T-Mobile začal s nabídkou komerční mobilní reklamy

Jiří Kocourek , 05. říjen 2009 07:00 0 komentářů

T-Mobile
Český operátor T-Mobile aktuálně oznámil spuštění komerční nabídky mobilní reklamy třetím stranám. Konkrétně nabízí tři typy kampaní: reklamu přes SMS a MMS, reklamu na SIM Toolkit přímo v telefonu a reklamní letáky přikládané k fakturám.

T-Mobile
Foto: T-Mobile.

V rámci novinky T-Mobile se cena za zásah jednoho kontaktu pohybuje v rozmezí 2,50 - 7 Kč a u každého typu je stanovena ve dvou úrovních, podle podrobnosti zacílení.

Výhoda přesného zacílení

Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile, uvedl, že mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky pilotu T-Mobile," dodal Němec.

Největší český operátor testoval účinnost SMS/MMS kampaní v rámci pilotního projektu, který se uskutečnil 16. 3. - 12. 6. 2009. Zkušební provoz byl realizován na vzorcích dvou cílových skupin (mladí a městské ženy). Se svými kampaněmi se zúčastnilo 22 inzerentů z řady oblastí (FMCG, kosmetický, módní a automobilový průmysl, finanční instituce a vydavatelství). Celkem proběhlo 32 kampaní.

Z výsledků testování vyšla průměrná response rate 2,72 %, která vysoce převyšovala stejný ukazatel u bannerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %).

Skupiny, které se zúčastnily pilotu, vyjádřily též vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.

Zacílení reklamní kampaně

Nabídka T-Mobile poskytuje dvě úrovně zacílení reklamních kampaní - základní a rozšířené. Základním jsou pohlaví a věk, rozšířené pak obsahuje mj. také filtry geografické, typ telefonu či využívání mobilních služeb. Co se týká úrovní u podnikatelů, za základní hledisko jsou považovány geografický údaj, u rozšířených pak např. údaj o oboru, v němž firma podniká (tzv. OKEČ).

Přečtěte si také

T-Mobile zvýší cenu iPhone o 3000 korun kvůli překupníkům
T-Mobile přebírá maloobchodní telekomunikační divizi Českých Radiokomunikací


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 0 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner: Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů