Huawei Consumer Business Group oznámila finanční výsledky za rok 2014

29. leden 2015 06:45 0 komentářů

Spotřebitelská divize Huawei Consumer Business Group (BG) dnes oznámila finanční výsledky za rok 2014. Celkové tržby meziročně vzrostly o 30 % na 12,2 miliardy USD a poprvé překročily 10 miliard dolarů. Dodávky v roce 2014 vzrostly o 7,8 % na celkem 138 milionů zařízení, z toho 75 milionů smartphonů, což znamená meziroční nárůst o 45 %.

Generální ředitel Huawei Consumer BG, Richard Yu k výsledkům uvedl: „Naše strategie zaměření na prémiové výrobky střední a vyšší třídy přinesla ovoce. V roce 2014 vedla k výrazným úspěchům v řadě oblastí, včetně výzkumu a vývoje výrobků, znalosti značky, rozvoje obchodních kanálů a růstu tržního podílu, kterým jsme upevnili naše postavení trojky na světovém trhu smartphonů. Globální vliv naší značky dále roste a Huawei se stala první pevninskou čínskou společností, která úspěšně vstoupila do žebříčku 100 nejhodnotnějších globálních značek za rok 2014, sestavovaného společností Interbrand.“

Jedním z nevýraznějších úspěchů za rok 2014 je podíl smartphonů střední a vyšší třídy na celkových dodávkách, který vzrostl na 18 %. Modelu Huawei P7, jednoho z prémiových hlavních produktů Huawei Consumer BG, se pouhých šest měsíců po květnovém uvedení v Paříži celosvětově prodaly čtyři miliony kusů. Huawei Mate7 zaznamenal velmi kladné přijetí mezi zákazníky z řad manažerů, a to na všech trzích a pouhé tři měsíce od svého uvedení na trh loni v září se jej prodaly více než dva miliony kusů.

Pozoruhodný je také významný růst podílu tržeb z otevřených obchodních kanálů (včetně E-commerce), které tvořily 41 % celkových příjmů. Do konce roku 2014 Huawei Consumer BG otevřela 630 značkových prodejen. Tyto faktory přispěly ke zkvalitnění zážitku spotřebitelů při nákupu online i offline.

Rostoucí popularitu smartphonů Huawei střední a vyšší třídy mezi spotřebiteli podpořily internetové marketingové aktivity. Ty umožnily rozšíření povědomí o značce Huawei po celém světě. Z nedávného spotřebitelského průzkumu provedeného agenturou IPSOS ve 32 státech vyplývá, že povědomí o značce Huawei vzrostlo z 52 % v roce 2013 na 65 % v roce 2014. To znamená, že značka Huawei je známá téměř dvou třetinám dotazovaných v těchto zemích. Podle agentury IPSOS vzrostl ukazatel Net Promoter Score (vyjadřuje podíl spotřebitelů, kteří telefon Huawei doporučili druhým) pro značku Huawei na 43 %. Díky tomu se Huawei ve zprávě zařadila mezi tři vedoucí značky. Huawei je také jednou ze tří vedoucích značek, pokud jde o vliv značky („brand momentum“), který vyjadřuje úspěšnost Huawei při zkvalitňování zkušenosti zákazníků se značkou a při dalším budování konkurenční výhody značky na globálním trhu.

Dobrých výsledků v roce 2014 dosáhla také značka Honor, kterou Huawei představila loni. Dodávky zařízení Honor dosáhly 20 milionů kusů, z čehož výrobků řady Honor 3C to bylo více než osm milionů kusů, řady Honor 3X přes čtyři miliony kusů a řady Honor 6 přes tři miliony kusů. Ke konci roku byla značka Honor přítomná ve více než 60 státech a regionech celého světa.

Huawei Consumer BG se na prémiové přístroje střední a vyšší třídy zaměřuje od roku 2012. Od modelu Huawei P1 až po P7 v řadě P, od Huawei Mate po Mate7 v řadě Mate, od Honor 6 po Honor 6 Plus, veškeré hlavní modely společnosti Huawei Consumer BG usilují o vyniknutí pomocí výjimečných zážitků pro uživatele, které jsou možné díky základním schopnostem značky Huawei. Řada P přináší zcela nový design smartphonu a vynikající fotoaparáty. Řada Mate vyniká velkým displejem a extrémně dlouhou výdrží baterie. Výrobky značky Honor poskytují spotřebitelům výjimečné připojení, kvalitu a vysokou životnost baterie.

Pan Shao Yang, viceprezident pro marketing divize Huawei Consumer BG, uvedl: „Dvojí strategie značek Huawei a Honor se ukázala jako vysoce úspěšná. Vytvořila synergie, které vedly ke zvýšení povědomí o značce i tržního podílu skupiny Huawei Consumer BG jako celku. Značka Huawei upevnila své vedoucí postavení na trhu smartphonů střední a vyšší třídy, zatímco značka Honor se zavedla jako výrazná a oblíbená značka mezi digitálně nativními spotřebiteli.

Rok 2015 bude pro Huawei Consumer BG rokem strategického nasazení, ve kterém bude Huawei Consumer BG využívat příležitosti, které skýtá internet, internet věcí a sítě v oblasti automobilové dopravy, s cílem dosáhnout průlomu v různých obchodních oblastech – výrobků, značky, marketingu, obchodních kanálů, maloobchodu a e-commerce. Huawei Consumer BG se soustředí na značkový marketing hlavních výrobků s cílem vybudovat image značky Huawei jako symbolu inovace a vysoce kvalitních výrobků, a to prostřednictvím výrobků vyšší třídy. Značka Honor se zaměří na internetový byznys a na zavedení svého úspěšného online obchodního modelu na zahraničních trzích.

Richard Yu, generální ředitel Huawei Consumer BG, řekl závěrem: „Při pohledu do budoucnosti je záměrem Huawei Consumer BG udržet tempo růstu dosažené v roce 2014 a dále upevnit přední postavení značky Huawei na trhu smartphonů střední a vyšší třídy. Cílem je v roce 2015 dodat 100 milionů kusů přístrojů. Díky vynikajícím technickým schopnostem bude Huawei Consumer BG nadále vytvářet mimořádné zážitky pro spotřebitele a uskutečňovat sny lidí na celém světě.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů