Etnetera změnila název firmy a logo

14. prosinec 2012 10:36 0 komentářů

Společnost Etnetera a.s. drobně upravuje název firmy – vynechává mezeru mezi slovy „Et“ a „netera“ a zároveň s tím mění logo a vizuální identitu. „Sluníčko“ se dvěma „E“, které provázelo firmu téměř 16 let, nahradí stylizovaný ampersand – ligatura počátečních liter „Et“ a logogram symbolizující spojování.

Zhruba před rokem si v Etneteře začali pohrávat s myšlenkou oživení vizuální identity. Spouštěčem bylo rozšíření společnosti o samostatnou divizi Etnetera Activate zaměřenou na pokročilou webovou analytiku a rodící se další spin-off projekty jako Etnetera Electronics. Společnost začala cítit potřebu silnějšího konceptu, který by dokázal různorodé aktivity spojit a zároveň jim dal volnost k vlastnímu vyjádření.

Etnetera spojuje & nové logo

Výsledkem společné práce s agenturou AnFas se stal koncept nového loga postavený na principu spojování, které je Etneteře vlastní ve všem, co dělá. To, jak fungují zaměstnanci mezi sebou, s partnery firmy, jak aplikují svobodné principy v podnikání, všechny sportovní a další mimofiremní aktivity mají za následek, že jsou si lidé blíž a lépe spolu fungují.

Konceptu pomohl na svět objev symbolu spojování – znaku & – ukrytém přímo v názvu firmy Et netera, vzniklý spojením písmen „et“ latinské spojky „a“.

Základem nového loga je tedy stylizovaný symbol ampersandu spojený s názvem firmy (nyní již bez mezery). Toto je jediná pevná část loga. Samotný symbol „&“ i princip spojování bude žít v mnoha podobách a formách. „Nechtěli jsme korporátní logomanuál, který zůstane v šuplíku, ale živý koncept pro živou firmu, se kterým si budeme moci hrát a upravovat ji podle potřeb a příležitostí,“ říká Martin Holečko, spoluzakladatel firmy a hlavní hybatel změny.

Další divize a firmy se pak budou lišit barvou ampersandu a dovětkem.

Příběh vzniku loga

Brzy po počátečních snahách o umírněný facelift původního loga na podzim 2011 si v Etneteře uvědomili, že potřebují více než jenom úpravu. Firma zažívá v posledních letech bouřlivý rozvoj a cítili, že všechny vnitřní proměny potřebují projevit i navenek. Základem nového zadání se tak stala anketa mezi všemi zaměstnanci pátrající po „duchu jinakosti“ firmy, ze které vykrystalizovala jednoduchá mapa hodnot a antihodnot firmy. Na jejím základě pak připravili netradiční zadání pro partnera, který by s tvorbou nového loga pomohl.

"Poetická přirovnání procesu zrání firmy k přerodu housenky v motýla a celkově veselý tón a nekonvenční kreslená forma zadání odradila 80 % poptaných agentur hned na začátku. To nám paradoxně pomohlo – zpětně vidíme, kolik nám to ušetřilo práce s lidmi nenaladěnými na stejnou vlnu. Tímhle vstupním testem nakonec nejlépe prošla brandová agentura AnFas, u které kromě smyslu pro humor a kreativity zafungovala i ta správná chemie," dodává Martin Holečko.

Proces vzniku nového loga se nesl v duchu postupných tvůrčích iterací a zapojení lidí z Etnetery. Během dvou Etneteřích příběhování – pravidelných měsíčních setkávání lidí z Etnetery otevřených veřejnosti v Pražském HUBu – byl koncept loga představen, rozebírán, vylepšován a dotažen do své finální podoby. Se symbolem a principem spojování si během nich hrálo pokaždé kolem 50 zaměstnanců firmy a dalších příchozích, které to zajímalo.

Otevřenost s jakou logo vznikalo i hravost a chuť se zapojit u lidí z firmy překvapilo i kreativce z brandingové agentury: „Chvílemi jsme vůbec netušili, co vlastně máme dělat a jaká je naše role v celém procesu. Všechny tradiční postupy, poučky a pravidla vzaly během několika měsíců za své. Nadšení lidí z Etnetery bylo ale strhující a postupně jsme se sladili natolik, že nás ta šílená jízda s otevřeným koncem začala ohromně bavit a dost ovlivnila i náš pohled na vlastní práci,“ poznamenává Pavel Kappel, z tvůrčího týmu AnFasu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů