Sociální sítě jako marketingový nástroj

Petr Švec , 20. listopad 2008 06:22 1 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Internet
S neustávajícím rozvojem internetu přicházejí také stále nové možnosti pro marketing a propagaci produktů. Po dříve velmi oblíbených bannerech, pop-up oknech a odkazech v textu se dnes společnosti začínají stále více orientovat na blogy a sociální sítě a miliony jejich uživatelů a čtenářů. Mezi ty nejoblíbenější patří Facebook, Twitter, FriendFeed a Digg.

Sociální síť LinkedIN
LinkedIN, sociální síť zaměřená na profesionály

Zaměření společnosti přitom nehraje roli. Například na jedné z největších sociálních sítí vůbec, Facebooku, se dnes snaží zviditelnit jak výrobce počítačů Dell, tak i prodejce skladového příslušenství NetApp Inc. Společnost Dell dokonce vytvořila speciální oddělení se 40 zaměstnanci, jejichž úkolem je firemní produkty propagovat na komunitních webech, blozích a webových stránkách třetích stran.

Jak uvedla mluvčí Dellu Caroline Dietz, výsledky se dostavují. „Díky Twitteru se nám jen letos podařilo prodat dříve vrácené zařízení v hodnotě 500 000 dolarů. Při vývoji nových notebooků řady Latitude jsme také využili některé nápady uživatelů stránek IdeaStorm,“ dodává Dietz.

Kromě propagace vlastních výrobků existují i další možnosti, jak se na internetu zviditelnit. Například podle bloggera Davida Taylora je nejjednodušším a nejlevnějším způsobem, jak propagovat určitý produkt, jeho zapůjčení k testování. „Kritické hodnocení sice může být pro společnost nepříjemné, ale už jen tím, že se k zapůjčení odhodlala, si buduje dobrou pověst,“ doplňuje Taylor.

Podobně uvažoval i výrobce pevných disků, společnost Seagate. Ta se rozhodla sponzorovat známého bloggera Roberta Scoblea, který na oplátku testoval její zařízení. Detailní zhodnocení se poté objevovala na jeho populárním blogu. Kromě toho Scoble také vystupoval na některých promo akcích společnosti. Seagate také aktivně využívá Facebook, Twitter a online fotogalerii Flickr.

Snaha o co největší zviditelnění na sociálních sítích a blozích má i ekonomický podtext. Tento způsob je jednoduše levnější, než televizní nebo rozhlasové spoty či tištěné reklamy. Nehledě k tomu, že úspěšnost oslovení zákazníka tímto „staromódním“ způsobem bývá diskutabilní. Tyto nové způsoby propagace se tak uplatňují především dnes, kdy se prakticky všechny společnosti snaží co nejvíce snižovat náklady.

Zdroj: Reuters



Přečtěte si také:
Byznys může díky sociálním sítím dobře profitovat


Komentáře

Sociální sítě #1
Sociální sítě 28. únor 2009 13:31

Já bych standalone blogy a <a href="http://socialnisite.cz">sociální sítě</a> nemíchal dohromady.

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů

9 z 10 e-shopů nesplnilo zákonné povinnosti

ITBiz.cz , 20. srpen 2017 14:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje dodržování zákonů v oblasti prodeje zboží v e-shopech....

Více 0 komentářů

Lenovo ve ztrátě, k zisku se má vrátit do 2 let

ČTK , 19. srpen 2017 10:12

Firma nevylučuje zdražení svých výrobků, aby udržela ziskové marže....

Více 0 komentářů

Generální ředitel Infosysu nečekaně rezignoval

ČTK , 19. srpen 2017 09:30

Od doby, co Sikka nastoupil do čela firmy, akcie stouply o více než pětinu....

Více 0 komentářů