České firmy ochrání před sankcemi EU Konica Minolta

17. květen 2017 21:46 0 komentářů

Za porušení nových pravidel EU při zpracování osobních údajů hrozí firmám pokuta až půl miliardy korun. Konica Minolta nabízí bezpečnostní audit interních postupů, který odhalí nedostatky a nabídne vhodná řešení.

Podnikatelé v České republice budou muset od příštího roku zpracovávat osobní údaje podle nového nařízení EU. Pokuta až 550 milionů korun nově hrozí všem, kteří vedou jakékoli databázi fyzických osob, ať už zákazníků, nebo zaměstnanců. Obecné nařízení o ochraně osobních údajů EU (tzv. GDPR) začne v celé unii platit jednotně od 25. května 2018. Konica Minolta v této souvislosti představila novou službu, která odhalí nedostatky a nabídne vhodná řešení.

„Reagujeme na žádosti zákazníků, kteří už nyní hledají řešení v souladu s novým nařízením EU. Díky spolupráci se specialisty na IT právo a ochranu osobních údajů nabízíme komplexní posouzení ze všech úhlů pohledu. Audit zahrnuje nejen analýzu firemních technologií a procesů z hlediska bezpečnosti, ale také právních náležitostí smluv, směrnic a jiných dokumentů,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Zejména u větších společností může být zavedení nových postupů zpracování osobních údajů časově náročné. Sankce za případné porušení nařízení mohou být přitom pro většinu firem likvidační. Doporučujeme proto svým zákazníkům připravit se na nové nařízení co nejdříve,“

Nová služba Konica Minolta konkrétně prověří bezpečnost všech hardwarových i softwarových nástrojů využívaných k přenosu či uchování dat, zabezpečení sítě proti kybernetickým útokům nebo například kontrolu zálohování. Z hlediska náležitostí rovněž posoudí smlouvy se zaměstnanci, klienty i dodavateli, stejně jako interní procesy, směrnice, či šablony dokumentů. „Před zahájením samotného auditu uzavíráme se zákazníkem vždy nejprve dohodu o mlčenlivosti. Výstupem je pak písemné memorandum, které jasně definuje případné rozpory s GDPR a návrh doporučení ke změně,“ upřesnil P. Štěpán. Následuje implementace systémů pro prevenci úniků dat, zavedení šifrování informací či nových procesů a dokumentových řešení, která Konica Minolta přizpůsobila požadavkům EU.

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů EU v Česku nahradí současnou právní úpravu ochrany osobních údajů v podobě směrnice 95/46/ES. Nová pravidla budou platit pro všechny společnosti bez ohledu na jejich velikost či obchodní zaměření a také na většinu orgánů veřejné správy. Přizpůsobit se budou muset všechny subjekty, které jakkoli shromažďují či manipulují s údaji o zákaznících, zaměstnancích, ale například také o pacientech, návštěvnících a podobně. Při nedodržení nařízení hrozí sankce ve výši až 20 mil Eur nebo 4 % ročního obratu, vždy podle toho, která částka je vyšší.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů