iPad: 300 tisíc prodaných kusů jen za první den

Petr Švec , 06. duben 2010 07:00 0 komentářů

Společnosti Apple se uvedením nového tabletu iPad podařilo zopakovat úspěch předchozích zařízení iPhone a iPod. Alespoň co se prvních dnů prodeje týká.


iPad
Steve Jobs a "nejnovější vynález" Applu.
Jen během soboty, kdy byl iPad uveden do obchodů po celém území USA se prodalo na 300 tisíc těchto zařízení. Analytici přitom odhadovali, že Apple za první víkend prodá 250 až 350 tisíc kusů nových tabletů, nejoptimističtější odhady hovořily až o 400 tisících. Noví majitelé iPadů si během velikonočního víkendu stihli stáhnout více než 1 milion aplikací a zhruba 250 tisíc elektronických knih.

Jednou z reakcí na vydařené uvedení do prodeje bude s největší pravděpodobností i růst akcií Applu. Jejich cena se v průběhu minulého týdne měnila jen minimálně, ihned po oznámení prvních prodejních výsledků ale začali největší světoví obchodníci předpovídat její růst. Pro představu, banka J.P. Morgan doporučila akcie Applu nakupovat až do ceny 305 dolarů (5 490 Kč), privátní banka Barclays pak upravila svůj odhad na 285 dolarů (5 130 Kč). V současnosti se akcie Applu pohybují okolo 235 dolarů (4 230 Kč) za kus. Akcionáři a investoři Applu doufají, že to bude právě iPad, co pošle cenu akcií firmy ještě výš.

Na uvedení iPadu do prodeje profitují i dodavatelé některých jeho klíčových komponent. Korejský Samsung Electronics posílil o 1,5%, Broadcom o 2% a akcie LG Display vzrostly dokonce o 2,2%.

Někteří analytici ovšem zůstávají ohledně úspěchu iPadu velmi skeptičtí a upozorňují, že po prvním týdnu od uvedení může prodej iPadů významně poklesnout. Podle jejich tvrzení je potencionální trh, na který iPad vstupuje stále příliš malý a bude se rozvíjet jen velmi pomalu. Argumentují i tím, že avizovaných 300 tisíc prodaných kusů zahrnuje nejen zařízení, pro které si noví majitelé přišli do značkových obchodů Apple, ale i všechny předobjednané kusy, a také ta zařízení, která Apple dodal svým autorizovaným distributorům. To ostatně připouští i sám Apple. Je tak možné, že skutečný zájem bude přeci jen nižší, než Apple očekával. Podle těch nejskeptičtějších hlasů se tak úspěch, který Apple zažil s telefonem iPhone a multimediálním přehrávačem iPod nebude v případě iPadu opakovat.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů