Lastminute.com chystá žalobu na Google za způsobené ztráty

ITbiz.cz, 05. květen 2008 08:24 0 komentářů
Rubriky: Právo, Internet

Kladivo
Známý vyhledávač Google spustil pouze pro americký trh nové zobrazování reklam. Dosud se na zadané registrované obchodní známky zobrazovaly pouze placené inzeráty, které patřily vybrané firmě. Firmy si totiž dříve často dovolily inzerovat na klíčová slova vybraných ochranných známek. Dnes je to jinak a to se některým firmám nelíbí.

Google spustil v Americe nový systém, který upravuje chování inzerátů. Zadání stejných jmen zobrazí ve výsledcích hledání po pravé straně seznam více inzerátů. To znamená, že když hledáte například Lastminute.com, může se vám zobrazit inzerát na jinou firmu z podobného oboru. Podle ředitele společnosti Lastminute.com Iana McCaiga mohou tyto nové podmínky firmu stát miliony a mohou porušovat práva ochranné známky.

"Věříme, že se tato politika Google změní. Je to velký problém a my jsme připraveni vznést proti ní námitky," prohlásil Ian McCaig ve svém vyjádření pro server Channel 4 News. Firma v současné době zkoumá zákonné možnosti, které má pro hájení svého práva. Již zmíněný server Channel 4 News také zjistil, že mezi dalšími firmami, které zvažují případný postup proti Google, je také Tesco nebo Auto Trader. Tato společnost již dříve vyjádřila své zklamání nad posledními změnami v přístupu k ochranným známkám. Podle vyjádření Google však k těmto úpravám došlo z důvodů zlepšení vyhledávacích služeb pro uživatele.

Omezení vztahující se na ochranné známky řešili v souvislosti s inzercí také někteří čeští podnikatelé. Google totiž umožňuje držitelům ochranných známek zakázat reklamu s použitím značky v klíčových slovech nebo textu. Takový zákaz platí v geografické oblasti, pro níž ochranná známka platí, a pouze držitel této ochranné známky může povolit, na které účty se zákaz nebude vztahovat. Inzerent měl v takovém případě zjistit, kdo je držitelem ochranné známky, poslat klientské číslo k účtu Google AdWords a požádat jej, aby zaslal Googlu faxem požadované svolení.

Zdroj:
Lastminute prepared to sue Google

Publikační pravidla AdWords: ochranná známka


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Pravidlo dvou pizz

Petr Zavoral , 22. květen 2018 00:00
Petr Zavoral

Úvodem pozdrav všem nerdům a geekům. Prostě celé naší IT komunitě. Zdá se to být zbytečné, ale věřte...

Více







RSS 

Zprávičky

Umělá inteligence v dohledné době většinu odvětví zásadně nepromění

Pavel Houser , 21. květen 2018 11:56

AI bude ale významně přispívat k obchodním výsledkům, ať už cestou úspor nebo růstem obratu. ...

Více 1 komentářů

Británie hodlá vypsat tendry na rivala systému Galileo už letos

ČTK , 21. květen 2018 11:42

Británie preferuje zůstat členem programu Galileo. Pokud však bude odříznuta, je připravena reagovat...

Více 0 komentářů

Apple začal irské vládě splácet daňový nedoplatek

ČTK , 21. květen 2018 08:00

Doplacení nařídila Evropská komise, podle níž Irsko řadu let poskytovalo Applu neoprávněné daňové vý...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČR má v Evropě 3. nejvyšší platbu za 1 GB mobilních dat

ČTK , 20. květen 2018 16:04

Ve výši průměrného měsíčního tarifu patří ČR s 33 dolary k evropskému průměru....

Více 0 komentářů

Algotech a Sugar Factory se spojují

Pavel Houser , 19. květen 2018 09:00

Společnost Algotech oznámila převzetí společnosti Sugar Factory, českého dodavatele řešení pro řízen...

Více 0 komentářů

Infineon postaví za 1,6 mld. eur novou továrnu na čipy v Rakousku

ČTK , 19. květen 2018 08:00

Infineon je předním světovým producentem polovodičových řešení, v loňském fiskálním roce dosáhl trže...

Více 0 komentářů

Výrobce displejů Japan Display měl loni rekordní ztrátu

ČTK , 18. květen 2018 12:00

Dodavatel Applu doplácí na pozdní zavedení výroby OLED, v iPhone X Apple používá displeje od Samsung...

Více 0 komentářů