Karel Grábl: Epson chce být českou jedničkou v oblasti projektorů

Jiří Kocourek , 29. září 2009 09:05 0 komentářů
Rubriky: Rozhovory, Hardware

Logo Epson
ITBiz.cz se snaží přinášet rozhovory s představiteli zajímavých projektů z oblasti IT byznysu. V dnešním rozhovoru jsme vyzpovídali Karla Grábla, Country Coordinator & Sales Managera CZ/SK společnosti EPSON. Hovořil zejména o trhu tiskových řešení, nabídce pro firemní klientelu, poptávce zákazníků po tiskárnách umožňujících úspory nákladů či budoucích ambicích EPSON na tuzemském trhu.

Grabl
Karel Grábl

Holandská centrála EPSON

Mohli byste krátce představit strukturu vaší společnosti na evropském trhu a pozici českého zastoupení firmy?

Společnost Epson je světovou značkou v oblasti informačních technologií. Centrála pro celou Evropu sídlí v Nizozemí, naše kancelář v Brně zajišťuje koordinaci marketingových aktivit v České a Slovenské republice a zodpovídáme za obchodní výsledky obou zemí. Navíc je hlavní centrálou pro EAST Europe, do které spadají další země včetně Polska, Maďarska, Rumunska, Bulharska a tří pobaltských republik. Zodpovědnou osobou pro oblast EAST Europe je Tomáš Hudec.

Zabýváte se produkty pro běžné spotřebitele i firemní zákazníky. Představil byste nám prosím stručně vaše produktové portfolio pro firmy?

Firemním zákazníkům můžeme nabídnout produkty z oblastí jako je např. prezentační technika (business projektory), velkoformátový inkoustový tisk (tisk do formátu až A0+), laserový tisk (tisk do formátu A3), business skenery, business inkoustový tisk, a také jehličkové tiskárny.

Jací jsou vaši nejvýznamnější firemní zákazníci na českém trhu? Očekáváte růst vaší firemní zákaznické základny právě ve spojitosti s aktuálně prezentovanou novou nabídkou?

Nejdůležitější zákazníci se liší dle našeho portfolia, každá skupina produktů je využívána jiným způsobem. V současnosti je to následovně: Projektory – všechny typy škol a vzdělávacích středisek; Business skenery – archivy, knihovny, státní správa…;
Laserové a business tiskárny - státní správa, finanční úřady, bankovní sektor a rovněž nemocnice. Ale důležitý je pro nás každý zákazník.

Z hlediska řešení pro firmy, jak se změnila přání a požadavky klientů s příchodem hospodářské recese? Pravděpodobně jsou vyšší požadavky na úsporu nákladů.
Je to tak a my jsme na to byli a jsme připraveni. Příkladem může být částečný přechod zákazníků, kteří používali laserové tiskárny k tiskárnám, které označujeme jako Business inkoustové. Na těchto tiskárnách nabízíme až 50% úsporu nákladů na tisk oproti tisku na současných laserových tiskárnách.

Nepozorujete sníženou poptávku firemní klientely právě z důvodu krize?

Ano je pravda, že některá výběrová řízení byla zrušena nebo odložena, ale díky našim aktivitám jsme získali jiné obchodní příležitosti, které nám pomohly zakrýt očekávaný propad v obratu.

V jakém segmentu vidíte možnost dále růst a rozvíjet se na úkor konkurence?

Těch směrů je naštěstí více a my naše aktivity máme podle toho nastaveny. Jednou z komodit, kde chceme ještě více růst, jsou projektory a to v oblastech business i domácí zábavy. Cílem je být v České republice jedničkou, jak je tomu už 7 let ve světě. Daří se nám v laserovém tisku, kterému jsme se tak v minulých letech nevěnovali. Máme nové modely, které splňují všechna kriteria na laserový tisk. Poslední, a také nejnovějším trendem je nabízet Business inkoustové tiskárny do malých a středních firem. Tyhle tiskárny nejen splňují všechny nároky kladené na kvalitu tisku, ale jejich hlavní předností je nákladovost.

Co byste označil za hlavní konkurenční výhodu vašich produktů?

Super kvalita a design.

Komplexnost servisu jako konkurenční výhoda

Proč by se středně velká společnost měla rozhodnout právě pro vaše produkty?

Mohu vyjmenovat čtyři body, které mluví za sebe:


  • Garance světové značky
  • Kvalitní produkty
  • Úspora nákladů
  • Záruka a 100% fungující servis

Realizovali jste v poslední době v rámci České republiky nějakou významnou zakázku?

Zakázek byla celá řada, a to ze všech oblastí našeho portfolia, žádná z nich nebyla ale tak výrazná. Poslední dobou nejsou žádné velké projekty, které by se řešily centrálně napříč celou republikou. Vše je rozděleno na menší, lokální tendery, které jsou potom časově náročnější.

Jakým směrem se Epson hodlá ubírat v příštích měsících, co chcete především zlepšit a jaké cíle si pro následující období kladete?

Budeme pokračovat v prodeji do dealerského kanálu a do retailu s tím, že budeme pružně reagovat na podněty z trhu. Snažíme se nabízet dražší produkty s nějakou přidanou hodnotou.

Více budeme rozvíjet orientaci na některé korporátní zákazníky, jako jsou školy, vzdělávání a státní správa.

Profil

Karel Grábl působí na pozici Country Coordinator & Salas Manger společnosti Epson. Je zodpovědný za vedení pobočky a za obchodní výsledky v České a Slovenské republice. Má rozsáhle zkušenosti s marketingem, vyhledáváním obchodních případů a rozvojem partnerských vztahu. Ve společnosti Epson pracuje od roku 2004. Je ženatý a má 2 děti. Ve volném čase se věnuje hlavně rodině, cyklistice a lyžování.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů