• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Internet, krize a reklama

itbiz
4. 5. 2009
| Komentujeme
Pero

V dubnu proběhla ve Slovanském domě v Praze celodenní konference pořádaná Sdružením pro internetovou reklamu: Internet Advertising Conference. Celodenní program ve dvou sálech zkoumal současnou situaci v internetové reklamě z hledisek praktických i teoretických, finančních i mediálních, panelové diskuse i případové studie. Jaká ale je realita internetové reklamy?

Hrusky
Ján Simkanič a jeho ilustrace srovnávání různých internetových měření.

Jednoduchá odpověď by byla: špatně uchopitelná. V oblasti internetové reklamy se totiž téměř nic nedá přesně doložit, vyměřit a spočítat. Metodiky měření návštěvnosti se liší, reakce na zhlédnutí reklamy (kromě prokliků, jichž bývá hodně malé procento) obtížně vyhodnocují. Špatně se hodnotí i konference IAC. Bezpochyby zajímavá oblast, zajímaví přednášející, poutavá témata. Ale co si z ní vlastně odnést?

Volíme Internet

Téma letošního ročníku se přímo nabízelo: Internet a překonávání krize. Ekonomická krize dopadá na různá odvětví různě. Říká se, že nejhorší smrt je z vyděšení, a lavinovité pády firem skutečně bývají dány převážně koloběhem strachu – strachu půjčovat si, strachu půjčovat, obav, že nám zákazníci nezaplatí a my zase nebudeme schopni zaplatit našim dodavatelům.

Nejvíce zasažená odvětví ekonomiky jsou tak především ta nejvíce ovlivnitelná psychikou, ta „zbytná“, která aspoň napohled nejsou životně důležitá, takže je lze pokud ne úplně zrušit, pak aspoň výrazněji omezit výdaje na ně. A mezi ně patří také reklama. Objemy klasických reklamních kampaní klesají, ale dnešní trh se bez reklamních masáží neobejde. Internet je pro velkou část firem stále ještě džunglí s nejasně definovanou návratností – na druhou stranu „na něm“ někde je už více než polovina populace. V období seškrtaných či zmrazených nákladů roste prostor pro alternativy a pořadatelé se snažili přesvědčit účastníky, že Internet je to pravé ořechové. Ve dvou sálech Slovanského domu, pěti panelových diskusích, prezentacích snad na každé myslitelné téma – z nichž však většina naprosto přesvědčivě nevyznívala. Jejich množství pak téma konference možná až příliš rozředilo a snaha o nalezení zajímavých a objevných informací nebo diskusí obnášela absolvování mnoha schodů nahoru a dolů (sály dělilo jedno schodiště a jedny eskalátory).

Facebook, mobilní Internet a Pay-per-click

Témata, která budila nejvíc pozornosti, jsou prakticky táž, která v poslední době plní stránky nejen médií, zabývajících se Internetem a technologiemi, ale dostávají se do povědomí široké veřejnosti. Neustále skloňovaný Facebook a kampaněmi operátorů podpořený fenomén Internetu v mobilu. U obou je přitom jejich „výtěžnost“ v reklamě nabízí spíše spoustu otazníků.

Facebook pronikl v posledních měsících i do našich celoplošných deníků a televizí. Počet jeho uživatelů raketově stoupá a s ním i zájem firem nějak návštěvníky Facebooku polapit. „Být na Facebooku“ ale ještě neznamená efektivně ho využívat. U sociálních sítí se výsledky marketingového působení měří ještě hůř než u klasických zobrazovaných bannerů. Na to, než zjistíme, jaké chování vlastně na Facebooku „zabírá“, si budeme muset nějaký čas počkat – a hrozí, že do té doby bude všechno už zase úplně jinak.

U mobilní reklamy jsou háčky jinde. Jedním z nich je zatím neexistující metodika měření, další je nutnost přizpůsobit formát omezeným prostředkům mobilního displeje a množství paměti. Navíc v osobním prostoru, jak většina majitelů svůj mobil vnímá, je namístě opatrnost a našlapování pomalými krůčky – přece jen uživatelé nemají Internet v mobilu stále tak úplně zažitý, a i když se zdá, že si zvykají rychle a dobře, nával mobilní reklamy by je mohl stále ještě odradit. S velkým lákadlem – možností personalizace reklamních sdělení – přichází samozřejmě i jeho odvrácená strana, neboli strach o soukromí a zneužití osobních údajů. Tento trh je však příliš zajímavý na to, aby ho jak mobilní operátoři, tak provozovatelé portálů nechali bez povšimnutí.

Poslední mantrou letošního IAC bylo PPC. Formát platby za proklik by měl díky své jednoznačné kvantifikovatelnosti v příštích měsících až letech porazit doposud převládající platbu za zobrazení. Ani kliknutí však není samospasitelné (a dobrý display může posloužit lépe než zavádějící kliknutí).

