Propad trhu spotřebitelského financování o 17 %

Jiří Kocourek , 27. květen 2009 08:35 0 komentářů
Rubriky: Byznys

Unicorn
Společnost Home Credit, která se zabývá spotřebitelským financovánín na tuzemském trhu, půjčila v prvním čtvrtletí klientům na nákupy necelé dvě miliardy korun. To souhrnně činilo o 16 procent méně než ve stejném období v roce minulém. Společnost aktuální informace uvedla v tiskové zprávě. Celý trh spotřebitelského financování se propadl kvůli poklesu ekonomiky o 17 procent.

Investing

Odklad investic

"Obchodní výsledky v zásadě kopírují pokles české ekonomiky. Spotřebitelé mají obavy z propouštění, větší investice odkládají na lepší časy, proto je objem poskytnutých peněz nižší," řekl generální ředitel společnosti Home Credit Erich Čomor.

V hodnocení výsledků splátkového prodeje oznámil Home Credit meziroční pokles o 43 procent, u hotovostních půjček to pak byl propad o 29 procent. Češi v době ekonomické nejistoty nákup nových věcí odkládají na lepší časy a raději opravují ty starší. Na splátky si lidé mnohem více začali pořizovat nářadí pro kutily, zahradnické nástroje a stavebniny. Průměrná výše jednoho nákupu na splátky zůstala ve srovnání s prvním čtvrtletím loňského roku na úrovni 13 tisíc korun.

Kutilové se probudili i na Slovensku, kde je situace obdobná. Prodej na splátky s Home Credit se tam rovněž nejvíce zvýšil v segmentu nářadí a stavebnictví. Oproti Čechům ale naši východní sousedi mnohem více investují do úspory topení nákupem plynových kotlů, nahrazují staré podlahy novými laminátovými a obkládají koupelny.

V prvním čtvrtletí roku z hlediska objemu nejmarkantněji rostly kreditní karty. Zde zaznamenal Home Credit ve srovnání s lednem až březnem 2008 téměř 38procentní růst. Objem poskytnutých peněz na starších revolvingových kartách vzrostl o více než 5 procent.

Trend, kdy si klienti rozmyslí využití doslova každé koruny, se projevil i v zájmu klientů o pojištění k úvěrovým produktům. Zatímco před nástupem ekonomické recese je klienti žádali jen zřídka, v prvním čtvrtletí roku 2009 uzavřel nějaký druh pojištění zhruba každý třetí klient. Podíl klientů, kteří nesplatili dvě a více měsíčních splátek, se ve srovnání s loňským zářím zvýšil o několik desetin procenta.

Home Credit v roce 2008 zajistil financování nákupů svých klientů za 9,6 miliardy korun. Skupina je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů