Lastminute.com chystá žalobu na Google za způsobené ztráty

ITbiz.cz, 05. květen 2008 08:24 0 komentářů
Rubriky: Právo, Internet

Kladivo
Známý vyhledávač Google spustil pouze pro americký trh nové zobrazování reklam. Dosud se na zadané registrované obchodní známky zobrazovaly pouze placené inzeráty, které patřily vybrané firmě. Firmy si totiž dříve často dovolily inzerovat na klíčová slova vybraných ochranných známek. Dnes je to jinak a to se některým firmám nelíbí.

Google spustil v Americe nový systém, který upravuje chování inzerátů. Zadání stejných jmen zobrazí ve výsledcích hledání po pravé straně seznam více inzerátů. To znamená, že když hledáte například Lastminute.com, může se vám zobrazit inzerát na jinou firmu z podobného oboru. Podle ředitele společnosti Lastminute.com Iana McCaiga mohou tyto nové podmínky firmu stát miliony a mohou porušovat práva ochranné známky.

"Věříme, že se tato politika Google změní. Je to velký problém a my jsme připraveni vznést proti ní námitky," prohlásil Ian McCaig ve svém vyjádření pro server Channel 4 News. Firma v současné době zkoumá zákonné možnosti, které má pro hájení svého práva. Již zmíněný server Channel 4 News také zjistil, že mezi dalšími firmami, které zvažují případný postup proti Google, je také Tesco nebo Auto Trader. Tato společnost již dříve vyjádřila své zklamání nad posledními změnami v přístupu k ochranným známkám. Podle vyjádření Google však k těmto úpravám došlo z důvodů zlepšení vyhledávacích služeb pro uživatele.

Omezení vztahující se na ochranné známky řešili v souvislosti s inzercí také někteří čeští podnikatelé. Google totiž umožňuje držitelům ochranných známek zakázat reklamu s použitím značky v klíčových slovech nebo textu. Takový zákaz platí v geografické oblasti, pro níž ochranná známka platí, a pouze držitel této ochranné známky může povolit, na které účty se zákaz nebude vztahovat. Inzerent měl v takovém případě zjistit, kdo je držitelem ochranné známky, poslat klientské číslo k účtu Google AdWords a požádat jej, aby zaslal Googlu faxem požadované svolení.

Zdroj:
Lastminute prepared to sue Google

Publikační pravidla AdWords: ochranná známka


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Bitcoin kvůli měnovým zmatkům v Indii dosáhl maxima za tři roky

ČTK , 11. prosinec 2016 14:00

Hodnota kybernetické měny bitcoin dosáhla dnes nejvyšší úrovně za téměř tři roky. Za poslední měsíc ...

Více 0 komentářů

Výdaje Čechů za telekomunikační služby klesly na 429 Kč měsíčně

ČTK , 11. prosinec 2016 10:55

Výdaje Čechů za telekomunikační a poštovní služby klesly za posledních šest let o čtyři procenta na ...

Více 0 komentářů

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů