Webexpo a WebTop100: větší rozdíl, než jen jméno

Jana Budinská, 23. říjen 2009 09:15 0 komentářů

Zavináč
Na úterní konferenci WebTop100 se twittující účastníci občas přepisovali: místo hashtagu #webtop100 psali #webexpo. Zní to podobně, a nadto druhá z událostí proběhla dva dny po konci té první. V obou šlo navíc o weby. Obsah akcí se ale lišil více než jejich názvy.

WebExpo
Posluchárny PEF ČZU byly příjemným dějištěm konference.

WebExpo: na ČZU se neučí jen kydání hnoje


WebExpo byla akce, které bych se i přes masivní návštěvu (kolem pětistovky registovaných) nebála přiřadit nálepku komunitní. Odehrávala se v areálu vysoké školy, přesněji řečeno ČZU, a to už druhým rokem. Prezentace probíhaly v pětačtyřicetiminutových intervalech školních hodin paralelně ve čtyřech posluchárnách, v pátek odpoledne, v sobotu celý den a v neděli dopoledne. Značnou část návštěvníků tvořili studenti informatiky na PEF ČZU, kteří měli vstup zdarma (veřejnost platila ne úplně nezanedbatelné 2000 Kč, 1000 pro studenty, 500 pro neinformatické studenty PEF ČZU), mezi pětistovkou zaregistrovaných pánů se ztrácelo pouhých sedmadvacet příslušnic něžného pohlaví.

Do Developer Hall jsem si během své páteční přítomnosti netroufla. Web Design & UX Hall vypadala slibněji, ale stejně jsem střídala převážně Business & Startup Room s Enterprise 2.0 Room. Přednáška o Google Apps pro firmy ale trochu zaváděla názvem: místo tušených tipů pro využívání aplikací Google ve firmě šlo spíše o přehled, jaké existují a k čemu jsou, což většinu posluchačů, kteří s Gmailem, Docs apod. obvykle už někdy pracovali, příliš nezaujalo. Těžko říct, zda byla chyba spíš v odhadnutí znalostí publika, nebo v neobratně formulovaném názvu.

Přednáška Slepá honba za zásahem byla o hodně zábavnější, ale v podstatě nepřinesla žádný nový poznatek kromě osvětlení, že určitá část zásahu cílové skupiny je prostě neměřitelná, a (nijak objevného) konstatování, že risk je zisk, ale většina zadavatelů o risk nestojí.

Startup Show

V rámci WebExpa proběhla také soutěž o nejlepší startup. Přihlásilo se do něj 41 projektů, do hlavní soutěže prošlo třicet nejzajímavějších a čtyři z nich, ohodnocené porotou jako nejlepší, dostaly možnost prezentovat se naživo před publikem a obhájit svůj nápad. Přízeň hlasujících diváků v sále získala prezentace webu NejRemeslnici.cz, který v původním kvalifikačním žebříčku poroty dostal o tři body méně než celkově druhá fotobanka PixMac.

WebTop100: přednášky zvlášť, vyhlášení zvlášť

Název konferenční akce WebTop100 evokoval přehlídku stovky nejúspěšnějších webů. Hlavní částí projektu WebTop100 je skutečně vyhlášení žebříčku kvalitních českých firemních webů, to však probíhalo na večerním galaprogramu. Průvodní konference byla místem setkání odborníků z oblasti internetového podnikání. Přednášky byly zaměřeny na aktuální i obecná témata, nejvíce se však dotýkaly moderního trendu využívání sociálních sítí.

Případové studie: jak zabít skupinu s lákavým názvem a znepřátelit si všechny přátele

Několik odvážlivců vyneslo na trh pomyslnou kůži se zkušenostmi z propagace firmy na Facebooku. Zástupce Pelicantravel.com přiznal, že jim bylo do skupiny Potřebuji dovolenou, která sympatickým názvem přitáhla přepracované geeky i negeeky, odebrána práva zápisu, Radim Hasalík z ESETu zase, že při zakládání skupin ospamuje celý kontaktlist, než nasadí reklamu. Marketing na sociálních sítích je u nás zkrátka stále ještě v plenkách.

Lupa prezentovala prostřednictvím Patricka Zandla nedávný článek o využití Twitteru českými firmami. Praktické výsledky jsou stále poněkud tristní, ale za zvážení stojí stanovisko, že twitteroví fanoušci mohou pro další rozšiřování pozitivního obrazu firmy udělat více než běžný "offline" sympatizant. Výsledky měření použitelnosti webu oční kamerou vyvolaly bouřlivou diskusi, zda je vhodné testovat weby nepoužitelné už na pohled a jaké jsou všechny ty nepsané standardy, co kde na stránkách může a nemůže být.

Na večerním slavnostním vyhlášení hlavního i oborových žebříčků jsme se dozvěděli, že nejlepší web má podle odborné komise ČEZ. Vítěze jednotlivých oborových a speciálních žebříčků najdete přímo na stránkách WebTop100.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy Nikkei 225

ČTK , 26. červen 2017 10:00

Společnost dosud nezveřejnila auditované výsledky za uplynulý finanční rok, protože auditoři jí výsl...

Více 0 komentářů

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů