Řešení společnosti Oracle pomůže transformaci marketingových oddělení

24. listopad 2015 00:00 0 komentářů

Nový průvodce CMO Solution Guide přináší marketingovým specialistům sadu osvědčených postupů, které umožní maximalizovat obchodní přínos z dostupných dat i technologií.

Organizace CMO Club a společnost Oracle vydávají na základě průzkumu mezi předními marketingovými specialisty z celosvětově známých společností sadu doporučení pro marketingové ředitele (CMO) a další vrcholové zaměstnance těchto oddělení. Dokument nese název CMO Solution Guide for Building a Modern Marketing Organization a jeho cílem je umožnit v rámci podniků transformaci marketingu.

Průzkum realizovaný ve společnostech jako například Dow Chemical, JetBlue Airways, MasterCard, PayPal, Quiznos, The Hershey Company či Viking River Cruises obsahuje jak zasvěcené pohledy na problematiku současného marketingu, tak i sadu doporučených postupů (best practices), které by měly ředitelům oddělení pomoci řídit marketingové týmy tak, aby vycházely vstříc potřebám zákazníků, byly efektivní a poskytovaly měřitelné výsledky.

Marketingoví specialisté se dnes potýkají s mnoha změnami – ať už jde o proměny samotného podnikání, požadavků zákazníků nebo nových technologií, vše zvyšuje komplexnost a dynamiku jednotlivých marketingových aktivit. Ředitelé těchto oddělení musí změnit stávající procesy tak, aby mohli nabídnout smysluplnou zákaznickou zkušenost a demonstrovat efekt marketingu pro obchodní výsledky firmy. Praktický návod na transformaci marketingu CMO Solution Guide mohou využít téměř všichni marketingoví specialisté, protože je založen na zkušenostech lídrů ze společností všech velikostí, které působí v různých průmyslových oborech.

„Marketingoví specialisté mají k dispozici stále větší množství dat i nástrojů, stále však potřebují najít ta správná data a vytvořit konzistentní zákaznickou zkušenost napříč jednotlivými kanály,“ uvádí Pete Krainik, výkonný ředitel společnosti CMO Club. „Ačkoliv žádné dvě organizace nejsou stejné, náš průvodce přesto nabízí snadno implementovatelné změny, které se dají použít při transformaci marketingových oddělení.“

Prioritou pro marketingové specialisty by se podle sady doporučení měly stát čtyři hlavní zásady: Acumen, Alignment, Agility a Accountability.

Acumen – prozíravost/bystrost. Jednou z hlavních priorit v rámci moderního marketingového oddělení by mělo být zvyšování schopností, ať už jde o zaměstnance nebo technologie. Využívat je třeba např. dolování dat (data mining), tvorbu obsahu a dokonalejší analytické nástroje. Ředitelé musí současně investovat do rozvoje dovedností členů svého týmu.

Alignment – uspořádání/integrace. Průvodce CMO Solution Guide ukazuje, že je kriticky důležité, aby se shora dolů marketingovým oddělením i napříč všemi jeho činnostmi používaly stejné postupy a firemní kultura. Pouze v tom případě zákazníci i bez ohledu na způsob kontaktu získají efektivní služby a jednotnou (konzistentní) zákaznickou zkušenost. Důraz na konzistenci procesů je důležitý, protože v rámci marketingu dnes existuje řada specializovaných disciplín, vedle sebe pracují kreativní specialisté, lidé zajišťující běžný provoz, odborníci na analytiku, sběr dat i vytváření obsahu. Procesy je třeba nastavit tak, aby všichni tito specialisté mohli efektivně spolupracovat a poskytovat zákazníkům integrované služby.

Agilita – rychlost reakce/pružnost. Marketingová oddělení musí být schopna neustále se učit nové věci, vylepšovat své postupy a testovat změny. I nové doporučené postupy bude třeba nějakým způsobem zavádět. Termín best practices se do češtiny nejčastěji překládá jako osvědčené postupy, v řadě firem však půjde o novinky. Je třeba vše vyzkoušet i s rizikem nezdarů. Významnou roli by měly vždy sehrát pilotní projekty a až po nich je čas nasazovat komplexní změny v rámci celé organizace.

Accountability – měřitelnost/zodpovědnost. Průvodce CMO Solution Guide doporučuje nasadit ukazatele, které budou dokumentovat dopad marketingových aktivit na obchodní výsledky. Tímto způsobem se vytvoří kultura osobní zodpovědnosti. Úkolem ředitelů marketingu je rozhodnout o významu jednotlivých ukazatelů, stanovit priority, nastavit parametry a metriky.

„Hlavní principy a doporučení organizace CMO Club jsou stejně tak jádrem naší platformy Oracle Marketing Cloud,“ uvedla Andrea Ward, viceprezidentka divize Oracle Marketing Cloud společnosti Oracle. „Je třeba si k další práci vybrat ta správná data, zpracovat je vhodným způsobem a výsledky používat napříč jednotlivými kanály. To představuje recept, jak si udržet náskok před konkurencí.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů

Gartner: Prodej chytrých telefonů ve čtvrtletí stoupl o 9,1 %

ČTK , 23. květen 2017 12:00

Vede Samsung a Apple, ale jejich podíl klesá, roste Huawei na třetím místě....

Více 0 komentářů

Prudký vzestup mobilního ransomwaru

Pavel Houser , 23. květen 2017 10:21

Congur a Fusob. V průběhu prvních tří měsíců tohoto roku se objem mobilního ransomwaru více než ztro...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Ruská policie zadržela podezřelé z útoku na Sberbank

ČTK , 23. květen 2017 08:00

Ruští hackeři s využitím viru nasazeného do mobilů se systémem Android ukradli asi milion dolarů (24...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2100 dolarů

ČTK , 22. květen 2017 18:49

Posilování napomáhají mj. spekulace, že americká Komise pro cenné papíry a burzy (SEC) by mohla změn...

Více 0 komentářů

Firewall pro koncentraci VPN

Pavel Houser , 22. květen 2017 17:29

Zyxel Communications představil hardwarový VPN firewall USG2200-VPN. Zákazníkům má toto řešení přiné...

Více 2 komentářů

ČTU hájí novelu zákona o přechodu na DVB-T2

Pavel Houser , 22. květen 2017 14:47

Přechod na nový standard bude spojen s náklady na straně spotřebitele....

Více 0 komentářů