Jiří Černý: Dalo se čekat, že GameZone skončí

, 06. duben 2007 06:00 32 komentářů

GameZone.cz
Jiří Černý se jako bývalý externí zaměstnanec firmy ProGamers podílel na vedení týmu administrátorů serveru GameZone.cz. V březnu firma ProGamers vypověděla smlouvu o technické správě herního serveru GameZone.cz, který patří společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Kromě e-mailu redaktorům však neexistovalo žádné oficiální vyjádření. Zjistili jsme, jak údajně vypadala vzájemná spolupráce obou firem, proč tento herní server ukončil svůj provoz, a jak vlastně GameZone.cz fungovala.

Jak jste se dostal ke správě serveru GameZone.cz a co přesně bylo náplní vaší práce?

Byl jsem oficiálně zaměstnancem ProGamers, se kterými jsem uzavřel smlouvu k datu 1. 6. 2006. V souladu s textem této smlouvy bylo mojí pracovní náplní vést tým administrátorů serveru GameZone a poskytovat odborné konzultace. Tato dohoda o provedení práce měla platit až do konce minulého roku.

Měl jste s tímto herním serverem něco společného v době, kdy Telefónica O2 vypověděla smlouvu původnímu správci, společnosti Allstar Group?

Neměl jsem prakticky žádné jiné pracovní vztahy ani s ProGamers, ani s O2. Rovněž pro starou GameZone jsem, na rozdíl od pozdějšího šéfredaktora Fishe, dříve nic nedělal.

Do diskusních přestřelek mezi starým týmem z Allstar Group a ProGamers jsem se nezapojoval, nebyl jsem za to ostatně ani placen a v zásadě jsou mi tyto lhostejné. O způsobu provedení změny si může každý myslet, co sám chce, ale GameZone má jednou nějakého vlastníka a ten s ní má právo nakládat, jak sám uzná za vhodné.

Smlouvu mohou vypovědět obě zúčastněné strany. ProGamers od února minulého roku tento herní projekt spravovala. Letos v březnu firma spolupráci bez důvodu vypověděla. Proč?

Jsem přesvědčen o tom, že hlavním důvodem byly náklady na provoz GameZone, které se vzhledem k návštěvnosti portálu zkrátka nemohly vyplatit nikomu. Zvláště pak ne v dlouhodobém horizontu. GameZone se pro ProGamers stala koulí na noze, závazkem který je táhl pomalu dolů a bylo nutné vymyslet nějaký způsob, jak se serveru zbavit.

Nemohu ovšem kvalifikovaně posoudit, jak moc byla či nebyla zvolená metoda protiprávní.

Zjistil jste nějaké náznaky, které by napovídaly, že dojde k ukončení spolupráce?

Tento krok byl podle mého názoru plánovaný již několik měsíců. Když jsem z ProGamers nedobrovolně odešel, byly pozastaveny prakticky všechny práce na GameZone.

Důkazem je mimo jiné to, že nebyl dokončen jediný z projektů, které jsem předtím rozpracoval. Podobně se nedokončilo například vytvoření seznamu zakázaných IP adres. Tato administrátory již dlouho vyžadovaná funkce měla být původně hotova na konci letních prázdnin.

Mohli to zjistit lidé, kteří GameZone.cz využívali ke hraní?

Počet organizovaných turnajů klesl na naprosté minimum v porovnání s obdobím před veletrhem INVEX. Každého tedy nejspíš napadne, že cílem bylo co nejvíce minimalizovat náklady na provoz až do doby, kdy se přikročí k vypovězení smlouvy.

Podle vás se tedy firma rozhodla provoz postupně utlumit a zřejmě se také chystala k výpovědi smlouvy. Zkoušela firma nějak náklady snížit a zachovat server v provozu?

ProGamers nijak nezastírala, že je tento provoz vysoce ztrátový. Již několik měsíců před vlastním vypnutím serveru mi to bylo ze strany firmy i nepřímo naznačeno - společně s tím, že není již další zájem pokusit se do budoucna GameZone ještě někam vyzdvihnout.

Z tohoto důvodu jsem rovněž odmítl přistoupit na dohodu o postupném přesunutí mé práce na Fishe, stejně jako na to, abych mu předal k řešení některé záležitosti týkající se chodu serveru, což mi nyní nepochybně může být vyčítáno. Přiznávám rovněž, že do jisté míry to bylo neprofesionální.

Celé mi to přišlo jako jeden velký podvod na lidi, kteří do GameZone nezištně investovali hodiny své práce v domnění, že se věci budou měnit k lepšímu a že PG zájem na vylepšování GameZone stále má.

Můžete popsat, jak probíhala spolupráce mezi telekomunikačním operátorem a firmou ProGamers?

Způsob provozování GameZone v pojetí O2 a ProGamers považuji za nevyhovující. Velký portál se tímto způsobem vést nedá. Jen peníze na ceny do turnajů a lig samy o sobě situaci nezachrání, je především zapotřebí, aby administrátoři měli zajištěno kvalitní technické zázemí.

Například?

Je potřeba mít po ruce zkušené programátory, kteří budou mít na starost skutečně jen tento jeden portál a nikoliv deset dalších věcí k tomu. Není přece možné zadat výrobu grafických ikonek k informačním článkům o turnajích a na splnění požadavku potom čekat několik dní.

Jakým způsobem jste tedy projekt za této situace vedl? Zasahoval do vývoje projektu jeho vlastník, Telefónica O2?

Každé zásadnější rozhodnutí se muselo konzultovat s O2 a ProGamers. Často se muselo čekat týdny na to, jak se tyto instituce dohodnou. Řízení GameZone vyžaduje, aby se spousta problémů řešila bezprostředně a okamžitě, nikoliv po měsíci, protože uživatele podobné byrokratické postupy vůbec nezajímají.

Uživatelé si chtějí jen zahrát a coby zákazníci mají nějaké nároky na kvalitu poskytovaných služeb. Může jim být jedno, proč služby nejsou kvalitní. V takovém případě mohou jednoduše odejít ke konkurenci.

Na prvním místě by měl stát vždy hráč, nikoliv hádky mezi vlastníkem a technickým provozovatelem projektu.


Komentáře

BuNka #1
BuNka 10. duben 2007 22:29

Celkem nechapu proc porad deti resi problemy dospelych ;-) Dneska je vsechno v prvni rade o penezich, davno jsou pryc doby kdy se hralo just 4 fun. Vetsina rozumne smyslejicich lidi z poloprofi hrani odesla kdyz v tom zacaly byt penize a ne uz jen zabava, kvuli ktere to delali. Ale to je trochu oldschool a vetsina soucasnych hracu to ani nemuze pamatovat ;-)

Jinak nechapu reci a plac deti ze nemeli kde hrat, to je internet tak malej ? Ja kuprikladu kdyz si chci rozumne neco zahrat tak hledam server v UK nebo NL a urcite ne v Cechach ;-)

Anyway jsou o hodne dulezitejsi a zazivnejsi veci nez gamit do vysileni.

SP|Dzodzo #28
SP|Dzodzo 11. duben 2007 16:03

Oldschoool zdravi Bunku.

pikoto #2
pikoto 13. duben 2007 13:56

Dělal jsem uPG asi rok jako admin v herně.. Také sem dělal hlavního adminy pro cod1, cod2, a vietcong a nikdy se mi nedostalo jediné koruny nebo pomoci ohledně serverů nějakýho admin rozhraní pro správu již zmiňovaných Ip adres atd.. No komedie toto vše...GP taky nic moc dělají jen velké aféry ale malá pravda od nich..)

eya #3
eya 09. duben 2007 18:20

Ad. web GameParku - pokud se nepletu, za starým webem GZ stál právě tým současného GameParku, je tedy logické, že nový web je co do struktury stejný jako GZ, ale graficky pochopitelně jiný. Totéž o klientu...
To co se podařilo GameParku týmu je výborný úspěch, který dle mého názoru komunita náležitě ocenila, byť se GZ snažilo čtenáře a hráče nalákat na vysoké ceny a turnaje, které na GP stále chybí.
A proč komunita přešla ke GP? Jak tady někdo řekl, PG bylo postaveno do role toho zlého (dle mého názoru zaslouženě) a jak to už bývá, drtivá většina lidí fandí těm dobrým :)

Crash #19
Crash 09. duben 2007 18:34

Proč přešla komunita na GP? Protože jim povolily nervy a křivě obvinili ProGamers, že jim ukradli projekt. Z taktického hlediska to udělali nejlépe, jak mohli... Mohli udělat cokoliv a lidi by je podpořili v té situaci.

tahuko #21
tahuko 09. duben 2007 22:34

Ale nyni uz preci vime jako to bylo - Byvaly GR Telecomu se stane podilnikem PG a par dni pote je Allstar po sesti letech ze dne na den odpojen od redakcniho systemu. Gamezona tyden nefunguje, protoze PG nema potrebnou technologii a Gamepark obsazuje volne misto na trhu ( desitky tisic hracu nemelo ze dne na den kde hrat). Jasne, ze Telecom ma pravo rozhodovat o osudu sveho projektu, ale myslim, ze za to, ze to predali PG, ktere na to nemelo kvalifikacni predpoklady, za to by mel nekdo letet.

Crash #22
Crash 09. duben 2007 22:54

To je pravda, Progamers při převzetí GZ byli zcela nepřipravení, ale těžko soudit, jak to celé bylo, když do toho nikdo nevidí a všechno jsou jen neověřené spekulace. Ale pravdou je, že bývalé vedení GZ postavilo PG do pozice ohromné zlé společnosti, která chce služby GZ zpoplatnit a proto by ji nikdo neměl podporovat. Samozřejmě, že toho bylo víc... Vznikaly petice, klany psali do novinek, že podporují GP apod. Protože je faktem, že GP měl vždy blíže k hráčům než GZ...

tahuko #23
tahuko 09. duben 2007 23:25

Petice vznikaly, protože desítky tisíc hráčů najednou přišly o svůj druhý domov. Pro Progamers to byla tak negativní reklama, že od té doby platí tato firma mezi hráčema za nepřítele číslo jedna. Asi po týdnu konečně PG rozchodili aspon zlomek z původních 40 her, ale to už hráči hráli jinde. Celý problém byl o tom, že progamers ani nevěděli do čeho jdou. Ono je rozdíl dělat web pro stovky hráčů a web pro desítky tisíc hráčů.

Diablo_WZ #24
Diablo_WZ 11. duben 2007 20:07

Intel je sice podporil, ale nikdo si prozatim neoveril, zda opravdu byli za penize Intelu koupene servery intel ktere by meli propagovat jejich stabilitu a funkcnost.
Kdyz sem videl servery GP ktere maji stity AMD, rychle sem prisel na to o co tam slo. Jeden velky podvrh, ktery se intel nikdy nedozvi.

A rikejte si co cchete videl sem to na vlastni oci, ale vetsina serveru je na AMD platforme a zadny intel, tamhle, tam a tady.

Jeden velkej podvod tohle vsecko.

Tahuko #29
Tahuko 12. duben 2007 10:34

Ano, ted jsi na to prisel. Lidi z GP vylakali z Intelu procesory, ty prodali na cernem trhu a za utrzene finance nakoupili potaji procesory od AMD. Cela GP ted potaji jede na AMD procesorech - to se vyplati. Tohle az se Intel dovi, to bude pruser ...

Diablo_WZ #30
Diablo_WZ 12. duben 2007 23:00

Tady nejde o procesory paneboze. Tady jde o cely rack-U servery.

Zrejme to nechapes, jinak by si tohle nerikal.

Tahuko #31
Tahuko 13. duben 2007 16:25

Ale jde o procesory. AMD nemá dobré procesory pro U-servery. GP má jen a jen intel servery, tak to prostě je, žádné AMD tam nenajdeš :)

Rhode #32
Rhode 13. duben 2007 20:32

Jo, AMD tam GZ zcela určitě nemá, jelikož tam už nemá NIC! :o)

Jiri Cerny #20
Jiri Cerny 09. duben 2007 23:30

Nepletes se, nicmene nazor ze "PG bylo postaveno do role toho zleho zaslouzene" se mi jevi jako dosti zcestny... Je to v zasade totez, jako kdyz si pronajmu auto jehoz majitel ho predtim pronajimal jinemu uzivateli (nabidnu vyhodnejsi smlouvu) a tento uzivatel si ho zacal mezitim jaksi narokovat (zapominaje ovsem i na to, ze to skutecne neni jeho auto). Jak by ses dozvedel u nas na prednaskach, tak z hlediska sociobiologie je to dosti bezny a pochopitelny jev - lidem obecne totiz opravdu staci malo, aby zacali mit silne majetnicky vztah k necemu co uzivaji sotva 30 minut a navic jim to ani nepatri. A prave v tomto pripade teoreticke uvahy zafungovaly opet skvele i v praktickem zivote. Ostatne stacilo precist si v tehdejsich diskusich komentare typu "brzy budete mit svoji starou dobrou GZ zase zpet" ala Moon.. coz je samozrejme hloupost, protoze ani GP nepatri hracum a nikdy patrit nebude, ovsem to nic nemeni na faktu ze slo presne o formulace ktere chteli vsichni slyset.

