Etnetera změnila název firmy a logo

14. prosinec 2012 10:36 0 komentářů

Společnost Etnetera a.s. drobně upravuje název firmy – vynechává mezeru mezi slovy „Et“ a „netera“ a zároveň s tím mění logo a vizuální identitu. „Sluníčko“ se dvěma „E“, které provázelo firmu téměř 16 let, nahradí stylizovaný ampersand – ligatura počátečních liter „Et“ a logogram symbolizující spojování.

Zhruba před rokem si v Etneteře začali pohrávat s myšlenkou oživení vizuální identity. Spouštěčem bylo rozšíření společnosti o samostatnou divizi Etnetera Activate zaměřenou na pokročilou webovou analytiku a rodící se další spin-off projekty jako Etnetera Electronics. Společnost začala cítit potřebu silnějšího konceptu, který by dokázal různorodé aktivity spojit a zároveň jim dal volnost k vlastnímu vyjádření.

Etnetera spojuje & nové logo

Výsledkem společné práce s agenturou AnFas se stal koncept nového loga postavený na principu spojování, které je Etneteře vlastní ve všem, co dělá. To, jak fungují zaměstnanci mezi sebou, s partnery firmy, jak aplikují svobodné principy v podnikání, všechny sportovní a další mimofiremní aktivity mají za následek, že jsou si lidé blíž a lépe spolu fungují.

Konceptu pomohl na svět objev symbolu spojování – znaku & – ukrytém přímo v názvu firmy Et netera, vzniklý spojením písmen „et“ latinské spojky „a“.

Základem nového loga je tedy stylizovaný symbol ampersandu spojený s názvem firmy (nyní již bez mezery). Toto je jediná pevná část loga. Samotný symbol „&“ i princip spojování bude žít v mnoha podobách a formách. „Nechtěli jsme korporátní logomanuál, který zůstane v šuplíku, ale živý koncept pro živou firmu, se kterým si budeme moci hrát a upravovat ji podle potřeb a příležitostí,“ říká Martin Holečko, spoluzakladatel firmy a hlavní hybatel změny.

Další divize a firmy se pak budou lišit barvou ampersandu a dovětkem.

Příběh vzniku loga

Brzy po počátečních snahách o umírněný facelift původního loga na podzim 2011 si v Etneteře uvědomili, že potřebují více než jenom úpravu. Firma zažívá v posledních letech bouřlivý rozvoj a cítili, že všechny vnitřní proměny potřebují projevit i navenek. Základem nového zadání se tak stala anketa mezi všemi zaměstnanci pátrající po „duchu jinakosti“ firmy, ze které vykrystalizovala jednoduchá mapa hodnot a antihodnot firmy. Na jejím základě pak připravili netradiční zadání pro partnera, který by s tvorbou nového loga pomohl.

"Poetická přirovnání procesu zrání firmy k přerodu housenky v motýla a celkově veselý tón a nekonvenční kreslená forma zadání odradila 80 % poptaných agentur hned na začátku. To nám paradoxně pomohlo – zpětně vidíme, kolik nám to ušetřilo práce s lidmi nenaladěnými na stejnou vlnu. Tímhle vstupním testem nakonec nejlépe prošla brandová agentura AnFas, u které kromě smyslu pro humor a kreativity zafungovala i ta správná chemie," dodává Martin Holečko.

Proces vzniku nového loga se nesl v duchu postupných tvůrčích iterací a zapojení lidí z Etnetery. Během dvou Etneteřích příběhování – pravidelných měsíčních setkávání lidí z Etnetery otevřených veřejnosti v Pražském HUBu – byl koncept loga představen, rozebírán, vylepšován a dotažen do své finální podoby. Se symbolem a principem spojování si během nich hrálo pokaždé kolem 50 zaměstnanců firmy a dalších příchozích, které to zajímalo.

Otevřenost s jakou logo vznikalo i hravost a chuť se zapojit u lidí z firmy překvapilo i kreativce z brandingové agentury: „Chvílemi jsme vůbec netušili, co vlastně máme dělat a jaká je naše role v celém procesu. Všechny tradiční postupy, poučky a pravidla vzaly během několika měsíců za své. Nadšení lidí z Etnetery bylo ale strhující a postupně jsme se sladili natolik, že nás ta šílená jízda s otevřeným koncem začala ohromně bavit a dost ovlivnila i náš pohled na vlastní práci,“ poznamenává Pavel Kappel, z tvůrčího týmu AnFasu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Poskytování IT služeb mění podnikání Konica Minolta

Pavel Houser , 24. duben 2018 10:37

Prudký nárůst tržeb v segmentu IT služeb vedl společnost Konica Minolta ke změně přímého prodeje. ...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Googlu výrazně překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2018 08:48

Tržby firmy Alphabet se meziročně zvýšily o 26 procent na 31,1 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

EK zkoumá, zda nechá Apple převzít Shazam

ČTK , 24. duben 2018 08:00

Apple by za aplikaci mohl zaplatit asi 400 milionů dolarů....

Více 0 komentářů

Kalendář

24. 04.

25. 04.
IQRF Summit 2018
25. 04. IT mezi paragrafy 2018
30. 04.

03. 05.
Dell EMC World 2018

Starší zprávičky

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů