Nokia v marketingu zaostává za Applem

Pavel Houser , 23. červen 2011 14:23 0 komentářů
Joe Wilcox, od něhož jsme zde již dříve představili pohled na vývoj Microsoftu, se tentokrát na webu BetaNews zabývá soubojem Nokie a Applu. Proč věří spíše v úspěch druhé uvedené firmy?
Soud
Wilcox se soustřeďuje především na porovnání marketingu obou konkurentů. Reklamy Nokie pokládá za inteligentní, problém ale podle něj je, že mnohdy přicházejí příliš brzy předtím, než na trh dorazí samotné nové produkty. Firma tak předčasně vystřílí prach, zdá se, že má vůbec problém uvádět své smartphony na trh s dostatečnou rychlostí a zajistit kvalitní ploškou distribuci.

Už v roce 2010 začala Nokia s kampaní na N8 pět měsíců předtím, než se telefon začal prodávat, a to ještě kromě webu Nokie byla jeho distribuce omezená. Navíc na rozdíl od Applu nabízí Nokia mnoho produktů, a tříští tak síly.

Chystaný N9 je dle Wilcoxe navíc v jistém ohledu vlastně "zastaralý", protože v něm ještě nebudou Windows Phone 7 (ale OS MeeGo). I když podle prvních informací smartphone vypadá velmi dobře, Wilcox ho de facto považuje za slepou uličku...

Naopak Apple oznamuje nový iPhone vždy relativně krátce před tím, než se opravdu objeví na trhu. Firma vždy uvede (a dodrží) přesné datum zahájení prodeje a cenu, nenechává kupující příliš dlouho čekat a "užírat se". A nakonec, většinu marketingových peněz Apple utratí až po uvedení produktu...

Zdroj: BetaNews

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

21. 10. WordCamp Brno 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů

Ransomware Locky v září masivně útočil ve světě i v ČR

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:30

Locky se neobjevil v Top 10 škodlivých kódů od listopadu 2016....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Podnikové služby tvoří už 5 % českého HDP

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:00

Podnikové služby v ČR rostly o 19 %, největší boom zažívají centra poskytující IT služby....

Více 0 komentářů

Komárkova KKCG koupila 70 % firmy AutoCont

ČTK , 19. říjen 2017 08:00

Důvodem k prodeji byla možnost expanze AutoContu na další trhy....

Více 0 komentářů

Seznam loni zvýšil čistý zisk o 9 % na 1,1 miliardy Kč

ČTK , 18. říjen 2017 10:00

Největší podíl na tržbách měly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. ...

Více 0 komentářů

Dopravní podnik spustil v 6 stanicích metra wi-fi připojení k internetu

ČTK , 18. říjen 2017 08:00

Ve stanicích je rozmístěno 75 vysílačů a dodavatelská firma musela vybudovat veškerou infrastrukturu...

Více 0 komentářů