Průzkum Kasa.cz: prodejci mají stále co zlepšovat

16. září 2011 15:22 0 komentářů

Největší slabinou českých nákupních center i eshopů je kvalita služeb a péče o zákazníky. Vyplývá to z průzkumu, který letos v září provedl přední český nákupní portál Kasa.cz s cílem zjistit nákupní preference zákazníků a jejich zkušenosti s nakupováním v internetových obchodech i velkých kamenných centrech. Průzkumu se zúčastnilo téměř 3000 respondentů z celé České republiky.

I přesto, že výborné (36 %) či dobré (59 %) zkušenosti s nákupy na českém internetu mělo 95 procent nakupujících a vyloženě špatné méně než 1 procento, mají internetoví prodejci stále co zlepšovat. Průzkum ukázal, že za největší slabinu českých eshopů považují zákazníci služby a péči o zákazníky (59 %). Druhou nejčastěji zmiňovanou slabinou je překvapivě šíře nabídky (21 %), třetí pak vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %).

Ve srovnání se zkušenostmi zákazníků s velkými kamennými obchodními centry vychází však internetoví prodejci stále lépe. Výborné zkušenosti s nákupy v těchto podnicích má pouze 12 procent respondentů, dobré 59 procent a spíše špatné či špatné celých 29 procent. Za největší slabiny českých nákupních center považuje téměř polovina dotázaných péči o zákazníky, čtvrtina vzdálenost od bydliště a osmina šíři nabídky či nevýhodné ceny.

„Vhledem k tomu, že zákazníci hodnotili všechny možnosti internetového nakupování, tedy i aukční či inzertní portály, kde službám není věnován téměř žádný prostor, je pochopitelné, že nespokojenost s mírou péče o zákazníky dosahuje v průměru tak vysokých procent,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. Z průzkumu totiž vychází, že v oblasti péče o zákazníky a služby mají respondenti nejhorší zkušenosti právě u aukčních a inzertních portálů (43 %) a malých internetových obchodů (37 %), méně pak u serverů hromadného nakupování (14 %) a nejméně u velkých multisortimentních eshopů (6 %).

„Péče o zákazníka je dlouhodobě naší prioritou. Zavádíme stále nové služby, které mají zaručit jeho maximální pohodlí. Vedle komfortní dopravy nebo možnosti osobního odběru bez vystoupení z vozidla je to například i vstřícná firemní politika v oblasti reklamací či odstoupení od smlouvy. Zboží reklamované do 30ti dní od zakoupení automaticky řešíme výměnou za nový kus a možnost odstoupení od smlouvy, neboli vrácení zboží, jsme protáhli na nadstandardních 30 dní a umožnili i právnickým osobám,“ dodala Jitka Součková.

Na českých internetových portálech zákazníci nejčastěji nakupují z důvodu výhodných cen (41 %), za velké pozitivum považují i pohodlí nákupu a dopravu až do domu (39 %). Jen 18 procent dotázaných na internetu nakupuje z důvodu šíře nabídky. Ta figuruje především mezi nejčastěji zmiňovanými benefity nákupních center. K těm patří i pohodlí a vzdálenost od bydliště, což vyzdvihuje celá třetina respondentů. Nejméně často v souvislosti s obchodními centry zákazníci oceňují výhodné ceny (pětina dotázaných).

Internetový obchod si většina zákazníků volí podle zkušeností a referencí (69 %), pětina nakupuje tam, kde mu nabídnou nejvýhodnější cenu, 6 procent podle šíře nabídky služeb a péče o zákazníky a 5 procent podle šíře sortimentu. Kamenné nákupní centrum si zákazníci vybírají především podle vzdálenosti od bydliště (51 %), měně pak dle zkušeností či referencí (15 %) či podle šíře sortimentu (14 %).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

Vláda USA se snaží zablokovat spojení AT&T a Time Warner

ČTK , 21. listopad 2017 10:55

Americké ministerstvo spravedlnosti podalo žalobu s cílem zablokovat spojení telekomunikační společn...

Více 0 komentářů

Ve 3. čtvrtletí se prodeji PC v ČR dařilo

ČTK , 21. listopad 2017 09:00

Za první tři čtvtletí jako celek ale trh meziročně klesl o 3 % na 679 800 kusů. Stagnují i tradičn...

Více 0 komentářů

"Čínský Facebook" Tencent má hodnotu přes 500 miliard dolarů

ČTK , 21. listopad 2017 08:00

Tencent je známý hlavně díky své mobilní aplikaci WeChat....

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Výrobce čipů Marvell kupuje za 6 mld. USD rivala Cavium

ČTK , 20. listopad 2017 14:57

Cavium využívá technologii ARM a snaží se narušit pozici Intelu na trhu mikroprocesorů pro servery....

Více 0 komentářů

Na trh přichází GFI MailEssentials 21

Pavel Houser , 20. listopad 2017 13:36

Nová verze posiluje úroveň bezpečnosti elektronické pošty pro SMB společnosti....

Více 0 komentářů

Prodej elektroniky i kancelářské techniky v ČR se zvýšil

Pavel Houser , 20. listopad 2017 13:28

Vývoj prodejů je dán mj. růstem cen desktopů, notebooků i inkoustových tiskáren....

Více 0 komentářů

Toshiba odvrací stažení akcií z burzy

ČTK , 20. listopad 2017 09:19

Správní rada podniku schválila zvýšení kapitálu na nedělním zasedání....

Více 0 komentářů