IT byznys: citlivá firemní data ohrožují hlavně vlastní zaměstnanci

ITbiz.cz, 30. duben 2010 08:00 0 komentářů
Rubriky: Security, Internet, Byznys

Byznys
Z analýzy firem Microsoft a RSA vyplývá, že firmy dostatečně nechrání údaje, které jim poskytují konkurenční výhodu. • Kabelová společnost UPC zlevní internet o rychlosti 100 Mbit/s pod 1000 Kč. • Actum: Ideální podíl internetového marketingu v celkovém mixu uvádějí marketéři okolo 20 % .

project

Firemní data ohrožují vlastní zaměstnanci

Ze studie s názvem „Hodnota firemních tajemství,“ která vznikla na základě rozhovorů s šéfy informační bezpečnosti ve více než třech stech velkých podnicích, vychází zjištění, že se firmy snaží chránit svá data zejména proti náhodné ztrátě, zatímco největší hrozbu co do možných následků představuje krádež informací vlastními zaměstnanci.

Ve finančním vyjádření je interní krádež dat desetkrát nákladnější, místo o statisíce jde o miliony korun. Ztracený notebook pro firmy, které se účastnily studie, přišel v průměru na necelý půl milionu korun. Cílená krádež citlivých dokumentů zaměstnancem stála firmu, která tento bezpečnostní incident zaznamenala, v přepočtu téměř 7 milionů korun.

Výsledky studie jednoznačně ukazují, že firmy dostatečně nechrání údaje, které jim poskytují konkurenční výhodu. Místo toho, aby se bránily cíleným útokům na svá obchodní tajemství, věnují podniky významnou část svých bezpečnostních rozpočtů na ochranu proti náhodnému úniku spravovaných dat, například údajů o zákaznících.

Petr Karásek, obchodní a marketingový ředitel společnosti Microsoft v České republice. „Důraz by firmy měly klást na ochranu dat, na kterých jejich podnikání stojí. Únik produktových plánů, údajů o hospodaření a dalších obchodních tajemství totiž může firmu velice rychle zničit,“ dodává.

Pro úspěch firmy mají podle studie vypracované společností Forrester vlastní tajemství firmy přibližně dvojnásobnou hodnotu ve srovnání s daty, které firmy spravují na základě právních předpisů země, ve které podnikají. Přes nepoměr v hodnotě těchto typů informací ale podniky přidělují ochraně obou typů citlivých dat stejnou prioritu a stejnou část rozpočtu. V průměru jde o 40 procent z celkové částky na zabezpečení firemní informační infrastruktury.

UPC zlevní nabídku Fiber Power

Tuzemská kabelová společnost UPC uvedla, že od května plánuje snížení cen u svých dvou nejrychlejších nabídek internetového připojení pod 1000 Kč měsíčně. Pokles ceny by tedy mohl představovat až dvě pětiny původní taxy.

Cena stomegabitové přípojky Fiber Power klesne o 43 procent na 999 Kč měsíčně. Službu Fiber Power o rychlosti 100 Mbit/s přitom firma až doposud v Česku nabízela za 1 765 Kč. UPC kromě toho výrazně snižuje cenu i u další internetové služby Fiber Power, a sice o rychlosti 50 Mbit/s. Zde cena z dosavadních 1 311 Kč klesá, opět ke stejnému datu, na 799 Kč měsíčně.

Před několika týdny pak společnost uvedla na trh internetovou službu o rychlosti 25 Mbit/s za 599 Kč.

Upravit ceny tak, aby odpovídaly možnostem většiny domácností, přitom umožnila společnosti její širokopásmová (broadbandová) síť, kterou v České republice buduje od roku 2000 a průběžně ji modernizuje.

Václav Bartoň, generální ředitel UPC, k novinkám nabídce UPC uvedl: „Snížení cen o 43 % v prvním a o 39 % v druhém případě umožní využívat superrychlý internet skutečně všem vážným zájemcům. Navíc jsme si vědomi toho, že tento krok pozitivně a zásadním způsobem promění domácí internetový trh a ulehčí uspokojování stále rostoucí poptávky po práci na internetu, streamovanému obsahu a stahování a sdílení objemných souborů.“

nokia

Internetový marketing nahrazuje klasické formy marketingu

Z výsledků posledního on-line průzkumu společnosti Actum vyplývá, že ideální podíl internetového marketingu v celkovém mixu činí podle marketérů okolo 20 %. Šetření společnosti Actum se zúčastnilo 200 uživatelů, kteří prostřednictvím on-line dotazníku zodpovídali otázky týkající se využití on-line marketingu v jejich společnostech.

Všichni účastníci potvrdili trend pozorovatelný již v roce 2009 a to, že internetový marketing začíná nahrazovat jiné komunikační kanály a marketéři na něj kladou větší důraz.

Větší pozornost pro internetový marketing znamená i více lidí, který se mu ve společnostech věnuje, 64 % firem uvádí, že má na internetový marketing 1-2 pracovníky. Většina marketérů své znalosti získává samostudiem nebo praxí.

Průzkum byl rozdělen na dvě části. V první, kvantitativní, byli marketéři dotazováni pomoci on-line dotazníku na použití IM v jejich společnostech, jejich zkušenosti s nástroji, spolupráci s dalšími odděleními. V průběhu února a března vyplnilo dotazník 200 osob.

V kvalitativní části průzkum zjišťoval názory marketérů z 15 top firem v ČR. Jejím hlavním cílem bylo zjistit, jaký je očekávaný vývoj v oboru. Výsledky kvalitativního průzkumu budou uveřejněny na stránkách Actum na přelomu dubna a května.

Přečtěte si také
IT byznys: ČTÚ sníží poplatek za volání na mobily o 45%
IT byznys: v letošním roce porostou světové výdaje na IT o 5,3%
IT byznys: Windows 7 už drží 10% tržní podíl, růst potrvá
IT byznys: počet nechráněných koncových stanic v podnicích rostl o 40 %
IT byznys: Internet Explorer už používá méně než 50 % českých uživatelů
IT byznys: firmám unikají statisíce výběrem nevhodných podnikových systémů
IT byznys: podniky v ČR nad průměrem EU ve využití bezdrátových technologií
IT byznys: stagnace cen volání v pevných sítích a na internetu
IT byznys: 1,5 mld. na high-tech projekty v oblasti ICT


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje část HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů