Velikost trhu s použitými chytrými telefony dosáhne v roce 2017 celosvětově 120 milionů kusů

20. únor 2015 14:00 0 komentářů

Z průzkumu, který mezi 5600 americkými a německými spotřebiteli provedla v létě minulého roku společnost Gartner, vyplývá, že plných 60 procent z nich kupuje nový chytrý telefon proto, že je zajímají funkce novějších zařízení nebo prostě jen proto, že “chtějí” novinku.

Díky tomuto fenoménu poroste velikost trhu s použitými “repasovanými” chytrými telefony – z 56 milionů kusů v roce 2014 na 120 milionů kusů (s velkoobchodní hodnotou zhruba 14 miliard dolarů) v roce 2017.

Zákazníci na vyspělých trzích vyměňují své chytré telefony za novější každých 18 až 20 měsíců a nevyhnutelně se nabízí otázka, co se stane se starými přístroji?” komentuje trend Meike Escherichová, vedoucí výzkumu a analytička ve společnosti Gartner. „V oficiálních programech na recyklaci chytrých telefonů skončí jen asi 7 procent zařízení, 64 procent se dostane do druhé ruky – jedna třetina z nich je darována jiným uživatelům a dvě třetiny jsou prodány dále.

Vzhledem k tomu, že celé dvě třetiny vyměňovaných chytrých telefonů jsou používány, budou se obchodníci stále více orientovat i trh zařízení z druhé ruky. V USA a západní Evropě je v letošním roce hodnota tohoto trhu odhadována na 3 miliardy dolarů – do roku 2017 vzroste zhruba na 5 miliard.

Podíl použitých telefonů, které jsou dále prodávány soukromě, přitom roste a lze předpokládat, že o ně začnou soupeřit jak operátoři, tak firmy věnující se repasím cestou agresivnějších marketingových kampaní či pobídek,” vysvětluje Eschereichová. „Výsledky našeho průzkumu naznačují, že v USA a Německu je napřímo prodáno na 41 procent použitých chytrých telefonů. Je to napříč všemi skupinami uživatelů. Zejména uživatelé, kteří sami sebe označují jako technologické nadšence, by měli být cílem kampaní, které je přesvědčí, aby své telefony neprodávali do druhé ruky, ale nabídli je spíše k výkupu protihodnotou. Tato skupina by měla zajímat zejména výrobce hardware, protože vykoupená zařízení mohou poskytnout distributorům hardware, který je nezbytný pro provádění záručních výměn, nebo být nabídnuta zákazníkům, kteří si je za původní cenu nemohli dovolit koupit,” zdůrazňuje Eschenreichová a dodává: „Nejdůležitější ale je, že technologičtí nadšenci jsou často loajální ke značce, výkupem použitých zařízení protihodnotou při nákupu nového modelu se pravděpodobnost, že koupí telefon stejného výrobce, ještě dále zvyšuje.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů