Lastminute.com chystá žalobu na Google za způsobené ztráty

ITbiz.cz, 05. květen 2008 08:24 0 komentářů
Rubriky: Právo, Internet

Kladivo
Známý vyhledávač Google spustil pouze pro americký trh nové zobrazování reklam. Dosud se na zadané registrované obchodní známky zobrazovaly pouze placené inzeráty, které patřily vybrané firmě. Firmy si totiž dříve často dovolily inzerovat na klíčová slova vybraných ochranných známek. Dnes je to jinak a to se některým firmám nelíbí.

Google spustil v Americe nový systém, který upravuje chování inzerátů. Zadání stejných jmen zobrazí ve výsledcích hledání po pravé straně seznam více inzerátů. To znamená, že když hledáte například Lastminute.com, může se vám zobrazit inzerát na jinou firmu z podobného oboru. Podle ředitele společnosti Lastminute.com Iana McCaiga mohou tyto nové podmínky firmu stát miliony a mohou porušovat práva ochranné známky.

"Věříme, že se tato politika Google změní. Je to velký problém a my jsme připraveni vznést proti ní námitky," prohlásil Ian McCaig ve svém vyjádření pro server Channel 4 News. Firma v současné době zkoumá zákonné možnosti, které má pro hájení svého práva. Již zmíněný server Channel 4 News také zjistil, že mezi dalšími firmami, které zvažují případný postup proti Google, je také Tesco nebo Auto Trader. Tato společnost již dříve vyjádřila své zklamání nad posledními změnami v přístupu k ochranným známkám. Podle vyjádření Google však k těmto úpravám došlo z důvodů zlepšení vyhledávacích služeb pro uživatele.

Omezení vztahující se na ochranné známky řešili v souvislosti s inzercí také někteří čeští podnikatelé. Google totiž umožňuje držitelům ochranných známek zakázat reklamu s použitím značky v klíčových slovech nebo textu. Takový zákaz platí v geografické oblasti, pro níž ochranná známka platí, a pouze držitel této ochranné známky může povolit, na které účty se zákaz nebude vztahovat. Inzerent měl v takovém případě zjistit, kdo je držitelem ochranné známky, poslat klientské číslo k účtu Google AdWords a požádat jej, aby zaslal Googlu faxem požadované svolení.

Zdroj:
Lastminute prepared to sue Google

Publikační pravidla AdWords: ochranná známka


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů

Ransomware Locky v září masivně útočil ve světě i v ČR

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:30

Locky se neobjevil v Top 10 škodlivých kódů od listopadu 2016....

Více 0 komentářů