margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Průvodce novou verzí Google Analytics: sledování události jako cíl

Martin Crkovský , 20. červenec 2011 13:03 0 komentářů
Průvodce novou verzí Google Analytics: sledování události jako cíl

Správně nastavené měření cílů webu je zásadní pro analýzu návštěvnosti, hodnocení úspěšnosti webu, reklamních kampaní a jejich následnou optimalizaci.

Doposud bylo možné měřit jako cíl návštěvu určité URL adresy, dobu strávenou na stránkách a počet shlédnutých stránek za návštěvu. Nově přibyla i jedna z nejžádanějších funkcí, měření události jako cíl, se kterou vás blíže seznámíme v dnešním díle mini seriálu o nové verzi Google Analytics. Pomocí sledování událostí můžete měřit akce, které nevyvolají načtení stránky, tedy například:

  • stažení souborů, například dokumenty v PDF, Word, Excel atp.
  • interakce s dynamickými prvky webu či AJAX stránkami
  • interakce s objekty Adobe Flash, vloženými videi a dalšími médii
  • počty stažení souborů, přehrání videa, či jak dlouho bylo video sledováno

Události jsou definovány pomocí kategorií, akcí, volitelně i štítků a hodnot. Jak sledování událostí nastavit ve zdrojovém kódu webu, naleznete v dokumentaci na této adrese.

Pokud ještě používáte tradiční měřící kód, tak zde.

Příklady použití sledování události jako cíle

Sledování stažení souboru

Jako příklad uvedeme nastavení sledování cíle stažení souboru ceníku "cenik.pdf".

Příklad měřícího kódu:

onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'stazeno', 'dokumenty', 'cenik.pdf']);"

Nastavení této události jako cíl:

GA nastaveni cile

Sledování času stráveného u dané události

Jako příklad uvedeme nastavení cíle přehrání firemní videoprezentace, kterou návštěvník shlédl po dobu 60 sekund a více.

Příklad měřícího kódu:

onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'videa', 'spusteni', 'firemni prezentace', viewTime]);"

Nastavení této události jako cíl:

GA nastaveni cile

Hodnota cíle

Jako příklad uvedeme nastavení sledování cíle stažení souboru ceníku "cenik.pdf" s hodnotou cíle 50.

Příklad měřícího kódu:

onClick="_gaq.push(['_trackEvent', 'stazeno', 'dokumenty', 'cenik.pdf']);"

Nastavení této události jako cíl:

GA nastaveni cile

Na závěr

Toto je jen pár příkladů z širokého využití měření událostí ve statistikách Google Analytics. Pokud ještě měření událostí nevyužíváte je tato nová funkce dalším důvodem, proč s měřením začít. Příští díl mini seriálu bude věnován vlastním přehledům v nové verzi Google Analytics.

Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o., pokračování připravujeme.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 1 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů