Kyocera a Janus oslavuje 20 let na českém trhu

02. březen 2012 11:01

Renomovaný dovozce a distributor laserových tiskáren a multifunkčních zařízení Kyocera působí na českém trhu již 20 let. Postupem času rozšířil portfolio svých služeb také o vývoj tiskových řešení a aplikací na míru. V současnosti se díky vlastnímu tiskovému řešení MyQ řadí mezi přední poskytovatele systémů pro správu a automatizaci tiskových procesů. Úspěchy přitom slaví nejen v ČR, ale i ve více než 35 zemích světa.

1992-1997: Janus uvedl značku Kyocera na český trh laserových tiskáren. Společnost byla zaregistrována 20. února 1992. Přestože se celý tým skládal jen z několika rodinných členů, dokázal uspokojit tiskové potřeby náročných a velmi významných klientů, mezi něž patřila například Česká národní banka, Škoda, Středočeská energetická aj. Hlavním prodejním argumentem nově zaváděné značky Kyocera byla její unikátní technologie ECOSYS, založená na komponentách s extrémní odolností, čímž dosahovala a stále dosahuje nejnižších provozních nákladů na tisk. Často se však využíval i originální tiskový jazyk Prescribe, s jehož pomocí bylo možné obohatit tehdejší textové výstupy o grafické prvky, loga, formuláře či nativní tisk čárových kódů, a to bez nutnosti cokoliv měnit v zákazníky používaných aplikacích.

1997-2002: Janus začal růst a ujídat konkurenci prodejní koláče. Původně čistě rodinná firma se začala transformovat v dynamicky se rozvíjející společnost, která se rozrostla přibližně o 20 pracovních pozic. Pro zboží se přestalo jezdit dodávkou a místo garáže se začal používat nově vybudovaný vlastní sklad. Nová marketingová koncepce začala více zviditelňovat výhody značky Kyocera, což záhy přilákalo nové partnery. Prodejní obrat, který se v předešlých letech konstantně pohyboval okolo 20 milionů Kč, začal pravidelně narůstat a postupně se vyšplhal až na 82 milionů Kč. Janus se začal více zabývat vývojem a implementací vlastních tiskových řešení, která v kombinaci s tiskovými produkty Kyocera zvyšovala celkové úspory provozních prostředků a usnadňovala jejich používání. Výsledkem byl například program Barcer pro potisk etiket čárovými kódy, který si oblíbila společnost PVT, nebo tiskové řešení VMB, které vzniklo na přání Ministerstva životního prostředí a jako první české řešení umožňovalo zabezpečit a vyzvednout tiskové úlohy uživatele až po jeho řádné autorizaci osobním kódem.

2002-2007: Janus absolvoval školu života a našel nový směr. Trh se začal měnit, zavedené zvyklosti přestávaly fungovat. Místo očekávaného růstu v nově otevřeném segmentu digitálních kopírek se zpočátku dostavilo spíše zklamání. Poučením do života byl pro Janus i výsledek partnerské spolupráce na novém tiskovém řešení. Vidina náhlého úspěchu a nedostatečné smluvní zajištění projektu podnítilo partnera ke zneužití důvěry pro svůj vlastní prospěch a k odlákání připravovaných zakázek. Souhra několika nezdarů však v roce 2005 motivovala Janus k zásadní proměně. Výsledek nového systému řízení, decentralizace kompetencí a vyjasnění prodejních strategií se dostavil hned v následujícím roce, kdy se zdvojnásobil počet prodaných kopírek a celkový prodejní obrat narostl o 40%. Pětiletí bylo nakonec uzavřeno obratem 165 milionů Kč.

2007-2012: Janus dokončil MyQ a vyrazil s ním do světa. Patnáct let pečlivého naslouchání potřebám zákazníků a partnerů vyústilo v uvedení nového tiskového řešení MyQ. Systém byl původně zaměřený na zabezpečení tisku a snížení tiskových nákladů a svou jednoduchostí a neodolatelnou cenou mířil do konkurencí opomíjeného segmentu malých a středních firem. Během několika let si získal velkou oblibu i v zahraničí, což vedlo k založení již několika poboček. Nyní se úspěšně prodává ve více než 35 zemích a dokáže uspokojit i ty nejnáročnější potřeby velkých korporací. Jako jediný systém v ČR existuje také ve verzi Free, což zaručuje okamžitou úsporu nákladů bez spekulativní výše počátečních investic. Pětapadesátičlenný tým si ke svým 20. narozeninám nemohl přát lepší projev důvěry a uznání od svých zákazníků a partnerů než prolomení ročního obratu 200 milionů Kč. Janus za vše hodlá v roce 2012 náležitě poděkovat řadou zásadních novinek, které zatím na českém i zahraničním trhu nemají obdobu.

Za celou dobu působení společnosti Janus se ve vedení vystřídali 3 členové z rodu Janušů – zakladatel Karel Januš, jeho bratr Petr Januš a syn Martin Januš.


RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů