Lastminute.com chystá žalobu na Google za způsobené ztráty

ITbiz.cz, 05. květen 2008 08:24 0 komentářů
Rubriky: Právo, Internet

Kladivo
Známý vyhledávač Google spustil pouze pro americký trh nové zobrazování reklam. Dosud se na zadané registrované obchodní známky zobrazovaly pouze placené inzeráty, které patřily vybrané firmě. Firmy si totiž dříve často dovolily inzerovat na klíčová slova vybraných ochranných známek. Dnes je to jinak a to se některým firmám nelíbí.

Google spustil v Americe nový systém, který upravuje chování inzerátů. Zadání stejných jmen zobrazí ve výsledcích hledání po pravé straně seznam více inzerátů. To znamená, že když hledáte například Lastminute.com, může se vám zobrazit inzerát na jinou firmu z podobného oboru. Podle ředitele společnosti Lastminute.com Iana McCaiga mohou tyto nové podmínky firmu stát miliony a mohou porušovat práva ochranné známky.

"Věříme, že se tato politika Google změní. Je to velký problém a my jsme připraveni vznést proti ní námitky," prohlásil Ian McCaig ve svém vyjádření pro server Channel 4 News. Firma v současné době zkoumá zákonné možnosti, které má pro hájení svého práva. Již zmíněný server Channel 4 News také zjistil, že mezi dalšími firmami, které zvažují případný postup proti Google, je také Tesco nebo Auto Trader. Tato společnost již dříve vyjádřila své zklamání nad posledními změnami v přístupu k ochranným známkám. Podle vyjádření Google však k těmto úpravám došlo z důvodů zlepšení vyhledávacích služeb pro uživatele.

Omezení vztahující se na ochranné známky řešili v souvislosti s inzercí také někteří čeští podnikatelé. Google totiž umožňuje držitelům ochranných známek zakázat reklamu s použitím značky v klíčových slovech nebo textu. Takový zákaz platí v geografické oblasti, pro níž ochranná známka platí, a pouze držitel této ochranné známky může povolit, na které účty se zákaz nebude vztahovat. Inzerent měl v takovém případě zjistit, kdo je držitelem ochranné známky, poslat klientské číslo k účtu Google AdWords a požádat jej, aby zaslal Googlu faxem požadované svolení.

Zdroj:
Lastminute prepared to sue Google

Publikační pravidla AdWords: ochranná známka


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů