Opuštěné košíky připravují české e-shopy o miliardy

16. březen 2016 09:00 0 komentářů

Více než dvě třetiny online nakupujících nedokončí svůj nákup a zanechají po sobě tzv. opuštěný košík, tedy nedokončenou objednávku. Část z nich přitom lze vhodnými postupy dotáhnout do úspěšného konce, což může v celkovém objemu českého e-komerce trhu znamenat příležitost k navýšení prodejů až o miliardové částky.

„Celosvětové statistiky Baymard Institute ukazují, že 68,63 % zákazníků nedokončí nákup, přičemž z tohoto množství nejméně 8 % po upozornění na opuštěný košík tuto transakci úspěšně dokončí,“ říká Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz, kde se specializují na inteligentní e-mail marketing. „Situace v ČR je stejná, po vložení zboží do košíku pouze třetina zákazníků transakci úspěšně dokončí. Zbylé dvě třetiny představují velkou příležitost, která může zvýšit prodeje e-shopů i o desítky procent.“ Pomoci přitom dokáží moderní technologie v čele se systémy pro tvorbu inteligentních e-mailových newsletterů, které umí zákazníkům zasílat personalizovanou nabídku. V případě zákazníků, kteří zanechali opuštěný nákupní košík, dokáží cíleně zaslat upozornění, které obsahuje nějaký další motivační benefit. Tím nemusí být nutně sleva, ale například dodatečné informace, recenze, doprava zdarma či jiné výhody. Dle Vladana Hejnice v takovém případě vzroste konverzní poměr o polovinu. „Obecně platí, že čím dříve je uživatel na opuštěný košík upozorněn, tím je to z hlediska dokončení objednávky lépe. Nejúčinnější je doba do 24 hodin, naše e-mailingové systémy to však již dokáží zařídit za pouhých 90 minut po opuštění nákupního košíku,“ komentuje Vladan Hejnic.

Podle údajů APEK a Heureka.cz utratili v roce 2015 Češi v internetových obchodech 81 miliard korun. Ve své podstatě se jedná o onu třetinu košíků, které byly dokončeny. „Znamená to tedy, že 8mi procentní potenciál představuje 6,48 miliard, které zatím leží na stole. Kdo bude umět pracovat se zákazníkem, který košík opustil, má šanci si z této hromádky uloupnout něco pro sebe,“ říká Vladan Hejnic. Inteligentní e-mailingové technologie, které celý proces e-mailingu i zpětného oslovení zákazníků s opuštěným košíkem personalizují a automatizují, jsou přitom vhodné prakticky pro každý e-shop, bez ohledu na zaměření či velikost. Kvalitní a automatizovaná komunikace se zákazníkem nejenže pomáhá růst, ale přispívá i k budování značky a loajality klientů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Nintendo hlásí prudký růst tržeb, pomohla nová konzole Switch

ČTK , 29. duben 2017 16:00

Čtvrtletní tržby japonského výrobce videoher Nintendo se díky silné poptávce po nové herní konzoli S...

Více 0 komentářů

Turecko na internetu zablokovalo přístupu k Wikipedii

ČTK , 29. duben 2017 13:49

Turecko zablokovalo přístup k Wikipedii - volně přístupné encyklopedii na internetu. Podle zahraničn...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Microsoftu dík cloudovým službám vzrostl o 28 pct

ČTK , 29. duben 2017 10:00

Čistý zisk amerického softwarového gigantu Microsoft ve třetím čtvrtletí finančního roku meziročně s...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čtvrtletní zisk a tržby majitele Googlu výrazně vzrostly

ČTK , 28. duben 2017 15:00

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového gigantu Google, v prvním ...

Více 0 komentářů

Bývalí manažeři Olympusu mají zaplatit miliardy za účetní podvod

ČTK , 28. duben 2017 14:00

Skupina bývalých vedoucích pracovníků japonské společnosti Olympus musí firmě zaplatit odškodné 58,8...

Více 0 komentářů

Soud v Ostravě poslal počítačového hackera na 6,5 roku do vězení

ČTK , 28. duben 2017 10:30

Na 6,5 let poslal dnes Krajský soud v Ostravě do vězení počítačového hackera Lumíra Heriče. Podle ro...

Více 0 komentářů

Digitální transformace a IoT mění české výrobní společnosti

Pavel Houser , 28. duben 2017 09:00

Často více než 10 let staré ERP systémy nebývají s novými technologiemi kompatibilní....

Více 0 komentářů