Microsoft údajně zvažuje akvizici AOL

Petr Švec , 07. červen 2010 08:42 0 komentářů

Microsoft by AOL mohl využít především pro další expanzi svého vyhledávače Bing, a tedy jako zvýšení konkurence proti dominantnímu Googlu.

AOL

Když koncem minulého týdne Tim Armstrong, šéf americké společnosti AOL na konferenci D8 připustil, že „firma vyjednává o nové webové dohodě se dvěma potencionálními partnery“, okamžitě se objevily spekulace, že jedním z nich je i technologický gigant Microsoft. Ten by podle mnohých mohl mít zájem jak na úzké spolupráci s AOL, podobně, jako spolupracuje s portálem Yahoo!, tak i na případné akvizici celé firmy. Akcie AOL na spekulace zareagovaly raketovým růstem o 5,8% během jediného dne. Identita druhého „potencionálního partnera“ není známá.

Zhodnotíme-li fakta, zjistíme, že pro Microsoft by ani jeden z nastíněných kroků nebyl nikterak nelogický. AOL, kdysi jeden z nejslavnějších portálů (přinejmenším amerického) internetu stále slouží milionům uživatelů. I přesto, že jeho sláva je už daleko za zenitem, na území USA patří AOL a jeho služby mezi velmi oblíbené a hojně využívané. Vzhledem k technologické zaostalosti vlastního vyhledávacího systému přešel v minulém roce portál AOL na vyhledávání pomocí portálu Google. Microsoft tak potencionálními jednáními s AOL může sledovat především jednu věc – rozšíření vlastního vyhledávače Bing a zvýšení tržního podílu na úkor konkurenčního Googlu.

Podobně se Microsoft zachoval už v loňském roce k dalšímu kdysi velmi slavnému portálu, Yahoo!. Po neúspěšné snaze o akvizici, během které se nabízená cena vyšplhala až na 42,2 miliardy dolarů (zhruba 840 miliard Kč), začal Microsoft s Yahoo! alespoň velmi intenzivně spolupracovat. V rámci smlouvy začal portál Yahoo! zcela využívat služeb vyhledávače Bing od Microsoftu a samotná firma Yahoo! Inc. se nadále zaměřuje „jen“ na rozvoj reklamních nástrojů. Není vyloučené, že podobně dopadnou i rozhovory s AOL. Microsoft ztrátovou firmu nemusel kupovat, a přesto by se mu podařilo získat další část trhu na úkor konkurenčního vyhledávače Google.

AOL patřilo až do poloviny minulého roku pod křídla mediální skupiny Time Warner. Vzhledem ke své ztrátovosti bylo ovšem vyděleno do samostatné společnosti a postaveno zcela mimo samotnou skupinu. V rámci drastického restrukturalizačního plánu, který měl firmu vrátit zpět do černých čísel, přistoupil management firmy k prodejům, nebo ukončování služeb, které přímo nesouvisí s hlavním byznysem společnosti. Jedním z nejcennějších aktiv firmy je paradoxně její značka.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 0 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů