Yahoo! spouští reklamní kampaň za stamiliony

Petr Švec , 07. květen 2010 07:52 0 komentářů

Za rozsáhlou reklamní kampaň propagující vlastní služby zaplatí ztrátový internetový portál Yahoo! 85 milionů dolarů (1,53 miliardy Kč).

Yahoo
Současná kampaň je součástí dlouhodobější reklamní iniciativy, kterou Yahoo! představilo v září loňského roku. Jejím hlavním cílem je přitáhnout nové uživatele ke službám Yahoo! a zastavit tak propad návštěvnosti, kterému tento kdysi velmi oblíbený portál v posledních letech čelí. Kumulovaná návštěvnost internetových stránek ve vlastnictví Yahoo! v dubnu meziročně poklesla dokonce o 11,4%, zatímco konkurenční portály, jako je Google, Facebook, nebo Bing ohlásily naopak růst počtu návštěvníků.

Kampaň by v této fázi neměla propagovat ani tak portál Yahoo! samotný, jako některé specializované stránky, které společnost vlastní. Podle dostupných informací by se mělo jednat především o informační a zpravodajské servery zaměřené na aktuální zpravodajství a informace ze světa sportu. Kampaň by oficiálně měla být spuštěna v průběhu příštího týdne.

Dosavadní výsledky kampaně jsou poměrně rozporuplné. Podle Carol Bartz, CEO společnosti Yahoo!, kampaň sice přitáhla spoustu nových návštěvníků, kteří ovšem přišly z oblastí mimo USA. Tamní uživatele naopak kampaň dosud údajně moc neoslovila. Yahoo! je přitom tradičně poměrně silné právě na americkém trhu a jeho podíl na jiných trzích se pohybuje pouze na hranici několika procent. Špatné zacílení kampaně je pravděpodobně také důvod, proč se v nynější kampani firma spolehne na jinou reklamní agenturu. Tou bude Goodby Silverstein & Partners, která nahradí studio Ogilvy & Mather, které realizovalo první fázi kampaně.

Internetový portál Yahoo! především kvůli neschopnosti pružně reagovat na požadavky zákazníků neustále ztrácí tržní podíl v oblasti vyhledávačů. Svou kdysi dominantní pozici na severoamerickém trhu už před několika lety přepustil Googlu a na tamním trhu v současnosti působí jako dvojka (s podílem zhruba 11% oproti necelým 80% Googlu). Na třetí pozici je v současnosti portál Bing společnosti Microsoft, který se svým podílem Yahoo! velmi rychle přibližuje a v horizontu několika měsíců jej nejspíš i předežene.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Makroviry inspirují

Pavel Houser , 20. září 2017 06:30
Pavel Houser

Úspěšný návrat malwaru šířeného pomocí maker vedl útočníky k tomu, že svou pozornost obrátili k příb...

Více






Kalendář

25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
26. 09.

26. 08.
Affiliate konferencia 2017
RSS 

Zprávičky

Hewlett Packard Enterprise propustí asi 5 000 lidí

ČTK , 25. září 2017 08:00

Plánované zrušení 10 % pracovních míst by mohlo být předehrou k dalšímu snižování počtu zaměstnanců....

Více 0 komentářů

Mobilní platby: Jak si ČR stojí ve srovnání s Evropou

Pavel Houser , 24. září 2017 09:00

Biometrii Češi považují za nejvhodnější formu ověření platby....

Více 0 komentářů

Důvěra Čechů v e-shopy roste

Pavel Houser , 23. září 2017 09:00

Drtivá většina české internetové populace nakupuje on-line dlouhodobě, dále však narůstá četnost nák...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nové verze Javy: Java SE 9 a Java EE 8

Pavel Houser , 22. září 2017 14:51

Oracle oznamuje všeobecnou dostupnost nových verzí platformy Java: Java SE 9 (JDK 9), Java Platform ...

Více 0 komentářů

Baidu investuje do vývoje autonomního řízení

ČTK , 22. září 2017 13:00

Cílem projektu Apollo je vyvinout technologii pro samořízené automobily do roku 2020....

Více 0 komentářů

Kaprain koupil kabelovou Rio Media

ČTK , 22. září 2017 09:00

Spojením Nej.cz a Rio Media vznikne druhý největší poskytovatel kabelové televize a významný poskyto...

Více 0 komentářů

Apple přiznává: Nové hodinky mají problémy s připojením

ČTK , 22. září 2017 08:00

Problémy s konektivitou mají hodinky v okamžiku, kdy mají použít veřejnou wi-fi síť....

Více 0 komentářů