SITA na Air Trasport IT summitu odhalila systém nové generace pro služby pasažérům

30. září 2013 12:48 0 komentářů

SITA představila Horizon, svůj systém služeb nové generace pro cestující. Stalo se tak na Air Trasport IT summitu, který proběhl v Bruselu. SITA je významným dodavatelem při navrhování a vývoji koncových systémů pro cestující na platformě třetí generace.

Oblast technologií se díky nárůstu používání mobilních telefonů a nových digitálních zařízení mění, a letecké společnosti tak musí být v tomto ohledu flexibilní, aby mohly jednoduše poskytovat své služby skrze jakýkoliv kanál – ať již současný či budoucí. Více než 150 leteckých a pozemních přepravců po celém světě používá v současné době sytém služeb pro cestující (PSS) od společnosti SITA. Ti a mnoho dalších budou schopni uspokojit a přizpůsobit se měnícím potřebám trhu díky nové agilní platformě Horizon od společnosti SITA.

Společnost SITA, dodavatel v letecké dopravě, provedla podstatné investice, aby z Horizon učinila skutečně flexibilní platformu, která vyhovuje potřebám leteckých společností ve stále se měnícím obchodním prostředí. Například v roce 2010 se prostřednictvím přímých kanálů prodalo méně než 40 % letenek, ale do roku 2016 očekávají letecké společnosti nárůst až na 67 %. Systém služeb pro cestující je středobodem letecké společnosti: je to motor, který pohání byznys. Stávající systémy ovšem nebyly navrženy pro nové technologie, zejména pro rozvoj v oblasti mobilních zařízení, a snaží se vyrovnat s obrovským množstvím specifických požadavků ze strany cestujících.

Francesco Violante, generální ředitel společnosti SITA řekl: „Dnešek představuje milník pro naše odvětví. Starší systémy, které podporovaly vše od rezervací, přes odletovou kontrolu či řízení zásob nám sloužily dobře. My jsme ale nyní v éře nových technologií, nového životního stylu a nových očekávání ze strany zákazníků, což letecké společnosti, a nás jako jejich poskytovatele technologií, nutí rychle přijímat změny. Aerolinie potřebují systémy, které jsou agilní. Řešení v oblasti managementu cestujících a distribuce musí být schopna reagovat na specifické situace tak, aby letecké společnosti mohly plně zužitkovat zákaznické příležitosti v reálném čase.“

„V této době plné změn je důležité, že SITA investovala právě do Horizonu, aby udržela na trhu konkurenci a možnost výběru. Náš nejnovější Průzkum IT trendů aerolinií ukazuje, že v průběhu příštích tří let téměř 50 % leteckých společností plánuje velké změny v modernizaci svých základních systémů pro pasažéry. SITA má nyní novou aplikační infrastrukturu, která může pomoci aeroliniím změnit jejich podnikání,“ dodává Violante.

Horizon je navržen speciálně pro správu v oblasti nových technologií. Tato třetí generace systému služeb pro pasažéry je postavena na agilní platformě. Ta využívá nejmodernější technologie, na rozdíl od první a druhé generace systémů, které stále závisí na starších systémech. Na služby orientovaná architektura Horizonu nyní činí cenné obchodní a provozní údaje, dříve uvězněné uvnitř starších systémů, snadno dostupnými a mohou tak posloužit pro účinnější obchodní rozhodnutí. Během procesu navrhování SITA zajistila, aby si letecké společnosti v systému Horizon mohly samy nastavit obchodní pravidla dle svých potřeb a konzistentně napříč všemi kanály. Nabízí širokou řadu funkcí, které jsou potřebné pro fullservisové a hybridní dopravce fungující v globálním online světě.

„Horizon je zcela nový systém služeb pro pasažéry, který byl navržen od základu s nejnovějšími technologiemi a agilní architekturou orientovanou na poskytování služeb. Po mnoha letech investic, vývoje a konzultací s našimi zákazníky z oblasti aerolinií a pozemní přepravy, máme nyní systém s integrovanou aplikační infrastrukturu fungující i v nové éře mnohočetných kanálů a poptávky po specifických požadavcích,“ poznamenává Violante.

Návštěvníci SITA Air Trasport IT summitu, kterého se během dvou dnů zúčastnily i stovky předních společností leteckého průmyslu, měli možnost vidět exkluzivní představení Horizonu. Byla předvedena názorná ukázka kompletního procesu, kterým pasažér projde - vše od inventáře, rezervací po odbavení či hmotnost zavazadel je přístupné přes několik styčných bodů. Systém je navržen tak, aby rozpoznal zákazníky od okamžiku prodeje letenek až po služby, které poskytuje posádka letounu během letu. Takový přehled umožňuje leteckým společnostem maximalizovat ziskovost. Odborníci ze společnosti SITA ukazují, jak systém zajistí, aby byla data sdílena v reálném čase mezi všemi zúčastněnými stranami napříč všemi aplikacemi. Cestující, agenti a všichni další uživatelé si tak mohou zobrazit přesné a relevantní informace. Letecké společnosti tak mohou trvale poskytovat služby pasažérům, které odpovídají všem styčným bodům.

Nová aplikační infrastruktura od společnosti SITA již byla uvedena na trh. Aktuálně stále pokračuje testování výkonu a použitelnosti s klíčovými uživateli. Implementace dalších aplikací je plánována na konec tohoto roku.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Nový zákon o výzkumu chystá "blacklist" příjemců i ministerstvo

ČTK , 09. prosinec 2016 16:31

Velké změny ve fungování Grantové a Technologické agentury, novou vědeckou radu ČR i takzvaný "black...

Více 0 komentářů

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů