Sociální sítě jako marketingový nástroj

Petr Švec , 20. listopad 2008 06:22 1 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Internet
S neustávajícím rozvojem internetu přicházejí také stále nové možnosti pro marketing a propagaci produktů. Po dříve velmi oblíbených bannerech, pop-up oknech a odkazech v textu se dnes společnosti začínají stále více orientovat na blogy a sociální sítě a miliony jejich uživatelů a čtenářů. Mezi ty nejoblíbenější patří Facebook, Twitter, FriendFeed a Digg.

Sociální síť LinkedIN
LinkedIN, sociální síť zaměřená na profesionály

Zaměření společnosti přitom nehraje roli. Například na jedné z největších sociálních sítí vůbec, Facebooku, se dnes snaží zviditelnit jak výrobce počítačů Dell, tak i prodejce skladového příslušenství NetApp Inc. Společnost Dell dokonce vytvořila speciální oddělení se 40 zaměstnanci, jejichž úkolem je firemní produkty propagovat na komunitních webech, blozích a webových stránkách třetích stran.

Jak uvedla mluvčí Dellu Caroline Dietz, výsledky se dostavují. „Díky Twitteru se nám jen letos podařilo prodat dříve vrácené zařízení v hodnotě 500 000 dolarů. Při vývoji nových notebooků řady Latitude jsme také využili některé nápady uživatelů stránek IdeaStorm,“ dodává Dietz.

Kromě propagace vlastních výrobků existují i další možnosti, jak se na internetu zviditelnit. Například podle bloggera Davida Taylora je nejjednodušším a nejlevnějším způsobem, jak propagovat určitý produkt, jeho zapůjčení k testování. „Kritické hodnocení sice může být pro společnost nepříjemné, ale už jen tím, že se k zapůjčení odhodlala, si buduje dobrou pověst,“ doplňuje Taylor.

Podobně uvažoval i výrobce pevných disků, společnost Seagate. Ta se rozhodla sponzorovat známého bloggera Roberta Scoblea, který na oplátku testoval její zařízení. Detailní zhodnocení se poté objevovala na jeho populárním blogu. Kromě toho Scoble také vystupoval na některých promo akcích společnosti. Seagate také aktivně využívá Facebook, Twitter a online fotogalerii Flickr.

Snaha o co největší zviditelnění na sociálních sítích a blozích má i ekonomický podtext. Tento způsob je jednoduše levnější, než televizní nebo rozhlasové spoty či tištěné reklamy. Nehledě k tomu, že úspěšnost oslovení zákazníka tímto „staromódním“ způsobem bývá diskutabilní. Tyto nové způsoby propagace se tak uplatňují především dnes, kdy se prakticky všechny společnosti snaží co nejvíce snižovat náklady.

Zdroj: Reuters



Přečtěte si také:
Byznys může díky sociálním sítím dobře profitovat


Komentáře

Sociální sítě #1
Sociální sítě 28. únor 2009 13:31

Já bych standalone blogy a <a href="http://socialnisite.cz">sociální sítě</a> nemíchal dohromady.

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
30. 01. Ecommerce Expo Prague 2017
RSS 

Zprávičky

Spotify a Tencent se propojují

ČTK , 10. prosinec 2017 08:00

Přední světová služba pro streamování hudby Spotify a čínská konkurenční firma Tencent Music Enterta...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní politika firem brání plně využít potenciál IoT

Pavel Houser , 09. prosinec 2017 08:00

Tři čtvrtiny účastníků průzkumu EY Global Information Security Survey 2017 pokládají za nejpravděpod...

Více 4 komentářů

Globální výdaje na bezpečnost IT porostou v příštím roce o 8 % na 96 miliard dolarů

Pavel Houser , 08. prosinec 2017 10:57

Nejrychleji porostou řešení SIEM, testování IT bezpečnosti a její outsourcing. ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Soud EU: Luxusní značky mohou zakázat internetový prodej zboží

ČTK , 08. prosinec 2017 10:00

Oponenti poukazují na to, že omezení prodejů jde proti hospodářské soutěži....

Více 1 komentářů

Agentura pro satelitní systém Galileo přinesla ČR miliardu korun

ČTK , 08. prosinec 2017 08:00

V současné době je na oběžné dráze 18 satelitů, vypuštění dalších čtyř je naplánováno na 12. prosine...

Více 0 komentářů

Cena bitcoinu se vyhoupla přes 15 000 dolarů (aktualizace)

ČTK , 07. prosinec 2017 13:55

Ceně pomáhá očekávané spuštění obchodování s bitcoinovými termínovými kontrakty....

Více 1 komentářů

Český start-up Kiwi.com je na prodej za nejméně 10 mld Kč

ČTK , 07. prosinec 2017 12:15

Akcionáři on-line prodejce letenek si odhlasovali, že vyberou poradenskou firmu, která jim pomůže s ...

Více 0 komentářů