Rosetta Stone žaluje Google

Petr Švec , 27. srpen 2009 09:12 2 komentářů
Rubriky: Internet

Google
Americká jazyková společnost Rosetta Stone zažalovala Google za nedostatky v kontrole reklamního nástroje AdWords. Konkrétně ji vadí fakt, že jakýkoliv jednotlivec nebo společnosti si může zaplatit reklamu i na taková klíčová slova, která jsou autorsky chráněna. Tato stížnost jde fakticky proti základnímu principu, na kterém služba AdWords funguje a i proto jsou, dle expertů v dané oblasti, naděje na úspěch žaloby jen velmi malé.

Rosetta_Stone
Rosetta Stone je známa díky svému softwaru na výuku jazyků.

Princip AdWords je jednoduchý; společnosti přihazují částku, kterou jsou ochotni za dané klíčové slovo po určitou dobu zaplatit. Výrobce mobilních telefonů tak bude usilovat o klíčová slova, jako je například „mobil“ nebo „smartphone“, naopak poskytovatele ubytování budou zajímat slova „hotel“ či „ubytování“. Při vyhledání daného slova se pak zaplacený odkaz zobrazuje vždy jako první a ve žlutém rámečku, následován ostatními (neplacenými) odkazy seřazenými podle algoritmů Googlu.

Společnosti Rosetta Stone tedy konkrétně vadila již zmíněná možnost „zakoupit“ si v rámci AdWords jakékoliv, byť autorsky chráněné slovo. Podle znění 37stránkové žaloby způsobil tento nedostatek, resp. nedostatečná kontrola oprávněnosti nákupu klíčových slov, to, že při vyhledání klíčových slov „rosetta“ a „stone“ se na prvním, tedy placeném, místě objevuje odkaz na jiné společnosti. Ty se, taktéž podle textu žaloby, snaží kopírovat design originálních stránek Rosetta Stone a vypadat jako společnost taková. Tato situace ve finále údajně vede k poklesu zisků firmy Rosetta Stone na úkor jiných.

V rámci žaloby Rosetta Stone požaduje, aby Google přestal praktikovat takovou obchodní politiku, kde si jednotlivec nebo společnost může zaplatit jakékoliv klíčové slovo. Podle právních expertů je ovšem naděje na úspěch mizivá.

Firma Rosetta Stone je známa především díky svým výukovým programům zaměřeným na učení cizích jazyků. V současné době jich Rosetta Stone nabízí 31 a ve svém portfoliu má i takové kuriozity, jako je velština, svahilština nebo mandarínská čínština.


Komentáře

Indrák #1
Indrák 28. srpen 2009 14:03

Princip AdWords zase tak jednoduchý není, jak je popsáno v tomto článku. Při inzerování na dané klíčové slovo se nezobrazuje odkaz, ale inzerát a taky se nezobrazuje vždy ve žlutém rámečku nad fulltextem. Zde jsou jen ty nejúspěšnější inzeráty.

#2
29. srpen 2009 15:26

Mandarínskou čínštinu bych za kuriozitu nepovažoval, vzhledem k tomu, že je to jazyk s největším počtem rodilých mluvčích na světě :)

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů