Vodafone nabízí reklamu v mobilu, ceny ale tají

Tereza Lišková, 21. září 2007 13:00 4 komentářů
Rubriky: Marketing

Mobil
Nová služba Student SMS Gratis se zaměřuje pouze na studenty a umožňuje jim poslat až 600 SMS denně do všech ostatních sítí. Na oplátku zákazník shlédne při odesílání zprávy reklamu. Ceny za reklamu jsou podle vyjádření operátora přizpůsobeny potřebám zákazníků. Zájemce o inzerci se ovšem na obchodníky musí dostávat složitě přes telefonní spojovatelku recepce. Zveřejňujeme záznam telefonátu.

Cílovou skupinou této nově zavedené služby jsou zákazníci Vodafone s předplacenou kartou nebo tarifem, především studenti ve věku 15-26 let. Nezbytností pro čerpání SMS zdarma je ovšem registrace, ať přímo v obchodech Vodafone či přes hlasovou samoobsluhu.

Zájemce o službu uvede základních informace jako věk, pohlaví, PSČ a také školu, kterou studuje. Tyto informace slouží pro lepší a efektivnější zaměření reklamy. Vodafone totiž nabízí inzerentům také regionální cílení. Mladý zákazník se stává konzumentem reklamy, která je určena právě jemu a zobrazuje se také podle místa jeho bydliště.

"Naši zákazníci se budou moci rozhodnout, zda-li chtějí mít vybrané služby zdarma spolu s reklamou nebo za ně platit," vysvětluje Chris Robbins, viceprezident marketingu Vodafone ČR. Mezi první inzerenty patří pojišťovna AIG, sázková kancelář BWIN a vybraní klienti Mediatelu. Samotnou reklamu prodávají obchodníci Vodafone a zároveň je nabízena mediální agenturou.

Cena je tajná

Operátor žádné ceny reklamy nezveřejnil a ani to nemá v plánu. Firma si ovšem interně cenu reklamy stanovila. "Snažíme se oslovit inzerenty nabídkami šitými na míru a výsledné ceny jednotlivých reklamních produktů maximálně přizpůsobit možnostem a potřebám jednotlivých inzerentů," odpověděl na dotazy ITBIZu Filip Hrubý z tiskového oddělení Vodafone. V telefonickém rozhovoru však potvrdil, že je možné pořídit regionálně cílenou reklamu například v hodnotě 5000 Kč.

Inzerenti si pro své reklamní kampaně mohou vybírat mezi formáty JPG a GIF. Operátor v tuto chvíli nabízí až třicet různých reklamních rozměrů. Reklamní systém pro mobilní reklamu firmě dodává společnost Amobee media Systems. Ve statistice je ke kampaním sledován počet zobrazení a kliknutí na reklamní proužek.

Operátoři Vodafone v akci


Názor ITBIZ.cz


Mobilní reklama je zajímavou možností, jak oslovit mladé lidi ve věku 15 - 26 let. Možná bychom doporučili Vodafone, aby věnoval více pozornosti proškolení zaměstnanců. Náš zkušební telefonát totiž odhalil, že není vůbec jednoduché spojit se s konkrétním obchodníkem.

Zkusili jsme zjistit alespoň předběžné ceny a další podmínky mobilní reklamy na portálech Vodafone. Proto jsme zavolali nejprve na linku pro firemní zákazníky. Z této linky nás operátorka odkázala na zákaznickou linku. Operátor zákaznické linky znal pouze popis služby Student SMS Gratis, a tak nám doporučil zavolat na recepci v sídle firmy.

Recepční si nejprve myslela, že chceme mobilnímu operátorovi nabízet reklamu. Vysvětlili jsme podrobnosti a svůj předběžný zájem o inzerci. "Jak chcete u nás inzerovat? Na našich stránkách?," divila se telefonní spojovatelka. Nakonec nás přepojila na pracovníka, který měl podle ní na starosti tuto službu. Jeho telefon byl obsazený, takže jsme si vzali e-mailový kontakt, protože přímé telefonické spojení nám odmítla předat.

Podrobnosti až na schůzce

Telefonát druhý den nám umožnil zjistit, že kontakt předaný operátorkou nebyl správný a dotyčný pracovník měl pouze na starosti marketing služby Student SMS Gratis. Od něho jsme následně získali číslo na mobilní telefon obchodního zástupce, který má na starosti přímo jednání se zájemci o inzerci. Obchodník opět nechtěl prozradit podrobnosti o cenách a navrhoval osobní setkání.

Jaký je závěr z našeho telefonátu? Vodafone není firma, která běžně prodává reklamu. Pokud nemá případný zájemce o inzerci přímý kontakt na obchodního zástupce, musí se zatím nechávat přepojit přes spojovatelku na recepci. Ceny se telefonicky a ani jiným způsobem bez osobní schůzky zřejmě nedozvíte. Ve srovnání například s internetovou reklamou, kde jsou ceny většinou zveřejněny a případné slevy se domlouvají při dalším jednání, je to docela nezvyklé.

Související


Vodafone zřejmě ještě více propojí své služby s internetem
Vodafone spouští reklamu v mobilu (tisková zpráva)
David Duroň: muž, který restartoval Atlas.cz
Události: Vodafone chystá levné čínské mobily


Komentáře

Vitezslav Valka #1
Vitezslav Valka 22. září 2007 14:21

Moc pekny clanek!

Pfeifer #2
Pfeifer 23. září 2007 12:47

Radime, proč se skrýváš za pseudonymem (Tereza Lišková)?

Radim Hasalík #4
Radim Hasalík 23. září 2007 14:03

Autorkou článku je skutečně Tereza Lišková. Do článku jsem pouze doplnil část, která se týká telefonátu na zákaznickou linku Vodafone.

r3V1Z0r #3
r3V1Z0r 24. září 2007 11:58

Za "hovoří ITBIZ" megadík, Ráďo, smál jsem se mocinki :D


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů