Sociální sítě jako marketingový nástroj

Petr Švec , 20. listopad 2008 06:22 1 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Internet
S neustávajícím rozvojem internetu přicházejí také stále nové možnosti pro marketing a propagaci produktů. Po dříve velmi oblíbených bannerech, pop-up oknech a odkazech v textu se dnes společnosti začínají stále více orientovat na blogy a sociální sítě a miliony jejich uživatelů a čtenářů. Mezi ty nejoblíbenější patří Facebook, Twitter, FriendFeed a Digg.

Sociální síť LinkedIN
LinkedIN, sociální síť zaměřená na profesionály

Zaměření společnosti přitom nehraje roli. Například na jedné z největších sociálních sítí vůbec, Facebooku, se dnes snaží zviditelnit jak výrobce počítačů Dell, tak i prodejce skladového příslušenství NetApp Inc. Společnost Dell dokonce vytvořila speciální oddělení se 40 zaměstnanci, jejichž úkolem je firemní produkty propagovat na komunitních webech, blozích a webových stránkách třetích stran.

Jak uvedla mluvčí Dellu Caroline Dietz, výsledky se dostavují. „Díky Twitteru se nám jen letos podařilo prodat dříve vrácené zařízení v hodnotě 500 000 dolarů. Při vývoji nových notebooků řady Latitude jsme také využili některé nápady uživatelů stránek IdeaStorm,“ dodává Dietz.

Kromě propagace vlastních výrobků existují i další možnosti, jak se na internetu zviditelnit. Například podle bloggera Davida Taylora je nejjednodušším a nejlevnějším způsobem, jak propagovat určitý produkt, jeho zapůjčení k testování. „Kritické hodnocení sice může být pro společnost nepříjemné, ale už jen tím, že se k zapůjčení odhodlala, si buduje dobrou pověst,“ doplňuje Taylor.

Podobně uvažoval i výrobce pevných disků, společnost Seagate. Ta se rozhodla sponzorovat známého bloggera Roberta Scoblea, který na oplátku testoval její zařízení. Detailní zhodnocení se poté objevovala na jeho populárním blogu. Kromě toho Scoble také vystupoval na některých promo akcích společnosti. Seagate také aktivně využívá Facebook, Twitter a online fotogalerii Flickr.

Snaha o co největší zviditelnění na sociálních sítích a blozích má i ekonomický podtext. Tento způsob je jednoduše levnější, než televizní nebo rozhlasové spoty či tištěné reklamy. Nehledě k tomu, že úspěšnost oslovení zákazníka tímto „staromódním“ způsobem bývá diskutabilní. Tyto nové způsoby propagace se tak uplatňují především dnes, kdy se prakticky všechny společnosti snaží co nejvíce snižovat náklady.

Zdroj: Reuters



Přečtěte si také:
Byznys může díky sociálním sítím dobře profitovat


Komentáře

Sociální sítě #1
Sociální sítě 28. únor 2009 13:31

Já bych standalone blogy a <a href="http://socialnisite.cz">sociální sítě</a> nemíchal dohromady.


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů