OMD: Investice do reklamy poklesnou letos o 25 %

Jiří Kocourek , 01. září 2009 08:28 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Pero
Aktuální predikce vývoje reklamního segmentu, kterou zpracovala mediální agentura OmnicomMediaGroup (OMD), vypovídá o tom, že v právě probíhajícím roce dojde pravděpodobně k poklesu investic do reklamy. Objem reklamních investic v České republice bude letos podle prognózy ve srovnání s rokem 2008 o 25,1 procenta nižší.

Hrusky
Očekávaný pokles inzertních příjmů

Odhadovaný čtvrtinový pokles představuje objem zhruba 18,5 miliardy korun. Investiční vyhlídky nejsou optimistecké ani pro rok 2010.

Příčiny poklesu investic

Podle Víta Smékala, Research Directora OMD, společnost ve srovnání s předchozími odhady z dubna 2009 ještě svoji prognózu pro rok 2009 o několik procent snížila. Finančních prostředků na reklamu bude ubývat i v příštím roce. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

V konkrétních číslech se snížení reklamy v letošním roce nejvíce dotkne inzertních příjmů kinosálů. Zde odhad OMD hovoří o možném snížení o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. U tisku prognóza OMD ukazuje propad 36 procent a příjmy z inzerce se tak sníží na 5,47 miliardy korun. Menší finanční příjmy z reklamy získají také televize, které si oproti minulému roku pohorší o 27 procenta na 8,39 miliardy korun. Inzertní peníze budou nižší i u ostatních médií. Výjimkou je internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví. Internet bude stagnovat v inzertních příjmech.

OMD vyjmenovává hlavní faktory, které mají vliv na očekávany propad investic pro nastávající období. Příčinou poklesu reklamních investic v ČR v roce 2009 byla převážně snaha velkých zahraničních firem o úspory. A právě to je signifikantní důvod, jelikož tyto velcí hráči na trhu tvoří většinu celého objemu reklamních investic.

Důraz na úsporu nákladů i v reklamě

Firmy vyvíjely tlak na úspory a optimalizaci nákladů, přestože na straně výnosů k tomu lokálně v mnoha případech nebyl důvod. Ekonomická recese v první polovině roku 2009 prodeje v mnoha produktových kategoriích v ČR nezasáhla, ale i inzerenti v těchto oborech své reklamní rozpočty krátili.

Dle Víta Smékala je pro navrácení reklamního trhu v Česku k růstu nutné, aby se k růstu nejdříve vrátily trhy zemí, ze kterých pocházejí nebo kde mají většinu svých aktivit zahraniční společnosti, jež jsou velkými inzerenty na českém trhu. Doufejme, že se to stane již brzy, pravděpodobně ale ne dříve než v 2010. To znamená, že do ČR dojde oživení komunikačních rozpočtů při plánování strategií na rok 2011.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
-->
RSS 

Zprávičky

Policie odložila prověřování IT na ministerstvu zemědělství

ČTK , 24. leden 2017 17:00

Policisté přestali zkoumat okolnosti, za jakých ministerstvo zemědělství nakupovalo v letech 2005 až...

Více 0 komentářů

Výrobce obrazovek LG Display vykázal ve čtvrtletí rekordní zisk

ČTK , 24. leden 2017 13:00

Jihokorejskému výrobci obrazovek LG Display vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk na rekordních...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu se díky čipům více než zdvojnásobil

ČTK , 24. leden 2017 11:00

Zisk jihokorejského výrobce elektroniky Samsung Electronics se ve čtvrtém čtvrtletí více než zdvojná...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů