Balíkobot: Česká pošta doručuje oznámení namísto balíků

01. prosinec 2014 23:30 1 komentářů

Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovnáme.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, monitorovala v průběhu listopadu celkem 10 000 náhodně vybraných zásilek pro studii porovnání rychlosti a kvality služeb jednotlivých přepravců a jejich připravenosti na letošní vánoční sezónu.

Z výsledků této studie vyplývá, že např. Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23 krát více než například u společnosti PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

V období testu v listopadu 2014 bylo 58 % balíků z internetových obchodů zaplaceno předem, a jen 42 % bylo hrazeno dobírkou nebo hotově. Největší procento dobírek evidoval Balíkobot.cz u České pošty (50 %), na druhé straně nejnižší počty dobírek byly evidovány u přepravce DPD (37 %) a Zásilkovny (38 %).

V den podání zásilky obchodníkem je doručeno jen velmi mizivé procento zásilek. Tato služba buď není přepravci nabízena vůbec, anebo je zastoupena pouze do 1 % z monitorovaných zásilek (Česká pošta). Přes 1 % se dostala pouze společnost Zásilkovna.cz. Simona Kijonková, zakladatelka a ředitelka Zásilkovny k tomu dodává: „Službu same-day delivery, tj. doručení v den podání obchodníkem, nabízíme již nyní ve třech největších městech v ČR. Důraz na rychlost dodání zboží bude jednou z klíčových konkurenčních výhod e-shopů, proto se na rozšíření same-day delivery do dalších měst zaměříme i v příštím roce.“

Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz, říká: „Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí a přijel v daný den a slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává. Zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 % zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 %. Úplně jiné statistiky pak vidíme u společností typu Zásilkovny, kde je odběr zásilek rozložen téměř rovnoměrně do 5 dnů po jejich odeslání. U společností tohoto typu je na volbě zákazníka, který den zásilku vyzvedne.“

Komunikace s adresátem přepravcům šetří peníze při marných doručeních, kterých je například u České pošty 25 %. I proto se na komunikaci většina přepravců zaměřuje. Ondřej Vaňha, obchodní a marketingový ředitel DPD k tomu říká: „Počet spokojených zákazníků DPD výrazně roste díky nově spuštěné službě DPD Kurýr. Zákazník si upravuje doručení zásilky podle potřeby. Snadno si může změnit termín a místo doručení nebo se s kurýrem přímo spojit.“


Komentáře

adresat #0
adresat 08. prosinec 2014 16:15

no bodejt by s tim CP problem nemela, kdyz v polovine tech 25% se jejich dorucovatele neobtezuji ani zvonit apod, asi spechaji na obed tak jen hazi listky, at si pro to lidi dojdou ...


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 1 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů