Etnetera změnila název firmy a logo

14. prosinec 2012 10:36 0 komentářů

Společnost Etnetera a.s. drobně upravuje název firmy – vynechává mezeru mezi slovy „Et“ a „netera“ a zároveň s tím mění logo a vizuální identitu. „Sluníčko“ se dvěma „E“, které provázelo firmu téměř 16 let, nahradí stylizovaný ampersand – ligatura počátečních liter „Et“ a logogram symbolizující spojování.

Zhruba před rokem si v Etneteře začali pohrávat s myšlenkou oživení vizuální identity. Spouštěčem bylo rozšíření společnosti o samostatnou divizi Etnetera Activate zaměřenou na pokročilou webovou analytiku a rodící se další spin-off projekty jako Etnetera Electronics. Společnost začala cítit potřebu silnějšího konceptu, který by dokázal různorodé aktivity spojit a zároveň jim dal volnost k vlastnímu vyjádření.

Etnetera spojuje & nové logo

Výsledkem společné práce s agenturou AnFas se stal koncept nového loga postavený na principu spojování, které je Etneteře vlastní ve všem, co dělá. To, jak fungují zaměstnanci mezi sebou, s partnery firmy, jak aplikují svobodné principy v podnikání, všechny sportovní a další mimofiremní aktivity mají za následek, že jsou si lidé blíž a lépe spolu fungují.

Konceptu pomohl na svět objev symbolu spojování – znaku & – ukrytém přímo v názvu firmy Et netera, vzniklý spojením písmen „et“ latinské spojky „a“.

Základem nového loga je tedy stylizovaný symbol ampersandu spojený s názvem firmy (nyní již bez mezery). Toto je jediná pevná část loga. Samotný symbol „&“ i princip spojování bude žít v mnoha podobách a formách. „Nechtěli jsme korporátní logomanuál, který zůstane v šuplíku, ale živý koncept pro živou firmu, se kterým si budeme moci hrát a upravovat ji podle potřeb a příležitostí,“ říká Martin Holečko, spoluzakladatel firmy a hlavní hybatel změny.

Další divize a firmy se pak budou lišit barvou ampersandu a dovětkem.

Příběh vzniku loga

Brzy po počátečních snahách o umírněný facelift původního loga na podzim 2011 si v Etneteře uvědomili, že potřebují více než jenom úpravu. Firma zažívá v posledních letech bouřlivý rozvoj a cítili, že všechny vnitřní proměny potřebují projevit i navenek. Základem nového zadání se tak stala anketa mezi všemi zaměstnanci pátrající po „duchu jinakosti“ firmy, ze které vykrystalizovala jednoduchá mapa hodnot a antihodnot firmy. Na jejím základě pak připravili netradiční zadání pro partnera, který by s tvorbou nového loga pomohl.

"Poetická přirovnání procesu zrání firmy k přerodu housenky v motýla a celkově veselý tón a nekonvenční kreslená forma zadání odradila 80 % poptaných agentur hned na začátku. To nám paradoxně pomohlo – zpětně vidíme, kolik nám to ušetřilo práce s lidmi nenaladěnými na stejnou vlnu. Tímhle vstupním testem nakonec nejlépe prošla brandová agentura AnFas, u které kromě smyslu pro humor a kreativity zafungovala i ta správná chemie," dodává Martin Holečko.

Proces vzniku nového loga se nesl v duchu postupných tvůrčích iterací a zapojení lidí z Etnetery. Během dvou Etneteřích příběhování – pravidelných měsíčních setkávání lidí z Etnetery otevřených veřejnosti v Pražském HUBu – byl koncept loga představen, rozebírán, vylepšován a dotažen do své finální podoby. Se symbolem a principem spojování si během nich hrálo pokaždé kolem 50 zaměstnanců firmy a dalších příchozích, které to zajímalo.

Otevřenost s jakou logo vznikalo i hravost a chuť se zapojit u lidí z firmy překvapilo i kreativce z brandingové agentury: „Chvílemi jsme vůbec netušili, co vlastně máme dělat a jaká je naše role v celém procesu. Všechny tradiční postupy, poučky a pravidla vzaly během několika měsíců za své. Nadšení lidí z Etnetery bylo ale strhující a postupně jsme se sladili natolik, že nás ta šílená jízda s otevřeným koncem začala ohromně bavit a dost ovlivnila i náš pohled na vlastní práci,“ poznamenává Pavel Kappel, z tvůrčího týmu AnFasu.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů