Huawei Consumer Business Group oznámila finanční výsledky za rok 2014

29. leden 2015 06:45 0 komentářů

Spotřebitelská divize Huawei Consumer Business Group (BG) dnes oznámila finanční výsledky za rok 2014. Celkové tržby meziročně vzrostly o 30 % na 12,2 miliardy USD a poprvé překročily 10 miliard dolarů. Dodávky v roce 2014 vzrostly o 7,8 % na celkem 138 milionů zařízení, z toho 75 milionů smartphonů, což znamená meziroční nárůst o 45 %.

Generální ředitel Huawei Consumer BG, Richard Yu k výsledkům uvedl: „Naše strategie zaměření na prémiové výrobky střední a vyšší třídy přinesla ovoce. V roce 2014 vedla k výrazným úspěchům v řadě oblastí, včetně výzkumu a vývoje výrobků, znalosti značky, rozvoje obchodních kanálů a růstu tržního podílu, kterým jsme upevnili naše postavení trojky na světovém trhu smartphonů. Globální vliv naší značky dále roste a Huawei se stala první pevninskou čínskou společností, která úspěšně vstoupila do žebříčku 100 nejhodnotnějších globálních značek za rok 2014, sestavovaného společností Interbrand.“

Jedním z nevýraznějších úspěchů za rok 2014 je podíl smartphonů střední a vyšší třídy na celkových dodávkách, který vzrostl na 18 %. Modelu Huawei P7, jednoho z prémiových hlavních produktů Huawei Consumer BG, se pouhých šest měsíců po květnovém uvedení v Paříži celosvětově prodaly čtyři miliony kusů. Huawei Mate7 zaznamenal velmi kladné přijetí mezi zákazníky z řad manažerů, a to na všech trzích a pouhé tři měsíce od svého uvedení na trh loni v září se jej prodaly více než dva miliony kusů.

Pozoruhodný je také významný růst podílu tržeb z otevřených obchodních kanálů (včetně E-commerce), které tvořily 41 % celkových příjmů. Do konce roku 2014 Huawei Consumer BG otevřela 630 značkových prodejen. Tyto faktory přispěly ke zkvalitnění zážitku spotřebitelů při nákupu online i offline.

Rostoucí popularitu smartphonů Huawei střední a vyšší třídy mezi spotřebiteli podpořily internetové marketingové aktivity. Ty umožnily rozšíření povědomí o značce Huawei po celém světě. Z nedávného spotřebitelského průzkumu provedeného agenturou IPSOS ve 32 státech vyplývá, že povědomí o značce Huawei vzrostlo z 52 % v roce 2013 na 65 % v roce 2014. To znamená, že značka Huawei je známá téměř dvou třetinám dotazovaných v těchto zemích. Podle agentury IPSOS vzrostl ukazatel Net Promoter Score (vyjadřuje podíl spotřebitelů, kteří telefon Huawei doporučili druhým) pro značku Huawei na 43 %. Díky tomu se Huawei ve zprávě zařadila mezi tři vedoucí značky. Huawei je také jednou ze tří vedoucích značek, pokud jde o vliv značky („brand momentum“), který vyjadřuje úspěšnost Huawei při zkvalitňování zkušenosti zákazníků se značkou a při dalším budování konkurenční výhody značky na globálním trhu.

Dobrých výsledků v roce 2014 dosáhla také značka Honor, kterou Huawei představila loni. Dodávky zařízení Honor dosáhly 20 milionů kusů, z čehož výrobků řady Honor 3C to bylo více než osm milionů kusů, řady Honor 3X přes čtyři miliony kusů a řady Honor 6 přes tři miliony kusů. Ke konci roku byla značka Honor přítomná ve více než 60 státech a regionech celého světa.

Huawei Consumer BG se na prémiové přístroje střední a vyšší třídy zaměřuje od roku 2012. Od modelu Huawei P1 až po P7 v řadě P, od Huawei Mate po Mate7 v řadě Mate, od Honor 6 po Honor 6 Plus, veškeré hlavní modely společnosti Huawei Consumer BG usilují o vyniknutí pomocí výjimečných zážitků pro uživatele, které jsou možné díky základním schopnostem značky Huawei. Řada P přináší zcela nový design smartphonu a vynikající fotoaparáty. Řada Mate vyniká velkým displejem a extrémně dlouhou výdrží baterie. Výrobky značky Honor poskytují spotřebitelům výjimečné připojení, kvalitu a vysokou životnost baterie.

Pan Shao Yang, viceprezident pro marketing divize Huawei Consumer BG, uvedl: „Dvojí strategie značek Huawei a Honor se ukázala jako vysoce úspěšná. Vytvořila synergie, které vedly ke zvýšení povědomí o značce i tržního podílu skupiny Huawei Consumer BG jako celku. Značka Huawei upevnila své vedoucí postavení na trhu smartphonů střední a vyšší třídy, zatímco značka Honor se zavedla jako výrazná a oblíbená značka mezi digitálně nativními spotřebiteli.

Rok 2015 bude pro Huawei Consumer BG rokem strategického nasazení, ve kterém bude Huawei Consumer BG využívat příležitosti, které skýtá internet, internet věcí a sítě v oblasti automobilové dopravy, s cílem dosáhnout průlomu v různých obchodních oblastech – výrobků, značky, marketingu, obchodních kanálů, maloobchodu a e-commerce. Huawei Consumer BG se soustředí na značkový marketing hlavních výrobků s cílem vybudovat image značky Huawei jako symbolu inovace a vysoce kvalitních výrobků, a to prostřednictvím výrobků vyšší třídy. Značka Honor se zaměří na internetový byznys a na zavedení svého úspěšného online obchodního modelu na zahraničních trzích.

Richard Yu, generální ředitel Huawei Consumer BG, řekl závěrem: „Při pohledu do budoucnosti je záměrem Huawei Consumer BG udržet tempo růstu dosažené v roce 2014 a dále upevnit přední postavení značky Huawei na trhu smartphonů střední a vyšší třídy. Cílem je v roce 2015 dodat 100 milionů kusů přístrojů. Díky vynikajícím technickým schopnostem bude Huawei Consumer BG nadále vytvářet mimořádné zážitky pro spotřebitele a uskutečňovat sny lidí na celém světě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů

Čistý zisk výrobce počítačů Lenovo klesl o 67 procent

ČTK , 16. únor 2017 11:00

Čistý zisk největšího světového výrobce osobních počítačů Lenovo Group ve třetím fiskální čtvrtletí ...

Více 1 komentářů