Dokud bude Internet, bude na něm reklama

Ze zdí se v rámci kampaně Volíme Internet loučila Věra Pohlová proslulým „já bych všechny ty internety zakázala“. To víme, že se nestane, nicméně „zvolit Internet“ nebude pro marketéry ještě dlouho žádnou sázkou na jistotu.

Související příspěvky

Tiskové zprávy

Český startup Memsource kupuje německou společnost Phrase

18. 1. 2021
Tiskové zprávy

Alienware představil vylepšené herní stroje

18. 1. 2021
Zprávičky

Dědic Samsungu I Če-jong dostal dva a půl roku vězení za korupci

18. 1. 2021
Zprávičky

České i světové organizace čelí nejčastěji útokům malwaru Emotet

18. 1. 2021

Zprávičky

Dědic Samsungu I Če-jong dostal dva a půl roku vězení za korupci

ČTK
18. 1. 2021

Rozhodnutí vrchního soudu bude mít značný dopad na vedení technologického giganta. Na dva a

České i světové organizace čelí nejčastěji útokům malwaru Emotet

Pavel Houser
18. 1. 2021

Emotet začal jako bankovní trojan, nyní funguje univerzálněji. Následují škodlivé kódy Trickbot a FormBook.

Ripple 20 představuje nebezpečí pro stovky tisíc zařízení

EMA: Hackeři zveřejnili ukradené e-maily o vakcíně, pozměnili je

ČTK
17. 1. 2021

Při kybernetickém útoku na Evropskou agenturu pro léčivé přípravky (EMA) se pachatelům podařilo získat

Operátoři o ověřovacích SMS k očkování podle asociace nevěděli

ČTK
15. 1. 2021

Operátoři se dozvěděli o požadavku státu na SMS ověření při registraci k očkování proti

USA umístily Xiaomi na černou listinu, akcie firmy prudce klesly

ČTK
15. 1. 2021

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa umístila na černou listinu podniků spojených s ozbrojenými silami

Wikipedia je po 20 letech existence jedním z nejpopulárnějších webů

ČTK
15. 1. 2021

Původně měla Wikipedia jen podporovat jiný projekt nazvaný Nupedia - tradičněji pojatou encyklopedii. Vybraná

Zákony informatiky: Když Brooksův zákon neplatí

Nový nejvýkonnější český superpočítač se bude jmenovat Karolina

Pavel Houser
14. 1. 2021

Karolina bude dosahovat špičkového výkonu 15,2 PFlop/s. V posledním čtvrtletí minulého roku proběhla soutěž

Výrobce čipů TSMC má za sebou nejlepší kvartál v historii

ČTK
14. 1. 2021

Poptávka po čipech je v poslední době tak vysoká, že továrny na celém světě

Telefónica se dohodla na prodeji svých stožárů za 7,7 mld. eur

ČTK
14. 1. 2021

Evropské telekomunikační firmy doposud spíše odmítaly ztrátu kontroly nad stožáry, které považovaly za strategicky

Tiskové zprávy

Český startup Memsource kupuje německou společnost Phrase

Alienware představil vylepšené herní stroje

Acer a PrinterLogic poskytují pro podniky řešení pro tisk bez serveru

IBM Cloud Pak pro integraci umožňuje digitální transformaci Komerční banky

Společnost Pure Storage byla v magickém kvadrantu Gartneru označena za lídra

Lenovo představuje nové modely ThinkBook pro mobilní profesionály

Zpráva dne

Šťastný celý rok 2021 s levným softwarem!

Šťastný celý rok 2021 s levným softwarem!

Redakce
6. 1. 2021

Nabídka levného a hlavně legálního softwaru od GoodOffer24.com, od nástrojů produktivity od Microsoftu přes...

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Největší rizika umělé inteligence

Pavel Houser
26. 12. 2020

Tak jako dosud skoro každá technologie, i umělá inteligence se dostane do rukou zločincům. Jak s...

Slovník

BER

Perex

Náklad, prodaný

Nejpopulárnější články

Internet, krize a reklama

itbiz
4. 5. 2009

Analytici: Cena bitcoinu dál poroste, může ale přijít korekce

ČTK
17. 12. 2020

Operátoři musí nově uvádět přesnou rychlost internetu

ČTK
3. 1. 2021

Za bezpečnostní incidenty v cloudu mohou hlavně samotní zákazníci

Německá policie odhalila zřejmě největší obchod na darknetu

ČTK
12. 1. 2021

Zákony informatiky: Návštěva u Annie DeCaprio s Hofstadterem a Cheopsem

Zákony informatiky: Návštěva u Annie DeCaprio s Hofstadterem a Cheopsem

Petr Zavoral
24. 12. 2020

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Marketing Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zajímavosti Zpráva dne České IT

RSS abclinuxu – čerstvé zprávičky

  • VLC 3.0.12
  • Jak otevřít soubor v Emacsu
  • InstallFest 2021 – CFP

RSS Sciencemag.cz

  • V Brně budou vznikat nové typy elektronových mikroskopů
  • Elektronový mikroskop kombinovaný se světlem
  • U 8 z 25 druhů eurasijských netopýrů našli protilátky na vzteklinu

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.