Yahoo! spouští reklamní kampaň za stamiliony

Petr Švec , 07. květen 2010 07:52 0 komentářů

Za rozsáhlou reklamní kampaň propagující vlastní služby zaplatí ztrátový internetový portál Yahoo! 85 milionů dolarů (1,53 miliardy Kč).

Yahoo
Současná kampaň je součástí dlouhodobější reklamní iniciativy, kterou Yahoo! představilo v září loňského roku. Jejím hlavním cílem je přitáhnout nové uživatele ke službám Yahoo! a zastavit tak propad návštěvnosti, kterému tento kdysi velmi oblíbený portál v posledních letech čelí. Kumulovaná návštěvnost internetových stránek ve vlastnictví Yahoo! v dubnu meziročně poklesla dokonce o 11,4%, zatímco konkurenční portály, jako je Google, Facebook, nebo Bing ohlásily naopak růst počtu návštěvníků.

Kampaň by v této fázi neměla propagovat ani tak portál Yahoo! samotný, jako některé specializované stránky, které společnost vlastní. Podle dostupných informací by se mělo jednat především o informační a zpravodajské servery zaměřené na aktuální zpravodajství a informace ze světa sportu. Kampaň by oficiálně měla být spuštěna v průběhu příštího týdne.

Dosavadní výsledky kampaně jsou poměrně rozporuplné. Podle Carol Bartz, CEO společnosti Yahoo!, kampaň sice přitáhla spoustu nových návštěvníků, kteří ovšem přišly z oblastí mimo USA. Tamní uživatele naopak kampaň dosud údajně moc neoslovila. Yahoo! je přitom tradičně poměrně silné právě na americkém trhu a jeho podíl na jiných trzích se pohybuje pouze na hranici několika procent. Špatné zacílení kampaně je pravděpodobně také důvod, proč se v nynější kampani firma spolehne na jinou reklamní agenturu. Tou bude Goodby Silverstein & Partners, která nahradí studio Ogilvy & Mather, které realizovalo první fázi kampaně.

Internetový portál Yahoo! především kvůli neschopnosti pružně reagovat na požadavky zákazníků neustále ztrácí tržní podíl v oblasti vyhledávačů. Svou kdysi dominantní pozici na severoamerickém trhu už před několika lety přepustil Googlu a na tamním trhu v současnosti působí jako dvojka (s podílem zhruba 11% oproti necelým 80% Googlu). Na třetí pozici je v současnosti portál Bing společnosti Microsoft, který se svým podílem Yahoo! velmi rychle přibližuje a v horizontu několika měsíců jej nejspíš i předežene.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Nová řešení od IBM Security pomohou klientům splnit požadavky GDPR

Pavel Houser , 30. květen 2017 14:00

K novým řešením patří Resilient průvodce přípravou na GDPR, Resilient simulace GDPR a modul ochrany ...

Více 0 komentářů

Rozvoj IT služeb Konica Minolta směřuje k využívání umělé inteligenci

Pavel Houser , 30. květen 2017 13:00

Zájem o AI aplikace je v ČR srovnatelný s globálním trhem. Tyto funkce budou k dispozici v rámci nov...

Více 0 komentářů

GDPR může zefektivnit práci IT oddělení

Pavel Houser , 30. květen 2017 12:25

Většina vedoucích IT specialistů evropských firem předpokládá, že díky novým regulacím získají více ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Podíl pozemního TV vysílání přechodem na DVB-T2 klesne o desetinu

ČTK , 30. květen 2017 08:00

S rozvojem optických a dalších vysokorychlostních sítí poroste význam šíření signálu přes IPTV....

Více 0 komentářů

Pokračuje kauza údajného útočníka na LinkedIn, vydat ho chtějí USA i Rusko

ČTK , 30. květen 2017 07:28

Pražský městský soud se dnes vrátí k otázce přípustnosti vydání údajného ruského hackera Jevgenije N...

Více 0 komentářů

Trendy v affiliate marketingu pro rok 2017

ITBiz.cz , 29. květen 2017 12:30

Posilování role mobilních zařízení v e-komerce a sledování uživatelů napříč zařízeními jsou hlavní l...

Více 0 komentářů

Zavedení EET se projevilo i na oblibě metod platby v e-shopech, některé zrušily platbu kartou

ČTK , 29. květen 2017 12:09

EET zasáhlo především ty úplně nejmenší hráče na trhu. Raději možnost platby kartou, která se v EET ...

Více 1 komentářů