Webexpo a WebTop100: větší rozdíl, než jen jméno

Jana Budinská, 23. říjen 2009 09:15 0 komentářů

Zavináč
Na úterní konferenci WebTop100 se twittující účastníci občas přepisovali: místo hashtagu #webtop100 psali #webexpo. Zní to podobně, a nadto druhá z událostí proběhla dva dny po konci té první. V obou šlo navíc o weby. Obsah akcí se ale lišil více než jejich názvy.

WebExpo
Posluchárny PEF ČZU byly příjemným dějištěm konference.

WebExpo: na ČZU se neučí jen kydání hnoje


WebExpo byla akce, které bych se i přes masivní návštěvu (kolem pětistovky registovaných) nebála přiřadit nálepku komunitní. Odehrávala se v areálu vysoké školy, přesněji řečeno ČZU, a to už druhým rokem. Prezentace probíhaly v pětačtyřicetiminutových intervalech školních hodin paralelně ve čtyřech posluchárnách, v pátek odpoledne, v sobotu celý den a v neděli dopoledne. Značnou část návštěvníků tvořili studenti informatiky na PEF ČZU, kteří měli vstup zdarma (veřejnost platila ne úplně nezanedbatelné 2000 Kč, 1000 pro studenty, 500 pro neinformatické studenty PEF ČZU), mezi pětistovkou zaregistrovaných pánů se ztrácelo pouhých sedmadvacet příslušnic něžného pohlaví.

Do Developer Hall jsem si během své páteční přítomnosti netroufla. Web Design & UX Hall vypadala slibněji, ale stejně jsem střídala převážně Business & Startup Room s Enterprise 2.0 Room. Přednáška o Google Apps pro firmy ale trochu zaváděla názvem: místo tušených tipů pro využívání aplikací Google ve firmě šlo spíše o přehled, jaké existují a k čemu jsou, což většinu posluchačů, kteří s Gmailem, Docs apod. obvykle už někdy pracovali, příliš nezaujalo. Těžko říct, zda byla chyba spíš v odhadnutí znalostí publika, nebo v neobratně formulovaném názvu.

Přednáška Slepá honba za zásahem byla o hodně zábavnější, ale v podstatě nepřinesla žádný nový poznatek kromě osvětlení, že určitá část zásahu cílové skupiny je prostě neměřitelná, a (nijak objevného) konstatování, že risk je zisk, ale většina zadavatelů o risk nestojí.

Startup Show

V rámci WebExpa proběhla také soutěž o nejlepší startup. Přihlásilo se do něj 41 projektů, do hlavní soutěže prošlo třicet nejzajímavějších a čtyři z nich, ohodnocené porotou jako nejlepší, dostaly možnost prezentovat se naživo před publikem a obhájit svůj nápad. Přízeň hlasujících diváků v sále získala prezentace webu NejRemeslnici.cz, který v původním kvalifikačním žebříčku poroty dostal o tři body méně než celkově druhá fotobanka PixMac.

WebTop100: přednášky zvlášť, vyhlášení zvlášť

Název konferenční akce WebTop100 evokoval přehlídku stovky nejúspěšnějších webů. Hlavní částí projektu WebTop100 je skutečně vyhlášení žebříčku kvalitních českých firemních webů, to však probíhalo na večerním galaprogramu. Průvodní konference byla místem setkání odborníků z oblasti internetového podnikání. Přednášky byly zaměřeny na aktuální i obecná témata, nejvíce se však dotýkaly moderního trendu využívání sociálních sítí.

Případové studie: jak zabít skupinu s lákavým názvem a znepřátelit si všechny přátele

Několik odvážlivců vyneslo na trh pomyslnou kůži se zkušenostmi z propagace firmy na Facebooku. Zástupce Pelicantravel.com přiznal, že jim bylo do skupiny Potřebuji dovolenou, která sympatickým názvem přitáhla přepracované geeky i negeeky, odebrána práva zápisu, Radim Hasalík z ESETu zase, že při zakládání skupin ospamuje celý kontaktlist, než nasadí reklamu. Marketing na sociálních sítích je u nás zkrátka stále ještě v plenkách.

Lupa prezentovala prostřednictvím Patricka Zandla nedávný článek o využití Twitteru českými firmami. Praktické výsledky jsou stále poněkud tristní, ale za zvážení stojí stanovisko, že twitteroví fanoušci mohou pro další rozšiřování pozitivního obrazu firmy udělat více než běžný "offline" sympatizant. Výsledky měření použitelnosti webu oční kamerou vyvolaly bouřlivou diskusi, zda je vhodné testovat weby nepoužitelné už na pohled a jaké jsou všechny ty nepsané standardy, co kde na stránkách může a nemůže být.

Na večerním slavnostním vyhlášení hlavního i oborových žebříčků jsme se dozvěděli, že nejlepší web má podle odborné komise ČEZ. Vítěze jednotlivých oborových a speciálních žebříčků najdete přímo na stránkách WebTop100.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

19. 10.

22. 10.
For Games 2017
24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
RSS 

Zprávičky

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů

Dohoda o ochraně dat mezi EU a USA prošla první kontrolou

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Cílem dohody je chránit osobní údaje osob v EU předávané společnostem v USA. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Operátoři: Metro by mohlo být signálem pokryté do konce roku 2018

ČTK , 20. říjen 2017 08:00

Operátoři mají enormní zájem na pokrytí pražského metra, a to na vlastní náklady....

Více 0 komentářů

Firmu Moravia IT koupil britský konkurent RWS Holding

ČTK , 19. říjen 2017 21:26

Mezi zákazníky firmy specializující se na lokalizaci a testování softwaru patří např. Microsoft, IBM...

Více 0 komentářů

Státní ústav pro kontrolu léčiv hájí elektronické recepty

ČTK , 19. říjen 2017 10:00

V ČR se vydá 60-70 milionů papírových receptů ročně. Podle ministerstva je elektronizace zdravotnict...

Více 0 komentářů

Ransomware Locky v září masivně útočil ve světě i v ČR

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:30

Locky se neobjevil v Top 10 škodlivých kódů od listopadu 2016....

Více 0 komentářů