Průzkum: 77 % zaměstnanců v e-commerce vidí v oboru budoucnost, firmy plánují nabírat další zaměstnance

02. červen 2015 09:30 0 komentářů

Česká republika se s počtem 37 000 e-shopů řadí mezi evropské e-commerce velmoci. Díky tomu na českém pracovním trhu vzniká poptávka po dalších online specialistech, a tedy i velká spousta nových pracovních příležitostí.

Z průzkumu společnosti Online People, která se zabývá vyhledáváním odborníků v oblasti e-commerce, vyplývá, že podle 77 % dotázaných zaměstnanců má obor budoucnost. Stejně tak to vidí i zaměstnavatelé – 47 % z nich plánuje letos nabírat nové lidi.

Podle výsledků, které průzkum společnosti Online People přinesl, se v loňském roce zvýšil plat pracovníkům v oblasti e-commerce o 45 %. V roce 2015 očekává jeho další navýšení 61 % zaměstnanců, přičemž největší očekávání mají právě ti, kterým se v roce 2014 již navýšil (74 %).

Zaměstnanci nejvíce oceňují, pokud jim firma umožní vzít si home office (pracovat z domova) či mít pružnou pracovní dobu. 39 % firem pak plánuje letos využívat externisty. Formát klasických pracovních poměrů se významně rozvolňuje ve prospěch freelancerů (nezávislých specialistů) – ty v současnosti využívá již 89 % českých e-commerce firem.

Lidé do 30 let již nestojí jen o klasické benefity typu stravenek. Mnohem více je zajímá to, co jim konkrétní projekt přinese, hledají výzvy a nové zkušenosti,” vysvětluje Pavlína Zábojníková, partner ve společnosti Online People a dodává: „Většina firem v oblasti e-commerce také hodnotí své zaměstnance na základě jejich výkonu a netrvá na dodržování klasické pracovní doby, což vyhovuje oběma stranám.

94 % zaměstnanců uvedlo, se vzdělává samostudiem, jehož zdrojem jsou nejčastěji zkušenosti ostatních kolegů na českých nebo zahraničních blozích, dále odborná literatura a také vzdělávací akce pro veřejnost v rámci oboru. Zajímavé je, že ačkoliv si sami zaměstnanci myslí, že jejich samovzdělávání je dostatečné, zaměstnavatelé mají opačný názor. Více než polovina z nich pak hradí zaměstnancům externí školení.

Ve firmách jsou využíváni nejvíce konzultanti a marketingoví specialisté (70 %), dále grafici a kodéři (50 %) a PPC specialisté (40 %). Stěžejními faktory platového ohodnocení jsou v této oblasti doba praxe a zkušenosti, v důsledku to potom znamená, že pracovník na „seniorské“ (praxe 5 let a více) pozici si může vydělat dvakrát až třikrát více než junior. Finanční ohodnocení (hrubá mzda) při nástupu na konkrétní pozice e-commerce je potom v průměru následující:

  • Emailing specialista – nástup 18 000 Kč, senior kolem 45 000 Kč
  • PPC specialista – nástup 17 500 Kč, senior 39 000 Kč
  • SEO specialista – nástup 17 500 Kč, senior 36 500 Kč
  • Marketing manager/Ecommerce manager– nástup 24 000 Kč, senior 43 000 Kč

Již po třech měsících má však zaměstnanec možnost dosáhnout vyšší mzdy díky bonusům.

V roce 2015 plánuje zlepšení pracovních podmínek 32 % dotázaných firem. Konkrétně to znamená například stěhování do modernějších kanceláří či přestavba stávajících, porady na čerstvém vzduchu či zavedení již zmíněné pružné pracovní doby.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů

Spíše než nové zákony k Airbnb je třeba zlepšit výběr daní

ČTK , 21. září 2017 13:00

Airbnb se svými službami v Praze už vyrovnala objemu obchodu klasických ubytovacích zařízení....

Více 0 komentářů

Potvrzeno: Google opravdu kupuje HTC

ČTK , 21. září 2017 11:25

Dnes je HTC v žebříčku světových prodejů smartphonů na necelém procentu. Někteří analytici proto pří...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Oracle představil novou cenovou politiku pro cloud

Pavel Houser , 21. září 2017 09:52

Až dosud se při přechodu na cloud PaaS nedaly využít dosavadní investice do licencí softwaru v režim...

Více 0 komentářů

Toshiba chce prodat čipovou divizi fondu Bain

ČTK , 21. září 2017 09:00

Ještě v úterý se zdálo, že favoritem je konsorcium vedené společností Western Digital....

Více 0 komentářů

Amazon chystá chytré brýle, první vlastní nositelnou elektroniku

ČTK , 21. září 2017 08:00

Společnost chystá i rozšíření svého systému SmartHome......

Více 0 komentářů

Google prý chce koupit HTC

ČTK , 20. září 2017 19:18

Společnost dnes tchajwanské burze cenných papírů oznámila, že pozastavuje obchody svými akciemi....

Více 0 komentářů