Průzkum Kasa.cz: prodejci mají stále co zlepšovat

16. září 2011 15:22 0 komentářů

Největší slabinou českých nákupních center i eshopů je kvalita služeb a péče o zákazníky. Vyplývá to z průzkumu, který letos v září provedl přední český nákupní portál Kasa.cz s cílem zjistit nákupní preference zákazníků a jejich zkušenosti s nakupováním v internetových obchodech i velkých kamenných centrech. Průzkumu se zúčastnilo téměř 3000 respondentů z celé České republiky.

I přesto, že výborné (36 %) či dobré (59 %) zkušenosti s nákupy na českém internetu mělo 95 procent nakupujících a vyloženě špatné méně než 1 procento, mají internetoví prodejci stále co zlepšovat. Průzkum ukázal, že za největší slabinu českých eshopů považují zákazníci služby a péči o zákazníky (59 %). Druhou nejčastěji zmiňovanou slabinou je překvapivě šíře nabídky (21 %), třetí pak vzdálenost kamenné výdejny od bydliště (14 %).

Ve srovnání se zkušenostmi zákazníků s velkými kamennými obchodními centry vychází však internetoví prodejci stále lépe. Výborné zkušenosti s nákupy v těchto podnicích má pouze 12 procent respondentů, dobré 59 procent a spíše špatné či špatné celých 29 procent. Za největší slabiny českých nákupních center považuje téměř polovina dotázaných péči o zákazníky, čtvrtina vzdálenost od bydliště a osmina šíři nabídky či nevýhodné ceny.

„Vhledem k tomu, že zákazníci hodnotili všechny možnosti internetového nakupování, tedy i aukční či inzertní portály, kde službám není věnován téměř žádný prostor, je pochopitelné, že nespokojenost s mírou péče o zákazníky dosahuje v průměru tak vysokých procent,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz. Z průzkumu totiž vychází, že v oblasti péče o zákazníky a služby mají respondenti nejhorší zkušenosti právě u aukčních a inzertních portálů (43 %) a malých internetových obchodů (37 %), méně pak u serverů hromadného nakupování (14 %) a nejméně u velkých multisortimentních eshopů (6 %).

„Péče o zákazníka je dlouhodobě naší prioritou. Zavádíme stále nové služby, které mají zaručit jeho maximální pohodlí. Vedle komfortní dopravy nebo možnosti osobního odběru bez vystoupení z vozidla je to například i vstřícná firemní politika v oblasti reklamací či odstoupení od smlouvy. Zboží reklamované do 30ti dní od zakoupení automaticky řešíme výměnou za nový kus a možnost odstoupení od smlouvy, neboli vrácení zboží, jsme protáhli na nadstandardních 30 dní a umožnili i právnickým osobám,“ dodala Jitka Součková.

Na českých internetových portálech zákazníci nejčastěji nakupují z důvodu výhodných cen (41 %), za velké pozitivum považují i pohodlí nákupu a dopravu až do domu (39 %). Jen 18 procent dotázaných na internetu nakupuje z důvodu šíře nabídky. Ta figuruje především mezi nejčastěji zmiňovanými benefity nákupních center. K těm patří i pohodlí a vzdálenost od bydliště, což vyzdvihuje celá třetina respondentů. Nejméně často v souvislosti s obchodními centry zákazníci oceňují výhodné ceny (pětina dotázaných).

Internetový obchod si většina zákazníků volí podle zkušeností a referencí (69 %), pětina nakupuje tam, kde mu nabídnou nejvýhodnější cenu, 6 procent podle šíře nabídky služeb a péče o zákazníky a 5 procent podle šíře sortimentu. Kamenné nákupní centrum si zákazníci vybírají především podle vzdálenosti od bydliště (51 %), měně pak dle zkušeností či referencí (15 %) či podle šíře sortimentu (14 %).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Verizon koupí aktivity Yahoo za sníženou cenu 4,48 miliardy USD

ČTK , 21. únor 2017 16:05

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications se dohodl na nových podmínkách převzetí zák...

Více 0 komentářů

Jen desetina SMB firem těží z digitální transformace

ITBiz.cz , 21. únor 2017 09:00

Studie IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti SMB firem vidí v digitální transformaci značné výhody včet...

Více 0 komentářů

Trump si nechal registrovat tisíce internetových domén

ČTK , 21. únor 2017 08:30

Málokterá veřejná osoba je tak aktivní ve skupování internetových domén jako americký prezident Dona...

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

Eurowag dokončil akvizici firmy Princip

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:12

W.A.G. payment solutions proniká na trh telematických služeb....

Více 0 komentářů

Samsung zpřístupňuje nové čipy 5G RFIC

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:01

Čip dokáže poskytnout větší pokrytí v pásmu milimetrových vln (mmWave)....

Více 0 komentářů

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

AbcPráce