Technologie nViso ve spolupráci s IBM pomáhají měřit emoce spotřebitelů

14. březen 2012 13:07

IBM navázala spolupráci s předním poskytovatelem softwarových řešení pro rozpoznávání emocí nViso. Společně chtějí pomoci institutu Swiss LINK v měření emocionálních reakcí spotřebitelů na internetovou reklamu a média.

Nová technologie, jako vůbec první cloudová služba svého druhu, je založena na patentované snímací technologii 3D Facial Imaging. Ta analyzuje mikrovýrazy ve tváři a pohyby očí s nevídanou přesností a v nebývalém rozsahu. Nasnímané reakce jsou pak porovnávány s databází vzorců reakcí lidské mimiky. Prostřednictvím této vědecké analýzy mohou společnosti měřit reakce spotřebitelů na branding a komunikaci.

Napříkald společnost, jež dodává balené spotřební zboží, by za použití softwaru společnosti nViso spolu s řešením IBM SmartCloud mohla lépe určit dopady potenciální reklamní kampaně a předvídat emoce, které by tato kampaň ve vztahu k dané značce vyvolala. V rámci internetového průzkumu společnosti nViso sledují jeho účastníci reklamy před zapnutou webkamerou. Software nViso po vteřinách zaznamenává jejich okamžité reakce. Nasnímané reakce jsou následně anonymně seřazeny a vyhodnoceny ve vztahu k jedné ze sedmi základních emocí. Výsledky analýzy je pak možné porovnat s reakcemi na konkurenční kampaně nebo roztřídit podle demografických ukazatelů jako je věk nebo pohlaví.

Tradiční forma výzkumu emocí spotřebitelů spoléhá na schopnost respondentů zapamatovat si a popsat jemné emocionální reakce. To je ovšem při současné nasycenosti médií čím dál obtížnější. Díky řešení společností nViso a IBM budou nyní firmy moci rychle posoudit, jaký účinek mají na zákazníky jejich značky a reklamní kampaně.

Demo je možné si vyzkoušet http://api.nviso.net/demo/


RSS 

Komentujeme

Vládní čtvrť a vládní systém, tedy ten informační

Petr Zavoral , 06. leden 2018 16:15
Petr Zavoral

Jeden ze zakladatelů enterprise architektury John Zachman srovnává IT v institucích s Boeingem: Firm...

Více








RSS 

Zprávičky

Firmy ohrožují zranitelnosti v USB tokenech

Pavel Houser , 22. leden 2018 15:24

Útočníkům stačí pouze provést sken dané sítě a najít otevřený port 1947. Ten jim pak umožní získat v...

Více 0 komentářů

Richemont nabízí 2,8 miliardy eur za zbytek internetového prodejce YNAP

ČTK , 22. leden 2018 13:21

Nabídka ohodnocuje YNAP na 5,3 miliardy eur. Spotřebitelé si zvykli kupovat přes internet i dražší z...

Více 0 komentářů

Operátor ICT chystá vznik celopražského úložiště dat

ČTK , 22. leden 2018 12:51

Na platformu budou napojeny různé senzory, např. chytré lampy. Shromažďována budou data ze záchytnýc...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Amazon otevírá obchod bez pokladen

ČTK , 22. leden 2018 08:00

Shora sledují kupující černé kamery a v policích jsou umístěné snímače hmotnosti....

Více 0 komentářů

Evropská komise: Apple dál dluží Irsku 16 miliard USD, nehledě na platby v USA

ČTK , 21. leden 2018 08:00

Firma využije novou daňovou legislativu, do USA převede ze zahraničí peníze a zaplatí pak na daních ...

Více 0 komentářů

Kampaň Dark Caracal prý vede k libanonské rozvědce

ČTK , 20. leden 2018 14:24

Spyware se tváří jako oblíbené komunikační aplikace WhatsApp a Signal pro Android a Windows....

Více 3 komentářů

Google bude sdílet patenty s čínskou firmou Tencent

ČTK , 20. leden 2018 08:00

Google loni v Číně otevřel výzkumné centrum umělé inteligence, samotný vyhledávač ale čínské úřady b...

Více 0 komentářů