Řešení společnosti Oracle pomůže transformaci marketingových oddělení

24. listopad 2015 00:00 0 komentářů

Nový průvodce CMO Solution Guide přináší marketingovým specialistům sadu osvědčených postupů, které umožní maximalizovat obchodní přínos z dostupných dat i technologií.

Organizace CMO Club a společnost Oracle vydávají na základě průzkumu mezi předními marketingovými specialisty z celosvětově známých společností sadu doporučení pro marketingové ředitele (CMO) a další vrcholové zaměstnance těchto oddělení. Dokument nese název CMO Solution Guide for Building a Modern Marketing Organization a jeho cílem je umožnit v rámci podniků transformaci marketingu.

Průzkum realizovaný ve společnostech jako například Dow Chemical, JetBlue Airways, MasterCard, PayPal, Quiznos, The Hershey Company či Viking River Cruises obsahuje jak zasvěcené pohledy na problematiku současného marketingu, tak i sadu doporučených postupů (best practices), které by měly ředitelům oddělení pomoci řídit marketingové týmy tak, aby vycházely vstříc potřebám zákazníků, byly efektivní a poskytovaly měřitelné výsledky.

Marketingoví specialisté se dnes potýkají s mnoha změnami – ať už jde o proměny samotného podnikání, požadavků zákazníků nebo nových technologií, vše zvyšuje komplexnost a dynamiku jednotlivých marketingových aktivit. Ředitelé těchto oddělení musí změnit stávající procesy tak, aby mohli nabídnout smysluplnou zákaznickou zkušenost a demonstrovat efekt marketingu pro obchodní výsledky firmy. Praktický návod na transformaci marketingu CMO Solution Guide mohou využít téměř všichni marketingoví specialisté, protože je založen na zkušenostech lídrů ze společností všech velikostí, které působí v různých průmyslových oborech.

„Marketingoví specialisté mají k dispozici stále větší množství dat i nástrojů, stále však potřebují najít ta správná data a vytvořit konzistentní zákaznickou zkušenost napříč jednotlivými kanály,“ uvádí Pete Krainik, výkonný ředitel společnosti CMO Club. „Ačkoliv žádné dvě organizace nejsou stejné, náš průvodce přesto nabízí snadno implementovatelné změny, které se dají použít při transformaci marketingových oddělení.“

Prioritou pro marketingové specialisty by se podle sady doporučení měly stát čtyři hlavní zásady: Acumen, Alignment, Agility a Accountability.

Acumen – prozíravost/bystrost. Jednou z hlavních priorit v rámci moderního marketingového oddělení by mělo být zvyšování schopností, ať už jde o zaměstnance nebo technologie. Využívat je třeba např. dolování dat (data mining), tvorbu obsahu a dokonalejší analytické nástroje. Ředitelé musí současně investovat do rozvoje dovedností členů svého týmu.

Alignment – uspořádání/integrace. Průvodce CMO Solution Guide ukazuje, že je kriticky důležité, aby se shora dolů marketingovým oddělením i napříč všemi jeho činnostmi používaly stejné postupy a firemní kultura. Pouze v tom případě zákazníci i bez ohledu na způsob kontaktu získají efektivní služby a jednotnou (konzistentní) zákaznickou zkušenost. Důraz na konzistenci procesů je důležitý, protože v rámci marketingu dnes existuje řada specializovaných disciplín, vedle sebe pracují kreativní specialisté, lidé zajišťující běžný provoz, odborníci na analytiku, sběr dat i vytváření obsahu. Procesy je třeba nastavit tak, aby všichni tito specialisté mohli efektivně spolupracovat a poskytovat zákazníkům integrované služby.

Agilita – rychlost reakce/pružnost. Marketingová oddělení musí být schopna neustále se učit nové věci, vylepšovat své postupy a testovat změny. I nové doporučené postupy bude třeba nějakým způsobem zavádět. Termín best practices se do češtiny nejčastěji překládá jako osvědčené postupy, v řadě firem však půjde o novinky. Je třeba vše vyzkoušet i s rizikem nezdarů. Významnou roli by měly vždy sehrát pilotní projekty a až po nich je čas nasazovat komplexní změny v rámci celé organizace.

Accountability – měřitelnost/zodpovědnost. Průvodce CMO Solution Guide doporučuje nasadit ukazatele, které budou dokumentovat dopad marketingových aktivit na obchodní výsledky. Tímto způsobem se vytvoří kultura osobní zodpovědnosti. Úkolem ředitelů marketingu je rozhodnout o významu jednotlivých ukazatelů, stanovit priority, nastavit parametry a metriky.

„Hlavní principy a doporučení organizace CMO Club jsou stejně tak jádrem naší platformy Oracle Marketing Cloud,“ uvedla Andrea Ward, viceprezidentka divize Oracle Marketing Cloud společnosti Oracle. „Je třeba si k další práci vybrat ta správná data, zpracovat je vhodným způsobem a výsledky používat napříč jednotlivými kanály. To představuje recept, jak si udržet náskok před konkurencí.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů