Sociální sítě jako marketingový nástroj

Petr Švec , 20. listopad 2008 06:22 1 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Internet
S neustávajícím rozvojem internetu přicházejí také stále nové možnosti pro marketing a propagaci produktů. Po dříve velmi oblíbených bannerech, pop-up oknech a odkazech v textu se dnes společnosti začínají stále více orientovat na blogy a sociální sítě a miliony jejich uživatelů a čtenářů. Mezi ty nejoblíbenější patří Facebook, Twitter, FriendFeed a Digg.

Sociální síť LinkedIN
LinkedIN, sociální síť zaměřená na profesionály

Zaměření společnosti přitom nehraje roli. Například na jedné z největších sociálních sítí vůbec, Facebooku, se dnes snaží zviditelnit jak výrobce počítačů Dell, tak i prodejce skladového příslušenství NetApp Inc. Společnost Dell dokonce vytvořila speciální oddělení se 40 zaměstnanci, jejichž úkolem je firemní produkty propagovat na komunitních webech, blozích a webových stránkách třetích stran.

Jak uvedla mluvčí Dellu Caroline Dietz, výsledky se dostavují. „Díky Twitteru se nám jen letos podařilo prodat dříve vrácené zařízení v hodnotě 500 000 dolarů. Při vývoji nových notebooků řady Latitude jsme také využili některé nápady uživatelů stránek IdeaStorm,“ dodává Dietz.

Kromě propagace vlastních výrobků existují i další možnosti, jak se na internetu zviditelnit. Například podle bloggera Davida Taylora je nejjednodušším a nejlevnějším způsobem, jak propagovat určitý produkt, jeho zapůjčení k testování. „Kritické hodnocení sice může být pro společnost nepříjemné, ale už jen tím, že se k zapůjčení odhodlala, si buduje dobrou pověst,“ doplňuje Taylor.

Podobně uvažoval i výrobce pevných disků, společnost Seagate. Ta se rozhodla sponzorovat známého bloggera Roberta Scoblea, který na oplátku testoval její zařízení. Detailní zhodnocení se poté objevovala na jeho populárním blogu. Kromě toho Scoble také vystupoval na některých promo akcích společnosti. Seagate také aktivně využívá Facebook, Twitter a online fotogalerii Flickr.

Snaha o co největší zviditelnění na sociálních sítích a blozích má i ekonomický podtext. Tento způsob je jednoduše levnější, než televizní nebo rozhlasové spoty či tištěné reklamy. Nehledě k tomu, že úspěšnost oslovení zákazníka tímto „staromódním“ způsobem bývá diskutabilní. Tyto nové způsoby propagace se tak uplatňují především dnes, kdy se prakticky všechny společnosti snaží co nejvíce snižovat náklady.

Zdroj: Reuters



Přečtěte si také:
Byznys může díky sociálním sítím dobře profitovat


Komentáře

Sociální sítě #1
Sociální sítě 28. únor 2009 13:31

Já bych standalone blogy a <a href="http://socialnisite.cz">sociální sítě</a> nemíchal dohromady.

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

19. 10.

22. 10.
For Games 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů