Yahoo! spouští reklamní kampaň za stamiliony

Petr Švec , 07. květen 2010 07:52 0 komentářů

Za rozsáhlou reklamní kampaň propagující vlastní služby zaplatí ztrátový internetový portál Yahoo! 85 milionů dolarů (1,53 miliardy Kč).

Yahoo
Současná kampaň je součástí dlouhodobější reklamní iniciativy, kterou Yahoo! představilo v září loňského roku. Jejím hlavním cílem je přitáhnout nové uživatele ke službám Yahoo! a zastavit tak propad návštěvnosti, kterému tento kdysi velmi oblíbený portál v posledních letech čelí. Kumulovaná návštěvnost internetových stránek ve vlastnictví Yahoo! v dubnu meziročně poklesla dokonce o 11,4%, zatímco konkurenční portály, jako je Google, Facebook, nebo Bing ohlásily naopak růst počtu návštěvníků.

Kampaň by v této fázi neměla propagovat ani tak portál Yahoo! samotný, jako některé specializované stránky, které společnost vlastní. Podle dostupných informací by se mělo jednat především o informační a zpravodajské servery zaměřené na aktuální zpravodajství a informace ze světa sportu. Kampaň by oficiálně měla být spuštěna v průběhu příštího týdne.

Dosavadní výsledky kampaně jsou poměrně rozporuplné. Podle Carol Bartz, CEO společnosti Yahoo!, kampaň sice přitáhla spoustu nových návštěvníků, kteří ovšem přišly z oblastí mimo USA. Tamní uživatele naopak kampaň dosud údajně moc neoslovila. Yahoo! je přitom tradičně poměrně silné právě na americkém trhu a jeho podíl na jiných trzích se pohybuje pouze na hranici několika procent. Špatné zacílení kampaně je pravděpodobně také důvod, proč se v nynější kampani firma spolehne na jinou reklamní agenturu. Tou bude Goodby Silverstein & Partners, která nahradí studio Ogilvy & Mather, které realizovalo první fázi kampaně.

Internetový portál Yahoo! především kvůli neschopnosti pružně reagovat na požadavky zákazníků neustále ztrácí tržní podíl v oblasti vyhledávačů. Svou kdysi dominantní pozici na severoamerickém trhu už před několika lety přepustil Googlu a na tamním trhu v současnosti působí jako dvojka (s podílem zhruba 11% oproti necelým 80% Googlu). Na třetí pozici je v současnosti portál Bing společnosti Microsoft, který se svým podílem Yahoo! velmi rychle přibližuje a v horizontu několika měsíců jej nejspíš i předežene.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů