Intel Security odhaluje rizika spojená s vyhledáváním diet a fitness programů na internetu

23. květen 2016 13:30 0 komentářů

Nová studie ukazuje, že 88 procent spotřebitelů je si vědomo případných rizik, ale přesto klikají na reklamy propagující diety a fitness.

Společnost Intel Security zveřejnila zjištění ze své nové studie nazvané „Bezpečnostní dieta na internetu: jste to, na co klikáte“, jež zkoumá online chování Američanů ve věku 21 až 54 let a jejich postoj ke klikání na inzerci dietních programů. Průzkum odhalil, že když dojde na touhu po dokonalém těle, lidé jsou často ochotni obětovat své internetové bezpečí, pokud se dostanou o krok blíž ke svému vytouženému cíli.

Léto se blíží a květen je oblíbeným měsícem pro nastartování nové diety a lidé se obracejí k internetu, kde hledají rychlá řešení. Lepší počasí, více slunečního svitu a naplánované dovolené dávají více příležitostí k aktivnímu vyžití, což vede k vlně diet následující dlouho poté, co byla opuštěna novoroční předsevzetí.

„Kybernetičtí zločinci dokáží velmi dobře pochopit to, jak se dotazy zadávané do vyhledávače mění podle ročního období, přičemž následně dokáží tyto informace maximálně zneužít,“ říká Gary Davis, který má na starosti podporu osvěty u Intel Security. „V tomto ohledu je velice důležité, aby si lidé byli vědomi zásad bezpečného vyhledávání na internetu a věděli, jak identifikovat potenciálně riskantní stránky a e-maily. Proto průběžně investujeme to osvětových snah a snažíme se posílit zvyky, které uživatelům zajistí bezpečnou uživatelskou zkušenost s internetem.“

Hlavními body studie jsou:

Dietní reklamy: příliš dobré na to, aby to byla pravda?

61 procent respondentů průzkumu kliklo na reklamní odkaz, který nabízí dietní program. 57 procent respondentů průzkumu by s největší pravděpodobností kliklo na reklamní odkaz slibující dietu před létem. 37 procent respondentů s větší pravděpodobností klikne na reklamní odkaz nebo článek nabízející tipy na dietu, pokud se v reklamě objeví nějaká celebrita.

Myslete, než kliknete

30 procent respondentů průzkumu si zakoupilo výrobek přes reklamní odkaz, aniž by vědělo, zda jde o bezpečnou stránku. Téměř polovina respondentů by s největší pravděpodobností klikla na reklamní odkaz na dietní programy vygenerovaný vyhledávačem Google* (47 procent), přičemž další uvedli, že by klikli na odkazy na Facebooku* (42 procent), webové stránce (31 procent) nebo uvnitř aplikace, kterou už používají (28 procent).

Dávejte pozor, co sdílíte

Mnoho respondentů uvedlo, že jsou ochotni sdílet informace jako e-mailová adresa (65 procent), plné jméno (51 procent) nebo věk (50 procent) na webové stránce nebo u firmy v naději, že se jim podaří dosáhnout vysněné váhy nebo postavy. Přesto 35 procent respondentů neví, jak ověřit, zda je webová stránka bezpečná předtím, než zadají údaje k platbě nebo osobní informace.

Jak se lépe chránit proti kybernetickým útokům zneužívající odkazy na diety

• Klikejte rozvážně. Nabídky ze stránek, které vypadají příliš lákavě. Například reklama „Zbavte se 5 kil za jeden týden“ může být znamením, že byste ke stránce měli přistupovat opatrně. Webové stránky nebo e-maily mohou obsahovat takzvané phishingové odkazy, které vás zavedou na stránku, kde můžete být svedeni poskytnutí svých osobních údajů kybernetickým zločincům nebo si do počítače stáhnete malware.

• Prohlížejte bezpečně. Vyvarujte se falešných webových stránek. Ty se od autentických webových stránek často liší jen nepatrnou změnou v názvu, velmi často se na nich objevují gramatické chyby, překlepy a obrázky v nízkém rozlišení. Pokud jste na nějaké stránce požádáni o osobní informace, důkladně zkontrolujte URL a přesvědčte se, že jde skutečně o stránku, kterou jste chtěli navštívit a nikoli o stránku, která jen předstírá, že je danou stránkou. K ověření použijte nástroje jako třeba McAfee WebAdvisor, které vám pomohou identifikovat rizikové stránky a budou vás varovat, pokud se takovou pokusíte navštívit.

• Používejte silná hesla. Zapomeňte na hesla typu „123321” a namísto toho používejte silná hesla jako „9&4yiw2pyqx#“. Hesla pravidelně měňte a nepoužívejte stejné heslo na všech svých účtech. Pro zlepšení kvality hesel zvažte použití nástroje jménem „password manager“.

• Aktualizujte. Nejlepší bezpečnostní software se aktualizuje automaticky, aby chránil váš počítač. Používejte vždy poslední verzi operačního systému a bezpečnostní záplaty si nechte aktualizovat automaticky. Též zkontrolujte, že máte správný software pro rutinní kontroly.

• Používejte komplexní bezpečnostní řešení. Ochrana všech vašich zařízení komplexním bezpečnostním řešením typu McAfee LiveSafe vám pomůže se ochránit před malwarem a dalšími kybernetickými útoky.

Kde najdete více informací:

Blog Garyho Davise: Pro konverzaci na sociálních médiích použijte #securitydiet

Rovněž můžete navštívit stránku Intel Security Facebook nebo McAfee Security Advice Center, kde najdete informace o nejnovějších hrozbách pro spotřebitele a tipech na bezpečnější život na síti.

Metodologie studie

V dubnu 2016 společnost Intel Security objednala u firmy MSI International globální průzkum mezi 15 000 uživateli ve věku 21 až 54 let, přičemž respondenti měli být rovnoměrně rozvrstveni podle věku a pohlaví.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Korupční kauzu kolem pošty začne soud řešit v polovině května

ČTK , 30. duben 2017 17:00

Obvodní soud pro Prahu 8 se začne 16. května zabývat korupční kauzou, která souvisí se zajištěním be...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn plánuje investice v USA

ČTK , 30. duben 2017 15:00

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn, který je známý také pod názvem Hon Hai Precis...

Více 0 komentářů

O2 zvýšila do března čistý zisk o tři procenta na 1,29 miliardy

ČTK , 30. duben 2017 12:00

Operátor O2 zvýšil v prvním čtvrtletí zisk o tři procenta na 1,29 miliardy korun. Konsolidované výno...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Amazon za čtvrtletí zvýšil tržby i zisk

ČTK , 30. duben 2017 09:00

Čtvrtletní zisk a tržby amerického internetového obchodu Amazon překonaly očekávání. Zisk v prvním k...

Více 0 komentářů

Nintendo hlásí prudký růst tržeb, pomohla nová konzole Switch

ČTK , 29. duben 2017 16:00

Čtvrtletní tržby japonského výrobce videoher Nintendo se díky silné poptávce po nové herní konzoli S...

Více 0 komentářů

Turecko na internetu zablokovalo přístup k Wikipedii

ČTK , 29. duben 2017 13:49

Turecko zablokovalo přístup k Wikipedii - volně přístupné encyklopedii na internetu. Důvodem je obsa...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Microsoftu dík cloudovým službám vzrostl o 28 pct

ČTK , 29. duben 2017 10:00

Čistý zisk amerického softwarového gigantu Microsoft ve třetím čtvrtletí finančního roku meziročně s...

Více 0 komentářů