Personalizovaný e-mailing roste stoprocentním tempem

06. duben 2016 16:00 0 komentářů

Systémy pro inteligentní e-mailing využívají české firmy již od roku 2013, nyní však nastává jejich boom. Dle statistik společnosti VIVmail.cz dnes automatizované e-mailingové kampaně využívá zhruba 300 velkých českých e-shopů a v roce 2016 se očekává zhruba stoprocentní růst. Pokrok se týká i samotných technologií. Kromě pokročilé automatizace a personalizace patří k trendům i tzv. uvítací kampaně, díky nimž lze dosáhnout až 20 % konverzního poměru, anebo technologie STO, která dokáže zajistit optimální načasování rozeslání obchodního sdělení každému jednotlivému příjemci.

Společnost VIVmail.cz, největší český specialista na inteligentní e-mailing, rostla v uplynulém roce více než stoprocentním tempem. Důvodem je stoupající zájem českých e-shopů komunikovat se svými zákazníky personalizovaně. „E-mail marketing se za poslední dva roky výrazně změnil. Výkonnost běžného e-mailingu šla rapidně dolů a zadavatelé pochopili, že s tím musí něco udělat. Proto začali investovat do technologií, aby dokázali odesílat personalizované a časově optimalizované e-maily,“ říká Vladan Hejnic, ředitel firmy VIVmail.cz.

Zákazníky společnosti VIVmail.cz se nejčastěji stávají online obchodníci, kterým propadne obrat ze standardního e-mailingu na 10-15 %. Nasazením moderních technologií mohou dosáhnout až na několika násobné zlepšení. „Například jeden z našich klientů – střední e-shop s ročním obratem 250 milionů korun – si jen díky časové optimalizaci a pročištění databáze navýšil obrat z e-mailingu o 50 %. Jinému našemu zákazníkovi zase pomohla optimalizace a automatizace navýšit obrat z e-mailingu až pětinásobně,“ přibližuje Vladan Hejnic.

Systémy pro inteligentní e-mailing umí e-mailové kampaně nejen automatizovat a ušetřit marketérům čas v řádu desítek hodin, ale i personalizovat. Přes technologie lze totiž sledovat, co přesně si uživatel v e-shopu prohlíží, kolik na daném produktu stráví času, a podle toho uzpůsobit nabídku v e-mailovém newsletteru. K novým trendům, které se začínají prosazovat, pak patří i tzv. uvítací kampaně anebo časová optimalizace rozesílek.

Uvítací kampaní zasáhne internetový obchod na svém webu až 10 % návštěvníků. Podle statistik VIVmail.cz dosahuje konverzního poměru až 20 %, což znamená, že pětinu oslovených zákazníků dovede k objednávce. „Zbylých 80 % kontaktů pak putuje do databáze, díky čemuž se buduje silná prodejní základna,“ vysvětluje Vladan Hejnic a dodává: „Uvítací proces však neslouží jen k zápisu do databáze. Díky prokliku z potvrzovacího e-mailu je možné přidělit zákazníkovi cookies, a sledovat tak jeho chování v e-mailu a na webu do budoucna.“ Na podobném principu mohou fungovat i další kampaně, například navigace na nejbližší prodejnu, opuštěný košík, upselling, opakované nákupy, remarketing, hodnocení k výrobkům, svátky, narozeniny, výročí, věrnostní programy, reaktivační kampaně, transakční e-mailing či napojení na SMS.

Technologie STO (send time optimization) zase dokáže statisticky vyhodnotit otevírání newsletterů a na základě toho odeslat e-mail přesně ve chvíli, kdy jej zákazník nejpravděpodobněji přečte.

Všechny tyto trendy shrne 4. e-mailingová konference, která se uskuteční 28. dubna v Praze. „Jedná se již o čtvrtý ročník jediné české konference zabývající se výlučně e-mail marketingem. Kdo chce proniknout do tajů vysokých Open Rate a Click Rate, odhalit význam tolik skloňovaných slov jako segmentace, personalizace či automatizace, nemůžete si tuto akci s přednáškami od uznávaných odborníků nechat ujít,“ říká Vladan Hejnic s tím, že více informací se mohou zájemci dozvědět na webu www.emailingkonference.cz, který bude s blížícím se termínem průběžně doplňován o další novinky. Generálním partnerem konference je společnost IBM, která v rámci řešení IBM Marketing Cloud poskytuje e-mailingovou platformu Silverpop.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů

Arbes převzal slovenský Finamis a posiluje v oblasti řešení pro kapitálové trhy

ITBiz.cz , 18. duben 2018 16:30

Arbes Technologies za nezveřejněnou sumu získala majoritní podíl ve slovenské společnosti Finamis, k...

Více 0 komentářů