T-Mobile začal s nabídkou komerční mobilní reklamy

Jiří Kocourek , 05. říjen 2009 07:00 0 komentářů

T-Mobile
Český operátor T-Mobile aktuálně oznámil spuštění komerční nabídky mobilní reklamy třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit přímo v telefonu a reklamní letáky přikládané k fakturám.

T-Mobile
Foto: T-Mobile.

V rámci novinky T-Mobile se cena za zásah jednoho kontaktu pohybuje v rozmezí 2,50 - 7 Kč a u každého typu je stanovena ve dvou úrovních, podle podrobnosti zacílení.

Výhoda přesného zacílení

Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile, uvedl, že mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky pilotu T-Mobile," dodal Němec.

Největší český operátor testoval účinnost SMS/MMS kampaní v rámci pilotního projektu, který se uskutečnil 16. 3. - 12. 6. 2009. Zkušební provoz byl realizován na vzorcích dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (FMCG, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství). Celkem proběhlo 32 kampaní.

Z výsledků testování vyšla průměrná response rate 2,72 %, která vysoce převyšovala stejný ukazatel u bannerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %).

Skupiny, které se zúčastnily pilotu, vyjádřily též vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Zacílení reklamní kampaně

Nabídka T-Mobile poskytuje dvě úrovně zacílení reklamních kampaní - základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. Co se týká úrovní u podnikatelů, za základní hledisko jsou považovány geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ).

Přečtěte si také

T-Mobile zvýší cenu iPhone o 3000 korun kvůli překupníkům
T-Mobile přebírá maloobchodní telekomunikační divizi Českých Radiokomunikací


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů

Američtí operátoři T-Mobile US a Sprint jednají o fúzi

ČTK , 20. září 2017 11:00

Tržní hodnota T-Mobile US se pohybuje kolem 51 miliard dolarů hodnota Sprintu dosahuje zhruba 30 mil...

Více 0 komentářů