Propad trhu spotřebitelského financování o 17 %

Jiří Kocourek , 27. květen 2009 08:35 0 komentářů
Rubriky: Byznys

Unicorn
Společnost Home Credit, která se zabývá spotřebitelským financovánín na tuzemském trhu, půjčila v prvním čtvrtletí klientům na nákupy necelé dvě miliardy korun. To souhrnně činilo o 16 procent méně než ve stejném období v roce minulém. Společnost aktuální informace uvedla v tiskové zprávě. Celý trh spotřebitelského financování se propadl kvůli poklesu ekonomiky o 17 procent.

Investing

Odklad investic

"Obchodní výsledky v zásadě kopírují pokles české ekonomiky. Spotřebitelé mají obavy z propouštění, větší investice odkládají na lepší časy, proto je objem poskytnutých peněz nižší," řekl generální ředitel společnosti Home Credit Erich Čomor.

V hodnocení výsledků splátkového prodeje oznámil Home Credit meziroční pokles o 43 procent, u hotovostních půjček to pak byl propad o 29 procent. Češi v době ekonomické nejistoty nákup nových věcí odkládají na lepší časy a raději opravují ty starší. Na splátky si lidé mnohem více začali pořizovat nářadí pro kutily, zahradnické nástroje a stavebniny. Průměrná výše jednoho nákupu na splátky zůstala ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku na úrovni 13 tisíc korun.

Kutilové se probudili i na Slovensku, kde je situace obdobná. Prodej na splátky s Home Credit se tam rovněž nejvíce zvýšil v segmentu nářadí a stavebnictví. Oproti Čechům ale naši východní sousedi mnohem více investují do úspory topení nákupem plynových kotlů, nahrazují staré podlahy novými laminátovými a obkládají koupelny.

V prvním čtvrtletí roku z hlediska objemu nejmarkantněji rostly kreditní karty. Zde zaznamenal Home Credit ve srovnání s lednem až březnem 2008 téměř 38procentní růst. Objem poskytnutých peněz na starších revolvingových kartách vzrostl o více než 5 procent.

Trend, kdy si klienti rozmyslí využití doslova každé koruny, se projevil i v zájmu klientů o pojištění k úvěrovým produktům. Zatímco před nástupem ekonomické recese je klienti žádali jen zřídka, v prvním čtvrtletí roku 2009 uzavřel nějaký druh pojištění zhruba každý třetí klient. Podíl klientů, kteří nesplatili dvě a více měsíčních splátek, se ve srovnání s loňským zářím zvýšil o několik desetin procenta.

Home Credit v roce 2008 zajistil financování nákupů svých klientů za 9,6 miliardy korun. Skupina je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

ČTK , 26. duben 2018 09:00

Amazon koncem loňského rok zahájil službu doručování balíčků do prázdného bytu, nyní nabízí doručení...

Více 1 komentářů

Správa phishingových kampaní pro každého

Pavel Houser , 26. duben 2018 08:00

S phishingovou sadou nové generace se prý i naprostí amatéři mohou úspěšně věnovat kybernetické krim...

Více 0 komentářů

Infor Visual 9 dostupný na českém a slovenském trhu

Pavel Houser , 25. duben 2018 12:13

Nová verze je odpovědí na současný nárůst zakázek a potřebu zvýšit výkonnost v malých a středně velk...

Více 0 komentářů

Kalendář

30. 04.

03. 05.
Dell EMC World 2018
01. 05.

03. 05.
IFS World 2018
14. 05.

17. 05.
TechEd-DevCon 2018

Starší zprávičky

Apple začne splácet irské vládě miliardový daňový nedoplatek

ČTK , 25. duben 2018 10:00

Apple se proti předloňskému rozhodnutí Evropské komise o zaplacení 13 miliard eur odvolal, stejně ja...

Více 0 komentářů

Streamování je poprvé největším zdrojem příjmů hudebního průmyslu

ČTK , 25. duben 2018 09:00

Příjmy hudebního průmyslu se díky streamování začaly zvyšovat po dlouhém období poklesu. ...

Více 0 komentářů

V ČR a na Slovensku se prodá přes milion a půl flash disků

Pavel Houser , 25. duben 2018 08:00

Přitom jen naprosté minimum jich je zabezpečených, uvádí Kingston s ohledem na blížící se platnost G...

Více 0 komentářů

Poskytování IT služeb mění podnikání Konica Minolta

Pavel Houser , 24. duben 2018 10:37

Prudký nárůst tržeb v segmentu IT služeb vedl společnost Konica Minolta ke změně přímého prodeje. ...

Více 0 komentářů