Řešení společnosti Oracle pomůže transformaci marketingových oddělení

24. listopad 2015 00:00 0 komentářů

Nový průvodce CMO Solution Guide přináší marketingovým specialistům sadu osvědčených postupů, které umožní maximalizovat obchodní přínos z dostupných dat i technologií.

Organizace CMO Club a společnost Oracle vydávají na základě průzkumu mezi předními marketingovými specialisty z celosvětově známých společností sadu doporučení pro marketingové ředitele (CMO) a další vrcholové zaměstnance těchto oddělení. Dokument nese název CMO Solution Guide for Building a Modern Marketing Organization a jeho cílem je umožnit v rámci podniků transformaci marketingu.

Průzkum realizovaný ve společnostech jako například Dow Chemical, JetBlue Airways, MasterCard, PayPal, Quiznos, The Hershey Company či Viking River Cruises obsahuje jak zasvěcené pohledy na problematiku současného marketingu, tak i sadu doporučených postupů (best practices), které by měly ředitelům oddělení pomoci řídit marketingové týmy tak, aby vycházely vstříc potřebám zákazníků, byly efektivní a poskytovaly měřitelné výsledky.

Marketingoví specialisté se dnes potýkají s mnoha změnami – ať už jde o proměny samotného podnikání, požadavků zákazníků nebo nových technologií, vše zvyšuje komplexnost a dynamiku jednotlivých marketingových aktivit. Ředitelé těchto oddělení musí změnit stávající procesy tak, aby mohli nabídnout smysluplnou zákaznickou zkušenost a demonstrovat efekt marketingu pro obchodní výsledky firmy. Praktický návod na transformaci marketingu CMO Solution Guide mohou využít téměř všichni marketingoví specialisté, protože je založen na zkušenostech lídrů ze společností všech velikostí, které působí v různých průmyslových oborech.

„Marketingoví specialisté mají k dispozici stále větší množství dat i nástrojů, stále však potřebují najít ta správná data a vytvořit konzistentní zákaznickou zkušenost napříč jednotlivými kanály,“ uvádí Pete Krainik, výkonný ředitel společnosti CMO Club. „Ačkoliv žádné dvě organizace nejsou stejné, náš průvodce přesto nabízí snadno implementovatelné změny, které se dají použít při transformaci marketingových oddělení.“

Prioritou pro marketingové specialisty by se podle sady doporučení měly stát čtyři hlavní zásady: Acumen, Alignment, Agility a Accountability.

Acumen – prozíravost/bystrost. Jednou z hlavních priorit v rámci moderního marketingového oddělení by mělo být zvyšování schopností, ať už jde o zaměstnance nebo technologie. Využívat je třeba např. dolování dat (data mining), tvorbu obsahu a dokonalejší analytické nástroje. Ředitelé musí současně investovat do rozvoje dovedností členů svého týmu.

Alignment – uspořádání/integrace. Průvodce CMO Solution Guide ukazuje, že je kriticky důležité, aby se shora dolů marketingovým oddělením i napříč všemi jeho činnostmi používaly stejné postupy a firemní kultura. Pouze v tom případě zákazníci i bez ohledu na způsob kontaktu získají efektivní služby a jednotnou (konzistentní) zákaznickou zkušenost. Důraz na konzistenci procesů je důležitý, protože v rámci marketingu dnes existuje řada specializovaných disciplín, vedle sebe pracují kreativní specialisté, lidé zajišťující běžný provoz, odborníci na analytiku, sběr dat i vytváření obsahu. Procesy je třeba nastavit tak, aby všichni tito specialisté mohli efektivně spolupracovat a poskytovat zákazníkům integrované služby.

Agilita – rychlost reakce/pružnost. Marketingová oddělení musí být schopna neustále se učit nové věci, vylepšovat své postupy a testovat změny. I nové doporučené postupy bude třeba nějakým způsobem zavádět. Termín best practices se do češtiny nejčastěji překládá jako osvědčené postupy, v řadě firem však půjde o novinky. Je třeba vše vyzkoušet i s rizikem nezdarů. Významnou roli by měly vždy sehrát pilotní projekty a až po nich je čas nasazovat komplexní změny v rámci celé organizace.

Accountability – měřitelnost/zodpovědnost. Průvodce CMO Solution Guide doporučuje nasadit ukazatele, které budou dokumentovat dopad marketingových aktivit na obchodní výsledky. Tímto způsobem se vytvoří kultura osobní zodpovědnosti. Úkolem ředitelů marketingu je rozhodnout o významu jednotlivých ukazatelů, stanovit priority, nastavit parametry a metriky.

„Hlavní principy a doporučení organizace CMO Club jsou stejně tak jádrem naší platformy Oracle Marketing Cloud,“ uvedla Andrea Ward, viceprezidentka divize Oracle Marketing Cloud společnosti Oracle. „Je třeba si k další práci vybrat ta správná data, zpracovat je vhodným způsobem a výsledky používat napříč jednotlivými kanály. To představuje recept, jak si udržet náskok před konkurencí.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů