Průzkum Kasa.cz: prodejci mají stále co zlepšovat

16. září 2011 15:22 0 komentářů

Největší slabinou českých nákupních center i eshopů je kvalita služeb a péče o zákazníky. Vyplývá to z průzkumu, který letos v září provedl přední český nákupní portál Kasa.cz s cílem zjistit nákupní preference zákazníků a jejich zkušenosti s nakupováním v internetových obchodech i velkých kamenných centrech. Průzkumu se zúčastnilo téměř 3000 respondentů z celé České republiky.

I přesto, že výborné (36 %) či dobré (59 %) zkušenosti s nákupy na českém internetu mělo 95 procent nakupujících a vyloženě špatné méně než 1 procento, mají internetoví prodejci stále co zlepšovat. Průzkum ukázal, že za největší slabinu českých eshopů považují zákazníci služby a péči o zákazníky (59 %). Druhou nejčastěji zmiňovanou slabinou je překvapivě šíře nabídky (21 %), třetí pak vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %).

Ve srovnání se zkušenostmi zákazníků s velkými kamennými obchodními centry vychází však internetoví prodejci stále lépe. Výborné zkušenosti s nákupy v těchto podnicích má pouze 12 procent respondentů, dobré 59 procent a spíše špatné či špatné celých 29 procent. Za největší slabiny českých nákupních center považuje téměř polovina dotázaných péči o zákazníky, čtvrtina vzdálenost od bydliště a osmina šíři nabídky či nevýhodné ceny.

„Vhledem k tomu, že zákazníci hodnotili všechny možnosti internetového nakupování, tedy i aukční či inzertní portály, kde službám není věnován téměř žádný prostor, je pochopitelné, že nespokojenost s mírou péče o zákazníky dosahuje v průměru tak vysokých procent,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. Z průzkumu totiž vychází, že v oblasti péče o zákazníky a služby mají respondenti nejhorší zkušenosti právě u aukčních a inzertních portálů (43 %) a malých internetových obchodů (37 %), méně pak u serverů hromadného nakupování (14 %) a nejméně u velkých multisortimentních eshopů (6 %).

„Péče o zákazníka je dlouhodobě naší prioritou. Zavádíme stále nové služby, které mají zaručit jeho maximální pohodlí. Vedle komfortní dopravy nebo možnosti osobního odběru bez vystoupení z vozidla je to například i vstřícná firemní politika v oblasti reklamací či odstoupení od smlouvy. Zboží reklamované do 30ti dní od zakoupení automaticky řešíme výměnou za nový kus a možnost odstoupení od smlouvy, neboli vrácení zboží, jsme protáhli na nadstandardních 30 dní a umožnili i právnickým osobám,“ dodala Jitka Součková.

Na českých internetových portálech zákazníci nejčastěji nakupují z důvodu výhodných cen (41 %), za velké pozitivum považují i pohodlí nákupu a dopravu až do domu (39 %). Jen 18 procent dotázaných na internetu nakupuje z důvodu šíře nabídky. Ta figuruje především mezi nejčastěji zmiňovanými benefity nákupních center. K těm patří i pohodlí a vzdálenost od bydliště, což vyzdvihuje celá třetina respondentů. Nejméně často v souvislosti s obchodními centry zákazníci oceňují výhodné ceny (pětina dotázaných).

Internetový obchod si většina zákazníků volí podle zkušeností a referencí (69 %), pětina nakupuje tam, kde mu nabídnou nejvýhodnější cenu, 6 procent podle šíře nabídky služeb a péče o zákazníky a 5 procent podle šíře sortimentu. Kamenné nákupní centrum si zákazníci vybírají především podle vzdálenosti od bydliště (51 %), měně pak dle zkušeností či referencí (15 %) či podle šíře sortimentu (14 %).


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů