Vodafone nabízí reklamu v mobilu, ceny ale tají

Tereza Lišková, 21. září 2007 13:00 4 komentářů
Rubriky: Marketing

Mobil
Nová služba Student SMS Gratis se zaměřuje pouze na studenty a umožňuje jim poslat až 600 SMS denně do všech ostatních sítí. Na oplátku zákazník shlédne při odesílání zprávy reklamu. Ceny za reklamu jsou podle vyjádření operátora přizpůsobeny potřebám zákazníků. Zájemce o inzerci se ovšem na obchodníky musí dostávat složitě přes telefonní spojovatelku recepce. Zveřejňujeme záznam telefonátu.

Cílovou skupinou této nově zavedené služby jsou zákazníci Vodafone s předplacenou kartou nebo tarifem, především studenti ve věku 15-26 let. Nezbytností pro čerpání SMS zdarma je ovšem registrace, ať přímo v obchodech Vodafone či přes hlasovou samoobsluhu.

Zájemce o službu uvede základních informace jako věk, pohlaví, PSČ a také školu, kterou studuje. Tyto informace slouží pro lepší a efektivnější zaměření reklamy. Vodafone totiž nabízí inzerentům také regionální cílení. Mladý zákazník se stává konzumentem reklamy, která je určena právě jemu a zobrazuje se také podle místa jeho bydliště.

"Naši zákazníci se budou moci rozhodnout, zda-li chtějí mít vybrané služby zdarma spolu s reklamou nebo za ně platit," vysvětluje Chris Robbins, viceprezident marketingu Vodafone ČR. Mezi první inzerenty patří pojišťovna AIG, sázková kancelář BWIN a vybraní klienti Mediatelu. Samotnou reklamu prodávají obchodníci Vodafone a zároveň je nabízena mediální agenturou.

Cena je tajná

Operátor žádné ceny reklamy nezveřejnil a ani to nemá v plánu. Firma si ovšem interně cenu reklamy stanovila. "Snažíme se oslovit inzerenty nabídkami šitými na míru a výsledné ceny jednotlivých reklamních produktů maximálně přizpůsobit možnostem a potřebám jednotlivých inzerentů," odpověděl na dotazy ITBIZu Filip Hrubý z tiskového oddělení Vodafone. V telefonickém rozhovoru však potvrdil, že je možné pořídit regionálně cílenou reklamu například v hodnotě 5000 Kč.

Inzerenti si pro své reklamní kampaně mohou vybírat mezi formáty JPG a GIF. Operátor v tuto chvíli nabízí až třicet různých reklamních rozměrů. Reklamní systém pro mobilní reklamu firmě dodává společnost Amobee media Systems. Ve statistice je ke kampaním sledován počet zobrazení a kliknutí na reklamní proužek.

Operátoři Vodafone v akci


Názor ITBIZ.cz


Mobilní reklama je zajímavou možností, jak oslovit mladé lidi ve věku 15 - 26 let. Možná bychom doporučili Vodafone, aby věnoval více pozornosti proškolení zaměstnanců. Náš zkušební telefonát totiž odhalil, že není vůbec jednoduché spojit se s konkrétním obchodníkem.

Zkusili jsme zjistit alespoň předběžné ceny a další podmínky mobilní reklamy na portálech Vodafone. Proto jsme zavolali nejprve na linku pro firemní zákazníky. Z této linky nás operátorka odkázala na zákaznickou linku. Operátor zákaznické linky znal pouze popis služby Student SMS Gratis, a tak nám doporučil zavolat na recepci v sídle firmy.

Recepční si nejprve myslela, že chceme mobilnímu operátorovi nabízet reklamu. Vysvětlili jsme podrobnosti a svůj předběžný zájem o inzerci. "Jak chcete u nás inzerovat? Na našich stránkách?," divila se telefonní spojovatelka. Nakonec nás přepojila na pracovníka, který měl podle ní na starosti tuto službu. Jeho telefon byl obsazený, takže jsme si vzali e-mailový kontakt, protože přímé telefonické spojení nám odmítla předat.

Podrobnosti až na schůzce

Telefonát druhý den nám umožnil zjistit, že kontakt předaný operátorkou nebyl správný a dotyčný pracovník měl pouze na starosti marketing služby Student SMS Gratis. Od něho jsme následně získali číslo na mobilní telefon obchodního zástupce, který má na starosti přímo jednání se zájemci o inzerci. Obchodník opět nechtěl prozradit podrobnosti o cenách a navrhoval osobní setkání.

Jaký je závěr z našeho telefonátu? Vodafone není firma, která běžně prodává reklamu. Pokud nemá případný zájemce o inzerci přímý kontakt na obchodního zástupce, musí se zatím nechávat přepojit přes spojovatelku na recepci. Ceny se telefonicky a ani jiným způsobem bez osobní schůzky zřejmě nedozvíte. Ve srovnání například s internetovou reklamou, kde jsou ceny většinou zveřejněny a případné slevy se domlouvají při dalším jednání, je to docela nezvyklé.

Související


Vodafone zřejmě ještě více propojí své služby s internetem
Vodafone spouští reklamu v mobilu (tisková zpráva)
David Duroň: muž, který restartoval Atlas.cz
Události: Vodafone chystá levné čínské mobily


Komentáře

Vitezslav Valka #1
Vitezslav Valka 22. září 2007 14:21

Moc pekny clanek!

Pfeifer #2
Pfeifer 23. září 2007 12:47

Radime, proč se skrýváš za pseudonymem (Tereza Lišková)?

Radim Hasalík #4
Radim Hasalík 23. září 2007 14:03

Autorkou článku je skutečně Tereza Lišková. Do článku jsem pouze doplnil část, která se týká telefonátu na zákaznickou linku Vodafone.

r3V1Z0r #3
r3V1Z0r 24. září 2007 11:58

Za "hovoří ITBIZ" megadík, Ráďo, smál jsem se mocinki :D

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů