OMD: Investice do reklamy poklesnou letos o 25 %

Jiří Kocourek , 01. září 2009 08:28 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Byznys

Pero
Aktuální predikce vývoje reklamního segmentu, kterou zpracovala mediální agentura OmnicomMediaGroup (OMD), vypovídá o tom, že v právě probíhajícím roce dojde pravděpodobně k poklesu investic do reklamy. Objem reklamních investic v České republice bude letos podle prognózy ve srovnání s rokem 2008 o 25,1 procenta nižší.

Hrusky
Očekávaný pokles inzertních příjmů

Odhadovaný čtvrtinový pokles představuje objem zhruba 18,5 miliardy korun. Investiční vyhlídky nejsou optimistecké ani pro rok 2010.

Příčiny poklesu investic

Podle Víta Smékala, Research Directora OMD, společnost ve srovnání s předchozími odhady z dubna 2009 ještě svoji prognózu pro rok 2009 o několik procent snížila. Finančních prostředků na reklamu bude ubývat i v příštím roce. Pokles by měl v roce 2010 oproti letošnímu roku dosáhnout 14 procent.

V konkrétních číslech se snížení reklamy v letošním roce nejvíce dotkne inzertních příjmů kinosálů. Zde odhad OMD hovoří o možném snížení o 65 procent na zhruba 20 milionů korun. U tisku prognóza OMD ukazuje propad 36 procent a příjmy z inzerce se tak sníží na 5,47 miliardy korun. Menší finanční příjmy z reklamy získají také televize, které si oproti minulému roku pohorší o 27 procenta na 8,39 miliardy korun. Inzertní peníze budou nižší i u ostatních médií. Výjimkou je internetu, jehož dosavadní nárůst se letos zastaví. Internet bude stagnovat v inzertních příjmech.

OMD vyjmenovává hlavní faktory, které mají vliv na očekávany propad investic pro nastávající období. Příčinou poklesu reklamních investic v ČR v roce 2009 byla převážně snaha velkých zahraničních firem o úspory. A právě to je signifikantní důvod, jelikož tyto velcí hráči na trhu tvoří většinu celého objemu reklamních investic.

Důraz na úsporu nákladů i v reklamě

Firmy vyvíjely tlak na úspory a optimalizaci nákladů, přestože na straně výnosů k tomu lokálně v mnoha případech nebyl důvod. Ekonomická recese v první polovině roku 2009 prodeje v mnoha produktových kategoriích v ČR nezasáhla, ale i inzerenti v těchto oborech své reklamní rozpočty krátili.

Dle Víta Smékala je pro navrácení reklamního trhu v Česku k růstu nutné, aby se k růstu nejdříve vrátily trhy zemí, ze kterých pocházejí nebo kde mají většinu svých aktivit zahraniční společnosti, jež jsou velkými inzerenty na českém trhu. Doufejme, že se to stane již brzy, pravděpodobně ale ne dříve než v 2010. To znamená, že do ČR dojde oživení komunikačních rozpočtů při plánování strategií na rok 2011.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Hluboké učení prý obecnou umělou inteligenci nevytvoří

Pavel Houser , 23. leden 2018 06:30
Pavel Houser

Argumenty pro skepsi sice existují, ale nejsou rozhodně neprůstřelné. Gary Marcus, bývalý ředitel la...

Více








RSS 

Zprávičky

Novým ředitelem správce sítí státu je Vladimír Dzurilla

ČTK , 24. leden 2018 09:35

Agentura NAKIT vznikla na základě rozhodnutí vlády na začátku roku 2016, jejím zřizovatelem je minis...

Více 0 komentářů

Náměstkem MPO pro internet bude vládní koordinátor Malý

ČTK , 24. leden 2018 09:00

V květnu 2017 schválila vláda akční plán, který identifikuje největší problémy při výstavbě a plánov...

Více 0 komentářů

V ČR je 91 % všech karetních transakcí bezkontaktních

ČTK , 24. leden 2018 08:00

Jedinou zemí, která se Česku v Evropě vyrovnává, je Polsko. ČR je v popředí i v četnosti používání b...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soul reguluje obchod kryptoměmani, bitcoin oslabil o 7,5 %

ČTK , 23. leden 2018 17:36

V Jižní Koreji se denně uskuteční až 20 % všech transakcí s bitcoiny. ...

Více 1 komentářů

Přenesení čísla při změně operátora se od února zkrátí na 10 dnů

ČTK , 23. leden 2018 13:39

Novela zákona rse ovněž dotkla například prodlužování smlouvy na dobu určitou. ...

Více 1 komentářů

Tržní kapitalizace Netflixu překročila 100 miliard dolarů

ČTK , 23. leden 2018 09:43

Internetové televizi Netflix se v posledním loňském čtvrtletí podařilo získat o téměř dva miliony př...

Více 0 komentářů

Švýcarský fond chce vydat kryptoměnu krytou průmyslovými kovy

ČTK , 23. leden 2018 08:00

Tiberius nebude první měnou krytou aktivy. Například singapurská digixGlobal a ruská goldmint jsou p...

Více 0 komentářů