OMD: Investice do reklamy poklesnou letos o 25 %

Jiří Kocourek , 01. září 2009 08:28 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Pero
Aktuální predikce vývoje reklamního segmentu, kterou zpracovala mediální agentura OmnicomMediaGroup (OMD), vypovídá o tom, že v právě probíhajícím roce dojde pravděpodobně k poklesu investic do reklamy. Objem reklamních investic v České republice bude letos podle prognózy ve srovnání s rokem 2008 o 25,1 procenta nižší.

Hrusky
Očekávaný pokles inzertních příjmů

Odhadovaný čtvrtinový pokles představuje objem zhruba 18,5 miliardy korun. Investiční vyhlídky nejsou optimistecké ani pro rok 2010.

Příčiny poklesu investic

Podle Víta Smékala, Research Directora OMD, společnost ve srovnání s předchozími odhady z dubna 2009 ještě svoji prognózu pro rok 2009 o několik procent snížila. Finančních prostředků na reklamu bude ubývat i v příštím roce. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

V konkrétních číslech se snížení reklamy v letošním roce nejvíce dotkne inzertních příjmů kinosálů. Zde odhad OMD hovoří o možném snížení o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. U tisku prognóza OMD ukazuje propad 36 procent a příjmy z inzerce se tak sníží na 5,47 miliardy korun. Menší finanční příjmy z reklamy získají také televize, které si oproti minulému roku pohorší o 27 procenta na 8,39 miliardy korun. Inzertní peníze budou nižší i u ostatních médií. Výjimkou je internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví. Internet bude stagnovat v inzertních příjmech.

OMD vyjmenovává hlavní faktory, které mají vliv na očekávany propad investic pro nastávající období. Příčinou poklesu reklamních investic v ČR v roce 2009 byla převážně snaha velkých zahraničních firem o úspory. A právě to je signifikantní důvod, jelikož tyto velcí hráči na trhu tvoří většinu celého objemu reklamních investic.

Důraz na úsporu nákladů i v reklamě

Firmy vyvíjely tlak na úspory a optimalizaci nákladů, přestože na straně výnosů k tomu lokálně v mnoha případech nebyl důvod. Ekonomická recese v první polovině roku 2009 prodeje v mnoha produktových kategoriích v ČR nezasáhla, ale i inzerenti v těchto oborech své reklamní rozpočty krátili.

Dle Víta Smékala je pro navrácení reklamního trhu v Česku k růstu nutné, aby se k růstu nejdříve vrátily trhy zemí, ze kterých pocházejí nebo kde mají většinu svých aktivit zahraniční společnosti, jež jsou velkými inzerenty na českém trhu. Doufejme, že se to stane již brzy, pravděpodobně ale ne dříve než v 2010. To znamená, že do ČR dojde oživení komunikačních rozpočtů při plánování strategií na rok 2011.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Euronics a Kasa chystají nový sklad v Jirnech u Prahy

Pavel Houser , 16. srpen 2017 11:00

Skladníci již nebudou chodit pro zboží, ale zboží „přijede“ za nimi. Chytré technologie umožní vyexp...

Více 0 komentářů

Oracle Exadata Cloud i na cloudové infrastruktuře nové generace

Pavel Houser , 16. srpen 2017 10:04

Deklarované přednosti: obří výkon, jednoduchá migrace do cloudu a plná kompatibilita s databázemi Or...

Více 0 komentářů

Operátoři si stěžují EK kvůli dotacím na rychlý internet

ČTK , 16. srpen 2017 09:00

O dotaci na budování vysokorychlostních přípojek v zaostalých regionech se po více než třech měsícíc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group přebírá Košík.cz

Pavel Houser , 15. srpen 2017 17:45

Spojení obou firem by mělo vést ke vzniku nové jedničky v segmentu on-line prodeje potravin. ...

Více 0 komentářů

Praha dá 1,4 milionu měsíčně na fungování datové platformy

ČTK , 15. srpen 2017 13:52

V rámci koncepce Smart Prague město zatím spustilo chytré lavičky a solární odpadkové koše....

Více 0 komentářů

Datart se chce spojit s majitelem prodejen Euronics a Kasa.cz

ČTK , 15. srpen 2017 11:02

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat jednu z největších transakcí na trhu s e...

Více 0 komentářů

Facebook včera v ČR spustil bazar Marketplace

ČTK , 15. srpen 2017 09:00

Facebook pokračuje ve strategii vyzobávání služeb, které mají obchodní potenciál, a jejich zahrnován...

Více 0 komentářů