Úspěšné digitální firmy budou letos hlavně investovat do svých zaměstnanců, předpovídá Technologická vize 2016 společnosti Accenture

11. duben 2016 19:00 0 komentářů

Každoroční technologický výhled předpovídá zásadní posun ve způsobu, jakým podniky budou aplikovat klíčové inovace.

V digitální ekonomice uspějí především firmy, které uplatní přístup typu „people first“ – tedy s výraznou orientací na lidské zdroje – jak vyplývá z nejnovější zprávy shrnující globální trendy společnosti Accenture. Technologický pokrok jde dopředu nečekaně rychlým krokem a dramaticky mění pojetí pracovní síly. Společnosti, které vybaví své zaměstnance, partnery a zákazníky novými dovednostmi, mohou inovace plně kapitalizovat. Získají tak jedinečné podmínky pro uplatnění nových nápadů, vývoj nejmodernějších produktů a služeb, a naruší stávající stav.

„Ve studii Accenture Technologická vize 2016 jsme identifikovali pět technologických trendů, které jsou pro digitální úspěch zásadní,“ řekl Paul Dougherty, technický ředitel společnosti Accenture. „Slovo digitální zahrnuje i lidské zdroje a úhelným kamenem letošní Vize je idea „lidé především“. Společnosti, které přijmou digitalizaci, by měly podpořit kontinuální vzdělávání svých pracovníků a získávání nových dovedností, aby z technologií získali co nejvíce a mohly generovat lepší obchodní výsledky.“

V doprovodném průzkumu mezi více než 3 100 obchodními a IT výkonnými pracovníky po celém světě společnost Accenture zjistila, že 33 % globální ekonomiky už je ovlivněno digitalizací. Navíc 86 % dotazovaných předpokládá, že se postup technologických změn zvýší rychlým nebo nečekaným způsobem v průběhu následujících tří let.

Zpráva společnosti Accenture ukazuje, že firmy jsou často zaskočeny rychlým postupem technologických změn a zažívají „digitální kulturní šok“ ve snaze udržet krok s konkurencí. Společnosti však mohou implementovat přístup „lidé především“, který jim umožní vytvářet nové obchodní modely, jež digitální změny využijí. Jedním z příkladů je společnost GE, která stanovila nový přístup s názvem FastWorks, a vytvořila užší propojení mezi zaměstnanci a zákazníky, čímž dosáhla rychlého rozvoje inovativních řešení, která se rychle prodávají, protože splňují vysoká očekávání klientů. Virgin America, jediná letecká společnost v Sillicon Valley, šla ještě dále, a spolupracuje se zákazníky v programu frequent flyer – loajalitu zaměstnanců odměnila možností nákupu akciovcýh opcí ještě předtím, než vstoupila na burzu.

Ve své zprávě společnost Accenture identifikovala pět technologických trendů stimulovaných principem „lidé především“, jež jsou zásadní pro obchodní úspěch v digitální ekonomice.

• Inteligetní automatizace. Lídři zavádějí automatizaci – poháněnou umělou inteligencí (AI), robotikou a rozšířenou realitou. Výrazně tak mění způsob, jakým jejich podnikání funguje a zavádějí nový, produktivnější vztah mezi lidmi a stroji. Zároveň do této oblasti výrazně investují – 70 % dotazovaných potvrdilo zvýšené investice do technologií spojovaných s umělou inteligencí; před dvěma lety plánovalo zvýšené využití strojového učení a dalších řešení z oblasti umělé inteligence, jako je IPsoft Amelia, jen 55 % respondentů.

• Flexibilní pracovní síla. Využití technologií přinese větší možnost transformace pracovní síly a firmy tak získají vysoce adaptabilní prostředí připravené ke změnám, a budou schopny vyjít vstříc dnešním dynamickým digitálním požadavkům. Konkurenční výhoda, kterou flexibilní pracovní síla nabízí, je zřejmá – respondenti uvedli že „rozsáhlé expertní znalosti ve specializované oblasti“ jsou až pátou nejdůležitější vlastností, která je nezbytná pro to, aby zaměstnanci odváděli v digitálním prostředí dobrou práci. Daleko více oceňovali vlastnosti jako je schopnost rychle se učit nebo měnit své pracovní zaměření.

• Platformová ekonomika. Přední společnosti využívají výhody technologií tak, že vyvíjejí obchodní modely založené na obecně rozšířených platformách, aby dokázaly využít nové příležitosti k růstu, čímž podporují nejvýraznější změnu v globálním makroekonomickém prostředí od průmyslové revoluce. To potvrzuje i průzkum, kdy 81 % dotázaných uvedlo, že obchodní model založený na určité platformě, se stane v následujících třech letech stěžejní částí strategie růstu jejich organizace.

• Předvídatelné změny. Rychle se rozvíjející digitální ekosystémy vytvářejí předpoklady pro další vlnu změn zažitých principů, a to díky propojování trhů a stírání hranic jednotlivých odvětví: ti, kteří uvažují dopředu, mohou tyto změny předvídat a získat tak konkurenční výhodu. Společnosti již výrazně nebo středně vnímají přeměnu prostředí – 81 % respondentů uvedlo, že tento trend ve svém odvětví již vnímají.

• Digitální důvěra. Důvěra je základním stavebním kamenem digitální ekonomiky, uvedlo 83 % dotazovaných. Abychom získali důvěru jednotlivců, ekosystémů a regulátorů na tomto novém poli, musí se společnosti zaměřit na digitální etiku jako na svou zásadní strategii – vylepšená bezpečnost sama o sobě stačit nebude.

Společnost Accenture již téměř 16 let systematicky zkoumá situaci ve firmách, aby identifikovala nové technologické trendy s nejvyšším potenciálem změnit podnikání a různá odvětví. Pro více informací o letošní zprávě přejděte na www.accenture.com/technologyvision nebo sledujte na Twitteru #TechVision2016.

O metodologii

Zprávu Technology Vision (Technologická vize) vydávají každý rok Technologické Laboratoře společnosti Accenture. Pro zprávu pro rok 2016 zahrnoval výzkumný proces shromažďování vstupů od Externí dozorčí rady pro technologickou vizi, skupiny, která má více než dva tucty zkušených členů z veřejného a soukromého sektoru, akademiků, investičních společností a podnikových společností.

Informace o přijímání nových technologií byly získány dotazováním více než 3 100 obchodních a IT výkonných pracovníků v 11 zemích a 12 odvětvích. Výzkum pomohl identifikovat klíčové problémy a priority v oblasti implementace a investic do technologií. Respondenti pracují ve vrcholovém managementu, případně ve výkonných manažerských funkcích, a to ve společnostech s ročním výnosem nejméně 500 milionů USD, přičemž většina společností vykazuje roční výnos vyšší než 6 miliard USD.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů