Vyděračský malware je již běžnou hrozbou

30. červen 2015 11:20 0 komentářů

Průzkum ESET ukázal, že pro 84 procent firem by bylo zničující, kdyby se do jejich systémů dostal vyděračský šifrovací malware. Plných 31 procent firem by dokonce nemělo jinou možnost, než zaplatit výpalné.

Víc než třetina firem má vlastní zkušenosti se zašifrovanými daty a následným požadavkem na výpalné, nebo jejich manažeři bezprostředně znají firmu, která takové zkušenosti má. Ukázal to průzkum společnosti ESET mezi účastníky Infosecurity Europe, největší evropské konference pro bezpečnostní manažery a IT experty v oblasti informační bezpečnosti. Konference se konala v červnu 2015 a dotazník ESET vyplnilo 200 respondentů. “Ukazuje se, že vyděračský malware je v praxi až překvapivě rozšířený,” komentuje Mark James, bezpečnostní specialista společnosti ESET.

Expanze vyděračského malware (takzvaného ransomware) je v souladu se závěry panelu expertů na prestižní konferenci právnické fakulty americké Georgetown University “Cybercrime 2020: The Future of Online Crime and Investigations”, která se konala v prosinci 2014. Podle tohoto panelu představuje ransomware budoucnost online kriminality.

Respondenti průzkumu ESET považují vyděračský malware za reálné nebezpečí. 84 procent jich souhlasilo s tezí, že jejich firma by případným úspěšným útokem ransomware utrpěla „vážné škody“. 31 procent respondentů se dokonce přihlásilo ke konstatování, že „zaplatit výpalné by byla jediná možnost, jak nepřijít o zašifrovaná data“.

Ransomware je jedním z nejnebezpečnějších typů malware, protože má opravdu velký destruktivní potenciál. Průzkum ESET ukázal, že experti na IT bezpečnost často nejsou na tento typ hrozby připraveni. Podíl těch, kdo by byli ochotni platit výpalné, je znepokojivě vysoký. Znamená totiž, že je vysoký podíl firem, které nevěří, že jejich data jsou dobře zálohovaná a dostupná pro obnovu,“ říká Mark James.

Obranou proti vyděračskému šifrovacímu malware je jednak prevence samotného útoku, tedy obezřetnost uživatelů a používání kvalitního bezpečnostního řešení, a také prevence následků případné úspěšné infiltrace systémů. Ta spočívá v implementaci řešení pro zálohování a obnovu. „Důležité je, aby firma průběžně testovala svou schopnost data skutečně obnovit. To je totiž důležité i z mnoha dalších důvodů, než jen kvůli odolnosti vůči vyděračům,“ komentuje Mark James, bezpečnostní specialista společnosti ESET.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů