Velikost trhu s použitými chytrými telefony dosáhne v roce 2017 celosvětově 120 milionů kusů

20. únor 2015 14:00 0 komentářů

Z průzkumu, který mezi 5600 americkými a německými spotřebiteli provedla v létě minulého roku společnost Gartner, vyplývá, že plných 60 procent z nich kupuje nový chytrý telefon proto, že je zajímají funkce novějších zařízení nebo prostě jen proto, že “chtějí” novinku.

Díky tomuto fenoménu poroste velikost trhu s použitými “repasovanými” chytrými telefony – z 56 milionů kusů v roce 2014 na 120 milionů kusů (s velkoobchodní hodnotou zhruba 14 miliard dolarů) v roce 2017.

Zákazníci na vyspělých trzích vyměňují své chytré telefony za novější každých 18 až 20 měsíců a nevyhnutelně se nabízí otázka, co se stane se starými přístroji?” komentuje trend Meike Escherichová, vedoucí výzkumu a analytička ve společnosti Gartner. „V oficiálních programech na recyklaci chytrých telefonů skončí jen asi 7 procent zařízení, 64 procent se dostane do druhé ruky – jedna třetina z nich je darována jiným uživatelům a dvě třetiny jsou prodány dále.

Vzhledem k tomu, že celé dvě třetiny vyměňovaných chytrých telefonů jsou používány, budou se obchodníci stále více orientovat i trh zařízení z druhé ruky. V USA a západní Evropě je v letošním roce hodnota tohoto trhu odhadována na 3 miliardy dolarů – do roku 2017 vzroste zhruba na 5 miliard.

Podíl použitých telefonů, které jsou dále prodávány soukromě, přitom roste a lze předpokládat, že o ně začnou soupeřit jak operátoři, tak firmy věnující se repasím cestou agresivnějších marketingových kampaní či pobídek,” vysvětluje Eschereichová. „Výsledky našeho průzkumu naznačují, že v USA a Německu je napřímo prodáno na 41 procent použitých chytrých telefonů. Je to napříč všemi skupinami uživatelů. Zejména uživatelé, kteří sami sebe označují jako technologické nadšence, by měli být cílem kampaní, které je přesvědčí, aby své telefony neprodávali do druhé ruky, ale nabídli je spíše k výkupu protihodnotou. Tato skupina by měla zajímat zejména výrobce hardware, protože vykoupená zařízení mohou poskytnout distributorům hardware, který je nezbytný pro provádění záručních výměn, nebo být nabídnuta zákazníkům, kteří si je za původní cenu nemohli dovolit koupit,” zdůrazňuje Eschenreichová a dodává: „Nejdůležitější ale je, že technologičtí nadšenci jsou často loajální ke značce, výkupem použitých zařízení protihodnotou při nákupu nového modelu se pravděpodobnost, že koupí telefon stejného výrobce, ještě dále zvyšuje.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Umělá inteligence rozpoznává tvář zločince

Pavel Houser , 27. červen 2017 12:30
Pavel Houser

Když dnes člověk prohlásí, že rysy tváře souvisejí se zločinností, bude za šarlatána, který chce kří...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Amazon usnadní službami českým podnikům prodej v zahraničí

ČTK , 28. červen 2017 12:00

České firmy při prodeji v jiných zemích často bojují s bariérami, jako jsou vysoké dopravní náklady ...

Více 0 komentářů

Lenovo představuje nové portfolio datových center

Pavel Houser , 28. červen 2017 10:00

Portfolio produktů ThinkSystem spojuje pod jednotnou značkou servery, úložiště a síťové systémy. ...

Více 0 komentářů

Do systému eReceptů zapojena čtvrtina lékařů a většina lékáren

ČTK , 28. červen 2017 09:00

Od 1. ledna příštího roku bude vydávání elektronických receptů pro všechny lékaře povinné. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nvidia bude spolupracovat s Volvem a VW na samořízených autech

ČTK , 28. červen 2017 08:00

Volvo hodlá uvést autonomní auta na trh do roku 2021, Audi o rok dříve....

Více 0 komentářů

ČR mezi 10 nejpostiženějšími zeměmi ransomwarového útoku

Pavel Houser , 28. červen 2017 07:00

K aktuálním útokům ransomwarem, který byl zaznamenán nejprve na Ukrajině a v Rusku, začaly vydávat s...

Více 0 komentářů

Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, i ruskou Rosněfť

ČTK , 27. červen 2017 18:27

Ukrajinu dnes zasáhla největší vlna hackerských útoků v historii země, informovalo ukrajinské minist...

Více 0 komentářů

Google dostal od Evropské komise rekordní pokutu 2,4 miliardy eur

ČTK , 27. červen 2017 13:06

Google se musí začít ke konkurenčním srovnávačům cen chovat stejně jako k vlastní službě. ...

Více 1 komentářů