Průzkum Kasa.cz: prodejci mají stále co zlepšovat

16. září 2011 15:22 0 komentářů

Největší slabinou českých nákupních center i eshopů je kvalita služeb a péče o zákazníky. Vyplývá to z průzkumu, který letos v září provedl přední český nákupní portál Kasa.cz s cílem zjistit nákupní preference zákazníků a jejich zkušenosti s nakupováním v internetových obchodech i velkých kamenných centrech. Průzkumu se zúčastnilo téměř 3000 respondentů z celé České republiky.

I přesto, že výborné (36 %) či dobré (59 %) zkušenosti s nákupy na českém internetu mělo 95 procent nakupujících a vyloženě špatné méně než 1 procento, mají internetoví prodejci stále co zlepšovat. Průzkum ukázal, že za největší slabinu českých eshopů považují zákazníci služby a péči o zákazníky (59 %). Druhou nejčastěji zmiňovanou slabinou je překvapivě šíře nabídky (21 %), třetí pak vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %).

Ve srovnání se zkušenostmi zákazníků s velkými kamennými obchodními centry vychází však internetoví prodejci stále lépe. Výborné zkušenosti s nákupy v těchto podnicích má pouze 12 procent respondentů, dobré 59 procent a spíše špatné či špatné celých 29 procent. Za největší slabiny českých nákupních center považuje téměř polovina dotázaných péči o zákazníky, čtvrtina vzdálenost od bydliště a osmina šíři nabídky či nevýhodné ceny.

„Vhledem k tomu, že zákazníci hodnotili všechny možnosti internetového nakupování, tedy i aukční či inzertní portály, kde službám není věnován téměř žádný prostor, je pochopitelné, že nespokojenost s mírou péče o zákazníky dosahuje v průměru tak vysokých procent,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. Z průzkumu totiž vychází, že v oblasti péče o zákazníky a služby mají respondenti nejhorší zkušenosti právě u aukčních a inzertních portálů (43 %) a malých internetových obchodů (37 %), méně pak u serverů hromadného nakupování (14 %) a nejméně u velkých multisortimentních eshopů (6 %).

„Péče o zákazníka je dlouhodobě naší prioritou. Zavádíme stále nové služby, které mají zaručit jeho maximální pohodlí. Vedle komfortní dopravy nebo možnosti osobního odběru bez vystoupení z vozidla je to například i vstřícná firemní politika v oblasti reklamací či odstoupení od smlouvy. Zboží reklamované do 30ti dní od zakoupení automaticky řešíme výměnou za nový kus a možnost odstoupení od smlouvy, neboli vrácení zboží, jsme protáhli na nadstandardních 30 dní a umožnili i právnickým osobám,“ dodala Jitka Součková.

Na českých internetových portálech zákazníci nejčastěji nakupují z důvodu výhodných cen (41 %), za velké pozitivum považují i pohodlí nákupu a dopravu až do domu (39 %). Jen 18 procent dotázaných na internetu nakupuje z důvodu šíře nabídky. Ta figuruje především mezi nejčastěji zmiňovanými benefity nákupních center. K těm patří i pohodlí a vzdálenost od bydliště, což vyzdvihuje celá třetina respondentů. Nejméně často v souvislosti s obchodními centry zákazníci oceňují výhodné ceny (pětina dotázaných).

Internetový obchod si většina zákazníků volí podle zkušeností a referencí (69 %), pětina nakupuje tam, kde mu nabídnou nejvýhodnější cenu, 6 procent podle šíře nabídky služeb a péče o zákazníky a 5 procent podle šíře sortimentu. Kamenné nákupní centrum si zákazníci vybírají především podle vzdálenosti od bydliště (51 %), měně pak dle zkušeností či referencí (15 %) či podle šíře sortimentu (14 %).


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 0 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů