Personalizovaný e-mailing roste stoprocentním tempem

06. duben 2016 16:00 0 komentářů

Systémy pro inteligentní e-mailing využívají české firmy již od roku 2013, nyní však nastává jejich boom. Dle statistik společnosti VIVmail.cz dnes automatizované e-mailingové kampaně využívá zhruba 300 velkých českých e-shopů a v roce 2016 se očekává zhruba stoprocentní růst. Pokrok se týká i samotných technologií. Kromě pokročilé automatizace a personalizace patří k trendům i tzv. uvítací kampaně, díky nimž lze dosáhnout až 20 % konverzního poměru, anebo technologie STO, která dokáže zajistit optimální načasování rozeslání obchodního sdělení každému jednotlivému příjemci.

Společnost VIVmail.cz, největší český specialista na inteligentní e-mailing, rostla v uplynulém roce více než stoprocentním tempem. Důvodem je stoupající zájem českých e-shopů komunikovat se svými zákazníky personalizovaně. „E-mail marketing se za poslední dva roky výrazně změnil. Výkonnost běžného e-mailingu šla rapidně dolů a zadavatelé pochopili, že s tím musí něco udělat. Proto začali investovat do technologií, aby dokázali odesílat personalizované a časově optimalizované e-maily,“ říká Vladan Hejnic, ředitel firmy VIVmail.cz.

Zákazníky společnosti VIVmail.cz se nejčastěji stávají online obchodníci, kterým propadne obrat ze standardního e-mailingu na 10-15 %. Nasazením moderních technologií mohou dosáhnout až na několika násobné zlepšení. „Například jeden z našich klientů – střední e-shop s ročním obratem 250 milionů korun – si jen díky časové optimalizaci a pročištění databáze navýšil obrat z e-mailingu o 50 %. Jinému našemu zákazníkovi zase pomohla optimalizace a automatizace navýšit obrat z e-mailingu až pětinásobně,“ přibližuje Vladan Hejnic.

Systémy pro inteligentní e-mailing umí e-mailové kampaně nejen automatizovat a ušetřit marketérům čas v řádu desítek hodin, ale i personalizovat. Přes technologie lze totiž sledovat, co přesně si uživatel v e-shopu prohlíží, kolik na daném produktu stráví času, a podle toho uzpůsobit nabídku v e-mailovém newsletteru. K novým trendům, které se začínají prosazovat, pak patří i tzv. uvítací kampaně anebo časová optimalizace rozesílek.

Uvítací kampaní zasáhne internetový obchod na svém webu až 10 % návštěvníků. Podle statistik VIVmail.cz dosahuje konverzního poměru až 20 %, což znamená, že pětinu oslovených zákazníků dovede k objednávce. „Zbylých 80 % kontaktů pak putuje do databáze, díky čemuž se buduje silná prodejní základna,“ vysvětluje Vladan Hejnic a dodává: „Uvítací proces však neslouží jen k zápisu do databáze. Díky prokliku z potvrzovacího e-mailu je možné přidělit zákazníkovi cookies, a sledovat tak jeho chování v e-mailu a na webu do budoucna.“ Na podobném principu mohou fungovat i další kampaně, například navigace na nejbližší prodejnu, opuštěný košík, upselling, opakované nákupy, remarketing, hodnocení k výrobkům, svátky, narozeniny, výročí, věrnostní programy, reaktivační kampaně, transakční e-mailing či napojení na SMS.

Technologie STO (send time optimization) zase dokáže statisticky vyhodnotit otevírání newsletterů a na základě toho odeslat e-mail přesně ve chvíli, kdy jej zákazník nejpravděpodobněji přečte.

Všechny tyto trendy shrne 4. e-mailingová konference, která se uskuteční 28. dubna v Praze. „Jedná se již o čtvrtý ročník jediné české konference zabývající se výlučně e-mail marketingem. Kdo chce proniknout do tajů vysokých Open Rate a Click Rate, odhalit význam tolik skloňovaných slov jako segmentace, personalizace či automatizace, nemůžete si tuto akci s přednáškami od uznávaných odborníků nechat ujít,“ říká Vladan Hejnic s tím, že více informací se mohou zájemci dozvědět na webu www.emailingkonference.cz, který bude s blížícím se termínem průběžně doplňován o další novinky. Generálním partnerem konference je společnost IBM, která v rámci řešení IBM Marketing Cloud poskytuje e-mailingovou platformu Silverpop.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

JIC investuje do spin-offu z CEITEC VUT z oblasti elektronové mikroskopie

Pavel Houser , 25. duben 2017 08:00

Jihomoravské inovační centrum věří, že trh s nanotechnologiemi poroste. Proto investuje do firmy Nen...

Více 0 komentářů

EK prý zvažuje legislativní kroky v boji proti projevům nenávisti

ČTK , 24. duben 2017 16:00

Evropská komise zvažuje legislativní kroky k harmonizaci metod, kterými internetové platformy jako F...

Více 2 komentářů

Rusko prý špehovalo e-maily příslušníků dánské armády

ČTK , 24. duben 2017 14:00

Rusko pomocí skupiny hackerů proniklo do systémů dánské armády a v letech 2015 a 2016 mělo přístup k...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Philipsu vzrostl čtvrtletní zisk o 18 %, překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2017 11:43

Nizozemskému výrobci elektroniky Philips se zvýšil čtvrtletní zisk o 18 procent na 442 milionů eur (...

Více 0 komentářů

Baterie se vozí loděmi, jsou kvůli tomu dražší?

Pavel Houser , 24. duben 2017 10:47

Dříve byly akumulátory přepravovány jako běžné zásilky, před 5 lety ale byly přeřazeny do kategorie ...

Více 2 komentářů

FabLab: brněnská dílna pro start-upy i technické nadšence

Pavel Houser , 23. duben 2017 09:00

3D dílna nabízí např. laserovou řezačku, 3D tiskárny a 3D skener. FabLab Brno je součástí celosvětov...

Více 0 komentářů

3 % Čechů již byla okradena při platbách online

Pavel Houser , 22. duben 2017 12:00

Ve většině případů šlo o částku do 5 000 Kč....

Více 0 komentářů