Kazdopadne nad myslenkou kterou lze v zasade volneji vyjadrit i jako "kazdy kdo nabidne lepsi smlouvu nez konkurence je svine" by mozna opravdu stalo za to se alespon trochu zamyslet. Take by (alespon z meho pohledu) nebylo uplne od veci zamyslet se nad tim, proc si GP nedokaze vydelat ani na vlastni provoz kdyz tak presvedcive vyhral konkurencni boj a obsadil volne misto na trhu diky chybe PG.

tahuko #25
tahuko 09. duben 2007 23:47

Jenže tady šlo o to, že Progamers nabídlo něco co nemělo, něco co neumělo, něco, co ani při nejlepší vůli nemohlo zvládnout. To se to pak nabízí lepší smlouva, když blafuju a nemám to. Na odpovědnosti lidí z Telecomu bylo si to ověřit a nedat zakázku někomu, kdo na to nemá. Jak se ukázalo, nejlevnější nebídka není vždy ta nejvýhodnější. Progamers připravilo Telecom o projekt Gamezone a herní komunita ted hraje na Gameparku.

Jiri Cerny #26
Jiri Cerny 10. duben 2007 12:51

PG pouze podcenili situaci. Argumentovat ze blafovali a nemeli na to je zcela mimo misu a soucasne i proti veskere logice podnikani - ukaz mi firmu, ktera umyslne bude blafovat a nabidne co nejvyhodnejsi smlouvu, jen aby dostala projekt/zakazku o ktere jim je zaroven predem jasne ze ji nedokazi splnit a uz od samotneho pocatku pro ne bude velmi silne ztratova. Ty bys vazne jako podnikatel neco takoveho udelal, snad jen abys pak mel dobry pocit ze ti dali prednost pred jinymi a dalsich par let ten projekt v klidu dotoval znacne vysokymi castkami z vlastniho?

tahuko #27
tahuko 10. duben 2007 23:14

Neměli technologii, know how, zkušennosti, lidi, reference, nic. A nabídli Telecomu výhodnější smlouvu, tomu já říkám blafování. Podcenili Allstar, který to nevzdal. Hráče, kteří mají nyní z PG srandu. Stopadesát adminů a autorů, které až na jednoho nechtěli s PG nic mít. Intel, který dál podpořil Gamepark. V neposlední řadě podcenili i samotný Telecom, ten je nepustil ani k serverům. Výsledek - konec jedné legendy, kde začínali hrát desítky tisíc hráčů.

Belisarius #4
Belisarius 09. duben 2007 11:59

Některé názory jsou opravdu k smíchu. "Jsou to sv*ně, chtěli jenom vydělat prachy".
Kriste pane, a co jiného? Kde žijete? Nejspíše sníte svůj uhratý sen placený rodiči. Ještě jste nepochopili, že na vás každý z velké výšky kaká.
Opravdu si myslíte, že někdo bude platit statisíce za servery a kvalitní konektivitu, nemluvě o platech lidí motajících se okolo, jenom proto, aby se nějaký pubescent mohl ve škole vytahovat, jak hraje "kalla" na profesionální úrovni?!
P.S.: Neznal jsem GZ v době jeho existence ani podle jména a tudíž jsem ani nezaregistroval jeho konec :-), jenom jsem se sem zatoulal při předobědním prohlížení netu. A nedalo mi to, abych nezareagoval na tenhle naivní názor, který částečně omlouvá věk jeho hlasatelů (doufám).

Diablo_WZ #5
Diablo_WZ 07. duben 2007 01:21

Bohuzel toto vsechno lide, co do toho videli, vedeli uz davno. Je opravdu velmi smutne, ze to tak bylo a je mi lito jake jsou PG svi*e od kosti. Ale popravde to asi oni budou porad, ze?
Neni to jen toto, je toho mnohem vice, takove podsveti bych rekl a kdo do toho vidi, mi to jen potvrdi.

qwer #6
qwer 07. duben 2007 09:18

Ono koneckoncu, kdo vi jak pracuji progamers, tak je mu jasne, ze jim ani nahodou nejde o spokojenost hracu.. jim jde o to, aby na nich co nejvic vydelali. oni to nedelaj pro lidi, ale pro sebe. o nic jinyho tu nejde. jenom o prachy.

Megaboo #7
Megaboo 07. duben 2007 10:19

:) Ani neví jak blízko je komplexnímu pojetí úspěchu zaintersovaných stran.

Michal #8
Michal 07. duben 2007 18:29

PG šly do GZ s vidinou snadného zisku, když se však žádný neobjevil, tak vycouvaly. Jak příznačné pro PG.

Diablo_WZ #12
Diablo_WZ 07. duben 2007 19:57

PG to museli vedet, protoze hraci jsou za tim co se doslechnou. Stara GZ mela povest ze ji kazdej strasne ublizil atd a ty lidi udelali GP. Celkem do GP vidim. Proc Wreis, ktery chtel zustat na GZ najednou presel? Protoze mu Allstars nabidli tucnou castku za to ze pujde delat hlavniho admina.
Najednou vsichni tyhle lide co meli neco slibino zacali rozhlasovat jako pejskove na voditku poslouchaji povely, ze GZ kazdej ublizil proto to skoncilo a jaky oni sou skveli, ze udelali pres noc novej web, novyho klienta.

Nic neni pravda web je kopie old GZ, jen predelana grafika, ktera se planovala uz dlouho do predu, proto se to stihlo za noc :-D. Klient byl taky prejetej jen graficky vzhledem hlavne jinak to jadro ma prakticky stejny :-D.

Vsechno tohle je velka komedie. Mozna by autor mohl udelat take clanek se mnou na tema GamePark a jeho prohnilost.
Myslim, ze by se hodne lidem libilo jak to vlastne je ani o tom nevedi, pritom papaji vsecky ty keci od vedeni, hlavnich adminu atd.

Diablo_WZ #13
Diablo_WZ 07. duben 2007 19:59

A jen na okraj panu Černému držím palce i když po tomhle článku se mu nejspíše PG postarají o dobrou budoucnost.

kohotozajima #14
kohotozajima 08. duben 2007 00:23

Dalsi reakce cloveka, ktery evidentne o padu stare GZ a vzniku GP vidi asi tolik, co slepej do zachoda a snazi se delat duleziteho. A co vic, dle zmince o adminovi wreisovi tipuju, ze tento prispevek pochazi opet z dilen studia ProGamers. Byly to totiz prave PG, kdo nabidli panu Wresovi uplatek za to, ze na GZ zustane. Hehe, ze by reborn rok stareho flejmu?

Diablo_WZ #15
Diablo_WZ 08. duben 2007 02:49

Kdyz uz se neumis ani podepsat mile rad ti to reknu :-). Ten kdo byl koderem pro GP novejch PAMu.

A samozrejme do toho vidim docela dost. Pokud myslis, ze ne, tak je to tvuj nazor a ja ti ho samozrejme nemuzu vzit :-)

kohotozajima #16
kohotozajima 08. duben 2007 12:54

Z toho plyne, ze vidis do CoD, ale ne do GP jako takoveho. A to je velky a podstatny rozdil.

kickass #9
kickass 24. duben 2007 01:47

Je mi 26 let a jsem inzenyr ekonomie. Hraju pocitacove hry od svych 6 let a nejspis u nich jeste chvili zustanu. Hral jsem na GP hodne dlouho, a da se rict ze jsem tam po vecerech mel svoji druhou rodinu(ta opravdova je ted se mnou tady ve vidni, kde momentalne pracuju v managementu velke banky pusobici v CR, ale na GP hraju porad). Vubec nevim co se delo v zakulisi. Jedno vim ale urcite. Spousta z Vas si mysli ze hry hrajou jen deti ktere nezajima co se deje okolo. Tak to chodilo hosi pred 10 lety ne dneska. A vzhledem k tomu kolik nam je let a taky vzhledem k uspechum, kterych sme dosahli uz vidime dal nez jenom na monitor. Me vubec nezajima jake procesory sou ve kterych serverech a kdo se tady snazi budit dojmy snidani z miss.

Spolecnost Allstar vedla projekt GZ skvele. V te dobe pribyvalo v me sekci hracu kazdy tyden. Troufam si rict ze server byl i na evropske urovni VELMI kvalitni, o cemz sveci spousta hracu z ciziny (namatkou treba Nemecko, kde serveru je zhruba 70x vic nez u nas, dale spousta polaku, finu, atd.) Admini neustale pripojeni do klienta, webovy special pro hrace ne zrovna nejvetsi komunity, kazdy z adminu okazmite kdykoliv pomohl vyresit kterykoliv problem.

