Yahoo! spouští reklamní kampaň za stamiliony

Petr Švec , 07. květen 2010 07:52 0 komentářů

Za rozsáhlou reklamní kampaň propagující vlastní služby zaplatí ztrátový internetový portál Yahoo! 85 milionů dolarů (1,53 miliardy Kč).

Yahoo
Současná kampaň je součástí dlouhodobější reklamní iniciativy, kterou Yahoo! představilo v září loňského roku. Jejím hlavním cílem je přitáhnout nové uživatele ke službám Yahoo! a zastavit tak propad návštěvnosti, kterému tento kdysi velmi oblíbený portál v posledních letech čelí. Kumulovaná návštěvnost internetových stránek ve vlastnictví Yahoo! v dubnu meziročně poklesla dokonce o 11,4%, zatímco konkurenční portály, jako je Google, Facebook, nebo Bing ohlásily naopak růst počtu návštěvníků.

Kampaň by v této fázi neměla propagovat ani tak portál Yahoo! samotný, jako některé specializované stránky, které společnost vlastní. Podle dostupných informací by se mělo jednat především o informační a zpravodajské servery zaměřené na aktuální zpravodajství a informace ze světa sportu. Kampaň by oficiálně měla být spuštěna v průběhu příštího týdne.

Dosavadní výsledky kampaně jsou poměrně rozporuplné. Podle Carol Bartz, CEO společnosti Yahoo!, kampaň sice přitáhla spoustu nových návštěvníků, kteří ovšem přišly z oblastí mimo USA. Tamní uživatele naopak kampaň dosud údajně moc neoslovila. Yahoo! je přitom tradičně poměrně silné právě na americkém trhu a jeho podíl na jiných trzích se pohybuje pouze na hranici několika procent. Špatné zacílení kampaně je pravděpodobně také důvod, proč se v nynější kampani firma spolehne na jinou reklamní agenturu. Tou bude Goodby Silverstein & Partners, která nahradí studio Ogilvy & Mather, které realizovalo první fázi kampaně.

Internetový portál Yahoo! především kvůli neschopnosti pružně reagovat na požadavky zákazníků neustále ztrácí tržní podíl v oblasti vyhledávačů. Svou kdysi dominantní pozici na severoamerickém trhu už před několika lety přepustil Googlu a na tamním trhu v současnosti působí jako dvojka (s podílem zhruba 11% oproti necelým 80% Googlu). Na třetí pozici je v současnosti portál Bing společnosti Microsoft, který se svým podílem Yahoo! velmi rychle přibližuje a v horizontu několika měsíců jej nejspíš i předežene.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Vodafone testuje se svými zákazníky zařízení pro NB-IoT

Pavel Houser , 25. duben 2017 18:03

Úzkopásmový Internet věcí má využití v průmyslu, dopravě, ale i službách pro koncové uživatele....

Více 0 komentářů

Zakladatel Wikipedie vytváří zpravodajskou platformu Wikitribune

ČTK , 25. duben 2017 18:03

Zakladatel internetové encyklopedie Wikipedia Jimmy Wales vytváří zpravodajskou platformu Wikitribun...

Více 0 komentářů

JIC investuje do spin-offu z CEITEC VUT z oblasti elektronové mikroskopie

Pavel Houser , 25. duben 2017 08:00

Jihomoravské inovační centrum věří, že trh s nanotechnologiemi poroste. Proto investuje do firmy Nen...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

EK prý zvažuje legislativní kroky v boji proti projevům nenávisti

ČTK , 24. duben 2017 16:00

Evropská komise zvažuje legislativní kroky k harmonizaci metod, kterými internetové platformy jako F...

Více 5 komentářů

Rusko prý špehovalo e-maily příslušníků dánské armády

ČTK , 24. duben 2017 14:00

Rusko pomocí skupiny hackerů proniklo do systémů dánské armády a v letech 2015 a 2016 mělo přístup k...

Více 1 komentářů

Philipsu vzrostl čtvrtletní zisk o 18 %, překonal očekávání

ČTK , 24. duben 2017 11:43

Nizozemskému výrobci elektroniky Philips se zvýšil čtvrtletní zisk o 18 procent na 442 milionů eur (...

Více 0 komentářů

Baterie se vozí loděmi, jsou kvůli tomu dražší?

Pavel Houser , 24. duben 2017 10:47

Dříve byly akumulátory přepravovány jako běžné zásilky, před 5 lety ale byly přeřazeny do kategorie ...

Více 2 komentářů