Kyocera a Janus oslavuje 20 let na českém trhu

02. březen 2012 11:01

Renomovaný dovozce a distributor laserových tiskáren a multifunkčních zařízení Kyocera působí na českém trhu již 20 let. Postupem času rozšířil portfolio svých služeb také o vývoj tiskových řešení a aplikací na míru. V současnosti se díky vlastnímu tiskovému řešení MyQ řadí mezi přední poskytovatele systémů pro správu a automatizaci tiskových procesů. Úspěchy přitom slaví nejen v ČR, ale i ve více než 35 zemích světa.

1992-1997: Janus uvedl značku Kyocera na český trh laserových tiskáren. Společnost byla zaregistrována 20. února 1992. Přestože se celý tým skládal jen z několika rodinných členů, dokázal uspokojit tiskové potřeby náročných a velmi významných klientů, mezi něž patřila například Česká národní banka, Škoda, Středočeská energetická aj. Hlavním prodejním argumentem nově zaváděné značky Kyocera byla její unikátní technologie ECOSYS, založená na komponentách s extrémní odolností, čímž dosahovala a stále dosahuje nejnižších provozních nákladů na tisk. Často se však využíval i originální tiskový jazyk Prescribe, s jehož pomocí bylo možné obohatit tehdejší textové výstupy o grafické prvky, loga, formuláře či nativní tisk čárových kódů, a to bez nutnosti cokoliv měnit v zákazníky používaných aplikacích.

1997-2002: Janus začal růst a ujídat konkurenci prodejní koláče. Původně čistě rodinná firma se začala transformovat v dynamicky se rozvíjející společnost, která se rozrostla přibližně o 20 pracovních pozic. Pro zboží se přestalo jezdit dodávkou a místo garáže se začal používat nově vybudovaný vlastní sklad. Nová marketingová koncepce začala více zviditelňovat výhody značky Kyocera, což záhy přilákalo nové partnery. Prodejní obrat, který se v předešlých letech konstantně pohyboval okolo 20 milionů Kč, začal pravidelně narůstat a postupně se vyšplhal až na 82 milionů Kč. Janus se začal více zabývat vývojem a implementací vlastních tiskových řešení, která v kombinaci s tiskovými produkty Kyocera zvyšovala celkové úspory provozních prostředků a usnadňovala jejich používání. Výsledkem byl například program Barcer pro potisk etiket čárovými kódy, který si oblíbila společnost PVT, nebo tiskové řešení VMB, které vzniklo na přání Ministerstva životního prostředí a jako první české řešení umožňovalo zabezpečit a vyzvednout tiskové úlohy uživatele až po jeho řádné autorizaci osobním kódem.

2002-2007: Janus absolvoval školu života a našel nový směr. Trh se začal měnit, zavedené zvyklosti přestávaly fungovat. Místo očekávaného růstu v nově otevřeném segmentu digitálních kopírek se zpočátku dostavilo spíše zklamání. Poučením do života byl pro Janus i výsledek partnerské spolupráce na novém tiskovém řešení. Vidina náhlého úspěchu a nedostatečné smluvní zajištění projektu podnítilo partnera ke zneužití důvěry pro svůj vlastní prospěch a k odlákání připravovaných zakázek. Souhra několika nezdarů však v roce 2005 motivovala Janus k zásadní proměně. Výsledek nového systému řízení, decentralizace kompetencí a vyjasnění prodejních strategií se dostavil hned v následujícím roce, kdy se zdvojnásobil počet prodaných kopírek a celkový prodejní obrat narostl o 40%. Pětiletí bylo nakonec uzavřeno obratem 165 milionů Kč.

2007-2012: Janus dokončil MyQ a vyrazil s ním do světa. Patnáct let pečlivého naslouchání potřebám zákazníků a partnerů vyústilo v uvedení nového tiskového řešení MyQ. Systém byl původně zaměřený na zabezpečení tisku a snížení tiskových nákladů a svou jednoduchostí a neodolatelnou cenou mířil do konkurencí opomíjeného segmentu malých a středních firem. Během několika let si získal velkou oblibu i v zahraničí, což vedlo k založení již několika poboček. Nyní se úspěšně prodává ve více než 35 zemích a dokáže uspokojit i ty nejnáročnější potřeby velkých korporací. Jako jediný systém v ČR existuje také ve verzi Free, což zaručuje okamžitou úsporu nákladů bez spekulativní výše počátečních investic. Pětapadesátičlenný tým si ke svým 20. narozeninám nemohl přát lepší projev důvěry a uznání od svých zákazníků a partnerů než prolomení ročního obratu 200 milionů Kč. Janus za vše hodlá v roce 2012 náležitě poděkovat řadou zásadních novinek, které zatím na českém i zahraničním trhu nemají obdobu.

Za celou dobu působení společnosti Janus se ve vedení vystřídali 3 členové z rodu Janušů – zakladatel Karel Januš, jeho bratr Petr Januš a syn Martin Januš.


RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Seznam loni zvýšil čistý zisk o 9 % na 1,1 miliardy Kč

ČTK , 18. říjen 2017 10:00

Největší podíl na tržbách měly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. ...

Více 0 komentářů

Dopravní podnik spustil v 6 stanicích metra wi-fi připojení k internetu

ČTK , 18. říjen 2017 08:00

Ve stanicích je rozmístěno 75 vysílačů a dodavatelská firma musela vybudovat veškerou infrastrukturu...

Více 0 komentářů

Digitální kancelář

Intexx, 18. říjen 2017 08:00

Ať už na intranetu, extranetu nebo na sociální platformě – vytvořte si s Intrexxem snadno a na míru ...

Více

Starší zprávičky

Microsoft uvolnil Fall Creators Update Windows 10

Pavel Houser , 17. říjen 2017 19:02

Smíšená realita, komfort pro e-knihy, ochrana před ransonmwarem a efektivnější propojení PC se smart...

Více 0 komentářů

Vůz bez řidiče Link & Go jezdil v Plzni, ve středu se chystá do Prahy

ČTK , 17. říjen 2017 17:49

Vůz Link & Go je pro inženýry vzor, který už je odzkoušený a funguje jako prototyp....

Více 0 komentářů

Závažná chyba v protokolu WPA2 (aktualizace)

ČTK , Pavel Houser , 17. říjen 2017 16:25

Odborníci z univerzity v belgické Lovani odhalili závažnou chybu ohrožující bezpečnost internetového...

Více 0 komentářů

Nová zero day zranitelnost v Adobe Flash

Pavel Houser , 17. říjen 2017 14:04

Po úspěšném zneužití zranitelnosti dojde k nainstalování malwaru FinSpy....

Více 0 komentářů