Jak si vysvetlit, ze nekdo preda takhle uspesny projekt nekomu, kdo za sebou ma v teto oblasti minimalni zkusenosti? To si opravdu O2 (tele) mysleli ze poradani nepatrnych hernich turnaju se da srovnavat s provozem velkeho herniho serveru? To ze ma nekdo v nazvu ProGamers jeste neznamena ze musi byt zkuseny spravce serveru. Proc se nezkusili poptat nekde, kde ty zkusenosti maji? Myslite, ze tak velka firma zamestna managery, kteri nedokazi vyhodnotit spravne zakazku a kyvnou na nejnizsi nabidku? Nebo je snad jenom u nas v bance zvykem vyhazovat nejlevnejsi reseni z vyberoveho rizeni jako prvni? Tezko :D

Tezko rict co me potesilo vic. Jestli pad GZ nebo rust GP. Ukazalo to vsem upocenym tloustikum z ProGamers, ze herni scena davno neni o 10 letych detech, ktere chteji parit vyse zmineho "kalla". Jestli na nas chcete vydelat, budete se muset vic snazit. Nejlepe s nejakou novou tvari, protoze se Vam jmeno ProGamers podarilo zdiskredivat tak, ze minimalne v mem okoli je ostuda jenom vlezt do Vasi herny na internet. Tohle nebylo jenom vitezstvi GP a lidi kteri do toho vkladali svoji dusi a svuj cas. Je to vitezstvi lidi, kteri dokazali drzet pri sobe a spojit se proti hajzlikum, kteri chteli jenom penize a mysleli si, ze jsme parta looseru ktera bude drzet hubu a krok.

afrew #10
afrew 08. duben 2007 10:33

Hele, z pozice GP admina vím co seš zač a co o GP víš, Wreis tě vykopl a možná zabanoval protože jsi se choval s prominutím jako debil. O vzniku GP nevíš absolutně nic, při vzniku GP jsi nebyl v admin týmu a nic o tom nevíš, do fungování GP nevidíš a to že jsi byl možná měsíc admin znamená že všechno znáš? Rozhodně ne, spíš to ukazuje opak, když jsi navíc skončil v banem.
-----------
Lidi neposlouchejte ho, ty blbosti co tu vykláddá jsou jen holý blbosti, o GP toho ví asi tolik jako prase o sáních.

Diablo_WZ #17
Diablo_WZ 08. duben 2007 11:24

Uplna pravda, vykopnul me protoze sem nechtel hacknout pro nej ucet pro eSpritku a jiny ktery tu neminim resit? A proto mi potom vyhrozoval, ze jakmile se jen ukazu na klientu tak dostanu BAN na co on si vymysli? :-)). Nebo BAN protoze sem odhalil, ze si vestina adminu dela co chce? :-)). Hele frajere, myslim, ze jedinej kdo tu toho vi malo ses ty. Bohuzel si to z aktivni pozice na GP myslis :-).
Myslim, ze nahravky ktery sem uverejnil tenkrat proti Wreisovi z TSka, kde mi rikal atd co si kde si, a nahle se ztratili mluvi za vse. Ano samozrejme je jeste mam :-). Kdyby naodou se nekdy objevilo stado nadrzenejch 16letejch adminu z GP, tkery by ho chteli zastavat :-).

Byl sem s Wreisem za vic nez dost a ty keci co tu mas,... Presne ani tomu nemohli uverit nektery jini admini, ale par tydnech mi sami napsali, ze bohuzel je to tak jak sem rikal, a ze se omlouvaj za to co mi rekli kdyz sem mel ppravdu :-).

Tyhle povidky co tu rikas ty, jsou presne ty lidi, co vubec do toho nikdy nevideli :-)

Diablo_WZ #18
Diablo_WZ 08. duben 2007 11:29

BTW: Toto resit je do nekonecna tak jako se to porad resi. Pouze sem napsal muj objektivni nahled po mych zkusenostech.

Casem na to taky prijdes, at si kdo si :-)

BTW2: Pis si co chces, at mi to lidi nepapaj atd... vis, pro me je dulezity, ze to vim ja, a vi to par jinejch lidi ktery by to meli vedet do zacatku :-). A clovek kterej se zastava toho o cem nic nevi, hmm... Ale jo dnesni svet internetu je rozmanitej :-).

Bye

IAczech #11
IAczech 08. duben 2007 10:47

Nooooo můj sugestivní pocit o pádu GZ byl už když jsem byl na 7. snídani s MISS ... když jsem si velmi dobře promluvil s lidma kteří kolem pohybují, tak mi bylo hezky naznačeno že GZ upadne, ale je zbytečné vyvolávat fámy :o) GZ je škoda, ale tak to chodí ...


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů