Vodafone nabízí reklamu v mobilu, ceny ale tají

Tereza Lišková, 21. září 2007 13:00 4 komentářů
Rubriky: Marketing

Mobil
Nová služba Student SMS Gratis se zaměřuje pouze na studenty a umožňuje jim poslat až 600 SMS denně do všech ostatních sítí. Na oplátku zákazník shlédne při odesílání zprávy reklamu. Ceny za reklamu jsou podle vyjádření operátora přizpůsobeny potřebám zákazníků. Zájemce o inzerci se ovšem na obchodníky musí dostávat složitě přes telefonní spojovatelku recepce. Zveřejňujeme záznam telefonátu.

Cílovou skupinou této nově zavedené služby jsou zákazníci Vodafone s předplacenou kartou nebo tarifem, především studenti ve věku 15-26 let. Nezbytností pro čerpání SMS zdarma je ovšem registrace, ať přímo v obchodech Vodafone či přes hlasovou samoobsluhu.

Zájemce o službu uvede základních informace jako věk, pohlaví, PSČ a také školu, kterou studuje. Tyto informace slouží pro lepší a efektivnější zaměření reklamy. Vodafone totiž nabízí inzerentům také regionální cílení. Mladý zákazník se stává konzumentem reklamy, která je určena právě jemu a zobrazuje se také podle místa jeho bydliště.

"Naši zákazníci se budou moci rozhodnout, zda-li chtějí mít vybrané služby zdarma spolu s reklamou nebo za ně platit," vysvětluje Chris Robbins, viceprezident marketingu Vodafone ČR. Mezi první inzerenty patří pojišťovna AIG, sázková kancelář BWIN a vybraní klienti Mediatelu. Samotnou reklamu prodávají obchodníci Vodafone a zároveň je nabízena mediální agenturou.

Cena je tajná

Operátor žádné ceny reklamy nezveřejnil a ani to nemá v plánu. Firma si ovšem interně cenu reklamy stanovila. "Snažíme se oslovit inzerenty nabídkami šitými na míru a výsledné ceny jednotlivých reklamních produktů maximálně přizpůsobit možnostem a potřebám jednotlivých inzerentů," odpověděl na dotazy ITBIZu Filip Hrubý z tiskového oddělení Vodafone. V telefonickém rozhovoru však potvrdil, že je možné pořídit regionálně cílenou reklamu například v hodnotě 5000 Kč.

Inzerenti si pro své reklamní kampaně mohou vybírat mezi formáty JPG a GIF. Operátor v tuto chvíli nabízí až třicet různých reklamních rozměrů. Reklamní systém pro mobilní reklamu firmě dodává společnost Amobee media Systems. Ve statistice je ke kampaním sledován počet zobrazení a kliknutí na reklamní proužek.

Operátoři Vodafone v akci


Názor ITBIZ.cz


Mobilní reklama je zajímavou možností, jak oslovit mladé lidi ve věku 15 - 26 let. Možná bychom doporučili Vodafone, aby věnoval více pozornosti proškolení zaměstnanců. Náš zkušební telefonát totiž odhalil, že není vůbec jednoduché spojit se s konkrétním obchodníkem.

Zkusili jsme zjistit alespoň předběžné ceny a další podmínky mobilní reklamy na portálech Vodafone. Proto jsme zavolali nejprve na linku pro firemní zákazníky. Z této linky nás operátorka odkázala na zákaznickou linku. Operátor zákaznické linky znal pouze popis služby Student SMS Gratis, a tak nám doporučil zavolat na recepci v sídle firmy.

Recepční si nejprve myslela, že chceme mobilnímu operátorovi nabízet reklamu. Vysvětlili jsme podrobnosti a svůj předběžný zájem o inzerci. "Jak chcete u nás inzerovat? Na našich stránkách?," divila se telefonní spojovatelka. Nakonec nás přepojila na pracovníka, který měl podle ní na starosti tuto službu. Jeho telefon byl obsazený, takže jsme si vzali e-mailový kontakt, protože přímé telefonické spojení nám odmítla předat.

Podrobnosti až na schůzce

Telefonát druhý den nám umožnil zjistit, že kontakt předaný operátorkou nebyl správný a dotyčný pracovník měl pouze na starosti marketing služby Student SMS Gratis. Od něho jsme následně získali číslo na mobilní telefon obchodního zástupce, který má na starosti přímo jednání se zájemci o inzerci. Obchodník opět nechtěl prozradit podrobnosti o cenách a navrhoval osobní setkání.

Jaký je závěr z našeho telefonátu? Vodafone není firma, která běžně prodává reklamu. Pokud nemá případný zájemce o inzerci přímý kontakt na obchodního zástupce, musí se zatím nechávat přepojit přes spojovatelku na recepci. Ceny se telefonicky a ani jiným způsobem bez osobní schůzky zřejmě nedozvíte. Ve srovnání například s internetovou reklamou, kde jsou ceny většinou zveřejněny a případné slevy se domlouvají při dalším jednání, je to docela nezvyklé.

Související


Vodafone zřejmě ještě více propojí své služby s internetem
Vodafone spouští reklamu v mobilu (tisková zpráva)
David Duroň: muž, který restartoval Atlas.cz
Události: Vodafone chystá levné čínské mobily


Komentáře

Vitezslav Valka #1
Vitezslav Valka 22. září 2007 14:21

Moc pekny clanek!

Pfeifer #2
Pfeifer 23. září 2007 12:47

Radime, proč se skrýváš za pseudonymem (Tereza Lišková)?

Radim Hasalík #4
Radim Hasalík 23. září 2007 14:03

Autorkou článku je skutečně Tereza Lišková. Do článku jsem pouze doplnil část, která se týká telefonátu na zákaznickou linku Vodafone.

r3V1Z0r #3
r3V1Z0r 24. září 2007 11:58

Za "hovoří ITBIZ" megadík, Ráďo, smál jsem se mocinki :D


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů