Webexpo a WebTop100: větší rozdíl, než jen jméno

Jana Budinská, 23. říjen 2009 09:15 0 komentářů

Zavináč
Na úterní konferenci WebTop100 se twittující účastníci občas přepisovali: místo hashtagu #webtop100 psali #webexpo. Zní to podobně, a nadto druhá z událostí proběhla dva dny po konci té první. V obou šlo navíc o weby. Obsah akcí se ale lišil více než jejich názvy.

WebExpo
Posluchárny PEF ČZU byly příjemným dějištěm konference.

WebExpo: na ČZU se neučí jen kydání hnoje


WebExpo byla akce, které bych se i přes masivní návštěvu (kolem pětistovky registovaných) nebála přiřadit nálepku komunitní. Odehrávala se v areálu vysoké školy, přesněji řečeno ČZU, a to už druhým rokem. Prezentace probíhaly v pětačtyřicetiminutových intervalech školních hodin paralelně ve čtyřech posluchárnách, v pátek odpoledne, v sobotu celý den a v neděli dopoledne. Značnou část návštěvníků tvořili studenti informatiky na PEF ČZU, kteří měli vstup zdarma (veřejnost platila ne úplně nezanedbatelné 2000 Kč, 1000 pro studenty, 500 pro neinformatické studenty PEF ČZU), mezi pětistovkou zaregistrovaných pánů se ztrácelo pouhých sedmadvacet příslušnic něžného pohlaví.

Do Developer Hall jsem si během své páteční přítomnosti netroufla. Web Design & UX Hall vypadala slibněji, ale stejně jsem střídala převážně Business & Startup Room s Enterprise 2.0 Room. Přednáška o Google Apps pro firmy ale trochu zaváděla názvem: místo tušených tipů pro využívání aplikací Google ve firmě šlo spíše o přehled, jaké existují a k čemu jsou, což většinu posluchačů, kteří s Gmailem, Docs apod. obvykle už někdy pracovali, příliš nezaujalo. Těžko říct, zda byla chyba spíš v odhadnutí znalostí publika, nebo v neobratně formulovaném názvu.

Přednáška Slepá honba za zásahem byla o hodně zábavnější, ale v podstatě nepřinesla žádný nový poznatek kromě osvětlení, že určitá část zásahu cílové skupiny je prostě neměřitelná, a (nijak objevného) konstatování, že risk je zisk, ale většina zadavatelů o risk nestojí.

Startup Show

V rámci WebExpa proběhla také soutěž o nejlepší startup. Přihlásilo se do něj 41 projektů, do hlavní soutěže prošlo třicet nejzajímavějších a čtyři z nich, ohodnocené porotou jako nejlepší, dostaly možnost prezentovat se naživo před publikem a obhájit svůj nápad. Přízeň hlasujících diváků v sále získala prezentace webu NejRemeslnici.cz, který v původním kvalifikačním žebříčku poroty dostal o tři body méně než celkově druhá fotobanka PixMac.

WebTop100: přednášky zvlášť, vyhlášení zvlášť

Název konferenční akce WebTop100 evokoval přehlídku stovky nejúspěšnějších webů. Hlavní částí projektu WebTop100 je skutečně vyhlášení žebříčku kvalitních českých firemních webů, to však probíhalo na večerním galaprogramu. Průvodní konference byla místem setkání odborníků z oblasti internetového podnikání. Přednášky byly zaměřeny na aktuální i obecná témata, nejvíce se však dotýkaly moderního trendu využívání sociálních sítí.

Případové studie: jak zabít skupinu s lákavým názvem a znepřátelit si všechny přátele

Několik odvážlivců vyneslo na trh pomyslnou kůži se zkušenostmi z propagace firmy na Facebooku. Zástupce Pelicantravel.com přiznal, že jim bylo do skupiny Potřebuji dovolenou, která sympatickým názvem přitáhla přepracované geeky i negeeky, odebrána práva zápisu, Radim Hasalík z ESETu zase, že při zakládání skupin ospamuje celý kontaktlist, než nasadí reklamu. Marketing na sociálních sítích je u nás zkrátka stále ještě v plenkách.

Lupa prezentovala prostřednictvím Patricka Zandla nedávný článek o využití Twitteru českými firmami. Praktické výsledky jsou stále poněkud tristní, ale za zvážení stojí stanovisko, že twitteroví fanoušci mohou pro další rozšiřování pozitivního obrazu firmy udělat více než běžný "offline" sympatizant. Výsledky měření použitelnosti webu oční kamerou vyvolaly bouřlivou diskusi, zda je vhodné testovat weby nepoužitelné už na pohled a jaké jsou všechny ty nepsané standardy, co kde na stránkách může a nemůže být.

Na večerním slavnostním vyhlášení hlavního i oborových žebříčků jsme se dozvěděli, že nejlepší web má podle odborné komise ČEZ. Vítěze jednotlivých oborových a speciálních žebříčků najdete přímo na stránkách WebTop100.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FBI bude moci s povolením soudu pronikat do jakýchkoli počítačů

ČTK , 01. prosinec 2016 10:30

V americkém Senátu dnes selhal poslední pokus o zablokování rozšířených policejních pravomocí, které...

Více 2 komentářů

Gartner:Prodej tabletů v ČR letos klesne o osm procent na 1,1 mil

ČTK , 30. listopad 2016 14:00

Zájem o tablety letos dále klesá. Prodej tabletů a hybridních notebooků na českém trhu se letos sníž...

Více 0 komentářů

Grafen opracovaný laserem

Pavel Houser , 30. listopad 2016 11:00

Na Iowa State University přišli s další metodou pro tištění grafenových součástek. V tomto případě j...

Více 0 komentářů

GFI Software přichází s beta verzí pokročilé cloudové ochrany e-mailu

Petr Velecký , 29. listopad 2016 18:00

Beta verzi své nejnovější cloudové platformy pro zajištění bezpečnosti a kontinuity provozu podnikov...

Více 0 komentářů