Finanční ředitelé odkládají strategické řízení nákladů

26. duben 2016 17:00 0 komentářů

Finanční ředitelé odkládají přechod na strategické řízení nákladů, přestože se jich téměř třetina bojí, že jejich firma přestane existovat ve své stávající podobě, ukazuje výzkum společnosti Accenture. Přitom by měli více investovat do digitalizace, aby si zachovali konkurenceschopnost.

Téměř jedna čtvrtina (24 %) finančních ředitelů se obává, že jejich společnost přestane existovat ve své současné formě v důsledku konkurence. Přesto nová studie společnosti Accenture ukazuje, že pouhých 6 % z nich vnímá strategické řízení nákladů jako prioritu v rámci prorůstových aktivit pro letošní rok.

Zpráva divize Accenture Strategy s názvem: „Probuzení do reality: v případě finančních ředitelů jen dobré úmysly v rámci správy nákladů nestačí“ (CFO Reality Check: Good Intentions in Cost Management are Not Good Enough), odhalila, že vedle strachu o budoucnost firmy se 58 % finančních ředitelů obává, že jejich odvětví bude narušeno, a 41 % předpokládá, že více než polovina jejich konkurence zmizí. Většina finančních ředitelů (59 %) si myslí, že strategická správa nákladů musí být v určité fázi součástí jejich reakce na tuto situaci, ale vzhledem k tomu, že tématu dávají letos jen nízkou prioritu, ukazuje se, že aktivní přístup odkládají.

„V poslední dekádě se finanční ředitelé museli přeorientovat ze striktního zaměření na finanční funkci na provádění strategických rozhodnutí se širšími dopady na podnikání jejich firmy,“ říká Christian Campagna, výkonný ředitel Accenture Strategy, CFO & Enterprise Value. Díky tomuto posunu se více CFO přiklání k digitálně podložené strategické správě nákladů, která je pružnější a lépe podpoří prorůstové iniciativy. Více než polovina finančních ředitelů již má definované výkonnostní cíle, díky kterým jsou schopní provádět každodenní strategickou správu nákladů. Cílem je konzistentní porovnávání stanovených cílů s výkonem.“

Nový způsob přemýšlení o správě nákladů

Zpráva tvrdí, že pokud chtějí firmy zvládnout tlak konkurence, musí se posunout od účelového snižování ke strategickému řízení nákladů, které je podložené jejich optimalizací prostřednictvím digitálních technologií. Firmy, které již v současné chvíli sledují tuto cestu, z více než poloviny investují do mobility a přesunu aktivit do cloudových služeb (54 % a 52 %). Za tři roky budou provádět další investice do robotiky a analytických nástrojů pro big data (44 % a 40 %).

„Role finančního ředitele se vyvíjí od hlavního „cifršpióna“ na hodnotového architekta firmy, proto je třeba postavit se k nákladům komplexně a strategicky. Firmy si tak zajistí delší finanční životnost a diferencovanou konkurenční pozici,“ řekl Aneel Delawalla, výkonný ředitel společnosti Accenture Strategy, CFO & Enterprise Value.

Perspektiva jednotlivých odvětví

Výzkum ukazuje, že finanční ředitelé v některých odvětvích mají z rizika „digitální bezvýznamnosti“ strach. Finanční ředitelé v následujících odvětvích mají silné obavy, že jejich firmy nemusí před konkurencí obstát.

• Pojišťovnictví (40 %)

• Energetika (31 %)

• Spotřebitelský průmysl (23 %)

• Automobilový a těžký průmysl (23 %)

Všichni jsou si vědomi nevyhnutelnosti změny, ale málokdo je odhodlaný změnit obchodní strategii své firmy. Finanční ředitelé v pojišťovnictví (3 %), energetice (16 %), spotřebitelském průmyslu (10 %), automobilovém a těžkém průmyslu (7 %) uvedli, že změna obchodní strategie má v současnosti nízkou prioritu.

Nastupte cestu strategické správy nákladů

Podle doporučení Accenture Strategy by finanční ředitelé měli v současné situaci převzít vedoucí roli a pomoci svým firmám nově definovat konkurenční strategii. Doporučení pro finanční ředitele zahrnují následující kroky:

  1. Projděte digitálním zátěžovým testem. Důkladně prověřte všechny scénáře digitální přeměny, abyste mohli definovat oblasti provozního modelu a nákladové struktury, které je třeba transformovat. Připravte si plán přesunu z pevných na proměnlivé náklady pro případ, že by společnost musela omezit konkrétní funkce, teritoria nebo geografické oblasti.

  2. Vytvořte odvážný „digitální“ akční plán. Vytvořte a implementujte akční plán pro nové definování nákladové základny založené na digitálních technologiích. To znamená, že investiční plán musí zahrnovat pohled na to, jak investice pomáhají společnosti fungovat jako digitální. Plán by měl snížit nákladovou základnu prostřednictvím okamžitých i dlouhodobých plánů snižování nákladů.

  3. Buďte posedlí svými zákazníky. Zajistěte, aby strategické řízení nákladů neskončilo v korporátním centru nebo v rámci pokročilého sdíleného modelu služeb. Využijte jeho možnosti i k aktivnímu vstupu na trh, abyste získali spokojenější zákazníky, kteří si budou užívat větší kvalitu, přístupnost služeb a lepší cenu.

Pro více informací přejděte na www.accenture.com/CFORealityCheck.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů