OMD: Investice do reklamy poklesnou letos o 25 %

Jiří Kocourek , 01. září 2009 08:28 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Pero
Aktuální predikce vývoje reklamního segmentu, kterou zpracovala mediální agentura OmnicomMediaGroup (OMD), vypovídá o tom, že v právě probíhajícím roce dojde pravděpodobně k poklesu investic do reklamy. Objem reklamních investic v České republice bude letos podle prognózy ve srovnání s rokem 2008 o 25,1 procenta nižší.

Hrusky
Očekávaný pokles inzertních příjmů

Odhadovaný čtvrtinový pokles představuje objem zhruba 18,5 miliardy korun. Investiční vyhlídky nejsou optimistecké ani pro rok 2010.

Příčiny poklesu investic

Podle Víta Smékala, Research Directora OMD, společnost ve srovnání s předchozími odhady z dubna 2009 ještě svoji prognózu pro rok 2009 o několik procent snížila. Finančních prostředků na reklamu bude ubývat i v příštím roce. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

V konkrétních číslech se snížení reklamy v letošním roce nejvíce dotkne inzertních příjmů kinosálů. Zde odhad OMD hovoří o možném snížení o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. U tisku prognóza OMD ukazuje propad 36 procent a příjmy z inzerce se tak sníží na 5,47 miliardy korun. Menší finanční příjmy z reklamy získají také televize, které si oproti minulému roku pohorší o 27 procenta na 8,39 miliardy korun. Inzertní peníze budou nižší i u ostatních médií. Výjimkou je internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví. Internet bude stagnovat v inzertních příjmech.

OMD vyjmenovává hlavní faktory, které mají vliv na očekávany propad investic pro nastávající období. Příčinou poklesu reklamních investic v ČR v roce 2009 byla převážně snaha velkých zahraničních firem o úspory. A právě to je signifikantní důvod, jelikož tyto velcí hráči na trhu tvoří většinu celého objemu reklamních investic.

Důraz na úsporu nákladů i v reklamě

Firmy vyvíjely tlak na úspory a optimalizaci nákladů, přestože na straně výnosů k tomu lokálně v mnoha případech nebyl důvod. Ekonomická recese v první polovině roku 2009 prodeje v mnoha produktových kategoriích v ČR nezasáhla, ale i inzerenti v těchto oborech své reklamní rozpočty krátili.

Dle Víta Smékala je pro navrácení reklamního trhu v Česku k růstu nutné, aby se k růstu nejdříve vrátily trhy zemí, ze kterých pocházejí nebo kde mají většinu svých aktivit zahraniční společnosti, jež jsou velkými inzerenty na českém trhu. Doufejme, že se to stane již brzy, pravděpodobně ale ne dříve než v 2010. To znamená, že do ČR dojde oživení komunikačních rozpočtů při plánování strategií na rok 2011.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů