• Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
ITBiz.cz
ITBiz.cz
Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky

Nebojte se outsourcingu. A ještě lepší je Správa IT! – 2. díl, praktické zkušenosti

itbiz
3. 6. 2008
| Články
Kravatak

ITBIZ.cz se snaží čtenářům představit možnosti outsourcingu a správy IT. V minulém díle jsme probrali trendy v oblasti outsourcingu IT a služeb Správy IT v obecné rovině. Nyní si na konkrétních příkladech ukážeme, jaké jsou možnosti služby Správy IT. A jaké plynou z toho výhody pro zákazníky.

AutoCont

1. případ – firma bez IT správce

Výchozí stav:

Zákazník měl jednoho IT správce. Tento IT správce měl na starost jak PC, tak i servery a síť. Činností nebylo tolik, aby IT správce byl vytížen celou dobu v měsíci. Vzhledem k tomu, že zákazník si nemohl dovolit investovat do vzdělání, tak znalosti IT správce byly omezené. Zákazník musel pravidelně v letních měsících řešit problém, kdo se mu bude starat o IT po dobu 14 denní dovolené IT správce. Zastupitelnost po dobu dovolené se dala naplánovat. Avšak zastupitelnost po dobu nemoci se nedala naplánovat. A taková situace zákazníka vždy nepříjemně překvapila.

Řešení:

Zákazník se rozhodl pro změnu a dohodl se, že kompletní správu IT předá na externího dodavatele. Současně však si dal podmínku, že původního IT správce musí externí dodavatel převzít. S ohledem na to, že IT správce byl člověk, který měl nějaké znalosti a měl chuť se dál vzdělávat, tak najít uplatnění u dodavatele nebyl problém. Se zákazníkem byl domluvený seznam činností, které budou prováděny v rámci pravidelných návštěv. Taktéž byly domluveny postupy v případě urgentního výjezdu na vyřešení problému.

Přínosy pro zákazníka:

–V rámci zastupitelnosti jsou definování dva servisní technici od externího dodavatele, kteří se starají o IT.

–Finanční úspora, protože činnosti nezaberou celý měsíc, ale pouze cca 2/3 z měsíce. Dříve musel zákazník interně platit celého 1 člověka. Nyní však platí nižší částku, která odpovídá cca 2/3 nákladům IT správce

–Převzetí IT správce do týmu dodavatele. Přínos pro další odborný růst tohoto IT správce.

2. případ – firma s vlastním IT týmem

Výchozí stav:

Zákazník měl tři IT správce. Dva IT správci byli programátoři a byli určeni pro podporu a rozvoj klíčové aplikace. Současně měli na starosti i infrastrukturu (servery, síť). Toto však byla oblast, kterou jako programátoři neměli v oblibě a brali to jako nutné zlo. Třetí IT správce měl na starost údržbu koncových stanic (PC, NB) a poskytoval technickou podporu pro uživatele.

Velký problém byl, že požadavků na úpravu aplikace přibývalo a IT správci byli přetíženi. Současně majitel však nebyl ochoten přijmout dalšího IT správce, protože nárůst činností nebyl tak velký, aby nový IT správce byl sto procentně vytížen. Nárazově byl větší počet požadavků na technickou podporu od uživatelů a IT správci nestíhali na všechny odpovědět a vyřešit je včas.

Další problém byl, že docházelo k výpadkům e-mailového systému, který byl již zastaralý a nevyhovoval současným potřebám firmy. S ohledem na vytíženost IT správců však o konkrétním výpadku e-mailového systému věděli nejprve uživatelé. A ti hlásili problémy IT správcům. Nebyl časový prostor pro monitorování a tedy k předcházení problémům.

Kvůli těmto problémům chtěl zákazník nasadit nový e-mailový systém. Avšak se objevil další problém, a to, že IT správci i přes absolvování školení tvrdili, že nemají dostatek zkušeností na implementaci. Majitel firmy měl obavy, že v případě problémů s nasazením nového systému dojde k zastavení výroby a vzniknou velké škody.

Řešení:

Zákazník se rozhodl hledat řešení za pomocí externího dodavatele. Po úvodní konzultaci a několika jednáních jsme se zákazníkem našli řešení, které řešilo jeho problémy:

–Převzali jsme starost o jejich infrastrukturu, nasadili jsme vzdálené monitorování serverů (pro monitorování se nainstalovala aplikace Microsoft System Center Essentials 2007)

–Převzali jsme údržbu koncových stanic

–Majitel si chtěl ponechat podporu a rozvoj klíčové aplikace ve firmě, proto IT tým zůstal ve firmě. U klíčové aplikace požadavků přibývalo, proto třetího IT správce „povýšil“ (staral se o podporu klíčové aplikace). IT správcem tato změna byla vnímána pozitivně, protože začal řešit „důležitější“ věci a nemusel se starat již o „pouhé PC“. Tento třetí IT správce dostal navíc na starost provádění jednoduchých administrátorských činností na serveru.

–Navrhli jsme implementaci nového e-mailového systému, přičemž jsme se dohodli, že některé činnosti bude dělat jejich IT tým (získají tím více zkušeností s následnou administrací e-mailového systému).

–Převzali jsme technickou podporu pro jejich uživatele (tzv. technická podpora 1.úrovně / uvádí se též pojem L1 podpora)
A) Technická podpora pro koncové uživatele se primárně provádí vzdáleně (telefonicky, resp. vzdáleným připojením k PC uživatele)
B) Pokud se nevyřeší požadavek na dálku, tak se řeší v místě uživatele.
C) Do technické podpory taktéž zahrnujeme základní zaškolení uživatelů (vysvětlení funkcí aplikací). Je to z toho důvodu, že ne všichni uživatelé jsou dostatečně znalí v použití aplikací.

–pro jejich IT správce jsme definovali a nastavili taktéž technickou podporu. Tato technická podpora je určena pro systémové specialisty (tj. IT správce), kteří jsou schopni základní problémy řešit sami. (tzv. technická podpora 2.úrovně / uvádí se též pojem L2 podpora)

–v případě nemoci, dovolených, nárůstu práce je zákazníkovi poskytnut servisní technik či specialista na dobu nezbytně nutnou. A tento technik provádí činnosti dle požadavku IT týmu přímo v místě u zákazníka – tím byl vyřešen problém zastupitelnosti

Přínosy pro zákazníka:

–Uživatelé jsou spokojeni, protože odezva na jejich problémy je rychlá. Uživatelé velmi pozitivně uvítali, že jim mohl náš pracovník detailně vysvětlit některé funkce aplikací, které používali.

–IT tým je spokojen, protože byla vyřešena přetíženost IT správců.

–Byl vytvořen virtuální IT tým odborníků.

–Implementační projekt proběhl společně, přesně podle plánu a byl úspěšně zakončen

–Velkým přínosem pro IT správce zákazníka byla možnost komunikace s našimi odborníky v rámci L2 technické podpory a v rámci účasti na implementačním projektu. Tímto jsme docílili odborného růstu IT správců.

–Nasazením monitorování IT došlo k snížení počtu výpadků.

–Finanční úspora, protože realizací některých služeb přes externího dodavatele jsou náklady na správu IT mnohem nižší.

–Zákazník měl vyřešen problém zastupitelnosti.

3. případ – firma má několik poboček v ČR, většina uživatelů je na centrále firmy

Výchozí stav:

Obchodní firma má centrálu v Praze a 4 pobočky v ČR. Mají dva IT správce. IT správci mají na starosti jak servery, tak i koncové stanice. Na pobočkách jsou většinou NB, protože obchodníci jsou mobilní. IT správci zajišťují i technickou podporu pro obchodníky na pobočkách.

Pokud se nepodaří vyřešit problém u obchodníků na pobočkách vzdáleně, tak musí IT správce vyjíždět na pobočku. V těchto případech jsou však vysoké náklady na dopravu a drahocenný čas IT správce je ztracen pouhým cestováním po ČR. Požadavků od uživatelů přibývá, takže IT správci jsou přetíženi. Nestíhají řešit činnosti, které jsou pravidelné (např. kontrola zálohování, kontrola nastavení bezpečnosti IT apod.) a taktéž nemají časový prostor pro návrhy na další rozvoj IT.

Zákazník měl problémy ohledně zastupitelnosti těchto IT správců, ohledně zvýšených nákladů na výjezdy na pobočky. A v neposlední řadě byli IT správci přetíženi, což se odrazilo i v opožděném řešení problémů obchodníků.

Řešení:

Zákazník se rozhodl hledat řešení za pomocí externího dodavatele. Po úvodní konzultaci a několika jednáních jsme se zákazníkem našli řešení, které řešilo jeho problémy:

–Zákazník chtěl si ponechat IT správce. Ale chtěl řešit výše uvedené problémy

–Rozdělili jsme činnosti, za které bude zodpovědný IT tým zákazníka, a za které budeme zodpovědní my jako externí dodavatel.
A) Správu serverů a aplikací bude zajišťovat IT tým zákazníka
B) Správu koncových stanic na centrále a na pobočkách budeme poskytovat my

–Nastavili jsme L2 technickou podporu pro jejich IT správce

–Nastavili jsme L1 technickou podporu pro jejich obchodníky na pobočkách. Obchodníci mohou přijít s NB na kteroukoliv naši pobočku a na počkání vyřešíme jejich problém

–V případě nemoci, dovolených, nárůstu práce je zákazníkovi poskytnut servisní technik či specialista na dobu nezbytně nutnou. A tento technik provádí činnosti dle požadavku IT týmu přímo v místě u zákazníka – tím byl vyřešen problém zastupitelnosti.

Přínosy pro zákazníka:

–Finanční úspora, protože realizací části služeb přes externího dodavatele jsou náklady na správu IT mnohem nižší (např. úspora dopravních nákladů).

–Zákazník má vyřešeny všechny výše uvedené problémy (např. zastupitelnost, přetíženost, rychlost řešení technické podpory pro uživatele atd.)

V rámci těchto tří příkladů jsme chtěli ukázat, že pro každou firmu lze nalézt vhodné řešení jejich problémů v IT. A dle našich zkušeností zákazníci vnímají poskytování Správy IT jako něco, co jim přináší úlevu, protože mají o starost méně.

Autor článku je ředitelem podpory prodeje služeb společnosti AutoCont CZ a. s.

Přečtěte si také

Nebojte se Outsourcingu. A ještě lepší je Správa IT! – 1. díl

Rubriky: ByznysInternet

Související příspěvky

Zprávičky

EK zřejmě obviní Apple z omezování hospodářské soutěže

5. 3. 2021
SpaceX vynesla další sérii 60 družic sítě Starlink
Zprávičky

SpaceX už poslal na orbitu přes 1200 družic pro připojení na web

4. 3. 2021
Zprávičky

Anghami bude první arabskou technologickou firmou na Nasdaqu

4. 3. 2021
Zprávičky

Google nechystá náhradu sledovací technologie v prohlížeči Chrome

4. 3. 2021

Zprávičky

EK zřejmě obviní Apple z omezování hospodářské soutěže

ČTK
5. 3. 2021

Stížnost před dvěma lety podala švédská služba pro streamování hudby Spotify. Evropská komise pravděpodobně

Za bezpečnostní incidenty v cloudu mohou hlavně samotní zákazníci

Systém veřejné správy napadli hackeři, útok se týkal Prahy i MPSV

ČTK
5. 3. 2021

Systém veřejné správy napadli ve čtvrtek hackeři. O masivním kybernetickém útoku informuje na twitteru

Premiér Babiš: Cílem aukce nebyl čtvrtý operátor, ale snížení cen

ČTK
5. 3. 2021

O vytvoření čtvrtého mobilního operátora neměl nikdo z velkých zahraničních investorů zájem. Cílem loňské

SpaceX vynesla další sérii 60 družic sítě Starlink

SpaceX už poslal na orbitu přes 1200 družic pro připojení na web

ČTK
4. 3. 2021

Hlavním cílem projektu Starlink je dostupnější vysokorychlostní přístup k internetu. Americká soukromá společnost SpaceX

Anghami bude první arabskou technologickou firmou na Nasdaqu

ČTK
4. 3. 2021

Rival Spotify, streamovací společnost Anghami, vstoupí jako první arabská technologická firma na americkou burzu

Google nechystá náhradu sledovací technologie v prohlížeči Chrome

ČTK
4. 3. 2021

Google uvedl, že cookies v prohlížeči nenahradí jinou technologií. Americká internetová společnost Google slíbila,

CETINu loni klesl zisk o 11 % na 2,5 miliardy Kč

ČTK
4. 3. 2021

Společnost očekává mírný růst výnosů mobilních služeb a také služeb pevného internetu. Provozovatel telekomunikačních

Samsung v USA vybírá místo pro závod na čipy za 17 miliard USD

ČTK
3. 3. 2021

Nový závod bude vyrábět pokročilá logická zařízení. Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung ve Spojených státech

Infineon automobilkám radí, ať si změní dodavatelský řetězec

ČTK
3. 3. 2021

Výrobci čipů upřednostňují producenty spotřební elektroniky před automobilkami. Největší evropský výrobce čipů Infineon automobilkám

Tiskové zprávy

Jarní akce levného softwaru

Do boje proti pandemii se přidává stále více firem

Studie IBM: klíčem k prosperitě po odeznění pandemie budou umělá inteligence a nové technologie

Zatím nejrychlejší tiskárna imagePROGRAF

OnRobot uvádí na trh nejvýkonnější elektrický podtlakový uchopovač pro náročné paletizační aplikace

Společnost Epson získala ocenění BLI Winter 2021 Pick a Keypoint Intelligence

Zpráva dne

Jarní akce levného softwaru

Jarní akce levného softwaru

Redakce
5. 3. 2021

Softwarový prodejní portál GoodOffer24.com pokračuje s nabídkou levného softwaru. Kupte si z nabídky níže uvedených bundlů....

Odebírat newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Komentujeme

Chvála černých skřínek

Lidé spolu s chatboty rádi klamou

Pavel Houser
1. 2. 2021

Pokud lidé nejednají přímo, ale nechají se nějak zastupovat chatbotem, mají mnohem menší problém uchylovat se...

Nadcházející akce

  1. Hannover Messe Digital Edition 2021

    12. dubna - 16. dubna

Zobrazit všechny Akce

Slovník

Případová studie – case study

Advertising manager

.WMA

Nejpopulárnější články

Nebojte se outsourcingu. A ještě lepší je Správa IT! – 2. díl, praktické zkušenosti

itbiz
3. 6. 2008

Komerční banka hlásí výpadek poboček a internetového bankovnictví

Jiří Kocourek
30. 7. 2008

Padla další rekordní pokuta za porušení GDPR

Padla další rekordní pokuta za porušení GDPR

Redakce
7. 2. 2021

Adobe Reader 8 k dispozici

Filip Molčan
8. 12. 2006

Skupina Lazarus se nově soustředí na obranný průmysl, malware dokáže proniknout i do odpojených sítí

Pavel Houser
1. 3. 2021

Kategorie

  • Články
  • Komentujeme
  • Slovník
  • Tiskové zprávy
  • Zprávičky

Portál ITbiz.cz přináší informace z IT a byznysu již od roku 2006. Provozuje jej internetové vydavatelství Nitemedia. Hosting zajišťuje společnost Greenhousing.cz. Mezi další naše projekty patří například ABClinuxu.cz a Sciencemag.cz. Na stránce Redakce naleznete informace o redakci a možnostech inzerce.

Rubriky

Akce a události Byznys Cloud Ekomerce Hardware Internet Marketing Operační systémy Podnikový software Právo Rozhovory Science Security Technologie Telekomunikace Veřejná správa Vývoj a HTML Zajímavosti Zpráva dne České IT

RSS abclinuxu – čerstvé zprávičky

  • NSA si nechala ukrást vlastní exploit
  • Flutter 2, Dart 2.12, Flutter Engage. Flutter je výchozí volba pro vývoj nových aplikací pro Ubuntu
  • Grafická karta AMD Radeon RX 6700 XT

RSS Sciencemag.cz

  • Na světě je přes 6 milionů druhů hub
  • V Národní knihovně náhodou našli vzácné zlomky středověké hudby
  • S magickými čísly je potíž, 32 se potvrdit nepodařilo

Newsletter

Zásady ochrany osobních údajů.

Zkontrolujte svoji doručenou poštu a potvrďte odběr.

Žádné výsledky
Zobrazit všechny výsledky
  • Technologie
  • Byznys
  • Software
  • Hardware
  • Internet
  • Telco
  • Science
  • České IT
  • Události

© 2019 Vydává Nitemedia s.r.o. Hosting zajišťuje Greenhousing.cz.

Tento web používá cookies. Pokračováním dáváte souhlas s jejich používáním. Více na itbiz.cz/soukromi.