Honda Accord: osmá etuda z Japonska s označením Tourer

Jaroslav Vavera, 14. listopad 2008 06:23 0 komentářů

BMW X6
Accord je od poloviny sedmdesátých let jedním z nejúspěšnějších modelů automobilky Honda. Proto si japonská automobilka na jeho osmé generaci nechala opravdu záležet a přestavila ji znovu od základů. Osmá generace Hondy Accord se už na první pohled hlásí k odkazu svého předchůdce. Ostatně jeho úspěchy nedávaly příliš důvodů k dramatické revoluci. Proto se Honda vydala cestou důsledné a důkladné modernizace a přizpůsobení Accordu současným požadavkům.

Accord-palubovka2

Návaznost na úspěch předchozího modelu

Design novinky pokračuje v duchu modelové řady Civic, tedy i zde hraje především na sportovnější notu, celkově je auto širší a robustnější. Na velkou pětiúhelníkovou masku chladiče a úzká přední světla navazuje vysoká kapota. Hladké boky mají dynamičtější tvar zdůrazněný vytaženými blatníky. Ve sportovním duchu se nese také záď. U sedanu je protažená horní hrana zavazadlového prostoru (0,467 m3), která tak nahrazuje spoiler, mohutnější tvary kombi ukrývají proti předchozí generaci daleko lépe přístupný zavazadlový prostor o objemu 0,406 m3, který patří spíše ke standardním hodnotám v segmentu. Výhodou ale je, že dalších 0,053 m3 se nalézá pod podlahou zavazadelníku.

Tím jsme se dostali do interiéru nové Hondy Accord, která je postavena na zbrusu nové platformě. Sedan i kombi označované Tourer mají nyní shodný rozvor 2705 mm, což znamená prodloužení o 25 mm u sedanu a zkrácení o 15 mm u kombi. Pro větší vnitřní prostor i lepší jízdní stabilitu je důležitý nárůst šířky o celých 80 mm a zvětšení rozchodu kol o 75 mm vpředu a 65 mm vzadu.

Interiér novinky se nabízí ve dvou barevných provedeních. Buď můžete mít černý se šedým potahem střechy, nebo šedý s černým horním dílem palubní desky. Palubní deska má sportovní design a její povrch je vyroben z měkčených materiálů. Řidiče zaujmou především diodové kontrolní přístroje s červenými ručičkami otáčkoměru a rychloměru. Všechny zobrazované údaje i ovládací prvky se vyznačují velmi dobrou ergonomií a nikdo si uvnitř nebude stěžovat ani na nedostatek odkládacích prostorů a držáků na nápoje. Z pozice muže za volantem si tedy musíte nutně přiznat, že tento japonský vůz se opravdu dobře řídí.

Vybavenost a pohodlí

Accord-dve

K pohodlí ostatních cestujících na palubě vozu přispívá dvouzónová klimatizace s výdechy pro zadní řadu sedadel. I základní verze Accordu jsou vybaveny rádiem s CD a čtyřmi kanály po 30 W, pro vyšší verze je určen audiosystém s měničem na šestici CD a deseti reproduktory včetně subwooferu. Satelitní navigace zahrnuje i mapu s pokrytím celé Evropy a vůbec poprvé se v ní objevuje i Česká republika. Za příplatek je možné mít také zadní parkovací kameru.

Pro Hondu Accord je standardem i stabilizační systém (VSA). Naopak za příplatek lze mít trojici novinek zvyšujících bezpečnost jízdy. Prvním systémem je tzv. Lane Keeping Assist, který sleduje pohyb vozidla v jízdním pruhu a od 72 do 180 km/h upravuje účinek posilovače tak, aby udržel vozidlo ve stanoveném směru. Vše se deaktivuje zapnutím směrovky. Bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel udržuje adaptivní tempomat. Pokud je při jízdě s tempomatem potřeba náhle brzdit, je na to řidič upozorněn varovným signálem. Adaptivní tempomat funguje při rychlostech od 30 do 180 km/h.

Posledním systémem je Collision Mitigation Brake System (CMBS). Funguje v návaznosti na adaptivní tempomat a využívá jeho radaru. Pokud reálně hrozí náraz do vpředu jedoucího vozidla, je řidič upozorněn akustickým a vizuálním signálem. Pokud riziko pomine, systém se opět deaktivuje, když nadále přetrvává, k signálu se připojí mírné brzdění a elektromotor několikrát mírně přitáhne bezpečnostní pás řidiče, aby se zvýšila jeho pozornost. Pokud je kolize vyhodnocena jako nevyhnutelná, aktivují se přepínače bezpečnostních pásů a auto začne samo brzdit plným účinkem. CMBS funguje pouze při rychlostech nad 15 km/h a pokud je rozdíl rychlostí aut větší než 15 km/h. Lze jej také vypnout tlačítkem na palubní desce. Sami jsme si simulaci tohoto systému mohli na vlastní kůži otestovat na uzavřeném okruhu a musíme uznat, že v posledních okamžicích před srážkou se snaží využít maximálního účinku brzd a aktivovat všechny zádržné systémy.

Nadprůměrné jízdní vlastnosti

Accord-zadek

Tím jsme se dostali k jízdě s novou Hondou Accord. Testovací kilometry jsme absolvovali po kvalitních silnicích v okolí rakouské Vídně a musíme uznat, že nový model nezůstal nic dlužen pověsti této japonské značky. Jak už jsem "nakousl", širší rozchod kol, tužší skelet karoserie a výkonné motory (zážehové čtyřválce 2,0/115 kW a 2,4 i-VTEC/148 kW a turbodiesel 2,2 i-DTEC/110 kW) jsou zárukou nadprůměrných jízdních vlastností.

V duchu sportovních tradic umocňuje sportovní pocit z jízdy i strmý převod řízení a elektrický posilovač řízení. Jeho nastavení poskytuje dobrou zpětnou vazbu i ve vysokých rychlostech. Brzdový systém odpovídá jízdním výkonům a váze vozu (pohotovostní hmotnost 1,6 tuny) a my jsme ani při opakovaném brzdění z dvousetkilometrové rychlosti na dálnici nezaznamenali jeho výraznější fading. Kladně jsme hodnotili také přesnou šestistupňovou ručně řazenou převodovku. Ta je nyní k dispozici ke všem třem agregátům.

Zážehový "dvoulitr" má tedy nově stejnou převodovku jako 2,4 (dříve měl jen pětistupňovou), která se liší jen stálým převodem. Pro oba zážehové motory je možno volit také novou pětistupňovou samočinnou převodovku. Ta disponuje možností sekvenčního řazení páčkami na volantu.

Nová Honda Accord se na českém trhu prodává v cenách od 619 000 Kč za klasický tříprostorový sedan s dvoulitrovým motorem. Špičkový Tourer 2,4 i-VTEC se samočinnou převodovkou pak pořídíte za 1 049 000 korun.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů