HELIOS Orange pomáhá vydávat knížky

09. červenec 2015 09:00 0 komentářů

Úspěšné nakladatelství Host již od roku 1990 vydává kvalitní českou prózu a poezii, překladovou beletrii, detektivní romány, thrillery, literární teorii i naučnou literaturu. Od roku 2014 zde s náročnou vydavatelskou agendou pomáhá informační systém HELIOS Orange z produkce Asseco Solutions.

Bez softwarového pomocníka nebylo nakladatelství ani v minulosti. Využívali zde však jen jednodušší ekonomický systém a tabulky vytvořené v Googlu. V posledních letech však začala firma významně růst, což znamenalo i větší objem výroby a nárůst počtu zaměstnanců. Tím byla čím dál naléhavější i potřeba dokonalého sdílení informací.

Cítili jsme potřebu mít všechna data soustředěná na jednom místě a nemuset je překopírovávat mezi různými tabulkami,“ říká Petr M. Dorazil, vedoucí výroby, technický redaktor. „Důležitá byla i možnost sdílení relevantních dat mezi relevantními úseky, především on-line údaje o prodejích, ekonomickém stavu, stavu skladu a fázích výroby. S tím ruku v ruce šlo i nastavení a upevnění procesů v naší firmě,“ dodává P. M. Dorazil.

Vzhledem ke konkrétním potřebám nakladatelství se stal jasnou volbou informační systém HELIOS Orange. Implementace zde však probíhala relativně delší dobu. „Zasekli jsme se na implementaci ekonomiky a skladů, konkrétně na realizaci dokumentů,“ vzpomíná P. M. Dorazil. To je důvodem, že ačkoli je systém v nakladatelství už od loňského roku běžně využíván, implementace některých částí dosud probíhá.

Na otázku, v čem vidí největší přínos nového systému, odpovídá pan Dorazil: „Zavedení nového informačního systému nás přinutilo mapovat procesy a nastavovat je. Průběžně se situace zprůhledňuje, což vnímáme jako velmi užitečné. Finanční přínosy nelze za tak krátkou dobu ještě vyčíslit, ale například inventura ve skladu proběhla výrazně rychleji a klidněji. Měsíční porady probíhají také rychleji, protože problémy výroby můžeme řešit průběžně.

V nejbližší době bude v nakladatelství Host realizováno propojení systému HELIOS s e-shopem a poloautomatizované generování vyúčtování autorských honorářů. Od těchto dvou funkcí si vedení firmy hodně slibuje.

Kromě běžných modulů a funkcionalit je zde implementováno procesní řízení, které zde bylo jedním z důvodů pro zavedení tohoto systému. Dále je zde zaveden import dat pro hromadné zpracování měsíčních vyúčtování od distributorů. Také jsou zde využívány Dodatečné související náklady, bez kterých byla neřešitelná situace s příjemkami ve skladu. A dokoupen byl modul Logování změn.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Virtuální realitou proti strachu ze smrti

Pavel Houser , 18. červenec 2017 07:00
Pavel Houser

Lidé, kteří reportují „zážitky blízké smrti“, pak mnohdy mají ze smrti menší strach. Nedalo by se to...

Více






Kalendář

22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
RSS 

Zprávičky

Nintendo je díky poptávce po konzoli Switch opět v zisku

ČTK , 27. červenec 2017 08:00

Firma ve čtvrtletí prodala 1,97 milionu herních přístrojů Switch a od začátku prodeje v březnu jich ...

Více 0 komentářů

Vodafone pokračuje v implementaci NB-IoT

Pavel Houser , 26. červenec 2017 13:29

Vodafone spolu se společnostmi Jablotron, Landis+Gyr a Ústavem telekomunikací VUT Brno testuje proto...

Více 0 komentářů

SoftBank usiluje o získání podílu v Uberu

ČTK , 26. červenec 2017 12:45

Celková hodnota Uberu údajně dosahuje až 69 miliard dolarů....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

LG Display prudce zvýšila zisk, chce investovat do obrazovek OLED

ČTK , 26. červenec 2017 09:00

LG Display je dodavatelem společnosti Apple....

Více 0 komentářů

APMS varuje před nevyžádanými hovory ze zahraničních čísel

ČTK , 26. červenec 2017 08:00

Podvodníci tzv. wangiri organizují skrze alternativní či IP operátory, jimž je ukraden číselný rozsa...

Více 1 komentářů

Firmy se při přeshraničním prodeji přes Internet bojí podvodů

ČTK , 25. červenec 2017 16:27

Prodejci se obávají, že pokud lidé z jiného unijního státu za zboží nezaplatí, bude složité peníze v...

Více 0 komentářů

Zákazníci preferují biometrii, ale její zavádění je pomalé

Pavel Houser , 25. červenec 2017 12:50

Manažeři v bankách, kteří jsou zodpovědní za zavádění biometrie, připouštějí nedostatek zkušeností....

Více 1 komentářů