 2,4 (dříve měl jen pětistupňovou), která se liší jen stálým převodem. Pro oba zážehové motory je možno volit také novou pětistupňovou samočinnou převodovku. Ta disponuje možností sekvenčního řazení páčkami na volantu.

Nová Honda Accord se na českém trhu prodává v cenách od 619 000 Kč za klasický tříprostorový sedan s dvoulitrovým motorem. Špičkový Tourer 2,4 i-VTEC se samočinnou převodovkou pak pořídíte za 1 049 000 korun.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů