HELIOS Orange pomáhá vydávat knížky

09. červenec 2015 09:00 0 komentářů

Úspěšné nakladatelství Host již od roku 1990 vydává kvalitní českou prózu a poezii, překladovou beletrii, detektivní romány, thrillery, literární teorii i naučnou literaturu. Od roku 2014 zde s náročnou vydavatelskou agendou pomáhá informační systém HELIOS Orange z produkce Asseco Solutions.

Bez softwarového pomocníka nebylo nakladatelství ani v minulosti. Využívali zde však jen jednodušší ekonomický systém a tabulky vytvořené v Googlu. V posledních letech však začala firma významně růst, což znamenalo i větší objem výroby a nárůst počtu zaměstnanců. Tím byla čím dál naléhavější i potřeba dokonalého sdílení informací.

Cítili jsme potřebu mít všechna data soustředěná na jednom místě a nemuset je překopírovávat mezi různými tabulkami,“ říká Petr M. Dorazil, vedoucí výroby, technický redaktor. „Důležitá byla i možnost sdílení relevantních dat mezi relevantními úseky, především on-line údaje o prodejích, ekonomickém stavu, stavu skladu a fázích výroby. S tím ruku v ruce šlo i nastavení a upevnění procesů v naší firmě,“ dodává P. M. Dorazil.

Vzhledem ke konkrétním potřebám nakladatelství se stal jasnou volbou informační systém HELIOS Orange. Implementace zde však probíhala relativně delší dobu. „Zasekli jsme se na implementaci ekonomiky a skladů, konkrétně na realizaci dokumentů,“ vzpomíná P. M. Dorazil. To je důvodem, že ačkoli je systém v nakladatelství už od loňského roku běžně využíván, implementace některých částí dosud probíhá.

Na otázku, v čem vidí největší přínos nového systému, odpovídá pan Dorazil: „Zavedení nového informačního systému nás přinutilo mapovat procesy a nastavovat je. Průběžně se situace zprůhledňuje, což vnímáme jako velmi užitečné. Finanční přínosy nelze za tak krátkou dobu ještě vyčíslit, ale například inventura ve skladu proběhla výrazně rychleji a klidněji. Měsíční porady probíhají také rychleji, protože problémy výroby můžeme řešit průběžně.

V nejbližší době bude v nakladatelství Host realizováno propojení systému HELIOS s e-shopem a poloautomatizované generování vyúčtování autorských honorářů. Od těchto dvou funkcí si vedení firmy hodně slibuje.

Kromě běžných modulů a funkcionalit je zde implementováno procesní řízení, které zde bylo jedním z důvodů pro zavedení tohoto systému. Dále je zde zaveden import dat pro hromadné zpracování měsíčních vyúčtování od distributorů. Také jsou zde využívány Dodatečné související náklady, bez kterých byla neřešitelná situace s příjemkami ve skladu. A dokoupen byl modul Logování změn.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů