Průzkum: 77 % zaměstnanců v e-commerce vidí v oboru budoucnost, firmy plánují nabírat další zaměstnance

02. červen 2015 09:30 0 komentářů

Česká republika se s počtem 37 000 e-shopů řadí mezi evropské e-commerce velmoci. Díky tomu na českém pracovním trhu vzniká poptávka po dalších online specialistech, a tedy i velká spousta nových pracovních příležitostí.

Z průzkumu společnosti Online People, která se zabývá vyhledáváním odborníků v oblasti e-commerce, vyplývá, že podle 77 % dotázaných zaměstnanců má obor budoucnost. Stejně tak to vidí i zaměstnavatelé – 47 % z nich plánuje letos nabírat nové lidi.

Podle výsledků, které průzkum společnosti Online People přinesl, se v loňském roce zvýšil plat pracovníkům v oblasti e-commerce o 45 %. V roce 2015 očekává jeho další navýšení 61 % zaměstnanců, přičemž největší očekávání mají právě ti, kterým se v roce 2014 již navýšil (74 %).

Zaměstnanci nejvíce oceňují, pokud jim firma umožní vzít si home office (pracovat z domova) či mít pružnou pracovní dobu. 39 % firem pak plánuje letos využívat externisty. Formát klasických pracovních poměrů se významně rozvolňuje ve prospěch freelancerů (nezávislých specialistů) – ty v současnosti využívá již 89 % českých e-commerce firem.

Lidé do 30 let již nestojí jen o klasické benefity typu stravenek. Mnohem více je zajímá to, co jim konkrétní projekt přinese, hledají výzvy a nové zkušenosti,” vysvětluje Pavlína Zábojníková, partner ve společnosti Online People a dodává: „Většina firem v oblasti e-commerce také hodnotí své zaměstnance na základě jejich výkonu a netrvá na dodržování klasické pracovní doby, což vyhovuje oběma stranám.

94 % zaměstnanců uvedlo, se vzdělává samostudiem, jehož zdrojem jsou nejčastěji zkušenosti ostatních kolegů na českých nebo zahraničních blozích, dále odborná literatura a také vzdělávací akce pro veřejnost v rámci oboru. Zajímavé je, že ačkoliv si sami zaměstnanci myslí, že jejich samovzdělávání je dostatečné, zaměstnavatelé mají opačný názor. Více než polovina z nich pak hradí zaměstnancům externí školení.

Ve firmách jsou využíváni nejvíce konzultanti a marketingoví specialisté (70 %), dále grafici a kodéři (50 %) a PPC specialisté (40 %). Stěžejními faktory platového ohodnocení jsou v této oblasti doba praxe a zkušenosti, v důsledku to potom znamená, že pracovník na „seniorské“ (praxe 5 let a více) pozici si může vydělat dvakrát až třikrát více než junior. Finanční ohodnocení (hrubá mzda) při nástupu na konkrétní pozice e-commerce je potom v průměru následující:

  • Emailing specialista – nástup 18 000 Kč, senior kolem 45 000 Kč
  • PPC specialista – nástup 17 500 Kč, senior 39 000 Kč
  • SEO specialista – nástup 17 500 Kč, senior 36 500 Kč
  • Marketing manager/Ecommerce manager– nástup 24 000 Kč, senior 43 000 Kč

Již po třech měsících má však zaměstnanec možnost dosáhnout vyšší mzdy díky bonusům.

V roce 2015 plánuje zlepšení pracovních podmínek 32 % dotázaných firem. Konkrétně to znamená například stěhování do modernějších kanceláří či přestavba stávajících, porady na čerstvém vzduchu či zavedení již zmíněné pružné pracovní doby.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 0 komentářů

Tuzemské banky útok trojského koně nezaznamenaly

ČTK , 22. listopad 2017 09:00

Banky ČSOB, Sberbank a Air Bank nezaznamenaly útok trojského koně BankBot na své aplikace mobilního ...

Více 0 komentářů

ODS chce otevřít diskusi o zavedení elektronických voleb

ČTK , 22. listopad 2017 08:00

Komisaři by také např. už při vkládání výsledků měli kontrolovat, zda na lístcích není nějaký abnorm...

Více 0 komentářů