OMD: Investice do reklamy poklesnou letos o 25 %

Jiří Kocourek , 01. září 2009 08:28 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Pero
Aktuální predikce vývoje reklamního segmentu, kterou zpracovala mediální agentura OmnicomMediaGroup (OMD), vypovídá o tom, že v právě probíhajícím roce dojde pravděpodobně k poklesu investic do reklamy. Objem reklamních investic v České republice bude letos podle prognózy ve srovnání s rokem 2008 o 25,1 procenta nižší.

Hrusky
Očekávaný pokles inzertních příjmů

Odhadovaný čtvrtinový pokles představuje objem zhruba 18,5 miliardy korun. Investiční vyhlídky nejsou optimistecké ani pro rok 2010.

Příčiny poklesu investic

Podle Víta Smékala, Research Directora OMD, společnost ve srovnání s předchozími odhady z dubna 2009 ještě svoji prognózu pro rok 2009 o několik procent snížila. Finančních prostředků na reklamu bude ubývat i v příštím roce. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

V konkrétních číslech se snížení reklamy v letošním roce nejvíce dotkne inzertních příjmů kinosálů. Zde odhad OMD hovoří o možném snížení o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. U tisku prognóza OMD ukazuje propad 36 procent a příjmy z inzerce se tak sníží na 5,47 miliardy korun. Menší finanční příjmy z reklamy získají také televize, které si oproti minulému roku pohorší o 27 procenta na 8,39 miliardy korun. Inzertní peníze budou nižší i u ostatních médií. Výjimkou je internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví. Internet bude stagnovat v inzertních příjmech.

OMD vyjmenovává hlavní faktory, které mají vliv na očekávany propad investic pro nastávající období. Příčinou poklesu reklamních investic v ČR v roce 2009 byla převážně snaha velkých zahraničních firem o úspory. A právě to je signifikantní důvod, jelikož tyto velcí hráči na trhu tvoří většinu celého objemu reklamních investic.

Důraz na úsporu nákladů i v reklamě

Firmy vyvíjely tlak na úspory a optimalizaci nákladů, přestože na straně výnosů k tomu lokálně v mnoha případech nebyl důvod. Ekonomická recese v první polovině roku 2009 prodeje v mnoha produktových kategoriích v ČR nezasáhla, ale i inzerenti v těchto oborech své reklamní rozpočty krátili.

Dle Víta Smékala je pro navrácení reklamního trhu v Česku k růstu nutné, aby se k růstu nejdříve vrátily trhy zemí, ze kterých pocházejí nebo kde mají většinu svých aktivit zahraniční společnosti, jež jsou velkými inzerenty na českém trhu. Doufejme, že se to stane již brzy, pravděpodobně ale ne dříve než v 2010. To znamená, že do ČR dojde oživení komunikačních rozpočtů při plánování strategií na rok 2011.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů